Toon posts:

Game-PC, budget: 2300 Euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 739 views sinds 30-01-2008

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:13:
PFFFF, ok.
Dus als ik het goed begrijp is het beter om voor een 680i chipset te gaan?
Ook als je niet in SLI gaat?
En de GPU kan ik beter mee wachten en voor een goedkopere gaan?
Dus bv een Nvidia 7900 512 MB oid?
Make it clear to me!
Floris
Ik zou die 965 chipset gewoon laten staan. De 680 is alleen beter als je voor extreme overclocks gaat (3.6 ghz +), en is gewoon veel duurder en daarom het geld niet waard.

Verder zou ik op dit moment niet denken aan SLI; een single 8800GTX is retesnel voor alles wat er op dit moment uit is en dat maakt SLI dus totaal overbodig.

Tevens zou ik ook niet wachten met de GPU. Je kunt wachten tot je een ons weegt; volgend jaar is er toch wel weer iets wat sneller is. De R600 van ATI is uitgesteld vanwege problemen; de eerste ATI kaart kun je daarom niet verwachten voor april dit jaar. Dat is pas over 3 maanden....

Ik zou daarom zeker niet bezuinigen op de GPU, een 7900 is gewoon een stuk minder als een 8800GTX en mist ook DX10. Dan moet je volgend jaar alweer upgraden, en dan blijkt de 7900 gewoon weggegooid geld te zijn. Een GTS kan een optie zijn, maar ikzelf zou gewoon die 200 euro meer betalen voor het beste van dit moment (een GTX is toch wel significant sneller als een GTS).

Suc6 ermee

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
GRR

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
GRR!

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 12:48 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:31:
[...]

De bedoeling is dat ik op gegeven moment overklok naar 3,6.
En je hebt dan wel gelijk op het punt van wachten tot je een ons weegt,maar we hebben het wel over DX10 kaarten. En meestal als je de 1e uit die serie neemt, heb je de duurste voor de minste prestaties. Dus in dit geval wil ik best wachten.
Floris
Toen de eerste DX9 kaart uitkwam heb ik die meteen gekocht. Vervolgens heb ik het 3 jaar kunnen trekken met me Ati 9700Pro. Ik heb nog nooit zolang met 1 GPU gedaan!

Dus het hoeft helemaal niet zo te zijn dat de 1e uit de serie weggegooid geld is.

[ Voor 6% gewijzigd door InfinityG35 op 20-01-2007 12:34 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:13:
PFFFF, ok.
Dus als ik het goed begrijp is het beter om voor een 680i chipset te gaan?
Ook als je niet in SLI gaat?
En de GPU kan ik beter mee wachten en voor een goedkopere gaan?
Dus bv een Nvidia 7900 512 MB oid?
Make it clear to me!
Floris
De 680i chipset is standaard SLI. Waar het omgaat is dat 680i het overclockplatform schijnt te zijn. Moederborden in die serie zijn echter enorm duur en voor het beetje overclockwerk wat jij (ook nog eens eventueel) wil doen is je huidige keuze meer dan voldoende.

De 8800GTX is een hele snelle kaart maar waar het om gaat is dat als je nu een kaart koopt van 250 euro je alle huidige games maximaal kan spelen,en als je over een halfjaar een nieuwe DX10 kaart koopt kan je op dat moment weer alle spellen max spelen. Je bent dan 500 euro kwijt waar je gedurende een jaar (misschien wel langer) meer plezier van hebt dan van een jaar een 8800GTX (waarvan de DX10 performance nog helemaal niet duidelijk is).

Verwijderd

stefan001 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:48:
Ik zou toch nog eens naar de nVidia chipsets kijken, volgens Tom's Hardware zijn die het best geschikt als je gaat overklokken (non-oc is intel 965 beter in de benchmarks), omdat er een enorme hoeveelheid opties beschikbaar zijn :).
evga i680 moederboard is top

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 09:00
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:38:
Daarom wil ik weten of de 600watt. niet slimmer is.
Floris

ps: waarom de 32 bit en niet de 64 bit?
Ik zou voor de 64-bit versie gaan. Kan gewoon 32-bitsprogramma's draaien en bovendien: die driver-ondersteuning zit er echt wel aan te komen.

Is 600Watt niet overdreven? Hier ook een energie-slurpende PC, die aan 450Watt Antec genoeg heeft.

En doe het in één keer goed: ga voor die 8800GTX

[ Voor 5% gewijzigd door masser120 op 20-01-2007 12:43 ]

Verwijderd

Ik vind het zelf samengestelde systeem van die gast echt zalig :D

Voeding zou ik gewoon een Antec NeoHE 550Watt kopen kost ~90 euro.

En ik zou gewoon een 8800GTX nemen. Ik heb dat ook gedaan en totaal geen klagen over.
Superkaart :). Idd doe het in een keer goed.

Als je niet SLI gaat zou ik een X975 chipset kopen.
MSI 975X Powerup Edition is een goede als je niet veel wilt oc'en. En kost ~170 euro.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ OK, na alle discussie en chaos, ben ik daar, die orde schept. _/-\o_
Dit is wat ik wil doen!

Moederboard: Asus P5N32-E SLI Plus
Processor: Intel Core 2 Duo E6000 (conroe)
Geheugen: Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Videokaart: Asus EN8800GTX
Geluidskaart: Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
HDD: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Kast: Thermaltake Armor
Voeding: Thermaltake Toughpower 600 Watt
Koeler: Thermaltake Blue Orb II
Brander: Samsung SH-W183A
DVD: Samsung SH-D163C
Toetsenbord: Logitech G15
Muis: Logitech G5
Speakers: Philips MMS460
Monitor: Samsung 226BW
Muismat: Revoltec LightPad

€ 2403,21

is boven mn budget maar wel het beste. Ik koop het toch pas over 3/4 weken (na verbouwing) dus dan zal het wel wat schelen kwa prijs. Geef vooral tips over de voeding, en de koeler (imo gwn prima).
Floris

EDIT-> Check ff de benchmarks die ik postte en vertel me of dat goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 13:11 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Waarom geen voeding van bijvoorbeeld 500 watt?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom 500 ipv 600?
Als het echt beter is wat is dan een goede?
Cooler Master iGreen Power, 500 Watt
EnerMax Liberty, 500 Watt
Thermaltake Thermaltake Purepower 500W
Antec EarthWatts, 500 Watt

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Zoek eens een roundup van deze voedingen ;)

en lees de PM die ik je net gestuurd heb nog eens goed door ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:21:
Waarom 500 ipv 600?
Als het echt beter is wat is dan een goede?
Cooler Master iGreen Power, 500 Watt
EnerMax Liberty, 500 Watt
Thermaltake Thermaltake Purepower 500W
Antec EarthWatts, 500 Watt
Beste voeding is een Antec NeoHE 550watt.(Antec is zowiezo een der beste)

