Toon posts:

[Quicktime] 3d Max rendering & Codecs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op mijn computer al een tijdje last van een probleem, dat is namelijk, als ik een filmpje render in 3d max. En die wil opslaan als 001.mov (Codec H.264, 25 fps). Dan maakt die echt een achtelijk groot bestand. Namelijk 1 sec is bijv al 17 mb. Terwijl iets van 5 sec, op school, maar 1,9 mb is. En dat heeft allemaal hetzelfde formaat. Ik weet niet of het ook bij andere codecs is, want die gebruik ik bijna nooit.

Ik heb zelf al de Quicktime codecs wegggeooit. En opnieuw geinstalleerd. Maar het mocht niet baten.

Weet iemand hier de oorzaak van het probleem en hoe ik het moest oplossen?
Google weet geen raad..

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm Als ik het zelfde doe; simpele draaiende kubus. res 640 x 480/100 frames, dan eindig ik met een file van slechts 800 KB.

Zet je scene ergens online?

Verwijderd

Topicstarter
Hamish schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:48:
Hmm Als ik het zelfde doe; simpele draaiende kubus. res 640 x 480/100 frames, dan eindig ik met een file van slechts 800 KB.

Zet je scene ergens online?
Ik test het zo nog even een keer met een simpele draaiende kubus.
Zelfde settings als jou.

Scene online zetten heeft niet zoveel zin, want ik render thuis de precies dezelfde scene als op school.
Dus dan zijn de export settings ook nog hetzelfde.

Edit: OMG, ik krijg een bestand van zo'n 88 mb groot.
Edit2: Als ik H264 selecteer, en ik druk nog een keer op setup. Dan staat de compressie weer op "Geen" Dus het lijkt net of mijn H264 niet goed is gelinked in 3d max.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eigenlijk moet je gewoon niet direct naar filmpjes renderen vanuit max. Gewoon naar losse JPG's of Tiff's, en die dan daarna met een goede editor aan elkaar plakken en coderen.

Dat voorkomt ook dat je bij een crash tijdens het renderen al je frames kwijtraakt.

Dit heb ik 1 keer aan het begin niet gedaan, en na een crash dus dagen renderen kwijt, nou nooit meer dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door maratropa op 22-01-2007 11:38 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat is natuurlijk een goede.
Ik moet het toch nog in After Effects aan elkaar plakken, dus doe ik het nu gewoon met Tiff's!

Bedankt!
Pagina: 1