Website voor het testen van site in meerdere browsers

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 15:30
Een aantal jaren geleden ben ik eens gestuit op een website waar je je url in kon plakken. Vervolgens ging die website screenshots genereren van je site in veel browsers van zowel Mac, Windows Linux etc.

Nu zit ik namelijk met het probleem dat ik de hele tijd met een andere computer moet testen hoe het eruit ziet in IE6 omdat ik zelf IE7 draai.

Iemand enig idee welke site dat is/was? Misschien dat hij niet meer bestaat, kan ook nog!

Zoek ik ook nog even verder:
www.browsercam.com maar is niet gratis.
http://meineipadresse.de/netrenderer/index.php is al in de richting van wat ik zoek, maar degene die ik zoek deed alle browsers in een keer.

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 20-01-2007 11:49 ]

Verwijderd

browsershots.org :) geen dank :)

• orange.x
idd, duurt even :) maar dan heb je wel wat.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Probeer http://www.browserpool.com/ eens, je krijgt hier gratis VNC toegang tot verschillende machines met allerlei browsers. Erg handig :)

Verwijderd

Installeer Virtual PC en Internet Explorer 6.

• orange.x
Voor hoeveel browsers zal een website moeten werken wil het vallen onder "goed", natuurlijk onder alle. Maar dat is haast onmogelijk omdat je hedendaags met nieuwe technieken ziet wat betreft CSS etc.

Als een site er onder IE6, IE7, FF2 en Opera er goed uitziet dan heb je toch wel het grootste gedeelte van alle browsers te pakken.

Verwijderd

ik ga meestal ook voor safari hoor!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
orange.x schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:06:
Voor hoeveel browsers zal een website moeten werken wil het vallen onder "goed", natuurlijk onder alle. Maar dat is haast onmogelijk omdat je hedendaags met nieuwe technieken ziet wat betreft CSS etc.

Als een site er onder IE6, IE7, FF2 en Opera er goed uitziet dan heb je toch wel het grootste gedeelte van alle browsers te pakken.
Er is maar één ding wat je kan vertellen of je daarmee goed zit en dat zijn je bezoekersstatistieken. Voor hetzelfde geld trekt je site een hoop Safari bezoekers (wat niet eens zo vreemd is met de toenemende populariteit van de Mac), dan moet je wel zorgen dat het daar ook in werkt. Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat zeker qua scripting Safari nog wel eens wat fratsen uit wil halen ;)

Verwijderd

orange.x schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:06:
Sterker nog, wanneer werkt een website "goed"? Als 'ie er in alle browsers pixelnauwkeurig identiek uit ziet? Of als de inhoud via alle browsers toegankelijk is? Of iets er tussenin? En wat heb je een aan screenshot, als je daaraan niets kunt zien over het gedrag? :)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op Windows kan je ook al een groot aantal browsers naast elkaar draaien. Werkt prettiger dan een screenshot of virtual machine.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

http://browsershots.org
• MSIE 5.0
• MSIE 5.5
• MSIE 6.0
• MSIE 7.0
• Dillo 0.8
• Epiphany 2.16
• Firefox 1.5
• Firefox 2.0
• Galeon 2.0
• Konqueror 3.5
• Mozilla 1.7
• Opera 9.2
• Opera 9.10
• Safari 2.0

En het is gratis :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Blaise schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:51:
Op Windows kan je ook al een groot aantal browsers naast elkaar draaien. Werkt prettiger dan een screenshot of virtual machine.
Ik ben een beetje aan het spelen met die multiple IE. Maar ik vroeg me af of die niet gewoon dezelfde dll's gebruikt als IE7, net als de IE6 stand-alone versie.
Daarbij geeft IE6 een wagonlading script errors als ik wil googlen. Het lijkt in eerste instantie niet echt super te werken.

Hallo met Tim

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is er op GoT geen test-forum voor dit soort dingen? (of geweest?) Ik meen me nl zoiets te herinneren, maar mijn hersenen benaderen het beeld van een gatenkaas.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb nog geen standalone versie van IE6 gevonden die onder vista werkt (comp. mode en/of run as admin geen verschil). Om nu Virtual PC te gaan draaien puur voor IE6 is imo ook een beetje overkill. Weet iemand een truuk of build van IE6 standalone die werkt onder vista :) ?

Verwijderd

Let wel dat het eigenlijk geen nut heeft om het te laten werken op alle browsers.

Kijk gewoon naar je doelgroep en zorg dat je in ieder geval goed te zien bent in je doelgroep.

Al het extra is leuk, maar kost je ook weer extra werk.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Timlog schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:49:
[...]

Ik ben een beetje aan het spelen met die multiple IE. Maar ik vroeg me af of die niet gewoon dezelfde dll's gebruikt als IE7, net als de IE6 stand-alone versie.
Ze gebruiken allemaal hun eigen engine. Natuurlijk zitten er wat bugjes in omdat het standalone draait. De rendering klopt gewoon, voor zover ik heb gemerkt en gelezen, wat het geschikt maakt om je websites te testen in oudere versies.
Daarbij geeft IE6 een wagonlading script errors als ik wil googlen. Het lijkt in eerste instantie niet echt super te werken.
Je moet er dan ook niet je dagelijkse browser van maken. Ik heb geen problemen met IE6/Google (op XP) dus misschien levert het een conflict op met eerdere installaties of met je instellingen.
Pagina: 1