Toon posts:

FTP Server online, maar krijg geen bestanden te zien!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist bulletproof ftp server geinstalleerd.
Deze heb ik met de benodige users geconfigureerd en ook de map waar de bestanden in staat geselecteerd met de benodigde rechten.

Omdat ik achter een router zit heb ik mijn router ingesteld dat hij port 5000 moet forwarden naar mijn (INTERN) ip adres. ( 192.168.123.118 ).

Alles moet dus goed gaan dacht ik zo, het probleem is echter als ik verbinding maakt met mijn ip adres via bulletproof ftp client ( of IE ) dan krijg ik geen bestanden te zien.

Passive mode staat zowel op de server / client uit !

Ik heb geen idee meer wat ik nog kan doen, wellicht iemand hier op het forum ?

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
het ftp protocol gebruikt 2 connecties, de control connectie (in jouw geval op port 5000) en een dataconnectie (standaard op 20, maar in jouw geval zou dat een port range moeten zijn).

die port range moety in de bulletproof config staan.
en die range moet ook geforward staan in je modem.

Verwijderd

Staat je FTP server ingesteld om te luisteren op poort 5000 ?

Zoniet, port 5000 forwarden naar port 21 intern.

Verwijderd

Doe je wel inloggen zoals : ftp.sitenaam.nl:5000 ?

Standaars id ftp 21, en ftp server zit op 20

poorten goed forwarden in je router.

Overigens zul je mogelijk via je eigen router niet direct op je server kunnen komen, omdat je van binnen NAT naar buiten, en weer naar binnen.

Via de buurman zou je het kunnen testen, of een router die wel externe adressen kan routen.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn port inmiddels op 21 staan.

Op mn router heb ik port 21 & 20 doorgezet naar mijn intern ip (192.168.123.118).
De ftp probeer ik vanaf een andere pc (Buiten mijn netwerk) te bereiken via bulletproof ftp client op port 21. Maar nog steeds geen bestanden.. Inloggen gaat verder prima.

Ik krijg nog wel een foutmelding van bpftpclient wanneer hij de directory in wilt komen :

"error 11001 (Host not found) finding adress for host"