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-01 15:43
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:03:
@computergenie

Volgens mij ben jij niet echt een genie als je iemand een proc aan wil smeren die maar een bandbreedte heeft van 800mhz.. Dat is nu al zwaar verouderd man...... En hoezo zou deze sneller zijn dan de E6600 (als je die overclocked doe dat bij de 6600 dan ook) wel eens van benchmarks gehoord :P
ok dan hier de feiten:

de e 4300 is een overclock monster

http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2903

je zet de fbs op 333 Mhz, de PCIe-freq op 114 ( dit werkt beter op de 945 chipsets). de ram, laat je op 666 draaien ( pas goed bij de fbs) en vcore op auto... en zie hier 3 ghz.. bijna net zo snel als de veel duurdere x6800

het voordeel van de e4300 t.o.v. de e6600 enz is dat deze veel beter te overclocken is, zonder dat je daarbij gebruik van moet maken van dure componenten.. dus

op dit moment is de e4300 echt de beste keuze, als je wilt overclocken.

Verwijderd

Topicstarter
computergenie: NEE
Volgens deze review:
http://www.pcper.com/arti...aid=187&type=expert&pid=9
is de Antec NeoHE 500 watt, een geweldige voeding. Kheb de review even doorgenomen en het ziet er allemaal goed uit. Hij kost 82 euro en moet imo wel voldoen voor de komende 4/5 jaar.
Bedankt voor de tip X-LimiTed!
Scheelt ook weer geld.
Dus dit is het tot nu toe:

Moederboard: Asus P5N32-E SLI Plus
Processor: Intel Core 2 Duo E6000 (conroe)
Geheugen: Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Videokaart: Asus EN8800GTX
Geluidskaart: Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
HDD: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Voeding: Antec NeoHE 500
Koeler: Thermaltake Blue Orb II
Brander: Samsung SH-W183A
DVD: Samsung SH-D163C
Toetsenbord: Logitech G15
Speakers: Philips MMS460
Muismat: Revoltec LightPad
Vista: Home Premium 32bit NL

€ 2439,34

Graag zou ik willen weten of de koeler goed is. Ik vind em mooi en had ook wat benchmarks gepost maar nog geen reacties.
Verder ben ik er nog niet helemaal over uit of ik nu voor Vista 32- of 64 bit moet gaan.
Met vriendelijke groeten, Floris.

(PS @Turkish, helemaal gelijik, drong later ook tot me door dat ut totale onzin was, vandaar deze (goede?) topic. Excuus voor de "overlast". Ik heb wel van mn fouten geleerd.)

• computergenie
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:36:
computergenie: NEE
". Ik heb wel van mn fouten geleerd.)
? :?
je wilt advies, maar niet over je cpu ?

wat wil je nou ?

[ Voor 14% gewijzigd door computergenie op 20-01-2007 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil, zoals ik al duidelijk heb aangegeven, zoals mij op alle fora waar ik ben geweest is aanbevolen, wat in de BBG word aanbevolen, wat op tomshardware word aanbevolen, wat hier door meerdere mensen word aanbevolen, de Intel Core 2 Duo E6600 Conroe
Help me liever met mn koeler, en de vista.
No offence O-)
Floris

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Je Windows Vista key werkt zowel met de 32 als de 64bit versie. Dus als je later denkt de verkeerde keuze gemaakt te hebben moet je alleen nog maar ergens een 64bit Vista ergens vandaan halen.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is makkelijk gezegd, ik maak liever van tevoren de juiste keuze. Volgens een bep. site was het voor gamers slimmer om 32 te nemen, maar ik ben niet helemaal zeker.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

een 6300 of 6400 draait ook makkelijk 3,5 GHz dus dat is het probleem niet ;)

Verder zou ik voor de enermax liberty gaan! Dat ding is zo geweldig. Alle kabels die je niet wilt stop je er gewoon niet in. Je hoort hem ook vrijwel niet. Of natuurlijk een andere modulaire. Maar ik zou zelf nooit meer een voeding willen waar je de kabels niet uit kan halen. _/-\o_

Verder kan ik je ook een raptor (of 2 in raid) aanraden. Games laden gewoon beduidend sneller en dat is erg fijn :)

Youtube Download ubersnel.nl

• Xof

Xof

R-O-Y schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:59:
een 6300 of 6400 draait ook makkelijk 3,5 GHz dus dat is het probleem niet ;)

Verder zou ik voor de enermax liberty gaan! Dat ding is zo geweldig. Alle kabels die je niet wilt stop je er gewoon niet in. Je hoort hem ook vrijwel niet. Of natuurlijk een andere modulaire. Maar ik zou zelf nooit meer een voeding willen waar je de kabels niet uit kan halen. _/-\o_

Verder kan ik je ook een raptor (of 2 in raid) aanraden. Games laden gewoon beduidend sneller en dat is erg fijn :)
Dat zeker.. WoW die toch echt veel van een hdd eist laadt bij mij binnen 6 sec op (dus opstarten -> inloggen -> gebied laden)

Verwijderd

Topicstarter
Ik stop er later een 2e HDD in, in RAID, leeghalen van de HDD maakt niet uit.
Of ik voorlopig nou 5 of 10 seconden moet laden. maakt mij niet zo super veel uit.
Voeding ga ik nogwel ff over piekeren, ff vergelijken etc.
Ik ga gwn voor de E6600.
Floris

(Koeler! Welke Vista?)

EDIT-->
OK, de Liberty ziet er wel erg goed uit, kwa specs, reviews, en fijn dat je de kabels kan weghalen.
Ik neem de Liberty!
Floris

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 15:09 ]

• Xof

Xof

Sowieso Home Premium.. Basic is rommel en moet je NOOIT overwegen.
32 of 64bit blijft toch echt je eigen keuze. Zelf ben ik voor 64bit gegaan, voor alle hardware kon ik 64bit drivers krijgen, dus ik ben blij met mijn keuze :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Besparen op je speakers is natuurlijk nooit slim als je van plan bent 2000+ euro uit te gaan geven.

Verder heb ik zelf altijd de filisofie dat je beter voor de beste prijs/kwaliteit-verhouding kan gaan, dan je scheel betalen aan iets dat na een jaar al verouderd is. Daarom beter een goede videokaart van 150-200 euro, snel genoeg voor nu en je steekt 350 euro in je zak om over 1 a 2 jaar weer mee te kunnen komen :)
Daarbij is 2500 euro (5500 piek!) wel erg veel geld voor een spellenmachine, koop de nieuwste console en neem van de rest je familie mee op vakantie ofzo :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
ik neem gwn de 8800GTX, kan ik vlp perfect gamen. De pc is danook voor de komende 5 jaar bedoelt, dus een beetje investeren mag hpl wel.
Dat ik Vista Premium moet nemen ok, maar wat is nou echt het voordeel van x64?

