Trust SP660A uitbreiden met 2 grote boxen en versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb hier een standaars 5.1 setje staan van trust. Geluidkwaliteit is redelijk maar ik mis de hoge tonen en wat tonen tussendoor. En vooral bij hoog volume mis ik echt goed geluid. Daardoor wil ik wat gaan aanpassen.

Zelf heb ik nu 2 150Watt RMS Full Tone Disco speakers/boxen 2e hands gekocht. Deze week ga ik ze ophalen. En daar moet nog een versterker tussen. Paar tientjes voor een leuke 2e hands. Zelf dacht ik aan deze.
http://www.marktplaats.nl...-versterker-technics.html
Maar echt verstand heb ik er niet van, dus hier ook een beetje hulp mee.
Wat is aan te raden voor versterker of is deze goed genoeg voor alleen 2 boxen aan te sturen?

Nu mijn plan.
Ik wou de front speakers link en rechts van het trust setje er af halen, daarvoor in de plaats komen 2 kabels die naar de versterker gaan. Van de versterker uit gaan ze naar de boxen. Is dat te doen of heeft iemand hier over tips/suggesties?

En dan heb ik van men bureau af gezien voor me een deur. Rechts daarvan komt de versterker en rechter box. Maar om de linkerbox te voorzien van een kabel moet ik helemaal terug en langs de muren. Dan heb ik zo`n 20 meter kabel nodig. Kan dat niet anders?
Ik heb hier even een schets gemaakt van de situatie.
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/2554/kamer6mq.jpg
De blauwe vierkantjes zijn de boxen met de versterker aan de rechterkant
Het groene rechthoek is het bureau waar het trust setje op/onder staat.
De lange grijze lijn is hoe ik denk dat ik de audio kabel moet laten lopen.
Iemand een idee hoe dit miss anders kan?

En nog een vraag, is dit te doen wat ik wil en hoe zit het met het in stellen van het geluid?
En hoe kan het eventueel anders maar toch goed? Alleen die 2 grote boxen gebruiken of wat?

Alvast bedankt voor jullie hulp en voor het meedenken :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Disco speakers staat niet echt voor een audio-fiel geluid, wel beter en veel harder. Je kunt ze denk ik zo'n beetje op elke versterker aansluiten, dus met die technics moet het ook kunnen.
Maar om echt van zo'n goede versterker te genieten moet je eigenlijk wel hifi- speakers hebben.

Wat betreft die kabel naar de speaker,kan die niet onder de drempel door,of des noods over de deurpost heen?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DJ Vincento schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:34:
Wat betreft die kabel naar de speaker,kan die niet onder de drempel door,of des noods over de deurpost heen?
Wij hebben helaas geen drempel, maar hoe krijg ik die kabel het beste en het mooiste langs de deurpost?

Verwijderd

Koop wit speaker draad wat plat is. Dat kan je bij de gamma of de evt wat beter hifi winkels krijgen. 2.5mm is meer als genoeg als dikte. en leg dat gewoon mooi om de deurpost heen met tessa strips/haakjes ofzo.

Die versterker is binnen no time met beetje opendraaien helemaal naar de kloot met de impendantie verschillen van zo Disco (oftewel PA-systeem in de wat hogere kringen) luidsprekers. Misschien iets anders?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:54:
Koop wit speaker draad wat plat is. Dat kan je bij de gamma of de evt wat beter hifi winkels krijgen. 2.5mm is meer als genoeg als dikte. en leg dat gewoon mooi om de deurpost heen met tessa strips/haakjes ofzo.

Die versterker is binnen no time met beetje opendraaien helemaal naar de kloot met de impendantie verschillen van zo Disco (oftewel PA-systeem in de wat hogere kringen) luidsprekers. Misschien iets anders?
Nja, die speakerkabel kan ik eventueel langs mijn deur leiden, maar dat is niet zo`n mooie oplossing. Is het erg als ik dan toch een kabel van 20 meter ga gebruiken zoals ik eerst dacht?

En hoe moet ik het dat doen met versterker en boxen en speakers? Alleen de versterker en boxen op mijn pc of kan het ook in combinatie met het trust setje?

Verwijderd

ik zou een nieuw budget setje kopen of anders gewoon doorsparen voor iets echt goeds. ik krijg al pijn in m'n oren als ik dit allemaal lees :( niet lullig bedoelt

persoonlijk ben ik bang dat dit echt uit gaat draaien op een teleurstelling.

kijk anders naar 1 van de goedkopere setjes van Teufel (loopt ergers topic over) www.teufel.de

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 09:11 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, misschien niet het beste wat ik kan doen...

