Hey,
Ik wil mijn PC'tje maar eens upgraden. Dit ding stamt uit medio 2000 dusja, ik wil ook wel weer eens iets nieuws
Ik wil gamen, dus het moet goedkoop zijn, maar toch nog goed meegaan. Mijn budget ligt zo rond de €450,- , maar op een paar tientjes meer kijk ik niet.
Ik gebruik nog gewoon de kast van de oude PC, een mATX kast. Er moet dus rekening mee worden gehouden naar het formaat van het mobo.
Wordt gekocht bij Alternate, misschien één van de duurdere, maar de service is daar wel helemaal top, dus ik ben bereid om iets extra te betalen.
• Moederbord
Wat ik wil weten:
• Zijn alle onderdelen compatibel met elkaar? Volgens mij wel, maar ik niet voor verrassingen komen te staan
• Kan ik hiermee er weer tegenaan? Ik koop alles uiteraard om te gamen, dus het zou fijn zijn als deze machiene doet waar hij voor bedoeld is.
Suggesties, etc. zijn natuurlijk welkom
Ik wil mijn PC'tje maar eens upgraden. Dit ding stamt uit medio 2000 dusja, ik wil ook wel weer eens iets nieuws
Ik wil gamen, dus het moet goedkoop zijn, maar toch nog goed meegaan. Mijn budget ligt zo rond de €450,- , maar op een paar tientjes meer kijk ik niet.
Ik gebruik nog gewoon de kast van de oude PC, een mATX kast. Er moet dus rekening mee worden gehouden naar het formaat van het mobo.
Wordt gekocht bij Alternate, misschien één van de duurdere, maar de service is daar wel helemaal top, dus ik ben bereid om iets extra te betalen.
• Moederbord
- Dit is een goedkoop moederbord waar eigenlijk alles wel op zit wat ik nodig heb. De twee IDE controllers zijn perfect voor mijn upgrade, ik heb namelijk allemaal IDE apparaten. Zit een PCIe poort op en ik kan er DDR2 geheugen in steken.
- Sempron vindt ik geen geweldige proc. dus heb ik voor een snellere Athlon gekozen. Kan naar mijn idee nog goed meedraaien met de nieuwere games, wat uiteraard een belangrijke factor is.
- 1GB aan geheugen is nog genoeg voor de meeste games en ik kan door mijn budget ook niet meer uitgeven.
- 380W moet is genoeg voor deze PC en aan de user reviews op de webwinkel is-ie als zeer positief beoordeeld.
- Zeer goede kaart die de nieuwste games met gemak speelt met een boel eye-candy :*).
Totaal: € 467,-
Wat ik wil weten:
• Zijn alle onderdelen compatibel met elkaar? Volgens mij wel, maar ik niet voor verrassingen komen te staan
• Kan ik hiermee er weer tegenaan? Ik koop alles uiteraard om te gamen, dus het zou fijn zijn als deze machiene doet waar hij voor bedoeld is.
Suggesties, etc. zijn natuurlijk welkom