Edit--> Heb dit topic even doorgelezen, en denk dat voor alle hardware wel x64drivers aanwezig zijn, iig voldoen de GPU CPU en Moederboard.
Khoop dat iemand even wat duidelijkheid kan geven over wat het slimste is!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 15:23 ]

Verwijderd

5 jaar ? denk dat je over ander half jaar a 2 jaar al niet meer de laatste spellen op goede kwaliteit snelheid kan spelen maar goed . :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal em over 1,5 a 2 jaar ook upgraden met een nieuwe GPU en wellicht meer geheugen.
Dat ie 5 jaar mee kan gaat vooral over het moederbord, scherm, jeweetwel. Dingen die je niet kan upgraden.
Kheb een beetje de vista topics doorgelezen en ik neig naar de 64 bit versie.
Tenige waar ik nog niet zeker over ben is de koeler.
(zie benchmarks)
Floris

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Zoals je iid voorspelde gaan mensen zeuren over je HD-keuze. Als je 320 GB genoeg vindt zou ik eerder gan voor 2 x Samsung SpinPoint P80 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) en dit in RAID0 plaatsen. de schijven zijn nog eens erg stil en koel ook. De speakerkeuze vind ik ook niet echt optimaal voor een systeem van die prijs. Ga dan voor een veelgeprezen set van Teufel

Succes!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
2300 euro is veel geld, dus je moet het wel goed spenderen... Maar goed, dit is mijn mening maar. Je hebt trouwens nog wat ruimte voor verandering. Een Xbox 360 en een PC is jammer genoeg net te duur... ;)
__________________________________________________________________________________

Voeding: Enermax Liberty 500W
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
CPU-koeler: Scythe Infinity
Geheugen: GSkill 2GB Dual Channel PC6400 'HZ' (Micron D9's! :9 )
Videokaart: MSI X1950Pro (bespaar en koop later DX10!)
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic
HDs: 2x Seagate Barracuda 7200.10 250GB (in Raid 0 voor extra performance)
DVD-Branders: 2x NEC AD-7170S (NEC is kwaliteit, 18x en SATA.)
Diskdrive: OEM (altijd handig... en kost bijna niks)

Muismat: Steelpad QcK (beter in games en goedkoper. Alleen heeft hij geen verlichting... :p)
Toetsenbord: Logitech G11 (IMO is het schermpje onzinnig)
Speakers: Creative Speakerset Inspire T7900 7.1

Prijs met Montage (1 Jaar): 2137 euro bij Azerty.

[ Voor 6% gewijzigd door Limit-NL op 20-01-2007 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal toch echt op mn budget moeten letten, ik zit er al (ruim) overheen, en volgens de reviews zijn de speakers prima, niet super maar prima, verder let ik toch niet heel veel opt geluid, tis voor mij iig goed genoeg. Verder zoals ik al eerder vermeldde, zal ik later, als ik weer wat geld heb (kga niet mn hele bankrekening aan een pc uitgeven) koop ik een 2e HDD, en zet ik ze in RAID.
Geef aub wat opmerkingen over de koeler!
Floris

• Lumics
  • Laatst online: 31-01 16:04
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:07:

EDIT-> Check ff de benchmarks die ik postte en vertel me of dat goed is.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:49:

Help me liever met mn koeler, en de vista.
No offence O-)
Floris
/offtopic

Woeff! Dit is niet vragen om hulp, maar meer het uitdelen van bevelen!

Tevens heb ik het idee dat je meer je gekozen setup aan het verdedigen bent dan dat je daadwerkelijk advies vraagt.

Tevens zijn dit soort topic imo ontzettende onzin omdat er hierop tweakers genoeg info te vinden is. Dagelijk wordt er weer een nieuw topic geopend: "Game systeem 2500 euro" "Game systeem 2200 euro" "game systeem 2400 euro".

Al die topics zijn inhoudelijk hetzelfde. Doe daar eens wat research in. De BBG is ook een goede optie. Aangezien jijzelf al research hebt gedaan op THG en andere sites, is dit meer een show-off-kijk-wat-ik-wil-gaan-kopen-topic. Snap dan ook niet dat deze topics steeds open blijven.

/offtopic

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand gaat zeuren over de E6600 terwijl ik al meerdere malen heb verteld dat ik hem WEL neem, oa. door de reacties van iemand die zn zin wil doordreinen, word ik het gwn een beetje zat. Dan heb ik zoiets van, ga er nu niet over door, ik neem em wel, net word me nog verteld dat ik zelf een keuze moet maken, nou ik deed dat dus. Ik wil helemaal niet showen, en ik weet niet of jet allemaal gelezen hebt, maar door de reacties van de zeer behulpzame mensen hier en links heb ik juist wat dingen verandert, Denk je nu echt dat ik de andere "game systeem *prijs* niet heb doorgenomen? Waar denk je dat ik de meeste onderdelen vandaan haal? Sorry maar als je dit zon onzin vind, ga er dan ook niet in reageren. Ik beveel niemand iets, en ben IEDEREEN die dan ook maar 1 nutige tip in deze topc heeft geplaatst ontzettend dankbaar dat ze mij behoeden van het maken van bep. fouten.
Floris

EDIT-> dat klopte dus niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 16:32 ]

• Lumics
Als je alle ander game-systeem topics goed hebt doorgenomen, en je diverse hardware sites hebt geraadpleegd, zou je nu al voorzien moeten zijn van voldoende informatie. Dat zou voldoende basis moeten zijn om rationele overwegingen te moeten voor het voor jou te kiezen systeem.

Ik ga ervan uit dat in een topic: game-systeem voor 2200 euro goede adviezen worden gegeven aan de topicstarter. Afhankelijk van een paar persoonlijke eisen zal dit maar minimale verschillen van een systeem van 2300 euro.

Als jij aangeeft dat je naar aanleiding van dit topic toch tot systeemveranderingen bent gekomen, heb je vooraf je huiswerk niet goed gedaan.

Tevens zijn er hier imo een aantal goede adviezen gegeven die je totaal in de wind slaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:16:
door de reacties van de zeer behulpzame mensen hier, word ik het gwn een beetje zat.
Floris
Dat zijn consequenties van het openen van een topic op een openbaar forum

Ook heb je in de afgelopen 3 dagen 6 topics aangemaakt die betrekking hebben op dit systeem. Ik blijf dus bij mijn overkill topic-statement

[ Voor 22% gewijzigd door Lumics op 20-01-2007 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als jij aangeeft dat je naar aanleiding van dit topic toch tot systeemveranderingen bent gekomen, heb je vooraf je huiswerk niet goed gedaan.