Dan denk ik er nu over om de versterker op mijn bureau te plaatsen, en den daaruit de kabels voor de 2 grote boxen te laten lopen. Eentje achterom naar links en eentje naar voren naar rechts. En dan vanuit mijn computer de kabel rechtstreeks naar de versterker te laten lopen. Dat is in mijn ogen en na wat rondgezocht te hebben de beste oplossing. En ik heb vrij dure boxen en dan een goedkope versterker? Neh dat word niks. Ik ben nu aan het zoeken voor een toch wat betere versterker 2e hands met minimaal 2 keer 100watt en dan van een goed merk en dan rond de 100 euro ofzo. Nog niet super duur maar wel een betere oplossing!

Of heeft iemand een beter idee, of suggesties-opmerking? Alles mag, ik sta voor alles open nu. :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Heeft er iemand een idee?

En ik zat te denken om bij de gamma stroomkabels te halen, die kosten iig geen vermogen en doen het ook goed kwa geluid. Stekkers er aan en ik heb genoeg meters kabel(wel goed om aansluiten). En dan de 2 boxen op de versteker en die aan de pc is aan sluiten Dat lijkt me het beste idee tot nu toe. En dan gewoon het 5.1 setje aan mijn broertje geven. Die zal er wel bij mee zijn, en ik dan die 2 zware boxen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 22-01-2007 15:50 ]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:18
Waarom zou je stroomkabels kopen? Zo duur is speaker kabel niet. Je hoeft toch geen vd hull of zoiets omdat je er met die speakers toch niets aan hebt.
En voor een versterker zou ik kijken naar een 2e hands stereo, maar dat wel 1 die die speakers kan aansturen kwa ohm. Verder heb ik neit veel verstand van dit soort speakers.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
gelukkie schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:57:
Waarom zou je stroomkabels kopen? Zo duur is speaker kabel niet. Je hoeft toch geen vd hull of zoiets omdat je er met die speakers toch niets aan hebt.
Nou, speakerskabels waren hier in de audio zaak voor een tientje per meter voor het budget merk. Bij de gamma kan ik voor een euro per meter stroomkabel halen, paar euro`s voor de stekkers bij de elektronica zaak, dat scheelt wel in de kosten.
Of er moet echt wezelijk verschil in zitten maar dat is volgens mij niet. Dus ik denk dat stroomkabels wel goed genoeg zullen zijn. Of heb ik het verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 22-01-2007 16:17 ]

• gelukkie
Voor die 10 euro heb je dus merkkabels, je hebt al kabels voor iets van 80 cent per meter dacht ik, waarschijnlijk zelfs nog goedkoper. Volgens mij had ik zelf 20 meter voor iets van 23 euro, maar dit waren niet de goedkoopste.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
gelukkie schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:43:
Voor die 10 euro heb je dus merkkabels, je hebt al kabels voor iets van 80 cent per meter dacht ik, waarschijnlijk zelfs nog goedkoper. Volgens mij had ik zelf 20 meter voor iets van 23 euro, maar dit waren niet de goedkoopste.
Ok, en die goedkope kabels zijn verder goed?

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Joopieboy schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:55:
[...]

Zelfs de kabels van de 'MADE IN CHINA' kerstverlichting die je kunt kopen bij de Action is goed genoeg, er zullen nog altijd wel mensen hier blijven tegensputteren dat je toch minstens een verzilverde kabel moet hebben, maar zolang het spul stroom geleid is het goed genoeg.

Zodra we over kabels special bedoeld voor audio praten, weet je zeker dat ze goed zijn. Het verschil ga je echt niet horen met dure kabels.

[ Voor 13% gewijzigd door DJ Vincento op 23-01-2007 13:41 ]

• gelukkie
Joopieboy schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:55:
[...]

Op mijn JBL's E60 en EC25 klinken de kabels gewoon goed. Op een andere set iets goedkopere kabels maar die klinken ook gewoon goed.
Bij het spul wat jij gaat gebruiken zul je echt geen kabel verschillen merken, hoogstens als je hele dunne gebruikt.
Hou er trouwens wel rekening mee dat beide speakers de zelfde lengte aan kabels krijgen! Dus niet 1 met 3 meter een ander met 20 meter!

