[Beoordeling] Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Hey,
Ik wil mijn PC'tje maar eens upgraden. Dit ding stamt uit medio 2000 dusja, ik wil ook wel weer eens iets nieuws :+

Ik wil gamen, dus het moet goedkoop zijn, maar toch nog goed meegaan. Mijn budget ligt zo rond de €450,- , maar op een paar tientjes meer kijk ik niet.

Ik gebruik nog gewoon de kast van de oude PC, een mATX kast. Er moet dus rekening mee worden gehouden naar het formaat van het mobo.

Wordt gekocht bij Alternate, misschien één van de duurdere, maar de service is daar wel helemaal top, dus ik ben bereid om iets extra te betalen.

Moederbord
  • Dit is een goedkoop moederbord waar eigenlijk alles wel op zit wat ik nodig heb. De twee IDE controllers zijn perfect voor mijn upgrade, ik heb namelijk allemaal IDE apparaten. Zit een PCIe poort op en ik kan er DDR2 geheugen in steken.
Processor
  • Sempron vindt ik geen geweldige proc. dus heb ik voor een snellere Athlon gekozen. Kan naar mijn idee nog goed meedraaien met de nieuwere games, wat uiteraard een belangrijke factor is.
Geheugen
  • 1GB aan geheugen is nog genoeg voor de meeste games en ik kan door mijn budget ook niet meer uitgeven.
Voeding
  • 380W moet is genoeg voor deze PC en aan de user reviews op de webwinkel is-ie als zeer positief beoordeeld.
Grafische kaart
  • Zeer goede kaart die de nieuwste games met gemak speelt met een boel eye-candy :*).

Totaal: € 467,-

Wat ik wil weten:
• Zijn alle onderdelen compatibel met elkaar? Volgens mij wel, maar ik niet voor verrassingen komen te staan ;)
• Kan ik hiermee er weer tegenaan? Ik koop alles uiteraard om te gamen, dus het zou fijn zijn als deze machiene doet waar hij voor bedoeld is.

Suggesties, etc. zijn natuurlijk welkom :9

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Harde schijf? Windows?

Maar het ziet er wel goed uit. Lees bijvoorbeeld ook eens een review van die voeding, dat alternate systeem zou ik niet op vertrouwen :+ .

[ Voor 86% gewijzigd door hello_moto op 20-01-2007 11:27 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Compatible? Ja. Kun je trouwens zelf ook even checken.
Kun je er hiermee weer tegenaan? Hangt er vanaf wat je daar onder verstaat... Oblivion met 1680x1050 met AA en AF vol open... dacht het niet. Maar fatsoenlijk een spellletje spelen op een niet al te hoge resolutie en niet alle grafische dingetjes aan moet lukken.

• Bitage
@ hello_moto : is geen Alternate systeem, heb ik zelf samengesteld ;) Al het spul wordt gewoon overgeplaatst, dus schijven, windhoos etc. is geen punt.

@RoD : mja, 800*600 is in principe al OK, als ik maar kan spelen. Liefst op 1280*1024 uiteraard, eye candy geeft nu even niet, dus mss 2xAA, maar niet vereist.

[ Voor 15% gewijzigd door Bitage op 20-01-2007 11:42 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dan is het opzich ok. Eventueel zou je net even wat meer uit kunnen geven en voor een X1950Pro gaan. Kost wat meer, maar dan heb je ook wel een stuk betere prestaties. Imo het geld waard, maar als je je budget niet zo ver wilt oprekken heb je zo een leuk systeempje samengesteld.

• Bitage
Goed, ik heb wat reviews en de VGA Charts van Tomshardware bekeken en ik neem een 1950Pro ipv een 7600GT: veel meer performance voor € 40,- meer, daar kan je niet voor tobben :)

Ik ga het systeem zo snel mogelijk in huis halen ;)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Bitage schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:36:
@ hello_moto : is geen Alternate systeem, heb ik zelf samengesteld ;) Al het spul wordt gewoon overgeplaatst, dus schijven, windhoos etc. is geen punt.