Slaat helemaal nergens op, daar is zon topic tog voor. En omdat men in een ander topic een budget van 2200 heeft, moet ik dat lijstje kopieren, aan 1 of 2 onderdelen meer geld uitgeven, en dan tevreden zijn. Man, smaken verschilen, zo ook gebruikersdoelen en smaak, ga aub een ander forum onveilig maken, ik wil het liever over de PC hebben.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:13

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:16:
Als iemand gaat zeuren over de E6600 terwijl ik al meerdere malen heb verteld dat ik hem WEL neem, oa. door de reacties van de zeer behulpzame mensen hier, word ik het gwn een beetje zat. Dan he ik zoiets van, ga er nu niet over door, ik neem em wel, net word me nog verteld dat ik zelf een keuze moet maken, nou ik deed dat dus. Ik wil helemaal niet showen, en ik weet niet of jet allemaal gelezen hebt, maar door de reacties en links heb ik juist wat dingen verandert, Denk je nu echt dat ik de andere "game systeem *prijs* niet heb doorgenomen? Waar denk je dat ik de meeste onderdelen vandaan haal? Sorry maar als je dit zon onzin vind, ga er dan ook niet in reageren. Ik beveel niemand iets, en ben IEDEREEN die dan ook maar 1 nutige tip in deze topc heeft geplaatst ontzettend dankbaar dat ze mij behoeden van het maken van bep. fouten.
Floris
Ik zie hier vooral boodschappenlijstjes voorbij scrollen, maar het onvoldoende informatie over je computergebruik, vorige systeem, eisenpakket, balanceren naar wat? Details van je computergebruiken, er zijn veel soorten CS-spelers, Photoshop-gebruikers, Battlefield-2-spelers,... bv mijn topic over laptopkeuze: [MCT laptop 2006] Keuze tussen 3 Dell laptops

Iets tragere processor en grafische kaart kan je gebruiken om 4 harde schijven van 320GB aan te kopen, 1280GB is lekker veel opslag of heb je helemaal niet zoveel opslagruimte nodig? Snelle WD Raptor als boot/programma-schijf zodat je Windows/programma's sneller dan normaal draait? Is stilte belangrijk? Of mag het gewoon lawaai produceren? Wordt er overgeklokt? Als geluidskwaliteit belangrijk is, dan mag je die Creative Labs geluidskaart al vervangen door een Terratec Aureon. Modulaire voedingen met verwijderbare kabels zorgen voor extra contacten, deze kunnen voor een extra zwakke schakel op je bekabeling zorgen. Wanneer het contact beetje slecht/vuil is, dan stijgt de weerstand, via P = I² * R weten we dat er meer warmte in de contacten gemaakt wordt, dit kan vonken geven of doorfikken. Uit betrouwbaarheidsoverwegingen zou ik eerder voor een niet-modulaire voeding kiezen.

Groot budget staat niet gelijk aan geld over de balk smijten, het is juist moeilijker om een passend systeem voor jouw eisenpakket te zoeken en het voorkomen dat je op de eerste beste lanparty door een 1000-euro-pc voorbij gefietst wordt. Vanaf dat er voldoende parameters zijn, kunnen we zinnigere adviezen geven, anders blijven we adviezen geven vanuit onze eigen smaken/referentiekaders.

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modulaire voedingen met verwijderbare kabels zorgen voor extra contacten, deze kunnen voor een extra zwakke schakel op je bekabeling zorgen. Wanneer het contact beetje slecht/vuil is, dan stijgt de weerstand, via P = I² * R weten we dat er meer warmte in de contacten gemaakt wordt, dit kan vonken geven of doorfikken. Uit betrouwbaarheidsoverwegingen zou ik eerder voor een niet-modulaire voeding kiezen.

Dank voor deze info. Ik ga de topicstart opnieuw maken (zonder pics) en post hem opnieuw om een beetje orde te creeren.
Met duidelijkere info.
Floris

• Lumics
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:30:

Slaat helemaal nergens op, daar is zon topic tog voor. En omdat men in een ander topic een budget van 2200 heeft, moet ik dat lijstje kopieren, aan 1 of 2 onderdelen meer geld uitgeven, en dan tevreden zijn. Man, smaken verschilen, zo ook gebruikersdoelen en smaak, ga aub een ander forum onveilig maken, ik wil het liever over de PC hebben.
Nee het openen van een topic is bedoeld om advies te krijgen als je er echt niet meer zelf uit komt. Dit houdt in dat je voldoende research hebt gedaan. Tevens verklaar je in de starttopic wat je eisen en wensen zijn en wat de motivatie is om voor een bepaald onderdeel te kiezen en waar je specifiek informatie over wenst. De poster hierboven heeft dat beter verwoord dan ik in mijn vorige posts heb gedaan. Vaak zijn hier geroepen keuzes zeer persoonlijk en niet altijd even goed gefundeerd.

Tevens wil ik aangeven dat we niet samen in de zandbak hebben gespeelt ook ook niet hebben geknikkerd. Een andere manier van reageren zou dan ook gepast zijn.

Misschien kan je papa ook om goede manieren vragen als hij 2300 euro in je hand drukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Lumics op 20-01-2007 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat jij wil, laat me nu aub met rust.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 14:45

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:48:
Modulaire voedingen met verwijderbare kabels zorgen voor extra contacten, deze kunnen voor een extra zwakke schakel op je bekabeling zorgen. Wanneer het contact beetje slecht/vuil is, dan stijgt de weerstand, via P = I² * R weten we dat er meer warmte in de contacten gemaakt wordt, dit kan vonken geven of doorfikken. Uit betrouwbaarheidsoverwegingen zou ik eerder voor een niet-modulaire voeding kiezen.
Zohee, paranoide? Als je je voeding normaal gebruikt (dwz. niet elke dag de stekkers loshalen, ermee over een vuilnisbelt slepen en ze daarna terugstoppen) loop dat heel erg los met vuil op de contacten. Ook is het toevallig zo dat als R groter wordt, I kleiner wordt. Laat I nou in jouw formule kwadratisch gebruikt worden en je zult gauw zien dat P alleen maar kleiner wordt. Storm in een glas water dus.
Wat wel waar is, is dat modulaire voedingen beter zijn voor je airflow omdat je minder overbodige kabels in je kast hebt hangen.

edit:
En met betere airflow kan je de warmte die *kennelijk* gegenereerd wordt sowieso koelen :+

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 20-01-2007 17:15 ]

• computergenie
Lumics schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:03:
[...]

Misschien kan je papa ook om goede manieren vragen als hij 2300 euro in je hand drukt.
Nou Floris hij heeft wel een beetje gelijk hoor, een beetje minder bot kan ook wel.

Iedereen wil je graag helpen. en als iemand je hulpvraag niet goed begrijpt. Kan je ook wel op een nettere manier reageren.

