Dell 2407WFP > dooie pixels? + overstap waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rijkvanwel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11-2023
He tweakers,

Bij een maat zag ik de Dell 2407WFP staan, en ik had eigenlijk instantly zoiets van "shit, die moet ik hebben!". Zeker toen ik hoorde dat je bij Dell zonder problemen je scherm kan terugbrengen als er dooie pixels in zitten. Om deze reden heb ik al een keer afgezien van de koop van een iiyama ProLite E2200WS; ze konden in de winkel niet beloven dat ik een goed scherm zou kopen (ik mocht hem niet eens testen voordat ik hem zou kopen! Vind ik echt heel vreemd; want in de supermarkt kijk je toch ook of er bijvoorbeeld geen rotte appels in de zak zitten?!).

Maar nu wil ik het dus wel even zeker weten. Zijn er mensen die problemen hebben gehad, of hebben gehoord dat iem. problemen had met het omruilen van zijn Dell monitor ivm dode pixels? Ook goede ervaringen zijn natuurlijk welkom!

Ik heb nu een iiyama ProLite E480S (19"). Zou dat een 'sane' overstap zijn?

Thanks!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:44
Ik heb de Dell 2407WFP ook sinds kort. Echt een top scherm! Je went er wel snel aan moet ik zeggen. Als ik nu een 17" TFT zie staan denk ik echt wat een klein scherm :)

Ik heb zelf 0 dode pixels dus hoe dat gaat met omruilen bij Dell kan ik je niet vertellen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Redelijk wat mensen hier bij GOT hebben hun dell scherm bij Supradictus vandaan en daar heb ik hem gisteren ook gehaald. Hij is wat goedkoper dan dell en controleert elk scherm op dode pixels voordat hij hem verkoopt, dit zit ook in de prijs inbegrepen (dus geen dure dode pixelsgarantie afsluiten). De winkels laten je niet voor niets het scherm niet testen voor je het koopt anders sluiten ze de voor hun lucratieve garanties niet af.
Volg de topics over dit scherm maar eens:
Dell scherm deel 5

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
rijkvanwel schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:48:
(ik mocht hem niet eens testen voordat ik hem zou kopen! Vind ik echt heel vreemd; want in de supermarkt kijk je toch ook of er bijvoorbeeld geen rotte appels in de zak zitten?!).
Appel != TFT. Simpel.
Maar nu wil ik het dus wel even zeker weten. Zijn er mensen die problemen hebben gehad, of hebben gehoord dat iem. problemen had met het omruilen van zijn Dell monitor ivm dode pixels?
Dell doet er niet moeilijk over, maar een officiele procedure is er niet.

Zoals al is gezegd: supradictus

• rijkvanwel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11-2023
Bedankt voor de tips! Ik ga er een bestellen bij Supradictus :)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:51
Aanschafprijs TFT > Aanschafprijs Appel

Sorry, maar ik blijf het gewoon raar vinden.. Ze hadden beter een korting kunnen geven voor schermen met dode pixels.. Nu betaal je >altijd< de volle mep en is het maar de vraag of je dooie pixels krijgt.. (en ja, er zijn pixelgaranties, maar dat is weer wat extra's wat je erbij moet kopen).. Als je iets koopt wil je gewoon dat het goed werkt.. Toch?

[ Voor 48% gewijzigd door Steephh op 21-01-2007 23:40 ]

_@/'

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Dell heeft daar wel een policy voor. Heb zelf al enige jaren een Dell 2001FP, maar bij de koop er dus ook mooi een dooie pixel gratis bij gekregen. De poging om het scherm om te ruilen is jammerlijk afgeschoten. En eigenlijk moet ik bekennen dat ik er ook weinig last van heb...

Volgens mij kun je hem pas ruilen als er 3 (sub)dooie pixels zich bij elkaar en in het midden van het scherm bevinden. Staat (in elk geval stond) op de site van Dell... helaas beter verstopt dan die pixel van mij 8)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dell doet redelijk makkelijk met omruilen is mijn ervaring. Ik had hier 3 2005FPWs (nu 2x 2005 en 1x 2007) en om de haverklap gaf er wel eentje mankementen (van de eerste series). Die zijn dus regelmatig teruggegaan, maar er werd nooit moeilijk gedaan (behalve de eerste keer, 2 monitoren tegelijk RMAen blijkt niet te kunnen).