[ Voor 14% gewijzigd door gelukkie op 23-01-2007 15:13 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dus oftwel:
Stroomdraad/audio kabel nemen van 2 keer 12 meter, dan niet die dunne maar wat dikkere.
En dat is genoeg?
Ok, als dat zo is dan weet ik genoeg, dank jullie wel! :)

• gelukkie
Ik zou gewoon wat dikkere audio kabels kopen, gewoon merkloos koper (zitten op een rol meestal), en dan 2x dezelfde lengte. Je bent zo niet duur uit en hebt toch goede kabels.
Als je verschillende lengtes zou nemen dan zou het geluid eerder bij de ene speaker zijn dan bij de ander, krijg je soort echo.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, maar wat ik hoorde van mijn kennis is dat ik net zo goed nog goedkoper stroomdraad kon pakken, dat werkte even goed maar is wel weer goedkoper. Ik weet niet wat hier verder van waar is en of het wel goed is, maar goed. Iemand hierover wat commentaar?

En dan nog met de pluggen op de kabels maken. Is hiervoor een speciaal gereedschap of hoe doe je dat?

En dan iig 2 gelijke lengtes kabel nemen, even kijken wat voor kabel, stroom of audio, en dan de pluggen. Annsluiten die hap en dan kan ik lekker muziek luisteren :)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

gelukkie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:49:
Ik zou gewoon wat dikkere audio kabels kopen, gewoon merkloos koper (zitten op een rol meestal), en dan 2x dezelfde lengte. Je bent zo niet duur uit en hebt toch goede kabels.
Als je verschillende lengtes zou nemen dan zou het geluid eerder bij de ene speaker zijn dan bij de ander, krijg je soort echo.
Dan moet het afstandsverschil wel immens groot zijn denk ik. De 'snelheid' van 'elektriciteit' ligt erg hoog hoor.

Life is not about specs, it is about joy!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Stroomkabel zou moeten werken, maar is wat stugger en dus moeilijker leggen/wegwerken. Ik zou gewoon bij de Gamma voor een paar centen normale audiokabels halen; het prijsverschil is denk ik verwaarloosbaar. En om nou voor die kabels vijf euro uit te sparen...

Over die pluggen, zitten er niet van die klemmetjes/schroefjes op? Dan is het een kwestie van kabeltjes strippen en aansluiten maar, net zo makkelijk. Oh, en pin je niet zo vast op die lengte van de kabels, je moet wel heel verschillende lengtes hebben om verschillen te kunnen horen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
bartvl schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:01:
Dan moet het afstandsverschil wel immens groot zijn denk ik. De 'snelheid' van 'elektriciteit' ligt erg hoog hoor.
Dus eigenlijk kan ik de 2 lengtes die ik nodig heb, 4 meter en 12 meter zonder problemen pakken zonder het echo effect ofzo?
Ik heb geen idee dus vandaar vraag ik maar even ;)
DriveSand schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:04:
Stroomkabel zou moeten werken, maar is wat stugger en dus moeilijker leggen/wegwerken. Ik zou gewoon bij de Gamma voor een paar centen normale audiokabels halen; het prijsverschil is denk ik verwaarloosbaar. En om nou voor die kabels vijf euro uit te sparen...

Over die pluggen, zitten er niet van die klemmetjes/schroefjes op? Dan is het een kwestie van kabeltjes strippen en aansluiten maar, net zo makkelijk. Oh, en pin je niet zo vast op die lengte van de kabels, je moet wel heel verschillende lengtes hebben om verschillen te kunnen horen.
Ok, dus gewoon standaard werk, strippen, erop doen klaar. Dat is niet zo moeilijk. En dan gewoon audiokabel halen, niet moeilijk doen. En idd, dat kleine prijsverschil maakt niks uit. Ok dankjewel :)

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Joopieboy schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:13:
Dus eigenlijk kan ik de 2 lengtes die ik nodig heb, 4 meter en 12 meter zonder problemen pakken zonder het echo effect ofzo?
Ik heb geen idee dus vandaar vraag ik maar even ;)
Pin me er niet op vast, maar ik had ergens gelezen dat zo'n signaaltje ruwweg met een derde van de lichtsnelheid door zo'n kabel gaat (kabelboer Nordost heeft het over 80%). Da's 100.000 kilometer per seconde. Ik absoluut geen zin om te gaan rekenen, maar ik denk dat je het in die meters over nanoseconden hebt. En dan moet je, wat Bartvl al zegt, wel heel belachelijk verschillende lengtes hebben om het te horen (let wel, horen, niet meten).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daarnet even na gevraagd aan een man die laats bij hem thuis ook een audio instalatie had aangelegt, het blijkt dat idd dat je het verschil niet hoort als je 2 verschillende lengtes kabel hebt, die vertraging is zo miniscuul dat valt niet te horen. Dus wat dat betreft hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

En dan kwa kabel, dat had ik tenet ook even nagevraagd. Die man had zelf stroomdraden gebruikt en dan de 2,5 mm variant. Dat werkte perfect, ook makkelijk met gescheiden te houden door de verschillende kleuren etc. Dus stroomdraad is goedkoop en goed. Iets minder buigzaam maar verder om audio door te laten goed genoeg. Misschien dat of gewoon echt audiokabel spul. Ik weet niet.

