Hoe in 1keer meerde afbeeldingen plaatsen photoshop?

Pagina: 1
Acties:

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Hey mede tweakers ik zit met een probleem.

Ik heb een Photoshop bestand met meerdere layers en mappen.
nu wil ik in 1 keer meerdere gif bestanden plaatsen in een bepaalde map binnen mijn Photoshop bestand. en deze moeten dan ook allemaal op een eigen layer krijgen.

nu heb ik het al geprobeerd te doen via een eigen gecreëerde actie via record.
maar dit geeft niet het gewenste resultaat.
nu hoop ik dat iemand een snelle methode weet om meerdere afbeeldingen te importeren naar een bepaalde map binnen een Photoshop file en dat deze allen een aparte layer krijgen.

wie ohh wie helpt me?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

ik kan nu niet precies kijken welke tekst er in PS staat, zit nu op een P1 maar zal het zogoed mogelijk uit proberen te leggen:
*ik neem aan dat ze al die plaatjes op verschillende layers hebt

links naast het layer plaatje staan 2 vakjes. de linker voor zichtbaarheid en de rechter is een ketting iccon. de rechter vink je aan voor welke layers je als een wil hebben, dan ga je naar "layers" in de menu balk boven aan. en klik je op merch linked of zoiets.
als het goed is zijn nu alle lagen die geselecteerd zijn met de kettinkjes een laag geworden.

probeer het anders eerst op een test plaatje uit voor het geval het mis gaat.

ik hoop dat ik het heb kunnen uitleggen zonder PS zelf erbij :+ en als het niet lukt zeg het gewoon :P

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Borgoth: één van ons twee is niet helemaal wakker, en heeft TS verkeerd gelezen 8)7

@TS: In een los bestand foto's mergen met File -> Automate -> Photomerge, handmatig, 'keep as layers', OK, daarna de lagen in een layerset-mapje zien te krijgen (ik dacht eerst met een linkje aan elkaar koppelen, daarna 'make layer set with linked'). Het layerset-mapje met losse lagen kun je in één keer naar je bestaande werkbestand verslepen.