• Steephh
Terw_Dan schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:55:
Dell doet redelijk makkelijk met omruilen is mijn ervaring. Ik had hier 3 2005FPWs (nu 2x 2005 en 1x 2007) en om de haverklap gaf er wel eentje mankementen (van de eerste series). Die zijn dus regelmatig teruggegaan, maar er werd nooit moeilijk gedaan (behalve de eerste keer, 2 monitoren tegelijk RMAen blijkt niet te kunnen).
Nou, ruil die 2005 dan maar om voor een 2007, niet dan? :P :P

_@/'

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 10:29
Heb m'n Dell besteld bij Dell en had bij aankoop 0 dooie pixels, echt een top schermpje. Wel ff wennen dat het 24" Widescreen is, vooral als het je eerste widescreen scherm is. Maar echt toppie.

• We Are Borg

We Are Borg

Steephh schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:38:
[...]

Aanschafprijs TFT > Aanschafprijs Appel
Inkoopprijs TFT > inkoopprijs appel. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, lijkt me niet erg productief :)
Sorry, maar ik blijf het gewoon raar vinden.. Ze hadden beter een korting kunnen geven voor schermen met dode pixels.. Nu betaal je >altijd< de volle mep en is het maar de vraag of je dooie pixels krijgt.. (en ja, er zijn pixelgaranties, maar dat is weer wat extra's wat je erbij moet kopen).. Als je iets koopt wil je gewoon dat het goed werkt.. Toch?
Jouw definitie van "goed werken" wijkt af van de TFT fabrikanten die netjes aangeven dat X dode pixels per scherm niet als defect morgen worden gekenmerkt. Of je het daar mee eens bent is een 2de, maar wel iets wat je weet voordat je er aan begint. Ben je het hier niet mee eens, kijk dan naar winkels en of merken die wel netjes 0 dode pixels garantie als standaard aanbieden :)

Nogmaals, ben het met je eens, een TFT hoort gewoon 0 dode pixels te hebben. Echter, ik weet hoe sommige fabrikanten en leveranciers er over denken en hier pas ik mijn koopgedrag ook op aan. Met een boze vinger wijzen en roepen dat je het belachelijk vindt schiet niet op. Mijn laatste TFT heb ik met dode pixel garantie gekocht en mijn volgende aanschaf zal bij een winkel zijn die standaard die garantie al biedt. Simpel :)

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 22-01-2007 00:25 ]

Verwijderd

Kan je doen ja dan ken ik nog wel wat winkels die jou een exemplaar met een paar dode pixels wat onder de limiet van de fabrikant valt . De goede verkopen ze aan mensen met een extra pixel garantie .Natuurlijk geld dit niet voor elke winkel laat ik dat benadrukken .

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:40:
Kan je doen ja dan ken ik nog wel wat winkels die jou een exemplaar met een paar dode pixels wat onder de limiet van de fabrikant valt . De goede verkopen ze aan mensen met een extra pixel garantie .Natuurlijk geld dit niet voor elke winkel laat ik dat benadrukken .
Heb je hier ook bewijs van of roep je zomaar wat ? Ik ken namelijk geen een winkel die expres een monitor verkoopt met dode pixels aan de mensen die er geen garantie bij nemen. Maar blijkbaar weet jij mij meer.