:/

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan bied ik hierbij mijn excuses aan voor de botte manier van andwoorden. Ik ben bezig met een nieuwe topicstart en hoopdat het dan een beetje duidelijker word.
Floris

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

DataGhost schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:11:
Zohee, paranoide? Als je je voeding normaal gebruikt (dwz. niet elke dag de stekkers loshalen, ermee over een vuilnisbelt slepen en ze daarna terugstoppen) loop dat heel erg los met vuil op de contacten. Ook is het toevallig zo dat als R groter wordt, I kleiner wordt. Laat I nou in jouw formule kwadratisch gebruikt worden en je zult gauw zien dat P alleen maar kleiner wordt. Storm in een glas water dus.
Wat wel waar is, is dat modulaire voedingen beter zijn voor je airflow omdat je minder overbodige kabels in je kast hebt hangen.
Is RAID5 of RAID1, redundantie in servers,... paranoide? Het is te zien hoeveel betrouwbaarheid je wilt, als betrouwbaarheid niet nodig is, dan kan je ook RAID0 met 4 of meer harde schijven gebruiken. Op GoT zijn er topics van doorgefikte ATX-stekkers geweest, het is wel degelijk mogelijk.

De hardware (bv je stroomslurpende grafische kaart) probeert op 1 of ander manier toch voldoende stroom te vragen, de hogere weerstand van een slecht contact staat in serie met de rest zodat er een hogere spanningsval over het contact staat. Hogere spanningsval & dezelfde stroom levert meer warmte op. Vonken springen over zulke slechte contacten, ze worden zwart van roet, de weerstand gaat omhoog,... totdat het doorfikt. En als de stroom daalt volgens jouw bewering, dan zou je hardware onvoldoende stroom krijgen, ook niet gewenst.
DataGhost schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:11:
edit:
En met betere airflow kan je de warmte die *kennelijk* gegenereerd wordt sowieso koelen :+
Warmte in plastic stekkers koelen? Die zitten netjes verpakt zodat de airflow op geen enkele manier zoiets kan koelen.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 17:21 ]

• computergenie
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:17:
Ok, dan bied ik hierbij mijn excuses aan voor de botte manier van andwoorden. Ik ben bezig met een nieuwe topicstart en hoopdat het dan een beetje duidelijker word.
Floris
goede reactie, mijn complimenten

;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is de vernieuwde topicstart.

Gebruik: De PC is bedoelt voor het spelen van de nieuwste games. Ze moeten soepel lopen en op zo hoog mogelijke instellingen kunnen. Verder is goed kunnen internetten, en tekstverwerken van toepassing. Met games bedoel ik dus games a la crysis en supreme commander.

Moederboard: Over het moederboard heb ik heel wat afgediscussierd. De keuze is uiteindelijk gevallen op de 680i chipset, omdat deze zeer geschikt zijn voor overclocken. Ik neem wel de goedkoopste, namelijk de P5N32-E SLI Plus. Veel aansluitingen, RAID, SLI etc. Perfect!

Processor: Er is nu maar een echt goede processor, nml de C2D E6600. Goed over te clocken, snel en betrouwbaar.

Geheugen: Als ik later wil overclocken is snel geheugen altijd welkom. Het moet niet al te duur zijn,dus is mijn keuze gevallen op Kingston 2048MB PC6400 800Mhz. Snel en niet te duur.

Grafische kaart: Om geweldig te kunnen gamen is een geweldige GPU nodig. Vandaar dat ik de Asus 8800GTX neem. Geweldige kaart die alle kaarten voorbijstreeft.

Geluidskaart: Ik heb als geluidskaart de Creative X-Fi XtremeMusic gekozen. Het geluid is niet een top-prioriteit, (moet wel goed zijn hoor) dus een prima kaartje.

Harde Schijf Ik heb maar één HDD nodig. Voorlopig is dat meer dan genoeg. Ik zal LATER een 2e kopen en in RAID zetten. Voorlopig dus NIET Het is een Seagate Barracuda 7200.10 320 GB geworden. Stil, snel en ruimte zat.

Behuizing Persoonlijke keuze, maar ik neem de Thermaltake Armor. Mooi, goede airflow, en nogmaals persoonlijk.

Voeding Ik weet dat modulaire voedingen op zichsneller door kunnen branden, heb ikuberhaupt een goede airflow, en denk ik dat er niet veel kan gebeuren. Ik ga dus voor de Enermax Liberty 500 Watt. Blijkbaar voor de komende paar jaren een prima voeding, zuinig en niet al te duur.

Koeler Ik hoop dat ik wat reacties zal krijgen over de koeler. Ik vind de Thermaltake Blue Orb 2 heel mooi, en heeft goede benchmarks. Zie hier
Ik zou ook voor bv de Scythe Infinity kunnen gaan maar mijn voorkeur gaat uit naar deze.

Brander ik heb als brander de Samsung SH-W183A genomen. gewoon een mooi ding.

DVD Speler Als DVD speler heb ik de Samsung SH-D163C genomen. Niks mis mee.

Toetsenbord: Bij een gaming toetsenbord hoort natuurlijk een goed toetsenbord, en een vriend van mij heeft de Logitech G15. Mooi ding met mooie oplichtende toetsen, en veel functies!

Muis: Ook een goede muis hoort erbij dus ga ik voor de Logitech G5 SE.
Heel mooie muis.Veel toetsen en kwaliteit!

Monitor: een monitor is ook zeer belangrijk, dus ga ik voor de Samsung 226BW. Mooie specs en een mooie prijs.

Speakers. Speakers moeten natuurlijk ook prima zijn,maar echt duur en perfect hoeft van mij niet. Daarom ga ik voor de Philips MMS460. Mooi 5.1 setje.

Muismat Een mooie muismat is ook wel leuk dus kies ik de Revoltec LightPad, 7 kleuren.
Leuk ding, met instelbare kleur.

Besturingssysteem: Natuurlijk ga ik voor Vista en vanwege de voordelen voor de Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL, OEM

Hopelijk is het nu iets duidelijker.
Met vriendelijke groeten,
Floris

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 11:11
Ik zie dat er over de muis niet gediscussieerd is en dat komt wss. omdat iedereen wel weet dat de G5 een super muis is. Toch ben ik benieuwd of je je keuze weloverwogen hebt. Ik heb er ook een gekocht maar ik kon niet wennen aan de vorm omdat ik daarvoor altijd een ander (kleiner) muisje had (MX310) Uiteindelijk de razer copperhead gekocht omdat die veel slanker is en daarom beter in de hand past. Ook dit was erg wennen maar dat was ook meer om de snelheid/gevoeligheid van de muis. Toch speel ik nu BF2 op 2000DPI en 1000hz polling rate en dat bevalt prima. Dus de vraag is wat voor muis je hiervoor gewend bent. Als je een grotere gewend bent gewoon voor de G5 gaan en anders toch es verder kijken mss?

edit: oh enneh.. waarom wil je een muismat met kerstverlichting?