@RoD : mja, 800*600 is in principe al OK, als ik maar kan spelen. Liefst op 1280*1024 uiteraard, eye candy geeft nu even niet, dus mss 2xAA, maar niet vereist.
Ik bedoelde het review-systeem van Alternate ;) .

• Bitage
Ooow, ok, ik dacht al :P

mja, der zitten idd wel een paar idioten bij...

• Bitage
OK, heb vandaag mijn PC gekocht bij Alternate en in elkaar gezet, maar nu start hij alleen op tot het Windows XP bootscreen, en reset dan :/

Ik gebruik mijn oude PC install, misschien ligt het daaraan, maar het laatste wat ik wil doen is heel XP opnieuw erop te zetten.

Het BIOS herkent overigens wel alles...

Mijn primairy HD is een 5400rpm Quantum Fireball en mijn slave is een Excelstor (zie specs, btw ;))

Hoe kom ik van dit probleem af?

Verwijderd

Bitage schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:41:
OK, heb vandaag mijn PC gekocht bij Alternate en in elkaar gezet, maar nu start hij alleen op tot het Windows XP bootscreen, en reset dan :/

Ik gebruik mijn oude PC install, misschien ligt het daaraan, maar het laatste wat ik wil doen is heel XP opnieuw erop te zetten.

Mijn primairy HD is een 5400rpm Quantum Fireball en mijn slave is een Excelstor (zie specs, btw ;))

Je hebt een nieuwe moederbord en wil op je oude windows blijven draaien? Succes ermee.
Naar mijn weten is dit onmogelijk.

• Bitage
Mja, dit is dus mijn eerste keer dat ik een upgrade koop, dus ik ben een beetje nieuw met dit soort probs :+

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 22:03
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:44:
[...]

Je hebt een nieuwe moederbord en wil op je oude windows blijven draaien? Succes ermee.
Naar mijn weten is dit onmogelijk.
Zeker niet :X Ik prop er een A8n-e in en start gewoon op.

onzin dus :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bitage schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:41:

Je zou kunnen proberen in de veilige modus te komen (F8 bij opstarten) en dan de chipsetdrivers opnieuw te installeren. Maar je kan beter een nieuwe installatie doen. Ik hoop voor je dat je geen OEM Windows hebt, want dan heb je een probleem.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bitage
gambieter schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:48:
[...]

Je zou kunnen proberen in de veilige modus te komen (F8 bij opstarten) en dan de chipsetdrivers opnieuw te installeren. Maar je kan beter een nieuwe installatie doen. Ik hoop voor je dat je geen OEM Windows hebt, want dan heb je een probleem.
Veilige modus kom ik ook al niet in, laad gegevens en als puntje bij paaltje komt: ZAP! ... gaan we weer...

Nope, gelukkig geen OEM, dus ik zal ff opnieuw installeren

Verwijderd

Tomino schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:47:
[...]

Zeker niet :X Ik prop er een A8n-e in en start gewoon op.

onzin dus :)
Dat lukt bijlange niet iedereen hoor. In 95% van de gevallen betekent moederbord vervangen ook gelijk windows herinstalleren. Jij had ofwel een mobo met dezelfde chipset ofwel domweg geluk ;)

Voor de rest een leuk systeem voor een leuke prijs.

Verwijderd

Je moet gewoon hdd formateren en verse Install er opzetten, je kan wel opstarten als je oude schijf meeneemt naar een upgrade. Allen krijg je gewoon een foutenfestival van heb ik jouw daar, dit omdat foutieve moederbord drivers opzitten.

Dus gewoon even windows schoon instaleren en juiste moederbord drivers er opzetten, dan moet het goed zijn. :)

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 22:03
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 08:14:
[...]

Dat lukt bijlange niet iedereen hoor. In 95% van de gevallen betekent moederbord vervangen ook gelijk windows herinstalleren. Jij had ofwel een mobo met dezelfde chipset ofwel domweg geluk ;)

Voor de rest een leuk systeem voor een leuke prijs.
Okej, laten we het dan houden op dom geluk!
Pagina: 1