Maar goed, de lengtes maakt niks uit gelukkig. Alleen ik zit te twijfelen over die kabels. Mijn kennis die gaat mee helpen met aansluiten en die man van daarnet zei dat je gewoon stroomkabel kon pakken. En een audiotechnicus die ik ken zegt juist dat je audiokabel moet pakken....
Ik zit nu een beetje te twijfelen. Maar via google of hier op het forum vind ik weinig dus misschien is er iemand die mij echt duidelijk kan maken waarom :P

• gelukkie
Waarom zouden ze speciale audiokabels verkopen? Om stroom mee aan te sluiten?

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Het begint nu een beetje eentonig te worden. Dit hele topic staat vol met "maakt niet zo veel uit" en "audiokabel is wel makkelijker, ze maken het niet voor niets" en dan nóg ga je vragen wat je moet nemen? Loop niet zo te tetten en koop gewoon "een" kabel, verschil ga je waarschijnlijk toch niet horen. Hup naar de Gamma, kijk even wat je zelf het fijnste/mooiste vindt en koop het dan.

(Dit alles op vaderlijke toon en geen offence enzo :P)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
gelukkie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:26:
Waarom zouden ze speciale audiokabels verkopen? Om stroom mee aan te sluiten?
Nee, omdat die ook daadwerkelijk beter zijn dan die action kabbeltjes of gamma.
Simpel uitgelegd, de duurdere(en tevens dikkere) kabels hebben minder weerstand, wat weer resulteert in een mooier geluid, omdat het signaal beter overkomt. Maar dat zul je nooit gaan merken op die 2 "discoboxen" hoor, daar heb je wel iets betere speakers voor nodig.

Ik hoorde ook iemand al spreken dat die Technics versterker de PA-boxen niet aan zou kunnen. Nou, je wilt toch niet beweren dat het echte PA speakers zijn?

BTW, voor die 12(of 20) meter zou ik al helemaal een dikkere kabel nemen. Dat is namelijk een flinke afstand, en met een kleine kabel met veel weerstand, gaat je versterker waarschijnlijk dan helemaal al lekker als kacheltje functioneren.(= dus niet goed)

[ Voor 15% gewijzigd door heracles op 24-01-2007 15:22 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
heracles schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:15:
[...]

Nee, omdat die ook daadwerkelijk beter zijn dan die action kabbeltjes of gamma.
Simpel uitgelegd, de duurdere(en tevens dikkere) kabels hebben minder weerstand, wat weer resulteert in een mooier geluid, omdat het signaal beter overkomt. Maar dat zul je nooit gaan merken op die 2 "discoboxen" hoor, daar heb je wel iets betere speakers voor nodig.

Ik hoorde ook iemand al spreken dat die Technics versterker de PA-boxen niet aan zou kunnen. Nou, je wilt toch niet beweren dat het echte PA speakers zijn?

BTW, voor die 12(of 20) meter zou ik al helemaal een dikkere kabel nemen. Dat is namelijk een flinke afstand, en met een kleine kabel met veel weerstand, gaat je versterker waarschijnlijk dan helemaal al lekker als kacheltje functioneren.(= dus niet goed)
Kijk dat is een mooie uitleg.
De boxen zijn van Skytech, 150watt rms, en gebruikt door een dj. Stonden te koop als Disco boxen. Verder weet ik er niet veel van.
De kabels zijn erg duidelijk nu. Voor die grote afstand dikke kabels pakken en dan ook gewoon audio. Mag best budget merk zijn, dat is goed genoeg voor de mijne.
Keej, ik weet genoeg, harstikke bedankt! :)

(en sorry als het eentonig werd, ik ben nu klaar ;) )

• heracles
Joopieboy schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:36:
[...]

Kijk dat is een mooie uitleg.
De boxen zijn van Skytech, 150watt rms, en gebruikt door een dj. Stonden te koop als Disco boxen. Verder weet ik er niet veel van.
De kabels zijn erg duidelijk nu. Voor die grote afstand dikke kabels pakken en dan ook gewoon audio. Mag best budget merk zijn, dat is goed genoeg voor de mijne.
Keej, ik weet genoeg, harstikke bedankt! :)

(en sorry als het eentonig werd, ik ben nu klaar ;) )
Skytech, Marquant, je kunt ze allemaal in het zelfde rijtje plaatsen. Skytech word bij de Kijkshop verkocht, het zullen best wel leuke speakers zijn, en ze zullen vast wel hard gaan, maar Kijkshop verkoopt geen echte PA spullen ;) .

