Welke WLAN adapter bij Linksys WRT54GL?

Pagina: 1
Acties:

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 18:49

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Na veel leeswerk over de keuze voor een Linksys WAP54G of een WRT54GL ga ik toch maar voor de laatste om achter mijn adsl Speedtouch home (hacked) modem/router te plaatsen.

Nou wil ik wireless omdat ik een Compaq Armada E500 laptop heb. Keuze in netwerk adapters is dus pcmcia (pc card) of UBS stick.

Omdat de laptop USB poort USB 1.0 betreft en omdat het de enige poort is (die dan dus bezet is door de stick) gaat mijn voorkeur uit naar een pcmcia adapter.

Het ligt voor de hand om dan voor een Linksys WPC54G te gaan zodat beide van Linksys zijn. Toch lees ik veel negatieve reacties over deze adapter ivm het slechte bereik(hier en op andere forums).

De router komt op de eerste verdieping te staan en ik wil beneden of eventueel in de tuin kunnen internetten met mijn laptop. Dan moet het signaal dus door 1 betonnen vloer en een afstand van 10 meter (woonkamer) tot 20 meter (buiten in de tuin) overbruggen.

Vraag 1: volstaat het bereik van deze adapter of moet ik een duurdere adapter als de Senao (3054CBA?) kopen omdat die een vermogen heeft van 100mW?

Vraag 2: werkt de Senao wel goed samen met Linksys WRT54GL?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Senao heb ik (ondanks dat het bekend/duur/goed? is) veel problemen mee gehad. Niet perse icm Linksys apparatuur, maar de Senao spullen op zich en dan vooral de 3054. Vaak werkt de driver die op de website staat niet of krijg ik totaal geen link met welk wlan dan ook.

Daarnaast vind ik die kaartjes veel te duur, tenminste degene die ik gezien heb.

[ Voor 3% gewijzigd door max op 20-01-2007 18:03 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik heb zelf een Senao kaartje, wel de 11 mbit 200mW versie, maar snel genoeg.
Ben er in tegensnelling tot de persoon boven mij erg tevreden over.

Ik ben ook lange tijd erg tevreden geweest met (believe it or not) een E-tech kaartje.
Ding had een super bereik, ik kon aan het eind van de straat (100 meter met bomen tussen mij en AP) nog het internet op, weliswaar niet zo snel, maar het kon.

Tsja, senao is leuk spul, maar denk je dat je wat aan die 54 mbit zou hebben?
Zeker omdat je laptop ook USB 1.0 heeft. (PIII, Celeron? wat is het).
Die E500's zijn meestal voor de rest ook niet supersnel, en als je al grote bestanden over wil pompen hang je em beter even aan een draad ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik wil de laptop gewoon voor internetten gebruiken. Grote bestanden overpompen is niet nodig.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58
Ik zou gewoon voor PCMCIA gaan. USB bied, in dit geval, geen voordelen. Verder is PCMCIA iets degelijker dan een usb stick die er een eind uitsteekt.

Wat voor OS gebruik je? Win9x (wat gangbaar was in de tijd van de E500) is niet echt een succes icm wireless. (Werkt wel, mits er drivers voor zijn, maar mijn voorkeur is wired in zo'n geval)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:58
max schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:03:
Senao heb ik (ondanks dat het bekend/duur/goed? is) veel problemen mee gehad. Niet perse icm Linksys apparatuur, maar de Senao spullen op zich en dan vooral de 3054. Vaak werkt de driver die op de website staat niet of krijg ik totaal geen link met welk wlan dan ook.

Daarnaast vind ik die kaartjes veel te duur, tenminste degene die ik gezien heb.
Probeer eens Atheros drivers van andere fabrikanten, werkte goed bij mij.

http://customerproducts.a...ucts/ResultsPageBasic.asp

Volgens mij had ik toen D-Link drivers geinstalleerd, werkte perfect.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:34:
Ik zou gewoon voor PCMCIA gaan. USB bied, in dit geval, geen voordelen. Verder is PCMCIA iets degelijker dan een usb stick die er een eind uitsteekt.

Wat voor OS gebruik je? Win9x (wat gangbaar was in de tijd van de E500) is niet echt een succes icm wireless. (Werkt wel, mits er drivers voor zijn, maar mijn voorkeur is wired in zo'n geval)
Op mijn laptop staat momenteel Kubuntu, maar omdat ik daarmee geen DVD's afgespeeld krijg (is een heel ander probleem) en omdat Kubuntu niet via de hub wil internetten gaat het er voorlopig weer af om er Windows XP of 2000 op te zetten. Met de specs (30GB schijf, 384MB intern, 1 GHz) draait XP best redelijk maar zou er dus ook Windows 2000 op kunnen zetten.

Het is wel opvallend dat er zoveel goede als slechte ervaringen te lezen zijn over de diverse netwerkkaartjes. Zelfs de wat duurdere Senao geeft bij sommigen problemen dus. Misschien dat ik het gewoon maar moet proberen.

Pagina: 1