Toon posts:

Mandatory profiles

Pagina: 1
Acties:
  • 2.540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het beleid van het bedrijf waar ik voor werk gaat uit van mandatory profiles voor de gebruikers.

Nu heb ik inmiddels ervaren dat sommige applicaties hier moeizaam mee omgaan omdat er b.v geschreven moet worden naar "Documents and settings/Application Data" .

Ik weet dat je dit onderdeel van het user-profile ook weer kan redirecten maar ook daaran lijken weer nadelen verbonden te zijn.

Wie heeft voor zulk soort zaken de gouden tip voor mij en zijn er mogelijk nog andere methoden om te voorkomen dat gebruikers ongewenste aanpassingen doen aan hun desktopomgeving.

Bedankt alvast.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:28
Een mandatory profile is gewoon een normaal profiel hoor. Alleen bij het uitloggen worden de wijzigingen niet opgeslagen. Je krijgt dus de volgende keer bij het inloggen weer een schoon profiel. Je kan dus gewoon naar alle directories schrijven in je profiel.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Profielen zijn lastig. Je hebt de registry van de gebruiker (NTuser.dat) en alle persoonlijke en syteemdirectories (zoals My Documents, Application Data, Windows enz) die tesamen het profiel maken.
Je kan het profiel read-only maken door de NTuser.dat te hernoemen naar NTuser.man. Dan heb je dus een mandatory profile. Tijdens een sessie kan een gebruiker gewoon schrijven in het profiel, zowel in zijn registry als in de directories. Alleen bij uitloggen worden alle wijzigingen genegeerd.
Wil je dat laatsts voorkomen, dan kan je ervoor kiezen om een aantal directories te redirecten. De meest gebruikte is natuurlijk My Documents. Want je wilt natuurlijk wel dat gebruikers hun eigen documenten kunnen gebruiken. Het redirecten van application data is ook een goede, aangezien applicaties vaak daar hun gebruikersspecifieke data in opslaan.

Directories die ik vaak redirect zijn:
- application data
- cookies
- history
- desktop
- favourites
- my documents
- my pictures
- recent
- templates

Op deze manier kan je toch een stuk instellingen bewaren maar heb je wel de voordelen van een mandatory profiel dat niet kapot of corrupt kan raken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Microkid schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:53:
Profielen zijn lastig. Je hebt de registry van de gebruiker (NTuser.dat) en alle persoonlijke en syteemdirectories (zoals My Documents, Application Data, Windows enz) die tesamen het profiel maken.
Je kan het profiel read-only maken door de NTuser.dat te hernoemen naar NTuser.man. Dan heb je dus een mandatory profile. Tijdens een sessie kan een gebruiker gewoon schrijven in het profiel, zowel in zijn registry als in de directories. Alleen bij uitloggen worden alle wijzigingen genegeerd.
Wil je dat laatsts voorkomen, dan kan je ervoor kiezen om een aantal directories te redirecten. De meest gebruikte is natuurlijk My Documents. Want je wilt natuurlijk wel dat gebruikers hun eigen documenten kunnen gebruiken. Het redirecten van application data is ook een goede, aangezien applicaties vaak daar hun gebruikersspecifieke data in opslaan.

Directories die ik vaak redirect zijn:
- application data
- cookies
- history
- desktop
- favourites
- my documents
- my pictures
- recent
- templates

Op deze manier kan je toch een stuk instellingen bewaren maar heb je wel de voordelen van een mandatory profiel dat niet kapot of corrupt kan raken.
ff kickje

Hoe redirect je die Favorieten / cookies..

Ben naar diverse oplossingen maar wordt stapel gek..

oplossingen die ik geprobeerd heb zijn:

costum policy.... werkt 9 van de 10x niet
cmd xcopy opdr.... werkt te langzaam..

vbs ben ik nu mee bezig

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 21:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik schiet bij inloggen twee regfiles af met deze inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
"Cookies"="U:\\Cookies"
"Favorites"="U:\\Favorites"
"Personal"="U:\\"
"My Pictures"="U:\\Word"

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]
"Cookies"=hex(2):55,00,3a,00,5c,00,43,00,6f,00,6f,00,6b,00,69,00,65,00,73,00,\
  00,00
"Favorites"=hex(2):55,00,3a,00,5c,00,46,00,61,00,76,00,6f,00,72,00,69,00,74,00,\
  65,00,73,00,00,00
"Personal"=hex(2):55,00,3a,00,5c,00,00,00
"My Pictures"=hex(2):55,00,3a,00,5c,00,57,00,6f,00,72,00,64,00,00,00

Edit: kijk ook eens naar de Flex Profile Kit icm Mandatory profiles. Soort tussen weg tussen Mandatory en normale profielen.

[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 22-02-2008 15:38 ]

This footer is intentionally left blank

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

tnx..

Flex had ik al even naar gekeken, maar nog niet aandachtig..

zal dat zo nog doen

mm heb net een MAN ingelezen met regedit
http://www.dvs4sbc.nl/ind...ask=view&id=29&Itemid=225

en de lokaties aangepast.. kijken of dat werkt..

[ Voor 48% gewijzigd door Duinkonijn op 22-02-2008 15:48 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Duinkonijn schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 15:44:
tnx..

Flex had ik al even naar gekeken, maar nog niet aandachtig..
Ik zou me dan toch meer gaan verdiepen in Flex, dit sluit volgens mij prima aan met het beleid van het bedrijf. Flex is ideaal, vooral als het gaat om het niet meer corrupt raken van profielen (omdat deze mandatory zijn), maar er toch instellingen binnen Office etc bewaard blijven voor gebruikers.

Greetz

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:57:
[...]

Ik zou me dan toch meer gaan verdiepen in Flex, dit sluit volgens mij prima aan met het beleid van het bedrijf. Flex is ideaal, vooral als het gaat om het niet meer corrupt raken van profielen (omdat deze mandatory zijn), maar er toch instellingen binnen Office etc bewaard blijven voor gebruikers.

Greetz
maar is dit dan niet van toepassing:
Microkid schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:53:
Het redirecten van application data is ook een goede, aangezien applicaties vaak daar hun gebruikersspecifieke data in opslaan.
of zit ik (als newbie) er helemaal naast? want office is toch ook een applicatie? 8)7

of wat is het verschil en kun je me dat uitleggen?
tnx

peacer 8)
Pagina: 1