Toon posts:

splinternieuwe 9400

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn splinternieuwe Inspiron 9400 staat hier in alle schoonheid te stralen op mijn buro.. maar wat een hoop processen hebben ze daar standaard op geopend zeg!

Na een gewone start-up van XP Home en even in Taakbeheer gaan kijken er staat 70 processen actief..

Heeft er iemand ooit een grote kuis in gehouden en bijgehouden welke waar voor dienden en wonder problemen mochten weggehaald worden?

Ik ben niet van plan om alles eraf te gooien en een clean install te doen - ik vind de image die op de dell-parttie zit leuk genooeg om binnen een aantal maanden in 5 minuten tijd opnieuw een versgebakken PC te hebben. ;) Maar een beetje opkuis lijkt me toch wel nodig.

Is er soms een forum dat zo een dingen bijhoudt? Lijkt me wel handig, neen? Of hoe haal je het beste uit je aankoop met zo weinig mogelijk keer op je gezicht te vallen door het verkeerde te proberen? ;(

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
haal rustig adem en probeer je post even na te lezen voordat je hem submit, sommige zinnen in je post zijn echt ontzettend onduidelijk. Wat betreft de processen: type de naam ervan in op google en je vind geheid een beschrijving van het proces, waar het bij hoort en of het echt nodig is voor de pc.

Nog even een tip: ik heb zelf ook een Dell laptop en heb wel ervoor gekozen om opnieuw te instaleren nadat ik hem kreeg. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het echt leek alsof het een stuk snellere laptop was na herinstalatie. Wat Dell er (ca een jaar geleden gekocht) allemaal op zet maakt de laptop echt ontzettend traag. Als ik jou was zou ik dan ook gewoon opnieuw installeren.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 16:04
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:34:
mijn splinternieuwe Inspiron 9400 staat hier in alle schoonheid te stralen op mijn buro.. maar wat een hoop processen hebben ze daar standaard op geopend zeg!

Na een gewone start-up van XP Home en even in Taakbeheer gaan kijken er staat 70 processen actief..

Heeft er iemand ooit een grote kuis in gehouden en bijgehouden welke waar voor dienden en wonder problemen mochten weggehaald worden?

Ik ben niet van plan om alles eraf te gooien en een clean install te doen - ik vind de image die op de dell-parttie zit leuk genooeg om binnen een aantal maanden in 5 minuten tijd opnieuw een versgebakken PC te hebben. ;) Maar een beetje opkuis lijkt me toch wel nodig.

Is er soms een forum dat zo een dingen bijhoudt? Lijkt me wel handig, neen? Of hoe haal je het beste uit je aankoop met zo weinig mogelijk keer op je gezicht te vallen door het verkeerde te proberen? ;(
Als je even op google zoekt zijn er diverse sites die beschrijven welke services waarvoor dienen en welke evt. probleemloos kunnen worden uitgeschakeld.

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:14
Wat je nodig hebt is : The PC Decrapifier

http://www.yorkspace.com/pc-de-crapifier/

Dat is een programma om al die rommel van dell te verwijderen met 1 klik...

Currently Uninstalls
The user can select exactly what is uninstalled from the list below

* QuickBooks Trial
* NetZero Installers
* Earthlink Setup Files
* Corel Photo Album 6
* Tiscali Internet
* Wanadoo Europe Installer
* Get High Speed Internet!
* Internet Service Offers Launcher
* Dell Search Assistant
* Norton Ghost 10.0
* Symantec Live Update
* MS Plus Photo Story 2LE
* MS Plus Digital Media Installer
* McAffee
* Norton Internet Security
* Google Desktop
* Google Toolbar
* AOL US
* AOL UK
* MusicMatch Jukebox
* MusicMatch Music Services
* Wild Tangent Games
* Norton AntiVirus 2005
* Norton Security Center
* Norton AntiSpam
* PC-cillin Internet Security 12
* Corel Snapfire Plus SE
* Yahoo! Music Jukebox
* Vongo
* Run Registry Entries
* Desktop Icons
* Startup Menu Items
* Corel WordPerfect
* Roxio RecordNow
* Sonic DLA
* Sonic Update Manager
* Sonic RecordNow Audio
* Sonic RecordNow Copy
* Roxio MyDVD LE
* Microsoft Office Standard Edition 2003
* Quicken 2006

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Dit is vrij simpel zelf op te zoeken ;)

Echter je bent tweaker of niet, dus als je niet van al die 'rommel' houdt dan kan je het beste een clean install doen.

In ieder geval begin je met een erg onduidelijke topicstart en is het voor de rest een simpel vraagje topic dus dicht. Maar natuurlijk wel veel plezier gewenst met je laptop :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.