Toon posts:

Shared mic/line input?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede interessegenootjes,
Ik vraag mij af of iemand mij antwoord kan geven op de volgende vraag. Want het personeel van Media Markt, MyCom en Dynabite waren hier niet toe in staat.

Het gros van de notebooks uit de prijsklasse waar ik mij op dit moment op focus (€ 800-1000), heeft twee mini-jack in/outs: Headphone/Line-Out (uiteraard) en een Mic input. Er mist dus een aparte Line-In input.

Nu vraag ik mij dus af of dit input signaal intern of extern te switchen is (mic of line-in keuze), net zoals bij een MacBook, heb ik mij laten vertellen (echter dan 'optisch'). Medewerkers van bovenstaande winkels hadden geen idee en op internet kom ik er ook niet echt achter.

Het lijkt mij eerlijk gezegd vreemd (lees: lullig) als die mogelijkheid er niet is.
Heeft iemand ervaring met het 'recorden' via zo'n soort input op z'n notebook?

(voorbeeld notebooks: Asus Z53F, Z92Jc, Toshiba Satellite A110-178 etc.)

Greetz,
Sam

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 14:38 ]

Verwijderd

Switchen kan wel hoor, dit is b.v. de pop-up die je krijgt (op een Dell Inspiron 6400) als je iets in de line-in jack stopt:

Afbeeldingslocatie: http://xs211.xs.to/xs211/07036/mic_linein.PNG

Of je kan switchen is afhankelijk van welke geluidschip je hebt in je notebook (die is van SigmaTel in dit geval, zoals je kunt zien).

Verwijderd

Topicstarter
ok, da's fijn om te weten. ik neem aan dat de moederborden in notebooks van merken als Asus en Toshiba ook op deze manier werken.
is in het configuratiescherm (van SigmaTel in dit geval) aan te geven dat de standaard actie 'line-in' moet zijn?

Verwijderd

Daar staat alleen een optie om '(x) dit venster niet meer weergeven' ongedaan te maken (controlepaneel staat ook in configuratiescherm nl.). Standaard is schijnbaar altijd mic, maar ik gebruik de audio-ingang eigenlijk nooit.

Verwijderd

Topicstarter
thnx!