2tb opslagruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205482

Topicstarter
Matched: 2tb
Dag mensen,

Ik wil de volgende situatie creëren:

2tb harde schijfruimte beschikbaar hebben.

Nu had ik het volgende in gedachten:
Een pc kast, met 4 harde schijven erin, wellicht beginnen met 1tb, en dan erbij klikken zodra nodig.

Ik wil geen nieuw beeldscherm erbij. Ik wil alleen de voordelen van meer schijfruimte. In m'n huidige kast zit 200 gig, onderverdeeld in 2 harde schijven. 1 van 80 en 1 van 120. Ik vind het zonde om 1 van beide te vervangen, want 80 gig vind ik nog best acceptabel these days.

Wat suggereren jullie om de extra schuifruimte te creeeren zonder iets in mijn huidige pc te vervangen maar alleen iets ERBIJ te maken.

Voorwaarden:
- zo goedkoop mogelijk
- GEEN server, want maakt te veel herrie, moet een thuisoplossing zijn
- GEEN extra beeldscherm
- kast met harde schijven moeten op zichzelf kunnen downloaden, winXP erop? Torrents moeten draaien! Nooit met Linux gewerkt, maar ben niet te lui om te leren.
- PC moet NIET headles draaien, dus pc moet aangestuurd kunnen worden. PC op afstand?

Toegestaan
- Netwerk oplossingen (harde schijven via netwerk beschikbaar?, niet echt ideaal vanwege snelheid)
- 1 Beelscherm voor 2 pc's oplossing (beeldscherm splitter?, of goedkoper, pc op afstand aansturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Geen matches
Grote toren, mamaplank, Pentium M/Core 2 Duo ULV als proc, 512 meg RAM.

Dan RAID controller (als je RAID5/6... ofzo wilt).

Beheer via Remote Desktop / VNC

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 10:08

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Geen matches
Waarom koop je niet een grote nieuwe kast (zoiets als een CM Stacker of een Chieftec Mesh) en bouw je daar je huidige hardware en een goedkope RAIDcontroller in en een paar nieuwe harde schijven? Dat is denk de goedkoopste oplossing. Dit is misschien alleen wel wat minder handig als er meer dan 1 PC gebruik moet kunnen maken van de schijfruimte.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 15:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen matches
Erm je spreekt jezelf nogal tegen :?

"Wat suggereren jullie om de extra schuifruimte te creeeren zonder iets in mijn huidige pc te vervangen maar alleen iets ERBIJ te maken. GEEN server,"
dan denk ik aan usb schijven, kleine nas oplossingen ED

"kast met harde schijven moeten op zichzelf kunnen downloaden, winXP erop? Torrents moeten draaien! Nooit met Linux gewerkt, maar ben niet te lui om te leren."

nu wil je dus wel een 2e pc , AKA server :?

-zo goedkoop mogelijk
- vind het zonde om 1 van beide te vervangen, want 80 gig vind ik nog best acceptabel these days.

De meest simpele, goedkoopste en makkelijkste oplossing.
knikker die 2 eruit, vervang ze door 2 schijven van 500 gb

Even te indicatie. een schijf van 500 gb kost +- 150E. dus om je zelf +- 60 euro te besparen wil je een nieuwe pc kopen :?

En waarom moet het in een nieuwe kast, is er geen plaats voor 2 extra schijven in je hoofd PC ?

Toegestaan
- Netwerk oplossingen (harde schijven via netwerk beschikbaar?, niet echt ideaal vanwege snelheid)

Een simpel crosscable gigabit netwerk trekt makkelijk meer dan 60 MB/s. maar zelfs op een 100 mbit netwerk is netwerk is al snel genoeg om dvd's ed vanaf te streamen

- 1 Beelscherm voor 2 pc's oplossing (beeldscherm splitter?, of goedkoper, pc op afstand aansturen)

VNC of terminal services zijn perfect in staat aan het gevraagde te voldoen.
Maar als je toch een nieuwe pc wilt samenstellen is 30E voor een kvm switch ook nog wel te overzien lijkt me.

[ Voor 56% gewijzigd door heuveltje op 20-01-2007 13:57 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Volgens mij is het gene waar je naar opzoek ben de nieuw router van asus met torrent support, in deze router zit een hardeschijf in gebouwd die je via netwerk kan bereiken. Veder zit er in deze router een torrent cleint en via de usb poort kan je meerder hardeschijven op de router aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:50:
Volgens mij is het gene waar je naar opzoek ben de nieuw router van asus met torrent support, in deze router zit een hardeschijf in gebouwd die je via netwerk kan bereiken. Veder zit er in deze router een torrent cleint en via de usb poort kan je meerder hardeschijven op de router aansluiten.
Met een 2TB..? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

NOFI, maar "2tb harde schijfruimte beschikbaar hebben" ... en ... "Torrents moeten draaien" ...
klinkt een beetje :X

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Nee met 160 gig, maar wel de mogelijkheid om uit te breiden met usb schrijfen. Linkie naar dinkie.
;)

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

SKiLLa schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:53:
NOFI, maar "2tb harde schijfruimte beschikbaar hebben" ... en ... "Torrents moeten draaien" ...
klinkt een beetje :X
O-) nee, wie zou dat nou willen >:)

[ Voor 63% gewijzigd door heuveltje op 20-01-2007 14:03 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Geen matches
ibmos2warp schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:01:
[...]

