Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is werken voor Microsoft of Google een droombaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nou de titel zegt het al:

Is het een droom voor je om werken voor grote bedrijven als Microsoft of Google? :*) volgens mij moet je daarvoor wel veel voor over hebben en veel studeren?

later

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Lijkt me niet. Elk bedrijf heeft mensen nodig voor verschillende banen. Voor sommige van die banen hoef je niet te studeren (lees: schoonmaker) en voor sommige banen is een goede studie natuurlijk wel een vereiste. Ligt er maar net aan wat je doet bij een bedrijf, hè.

99pixels.nl

Verwijderd

Topicstarter
jah oke. maar eigenlijk bedoel ik als ICTer...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En wat is je eigen mening over het werken bij Microsoft of Google?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Denk dat het er aan ligt wat je zou moeten doen idd, maar zelfs als ICT'er zijn beide bedrijven gewoon een werkgever. Je ziet wel eens van die foto's van de inrichting van de hoofdkantoren van MS en Google. Prachtig, 't kan niet op, gouden bergen enzovoort, maar ik denk dat dat pas van toepassing is als je flink hoog in de boom zit, en bij voorkeur ook nog in de VS werkt (liefst nog op 't hoofdkantoor).
Ik ben absoluut geen mogol-hater, om 't zo maar eens te zeggen, en zou ook geen nee zeggen als een van beide bedrijven me een goede baan zou aanbieden, maar een droom van me is het zeker niet. Sterker nog, als ik met hetzelfde salaris en dezelfde arbeidsvoorwaarden kon kiezen voor MS, Google of een willekeurige andere grote werkgever of een kleinschalig bedrijf (zeg 100 werknemers max.), dan zou ik voor 't kleine kiezen. Gewoon omdat 't er daar veel persoonlijker aan toe gaat. Ik heb niet zo'n goede ervaringen met werken bij grote bedrijven...

Nomen nescio

Verwijderd

Over Microsoft hoor ik niet heel prettige ervaringen. Vooral de mate waarin er op eilandjes wordt gewerkt en dan in combinatie met schijnbaar erg veel management lagen resulterend in veel bureaucratie op de werkvloer.

Google hoor je eigenlijk alleen de verhalen in de vorm van een grote gezellige club, veel vrijheid, superb secundaire voorwaarden, veel plezier in het werk, en eigenlijk de enige kritieken zijn de acties van het management die basis ideeen van het bedrijf volgens werknemers ondermijnen.

Ik heb nog wel eens regelmatig contact met drie jongens die bij Google werken, en vooralsnog is het inderdaad hard werken, maar wel met ontzettend veel plezier werken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:23:
Over Microsoft hoor ik niet heel prettige ervaringen. Vooral de mate waarin er op eilandjes wordt gewerkt en dan in combinatie met schijnbaar erg veel management lagen resulterend in veel bureaucratie op de werkvloer.
Blijkbaar is het nu bij MS zoals het bij IBM was; iets waar MS helemaal niet wou op lijken vroeger...
Google hoor je eigenlijk alleen de verhalen in de vorm van een grote gezellige club, veel vrijheid, superb secundaire voorwaarden, veel plezier in het werk, en eigenlijk de enige kritieken zijn de acties van het management die basis ideeen van het bedrijf volgens werknemers ondermijnen.
Zoals het er dus zogezegd vroeger bij MS aan toe ging... :)

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
oke, miss dome vraag maar wat voor studie moet je hebben om zeg maar te werken voor Microsoft of Google. ik bedoel wat voor Certificaten en diploma,s en ervaring etc..

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Een afgeronde middelbare schoolopleiding waar je leert dat een zin met een hoofdletter hoort te beginnen zal waarschijnlijk een minimale vereiste zijn voor alle behalve de meest simpele banen zoals reinigingswerk.

Verder heeft Microsoft een pagina met vacatures online staan, waar je per vacature kunt zien wat ze vragen :)

Ook Google heeft zo'n pagina : http://www.google.nl/jobs/

Verwijderd

Topicstarter
En lijkt iemand het wat om te werken voor zo,n groot bedrijf?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:07
Waar wil je nu eigenljk naartoe ?
Wat is je eigen mening ? Zou je daar zelf graag werken, en zoja waarom ?

https://fgheysels.github.io/

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
@carlos18: ik geef je nog een kans om een fatsoenlijke reactie te maken waarin je aangeeft welk beeld jij hierop hebt, wat je verwacht, wat je wilt, etc. Het telkens posten van 2 regeltjes komt dit topic niet ten goede. Als topicstarter heb je de verplichting te zorgen voor een zodanige start van de discussie dat anderen daar wat mee kunnen. Een klein vraagje dumpen voldoet niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 20-01-2007 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry ben maar net nieuwe hiero, ik ben zelf van plan om misschien later bij zo groot bedrijf te werken en ik wou meningen horen van andere mensen.

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:35
Ja ik ben ook van plan om later 5k te verdienen in de maand.
Dat wil nog niet zeggen dat ik dat mag/kan doen :9

Edit: Mijn mening is dat elk job wel een droombaan kan zijn zolang het prettig werken is en de sfeer op de werkplaats gezellig is.

[ Voor 37% gewijzigd door hevling op 20-01-2007 14:21 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21
Hier komt niets nuttigs meer uit en daarom gaat deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.