[ Voor 4% gewijzigd door JohnnyV76 op 20-01-2007 17:42 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 14:45

DataGhost

iPL dev

rapture schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:18:
[...]
Is RAID5 of RAID1, redundantie in servers,... paranoide? Het is te zien hoeveel betrouwbaarheid je wilt, als betrouwbaarheid niet nodig is, dan kan je ook RAID0 met 4 of meer harde schijven gebruiken. Op GoT zijn er topics van doorgefikte ATX-stekkers geweest, het is wel degelijk mogelijk.
Ja, dan zal je moeten gaan solderen. Het grootste probleem zal waarschijnlijk een kortsluiting zijn, waardoor zo'n stekker doorfikt. Ze zijn ook berekend op een maximaal vermogen he
De hardware (bv je stroomslurpende grafische kaart) probeert op 1 of ander manier toch voldoende stroom te vragen, de hogere weerstand van een slecht contact staat in serie met de rest zodat er een hogere spanningsval over het contact staat. Hogere spanningsval & dezelfde stroom levert meer warmte op. Vonken springen over zulke slechte contacten, ze worden zwart van roet, de weerstand gaat omhoog,... totdat het doorfikt. En als de stroom daalt volgens jouw bewering, dan zou je hardware onvoldoende stroom krijgen, ook niet gewenst.
Ik weet niet of jij ooit een molex hebt bekeken, maar je moet toch minstens 80% van je contactoppervlak kwijt zijn (totaal niet geleidend) voordat je onder de diameter van je draad zit. Dan doe je toch echt wel iets fout, en de kans dat dit met een willekeurige andere molex in je pc gebeurt is even groot. Als je ze niet extreem vaak loshaalt (normaal gebruikt) zal je hier helemaal geen last van hebben.
Warmte in plastic stekkers koelen? Die zitten netjes verpakt zodat de airflow op geen enkele manier zoiets kan koelen.
* DataGhost mompelt iets met geleiding van warmte...

Verwijderd

Topicstarter
@johnnyV76

Hahahaha,ik (en mn pa) moest echt lachen toen je dat postte (muismat met kerstverlichting?)
Nou ik vind dat gwn een leuke feature, aangezien in de kast ook heel wat kerstverlichting is opgehangen. (ventilatoren/koeler) En die vriend die de G15 heeft heeft ook de G5 en ik heb er al wat mee gegamed. Erg lekker.
Maar toch dank voor de inbreng, je bent nml de 1e die het erover heeft.
Floris

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 11:11
hehe.. inderdaad erg cool.... voor kerst :P

Tuurlijk ziet het er wel cool uit maar een muismat kies je voornamelijk om je muis goed te kunnen laten glijden en het uiterlijk is minder belangrijk vind ik. Ik ben van mening dat er kwalitatief zeker betere matten beschikbaar zijn dan deze. Uiteraard moet je zelf weten wat je kiest. De Razer copperhead geeft trouwens ook licht (scrollwheel, rondon en logo-tje in het midden). Ik heb ook een G-15 waar dus precies hetzelfde blauwe licht uitkomt en dit combinatie ziet er ook heeeel cool uit.

anyway... als je er al mee gespeeld hebt en hem prettig vindt dan gewoon voor gaan. Ik ben blij met de copperhead die veel lichter is ten opzichte van de G5 (ook zonder gewichtjes) en een snelle, lichte muis is precies wat ik nodig heb voor spellen als BF2.

trouwens... wel toevallig... in de link die je hierboven post vergelijken ze de revoltec met de Func 1030 en laat ik die nu net hebben.... lees de conclusion maar es :P

[ Voor 9% gewijzigd door JohnnyV76 op 20-01-2007 18:01 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik, maar ik neem em toch, kvind em gwn vet!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Lumics schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:03:
[...]
geld geven is helaas makkelijker dan opvoeden :X

maar voor de ts: Heb je nu nog grote problemen/ vragen?
Het probleem met dit soort dure systemen is dat als 10 mensen het doorlezen, dat 10 mensen het anders zouden doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Quacka op 20-01-2007 18:14 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van ASUS staat trouwens dat je er het volgende bij krijgt:
Drivers
ASUS PC Probe II
ASUS Update
ASUS AI Booster
NVIDIA MediaShield™ RAID
Anti-virus software (OEM version)

Wat houd die Anti-Virus in?
Floris

Verwijderd

Topicstarter
@ Quacka:
Ja, hoe is de koeler, en zie voor benchmarks de link, kwil gwn weten of het een goede keuze is.
Floris

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:15:
Op de site van ASUS staat trouwens dat je er het volgende bij krijgt:
Drivers
ASUS PC Probe II
ASUS Update
ASUS AI Booster
NVIDIA MediaShield™ RAID
Anti-virus software (OEM version)

Wat houd die Anti-Virus in?
Floris
Vast een demo van een of andere anti-virussoftware. Verwacht in ieder geval niks boeiends.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:29
Zal wel een 90 dagen trial van Norton Antivirus of iets dergelijks zijn, niet erg boeiend dus.

The devil is in the details.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Quacka schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:08:
maar voor de ts: Heb je nu nog grote problemen/ vragen?
Het probleem met dit soort dure systemen is dat als 10 mensen het doorlezen, dat 10 mensen het anders zouden doen.
Tenzij als hij een goede omschrijving/topic-start geeft. Waarmee we exact weten wat hij wilt. Na 4 pagina's zijn we tot conclusie gekomen dat hij graag "kerstverlichting" wilt, dat mag in het begin wel vermeld worden. En na 40 pagina's gaat de topicstarter beginnen te beseffen welk profiel hij heeft, wie hij is,... En dan wordt er een maatwerkcomputer gebouwd die goed aan zijn eisen voldoet. Weten wat je wilt, is niet gemakkelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 18:25 ]

Verwijderd

muis: death adder, intelli 1.1 of explorer 3.0 of mx518 of diamondback zijn beter dan alle lasermuizen, en ook die G5 dus.

www.esreality.com

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:30:

Ik had wat problemen met mijn Samsung SH-D163C. Het kopiëren van bestanden van een CD naar de HD ging traag. Daarbij was de CPU load ook niet bepaald laag te noemen en stotterde het geluid wanneer ik ook een MP3 afspeelde. Incompatibiliteit met de chipset kon het niet echt zijn aangezien mijn Plextor SATA brander het wel zonder problemen deed. Uiteindelijk heb ik een update-programma gevonden van Samsung (in zeer gebrekkig Engels!) die de firmware van de speler van een update heeft voorzien. Sindsdien doet het ding het perfect!
Er is dus niks mis met die drive maar ik wou het even melden. Het kan altijd zijn dat je een drive ontvangt met oudere firmware. Indien je dan problemen zou ondervinden, weet je wat je moet doen. Gewoon updaten. ;) Idem voor de brander. Het is leuk dat er geen IDE-kabels meer nodig zijn! :*) Het installeren van WinXP ging trouwens vlekkeloos met die drive.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 20-01-2007 18:28 ]

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:16:
[...]

