[WIN XP]Wel internet geen websites

Pagina: 1
Acties:

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
Bij een kennis het volgende probleem: Via een zonnet breedband ADSL internet verbinding (usb modem). Er is wel een verbinding met internet (gecontroleerd via IPCONFIG, en ik kan ook alle sites pingen enzo. Maar via IE kan ik geen sites ophalen. Dwz het werkt telkens 5 minuten en dan valt de verbinding weg. Zelfde geldt overigens voor het ophalen van mail.. Ik kan dan echter nog steeds gewoon pingen. De verbinding is dus in orde.

Heb al eea geprobeerd:
- winsockfix uitgevoerd;
- ADSL modem opnieuw geinstalleerd;
- Met AdAware op spyware gecontroleerd

Wanneer ik echter in de veilige modus opstart werkt eea wel correct.
Iemand suggesties??

Mijn weblog

• MRED

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
Even een tikje geven...

Niemand een idee (buiten format c... ;( )

Mijn weblog

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verlangt de ISP misschien dat je een proxy gebruikt?

Als je werkelijk vermoedt dat het aan virussen/spyware ligt kan je misschien hitman pro een keer proberen?

[ Voor 51% gewijzigd door the_stickie op 22-01-2007 08:23 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Probeer het eens met Firefox of Opera. Mocht dat wel werken dat weet je in ieder geval dat het een IE-probleem is. Al eens onder een ander login profiel geprobeerd ? En als ping'en lukt, lukt een rauwe telnet <blaat> 80 dan ook of niet ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb dat ook eens gehad. Ik kon wel pingen maar verder niks (terwijl mijn FTP server het wel gewoon doet opdezelfde pc).
Mijn andere computers hadden geen problemen, dus aan de verbinding lag het niet.
Toen ik heb windows opnieuw geinstalleerd met andere netwerkkaart drivers en toen was het probleem weg.

In jou geval kan het ook nog anders zijn:

Bij mij vriendin konden ze opeens ook niet meer internetten (ping werkte wel). Xs4all gebeld die gaf aan dat ik een trojan had en uit veiligheids overwegingen hadden ze mijn lijn dicht gezet (alleen webmail was nog te openen, daar stond ook het mailje van hun in dat ze me gingen afsluiten).

Alles ff opnieuw erop gezet en xs4all gebeld. Toen hebben ze mij weer open gezet en kon ik weer internetten.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Dns server niet goed gekregen? Stel eens een algemene DNS server in (xs4all ofzo)

• MRED

MRED

Carpe diem...

Topicstarter
thnx voor de reacties zover...

Ga ff eea uitproberen

Mijn weblog

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt mij een DNS probleem. Probeer eens in je adresbalk ipv bijv. ww.google.nl het ip-adres daarvan in te tikken? (start --> cmd --> nslookup www.domein.nl)

Hmm, nu ik het nogmaals lees lijkt het geen DNS probleem aangezien je wel de domeinen kan pingen en 5 minuten steeds Internet hebt. Scan eens op Spyware.

[ Voor 33% gewijzigd door Exorcist op 22-01-2007 16:40 ]

Pagina: 1