Nee met 160 gig, maar wel de mogelijkheid om uit te breiden met usb schrijfen. Linkie naar dinkie.
;)
Maar 2 TB extern aan een router...mm.. lijkt me niet echt een leuk idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
Geen Server zoals zo'n ding dat nogal een tering herrie maakt, je kent ze wel, zo'n stofzuiger omdat de cooler nogal haast heeft.

Op zich lijkt me het vervangen van de 2 harddisks idd de eenvoudigste oplossing :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen matches
ibmos2warp schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:01:
[...]

;)

The following products are currently supporting BitTorrent downloads:

ASUS WL-700gE Wireless Storage Router
ASUS WL-500gP Router
ASUS WL-500gW Router
Planex BRC-W14VG-BT Router
Planex BRC-14VG-BT Router
Planex BRC-W14V-BT Router
Planex BLW-HPMM-U Router
Planex BLW-HPMM-G Router
QNAP TS101 NAS Server
QNAP TS-201 NAS Server

maar practisch allemaal zijn ze nog behoorlijk buggy, en kunnen ze maar 1 usb schjijf aan.
daarnaast word een dvd unrarren via het netwerk op zon ding een dagtaak........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Geen matches
MasterMike schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:08:
[...]

Maar 2 GB extern aan een router...mm.. lijkt me niet echt een leuk idee
2 TB >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Geen matches
* SMSfreakie heeft leuke linux server ( Celeron 2.4 wordt nog vervangen door een Pentium 4 Mobile 2.2 )

losse tower er naast met ruimte voor 8 schijven, hangen er nu 4 in op 1 usb poort als JBOD :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Geen matches
en anders een mini-itx systeempje met een (raid) sata/ide-controller er bij aan en windows xp erop.

is stil genoeg vooral de passief-gekoelde versie's en klein genoeg om ergens weg te steken
(17x17x4 cm voor 't moederbordje incl. de actieve koeler van de 1,3 GHz versie)

en op de 1,3 GHz versie hang je zo al 6 HD's (4 IDE + 2 sata) + mogelijk nog eens 8 USB-schijven en 2 op firewire (Lacie's Big disc's ?) (en je hebt een pci-slot en je kan een 1-to-2-pci-riser eropzetten)

steek het weg in een kast/schuif ofzo en voila stille niet snel vindbare massa-media-opslag-server die ook nog eens torrents enzo aankan...

(draait hier met 7 schijven + dvd-brander op IDE zonder raid en valt niet op qua geluid)

ps: jbod is gevaarlijk met sommige hd's: 1 schijf weg en je bent al je data kwijt.
met 2 TB kan je dan best ook een goede backup-strategie hebben
(ik draai 1,5 TB zonder Raid of jbod maar als er 1 hd weg valt ben ik ook maar max 200 GB kwijt)
(en is de ruimte val wordt de nieuwe schijf bij aangesloten, de kleinste schijf buiten systeem-schijf overgepomp en die oude verdwijnt dan of verhuisd naar nog een ander systeem ..)

[ Voor 30% gewijzigd door soulrider op 20-01-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geen matches
Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar als er toevallig een geschikt moederbord hebt kan je er een port multiplier er in hangen en een hele snelle externe oplossing maken, als ik in ruimteproblemen ga komen ga ik zeker zo'n ding kopen en een externe behuizing knutselen, mijn Asus P5WD2 premium kan zo'n ding hebben aan zijn Silicon Image 3132 SATA controller, en de 2e connector er van ga ik ook eSATA van maken, dus 2 van die dingen in de behuizing, 10 harde schijven in RAID 1 (0 is te link) :9 (nu nog het geld)

-edit-
Ik lees nu dat ik met zo'n port multiplier beschikking krijg over RAID 5 :9~
Wel softwarematig, maar dat boeit niet zo veel, gaat om de veiligere ruimte.