Vast een demo van een of andere anti-virussoftware. Verwacht in ieder geval niks boeiends.
Een volledige versie van norton 2006 of 2007

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:27:
[...]

Een volledige versie van norton 2006 of 2007
...die je waarschijnlijk maar 90 dagen gratis mag gebruiken.

• hello_moto
Ik zou voor de goedkopere Asus P5B deluxe gaan. Hij heeft alles wat je wilt, en is een stuk goedkoper.

Ik weet niet veel over geluid, maar misschien moet je er eens in verdiepen wat de beste combinatie is. Goede boxen met mindere geluidskaart of mindere boxen met een goede geluidskaart.

En als je later een extra harddisk er bij wilt voegen en in RAID wilt zetten, moet je toch al je bestanden verwijderen?

En hoe doe je het betrefd de assemblage? Laat je hem inelkaar zetten?
RoD schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:28:
[...]

...die je waarschijnlijk maar 90 dagen gratis mag gebruiken.
En dan de hele tijd vragen wanneer je de complete versie wilt kopen, of de hele tijd zeggen dat de proefperiode bijna afgelopen is :'( .

[ Voor 20% gewijzigd door hello_moto op 20-01-2007 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Hello_Moto
1. Ik laat hem in elkaar zetten.
2. Dat de HDD dan leeg moet maakt niet uit.
3. Volgens meerdere reviews is 680i het beste voor C2D.
4. Boxen zijn voorlopig, ik kan altijd later betere boxen kopen.
@rapture
Ik wil gwn een high end game pc, waarme ik voorlopig alle games op max kan draaien, een toekomstgerichte pc waardoor ik na 2 jaar alleen een nieuwe GPU mmoet aanschaffen. Geluid hoeft niet op en top te zijn. Ik wil zeker op een gegeven moment overclocken.
Srry als ik niet de perfecte topicstart heb, maar een beetje behulpzame instelling zou ik op prijs stellen.
Floris

(PS: totaal niet bevelend/opdringerig bedoelt, maar hoe is de koeler?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ow en Rapture, stel dan ign wat specifieke vragen, weet ik veel wat je allemaal moet weten?
Even een paar dingen:

Nieuwe games draaien met de beste graphics (crysis, Supreme commander etc)
Geschikt voor overclocking (3,6?)
Vista soepel draaien
DVD transcoderen/branden
Office/internet
Toekomstgericht--> Nieuwe GPU/Memory= wederom goede pc
Floris

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 18:56 ]

• vitokj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04-2024
ff over die koeler. ik heb ook de thermaltake blue orb II. ben er erg tevreden over en ziet er ook erg cool uit. cker als je pc in het zicht staat.
als je een kast wilt zonder window, en dan niet voor de "looks" gaat, dan zou ik cker gaan voor de Arctic Cooling Freezer 7 Pro. scheelt je toch weer iets van 10 euro en prestaties zijn mss wel iets beter icm je proc! want de blue orb is "slecht"12 cm in diameter. in mijn nmiet zo grote kast past het namelijk net! en als het je niet om de ruimte gaat en die paar % in prestaties je ook niet zoveel uitmaken, dan zou ik zeggen. doe wat je wilt.

[ Voor 23% gewijzigd door vitokj op 20-01-2007 19:26 ]

• PsYkOfOoL
  • Laatst online: 02-03-2025
Je moet zowieso kiezen wat jij in/aan/op je pc wilt, dus een e6600 is een e6600.

Even andere vraag: Welke Thermaltake Armor kies je, want er zijn verschillende:p

• Quacka
Tja, hoe goed kan jij in de toekomst kijken, Floris?
Ik ben daar in elk geval niet zo goed in.

Wellicht moet je t aan een waarzegger vragen...

Het is een prima pc: Een high-end game pc.
Maar volgend jaar zijn er weer veel snellere pc's. Dat gaat gewoon maar door.
Hoe snel de ontwikkeling op het gebied van processors gaat weet ik niet. E.e.a. ligt ook een beetje aan de komende amd-processor. Wordt die een goede processor, dan zal de ontwikkeling sneller gaan.
Feit is, als ik de mensen mag geloven, dat de E6600 nu al moeite heeft om de 8800GTX bij te houden.
Dus als over 2 jaar een nieuwe videokaart erin wil plaatsen, dan kan het best gebeuren dat ook je processor te traag is. En wie weet komt men tegen die tijd met een goed betaalbare processor, die stukken beter is als de andere cpu's, maar heeft het wel DDR3-geheugen nodig.
Het is heel moeilijk te zeggen.

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-01 15:13
vitokj schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:17:
ff over die koeler. ik heb ook de thermaltake blue orb II. ben er erg tevreden over en ziet er ook erg cool uit. cker als je pc in het zicht staat.
als je een kast wilt zonder window, en dan niet voor de "looks" gaat, dan zou ik cker gaan voor de Arctic Cooling Freezer 7 Pro. scheelt je toch weer iets van 10 euro en prestaties zijn mss wel iets beter icm je proc! want de blue orb is "slecht"12 cm in diameter. in mijn nmiet zo grote kast past het namelijk net! en als het je niet om de ruimte gaat en die paar % in prestaties je ook niet zoveel uitmaken, dan zou ik zeggen. doe wat je wilt.
Ik heb ook de blue orb 2 maar ik weet niet zeker of dat gaat passen met dit moederbord, je moet er wel opletten dat je ook heatpipes hebt waar je blue orb tegenaan komt (weet ik bijna zeker).

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:21:
Tja, hoe goed kan jij in de toekomst kijken, Floris?
Ik ben daar in elk geval niet zo goed in.

Wellicht moet je t aan een waarzegger vragen...