Dus jij kent winkels die een doos voorzichtig open maken, plastic van de monitor halen, testen, weer plastic er omheen doen, doos weer dichtmaken zonder dat jij het als koper ziet en apart leggen voor de mensen die bij die winkel een monitor kopen zonder pixelgarantie :) ? Wow, ben echt benieuwd welke winkels dat volgens jou doen :)

Voor de TS: koop bij supradictus en geniet van een betere prijs + pixelgarantie

[ Voor 19% gewijzigd door We Are Borg op 22-01-2007 01:25 ]

• Steephh
We Are Borg schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:24:
[...]
Inkoopprijs TFT > inkoopprijs appel. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, lijkt me niet erg productief :)
En daarom nu juist.. één dode-pixel tft is natuurlijk erger dan één appel met een paar bruine plekjes, omdat je die meestal met een hele zak tegelijk koopt, de prijs laag is vergeleken met het inkomen van de meeste mensen.
[...]
Jouw definitie van "goed werken" wijkt af van de TFT fabrikanten die netjes aangeven dat X dode pixels per scherm niet als defect morgen worden gekenmerkt. Of je het daar mee eens bent is een 2de, maar wel iets wat je weet voordat je er aan begint. Ben je het hier niet mee eens, kijk dan naar winkels en of merken die wel netjes 0 dode pixels garantie als standaard aanbieden :)

Nogmaals, ben het met je eens, een TFT hoort gewoon 0 dode pixels te hebben. Echter, ik weet hoe sommige fabrikanten en leveranciers er over denken en hier pas ik mijn koopgedrag ook op aan. Met een boze vinger wijzen en roepen dat je het belachelijk vindt schiet niet op. Mijn laatste TFT heb ik met dode pixel garantie gekocht en mijn volgende aanschaf zal bij een winkel zijn die standaard die garantie al biedt. Simpel :)
Nouja, ik had het leuker (en ook wat slimmer) gevonden wanneer de fabrikanten dus volgens 'mijn' manier zouden doen. De TFT's met kapotte pixels wat goedkoper aanbieden. Er zijn namelijk mensen die er niet zoveel om geven, die kopen ze dan wat goedkoper. En de mensen die géén dode pixels willen betalen dan de volledige prijs (en niet iets extra's). Stel je voor dat ik 50 eurocent extra moet betalen om te zorgen dat ik een goede zak appels krijg. Maarja, hier valt toch niet tegenin tegaaan, want alle TFT fabrikanten zijn het eens met hun manier van doen..

Achjaah. Eens kijken hoe ik dat met de volgende TFT ga doen.. Ik heb hier een Acer TFT met een dode pixel. Een LG204WT met een defecte groene subpixel (die constant blijft oplichten) en dan nog een LG L1718S met een defecte rode subpixel (die constant blijft oplichten) en heel irritant is. Dan heb ik nog een LG L1718S die géén dode pixels heeft.. drie van de vier schermen hebben dus last van dode pixels.. En dan wordt er wel eens gezegd dat de kans 10% is. Beetje kansberekening en ik behoor tot een hele kleine groep.. Of toch niet?? ;) De TFT fabrikanten mogen hun productieproces wel eens gaan verbeteren.. Lijkt me?

_@/'

• ILT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2021

ILT

Steephh schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:27:
[...]
Achjaah. Eens kijken hoe ik dat met de volgende TFT ga doen.. Ik heb hier een Acer TFT met een dode pixel. Een LG204WT met een defecte groene subpixel (die constant blijft oplichten) en dan nog een LG L1718S met een defecte rode subpixel (die constant blijft oplichten) en heel irritant is. Dan heb ik nog een LG L1718S die géén dode pixels heeft.. drie van de vier schermen hebben dus last van dode pixels.. En dan wordt er wel eens gezegd dat de kans 10% is. Beetje kansberekening en ik behoor tot een hele kleine groep.. Of toch niet?? ;) De TFT fabrikanten mogen hun productieproces wel eens gaan verbeteren.. Lijkt me?
Met een beetje goede wil kun je ook concluderen dat die "10% regel" bij LG in werkelijkheid wat hoger ligt, bij jou op 66%. Zou voor mij een reden zijn om bij een volgende aanschaf eerder een ander merk te nemen bij gelijke beoordeling van de modellen die je op een rij hebt gezet...

Verwijderd

Na 3 weken dit forum gevolgd te hebben en allerlei andere info over monitors etc. heb vergeleken en bekeken vind ik het nu mooi geweest. Ik ga vandaag een Dell 2407wfp halen bij "Supradictus" voor maar 725 euro nu incl. pixelgarantie! :)
Pagina: 1