Toon posts:

[xp] netwerkverbinding soms half weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vreemd probleem. Ik heb mijn pc net opnieuw geinstalleerd, en telkens als een paar minuten bezig ben valt opeens mijn netwerkverbinding half weg. Windows geeft niet aan dat de verbinding weg is, maar ik kan geen enkele verbinding meer openen. Maar stom genoeg kan ik nog wel gewoon pingen naar buiten.

Als ik dan vervolgens uitlog en opnieuw inlog (zonder opnieuw op te starten) dan doet hij het spontaan weer een tijd.

Ik heb net al een PCI netwerkkaart erin gestopt om te kijken of het daar aan lag, maar met deze kaart heb ik exact dezelfde problemen.

Iemand een idee?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Zit de kabel wel goed aan de stekker aangesloten?

En is het echt je netwerk of het internet?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Netwerk + Internet.. (zit op zyxel router aangesloten) En als het aan de kabel zou liggen zou een reboot niet uit mogen maken. Maar voor de zekerheid heb ik ook al een andere kabel geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Wat voor melding geeft hij? Heb je op dat moment wel een ip adres?
Is trouwens ook handig om er even bij te zetten dat het niet om een WIFI verbinding gaat.

- Heb je meerder computers aangesloten op die router, Zoja hebben die nog problemen.
- Statisch IP geprobeerd?
- Als de netwerk verbinding wegvalt kan je nog wel iets binnen je netwerk bereiken?
- Heb je toevallig nog een Router liggen?
- Heb je de mogelijkheid om hem gelijk aan het modem te hangen?

[ Voor 49% gewijzigd door battler op 20-01-2007 13:15 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft geen melding. Maar als ik bv met telnet een socket wil openen naar een willekeurige website op poort 80 dan krijg ik geen verbinding.

Ik heb op dat moment nog wel gewoon een ip address. Ik heb ook DHCP en een statisch IP getest, maar dat maakte ook niet uit.

code:
1
2
3
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet www.nu.nl 80
Bezig met verbinding maken met www.nu.nl...Kan geen verbinding met de host maken
, op poort 80: De verbinding is mislukt

En met IE:
De pagina kan niet worden weergegeven.
Maar die antwoorden komen ook gelijk in beeld. Geen timeout ofzo maar gelijk bam error.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm volgens mij heb ik al iets gevonden. Net gebeurde het weer, en toen zag ik in mijn process lijst dat 'scvhost.exe' contant 80% cpu opslurpte. Toen ik dat process kilde kon ik weer vrolijk internetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 13:21 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:19:
Hmm volgens mij heb ik al iets gevonden. Net gebeurde het weer, en toen zag ik in mijn process lijst dat 'scvhost.exe' contant 80% cpu opslurpte.
dat proces zou svchost.exe moeten heten, misschien heb je nu al meer spyware dan je ooit had gewild? :-)
Kijk ook eens of je in de eventlog iets over eventid 4226 tegenkomt....

[ Voor 8% gewijzigd door 0siris op 20-01-2007 13:21 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:21:
[...]

dat proces zou svchost.exe moeten heten, misschien heb je nu al meer spyware dan je ooit had gewild? :-)
Kijk ook eens of je in de eventlog iets over eventid 4226 tegenkomt....
Ja ik vond de naam ook al verdacht, en op google zag ik idd dat hij anders heet. Stelletje sneaky bastards, maar wel gek want ik heb nog amper websites bezocht oid.

Ik ben nu iig Norman aan het installen. Ik had ook al gechecked met hijackthis gisteren maar die vond niks geks.

En de event viewer heb ik uitstaan op mijn unnatended windows cd :o

In het register staat hij overal vermeld als zogenaamde irc client. En dat terwijl ik geen irc client gebruik 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 13:30 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
doe eens na een reboot in een dosvenster "netstat -b", dan zie je welk proces met welke host een verbinding heeft gemaakt. Kan handig zijn.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1