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 20-01-2007 14:42 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-07 15:36
Geen matches
€ 136.00 Asus P5B-E iP965, SATA2 RAID, GLAN, 8CH
€ 70.00 Cooler Master Midi Tower Elite 330 ATX 380W (zwart/zilver)
€ 42.00 Intel Celeron D 326 2.53GHz FSB533 256kB Box
€ 54.50 Kingston 2x256MB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0
€ 17.50 Samsung DVD-ROM SH-D162C/BEWE 16x/48x Bulk (wit)
€ 762.50 5 x Samsung 500GB SATA300 16MB FDB, HD501LJ
€ 28.00 Club3D Videokaart PCI-e GeForce 6200LE 128MB DDR DVI/TV
Totaal incl. BTW: € 1110.50

De ultime download bak, Ik heb 5 hdd's gedaan en een moederbord met goede raid controller dan kun je je hdd's in raid 5 gebruiken zodat je geen data kwijt bent als er een stuk gaat. (lijkt me in dit geval wel handig).
Hier moet je dan nog windows bij kopen en een kvm switch (zodat je 1 monitor,tobo,muis op 2 pc's aan kunt sluiten)

Eventueel kun je nog stillere koelers oid bij bestellen om het systeem minder geluid te laten maken, of hdd silencers oid (nexus disktwins zijn zeer fijn)

Kast en dvd speler zijn maar een suggestie,
Prijzen van 4launch.nl

[ Voor 12% gewijzigd door martijnve op 20-01-2007 15:03 . Reden: Videokaartje vergeten ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Geen matches
Anoniem: 205482 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:09:
Geen Server zoals zo'n ding dat nogal een tering herrie maakt, je kent ze wel, zo'n stofzuiger omdat de cooler nogal haast heeft.
Een fileserver moet niet persé veel herrie maken, je kan evengoed werken met oude hardware (vb een P3 800mhz, cheapass raidcontroller eronder, en dan een topgiglankaartje). Ik heb zelf een eindje gewerkt met een softraid5 setje in een duron 1200 met een "slecht" giglan kaartje, en toen haalde ik al een doorvoer van 25a30 megabyte per second, wat best acceptabel is; in ieder geval meer dan genoeg voor het streamen van muziek/film.

Zowel de fan op de cpu als die op de voeding zijn vervangen door coolermaster 80mm's die aan 4.5V draaien, waarschijnlijk raak je met een papst nog stiller, maar die fan's zijn toch al niet meer te horen boven de HD uit. Ik zou dus zeggen koop 8*320 gigabyte (616€), 2 promise FastTrak TX4302's (140€), een Intel PRO 1000MT (100€) en hang dat aan een oude P3 die je hier ergens opvist (100€ ofzo)

Je hebt dan voor net geen 1000€ een bak staan met 1.92T effectief in 2 RAID 5 array's (als je het softwarematig doet). Lijkt me een van de goedkoopste oplossingen om snel zoveel schijfruimte te hebben.

edit; config van hierboven is natuurlijk ook lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geen matches
Anoniem: 205482 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:09:

Op zich lijkt me het vervangen van de 2 harddisks idd de eenvoudigste oplossing :s
Volgens mij begrijp jij de benaming server een beetje anders dan de meesten hier.
Jij zit denken aan professionele oplossingen met een sloot ventilatoren omdat het in een zo'n klein mogelijke ruimte moet, denk 1U of 2U behuizingen.
Maar een server is gewoon een PC die serveert, meer niet eigenlijk.
Heb hier een 2tal PCtjes staan die server zijn. 1 daarvan is passief gekoeld op de voeding na, maar die loopt zo rustig dat je hem niet hoort.
Het kan erg stil hoor.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:33
Geen matches
Volgens mij ben je naar dit op zoek !!!
http://www.raidsonic.de/e...ho-raid_gal.php?pid=2_7_2
Groetjes Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Geen matches
MasterMike schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:08:
[...]
Maar 2 TB extern aan een router...mm.. lijkt me niet echt een leuk idee
Nee, mij ook niet echt... Alleen ik zei het er bij, voor als je er 30 gig ofzo bij wilt doen.
heuveltje schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:09:
[...]
*Knip lijstje*
maar practisch allemaal zijn ze nog behoorlijk buggy, en kunnen ze maar 1 usb schjijf aan.
daarnaast word een dvd unrarren via het netwerk op zon ding een dagtaak........
Die ene, waar ik die link van gepost heb, die heeft 3 usb porten. Of ze buggy zijn weet ik niet. Nog nooit met zo'n ding gewerkt. Ik zou een dvd sowieso gewoon eerst naar een hd van me pc unrarren, voor dat ik het ergens anders neer zet.

Maar ik zou gewoon een of andere oude kast pakken, wat hd's er bij stoppen. En dan iets als http://www.freenas.org/ op dumpen en dat gewoon gebruiken. Volgens mij maakt dat eigenlijk hemaal niet zoveel lewaai.
* ibmos2warp is dat ook van plan met z'n oude bakbeestje... :D

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen matches
ziet er slick uit, dit is gewoon een leeg kastje waar ik zelf gekochte interne harde schijven in kan klikken?

Nog iets, waar koop ik zoiets?
Welke schijven kunnen erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen matches
Ik ben helaas niet overtuigd van jouw inzet en research. Je stelt hier maar wat vragen, waarvan de antwoorden gewoon op de websites van de producenten, op de specs, in de handleidingen of in de FAQ van dit subforum te vinden zijn. Voor de rest zie ik nergens jouw eigen resultaten en geen enkele discussiewaarde. Topic dicht dus. Neem eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 21-01-2007 07:22 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.