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Okeej, dus die speakers zijn goed maar geen echte PA dingen.
Dus met de versterker zal ik geen problemen hebben iig. :P

Btw even rond gekeken en het model wat ik krijg is geen algemeen model wat bv bij de kijkshop staat, dit is een ander model dus het kan best zijn dat die man gelijk heeft. Het zijn iig vierkante boxen met een plaat voorop met gaatjes erin om de speakers te beschermen. Zwarte kist met ene soort hard plastic buitenkant met handgrepen etc. De speakers zitten op een plaat die iets verdiept ligt onder de geperforeerde plaat. Daardoor heb je niet die goedkope look maar toch dat je echte boxen in huis hebt. Gewoon rechte kisten en niet wat je overal ziet van skytech en al helemaal niet dat goedkopere spul maar echt een van de betere boxen ervan ;)

Anders post ik weleens foto`s als ik ze binnen heb ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Joopieboy op 24-01-2007 17:05 ]

• heracles
Nope :)

Deze toevallig??
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/data/producten/KS102043g.gif

Btw,nog een tip. Neem altijd een zwaardere versterker dan je speakers, daardoor hoef je nooit je versterker volledig open te draaien, doe je dat wel, dan kan hij gaan clippen en dan neemt hij de speakers ook nog eens mee in zijn ondergang. Maar die 150 watt die opgegeven is zou ik maar met een korreltje zout nemen, 2x100 watt versterker is ruim voldoende :) .

Edit: Dan weet ik het ook niet :) , maar zolang je hem niet volledig opendraait zal er niets geks gebeuren, let er wel ff op dat je versterker niet te warm word.

[ Voor 15% gewijzigd door heracles op 24-01-2007 17:03 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
heracles schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:01:
Nope :)

Deze toevallig??
[afbeelding]

Btw,nog een tip. Neem altijd een zwaardere versterker dan je speakers, daardoor hoef je nooit je versterker volledig open te draaien, doe je dat wel, dan kan hij gaan clippen en dan neemt hij de speakers ook nog eens mee in zijn ondergang. Maar die 150 watt die opgegeven is zou ik maar met een korreltje zout nemen, 2x100 watt versterker is ruim voldoende :) .

Edit: Dan weet ik het ook niet :) , maar zolang je hem niet volledig opendraait zal er niets geks gebeuren, let er wel ff op dat je versterker niet te warm word.
Nope volgens mij is hem dat niet, ik durf niet helemaal totaal nee te zeggen maar volgens mij is het hem niet hoor.
En met de versterker, als ik een 100 watt versterker heb, dan niet volledig open draaien omdta ik anders de speakers in de vernieling draai?
En ook erop letten dat de versterker niet te heet word.
Verder nog wat waar ik op moet letten?
En kan de versterker onder mijn beeldscherm staan?

Edit: Alhoewel het kan best, die lijkt er iig tot wat ik nu heb gezien het meeste op... Volgende keer foto`s maken en beter opletten :|
Mja, als het eventueel die boxen zijn, zijn die boxen goed?

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 24-01-2007 17:30 ]

• heracles
Joopieboy schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:09:
[...]

Nope volgens mij is hem dat niet, ik durf niet helemaal totaal nee te zeggen maar volgens mij is het hem niet hoor.
En met de versterker, als ik een 100 watt versterker heb, dan niet volledig open draaien omdta ik anders de speakers in de vernieling draai? Ja, anders kan je versterker gaan clippen, dan stuurt hij gelijkstroom naar de speakers, en dan zijn ze beiden kapot
En ook erop letten dat de versterker niet te heet word.Inderdaad
Verder nog wat waar ik op moet letten? Schiet me zo niets te binnen
En kan de versterker onder mijn beeldscherm staan? Ligt eraan, ik heb hem vandaag eronder weggehaald, omdat het beelscherm onderaan begon te trillen(zoals in een te lage refreshrate). Ik gok dat het iets met magnetisme te maken heeft.

Edit: Alhoewel het kan best, die lijkt er iig tot wat ik nu heb gezien het meeste op... Volgende keer foto`s maken en beter opletten :|

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, ik ben zover klaar, ik weet alles wat ik wilde weten dus.
Even wachten op de versterker en speakers...
Maar goed, bedankt voor alles! :)
(ik ben nu echt klaar :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 24-01-2007 17:43 ]

Pagina: 1