Het is een prima pc: Een high-end game pc.
Maar volgend jaar zijn er weer veel snellere pc's. Dat gaat gewoon maar door.
Hoe snel de ontwikkeling op het gebied van processors gaat weet ik niet. E.e.a. ligt ook een beetje aan de komende amd-processor. Wordt die een goede processor, dan zal de ontwikkeling sneller gaan.
Feit is, als ik de mensen mag geloven, dat de E6600 nu al moeite heeft om de 8800GTX bij te houden.
Dus als over 2 jaar een nieuwe videokaart erin wil plaatsen, dan kan het best gebeuren dat ook je processor te traag is. En wie weet komt men tegen die tijd met een goed betaalbare processor, die stukken beter is als de andere cpu's, maar heeft het wel DDR3-geheugen nodig.
Het is heel moeilijk te zeggen.
Precies.
En als je dan nu een goedkoper systeem neemt wat de huidige games ook prima kan draaien, en de rest van het geld in je zak steekt voor een toekomstige upgrade, dan haal je daar meer rendement uit. Nu betaal je de volle mep terwijl de waarde gigantische snel afschrijft.
Maargoed zoals ik al zei, je moet het zelf weten.
En nu houd ik er ook op over op

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem de Thermaltake VA8000BWS, Armor + Window, Zwart
http://www.azerty.nl/prod...RMAAL=0&TAB=specificaties
€ 134,99
Hopelijk duidelijk genoeg,
Floris

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:43:
[...]

Precies.
En als je dan nu een goedkoper systeem neemt wat de huidige games ook prima kan draaien, en de rest van het geld in je zak steekt voor een toekomstige upgrade, dan haal je daar meer rendement uit. Nu betaal je de volle mep terwijl de waarde gigantische snel afschrijft.
Maargoed zoals ik al zei, je moet het zelf weten.
En nu houd ik er ook op over op
Ik weet wat je bedoelt, ik kan dan ook zeker 250 euro besparen op de pc en dan later een DX10kaart kopen. Ik heb als alternatief dit:

Asus P5B-E Plus, Boxed € 147,82
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600 € 301,13
Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 248,89
EVGA GeForce 7950GT KO, 512 MB, DDR3, PCI Express x16 € 296,67
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, OEM € 72,30
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 93,30
Thermaltake VA8000BWS, Armor + Window, Zwart € 134,99
EnerMax Liberty, 500 Watt, Retail € 96,26
Thermaltake Blue Orb II € 25,49 € 25,49
Samsung SH-W183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 33,36
Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM € 18,89
Logitech G15 Gaming Keyboard, Zwart, Retail € 61,09
Logitech G5 Laser Mouse, Zwart, zilver, Retail € 60,07
Samsung 226BW, 22 inch, Zilver en zwart € 352,74
Revoltec LightPad, 7 kleuren € 16,37
Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL, OEM € 91,30
Logitech Z-2300, Zwart € 125,68
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 35,00

Slimmer? Zal de P5N32-E SLI net zolang meegaan als de P5B-E
Floris

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 20:27 ]

• Quacka
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:01:
[...]

ik begrijp wel wat je bedoelt, maar als ik zo zou denken heb ik nooit een echt goede pc.
Kijk bv naar apg, die heeft et ook heel lang uitgehouden. Er zullen de komende jaren tog wel genoeg goede compatible kaarten uitkomen, dus dat is geen probleem.
Tja, het eerste jaar gaat het grootste deel van de waarde van high-end troep af.
Een pc samengesteld uit net niet highend verliest ook nog wel wat waarde, maar in pure euro's veel minder.
Een 500 euro videokaart verliest het eerste jaar minimaal 200 euro aan waarde (ik denk zelfs wel 250 euro).

Dus een high-end systeem is erg leuk, maar je moet goed beseffen dat je dit niet moet doen om er extra lang mee te doen, maar enkelt om nu even een erg snelle pc te hebben. (voor maximaal 2-3 maanden ofzo...) Als je dat beseft, dan kan je daarin in elk geval niet teleurgesteld worden.

• D-Three
Al dat gezeur over "in de toekomst kijken". Wat heeft het voor zin? Er komt altijd iets snellers en beters. Persoonlijk koop ik ook nooit echt meer high-end spul maar hardware uit "het hogere middensegment". Maar de TS wil nu een goed systeem! Het is zijn keuze. We kunnen hem wel raad geven maar uiteindelijk mag en zal hij toch zijn zin doen. Het is uiteindelijk zijn geld. :P Later zal hij er misschien anders over denken of misschien ook niet. Het systeem dat hij nu heeft samengesteld, zal zeker aan zijn eisen voldoen! En het is leuk om toch ooit een goed systeem gehad te hebben! :D
En over de cooler... Tja, er bestaan betere, slechtere, duurdere en goedkopere. :) De C2D produceert minder hitte dan zijn voorganger de P4 en de Thermaltake Blue Orb II zal zijn werk goed doen. De fan zal door het moederbord waarschijnlijk wel geregeld worden in functie van de temperatuur dus de lawaaihinder zal ook wel meevallen. Het is een beetje een persoonlijke keuze, denk ik. Dus als je graag blauwe led-verlichting wil, zou ik niet twijfelen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door D-Three op 20-01-2007 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan neem ik gwn de Blue Orb II.
Kvraag echt af of het slimmer is om het systeem hierboven te nemen. Schelt geld, en dat geld kan ik in een nieuwe GPU steken.
Floris

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:30:
Ok dit is de vernieuwde topicstart.

Gebruik: De PC is bedoelt voor het spelen van de nieuwste games. Ze moeten soepel lopen en op zo hoog mogelijke instellingen kunnen. Verder is goed kunnen internetten, en tekstverwerken van toepassing. Met games bedoel ik dus games a la crysis en supreme commander.
Dus puur voor maximale gamingperformance gaan, zonder andere eisen (op de "kerstverlichting" na). Balanceren naar performance en uiteraard te dure stukken die niet aan performance iets bijdragen mogen eruit.
Moederboard: Over het moederboard heb ik heel wat afgediscussierd. De keuze is uiteindelijk gevallen op de 680i chipset, omdat deze zeer geschikt zijn voor overclocken. Ik neem wel de goedkoopste, namelijk de P5N32-E SLI Plus. Veel aansluitingen, RAID, SLI etc. Perfect!
Ga je wel SLI gebruiken? SLI is in veel games sneller, maar niet alle games slikken het. Achteraf zal je sparen voor een 2de grafische kaart terwijl de nieuwere single highendkaarten weer sneller dan jouw SLI-opstelling gaan, zo'n opstelling vreet meer stroom, maakt meer lawaai,... In praktijk wordt SLI bijna niet gebruikt, terwijl de SLI-mobo's wel massaal over de toonbank gaan.

Intel P965-chipset blijft een goede chipset om ermee te werken en een massa-review te lezen: Asus P5B-E laat zich goed overklokken en de onboard gigabitnetwerkkaart belast de processor niet teveel.
Asus P5B-E, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 127
Processor: Er is nu maar een echt goede processor, nml de C2D E6600. Goed over te clocken, snel en betrouwbaar.
Performance hoog houden zonder teveel geld uit de geven voor de laatste procentjes. E6700 kost 67% meer voor 11% performancewinst, of je daarvoor € 193 over hebt? Boxed-versie met reservekoeler en 3 jaar garantie.
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 286
Geheugen: Als ik later wil overclocken is snel geheugen altijd welkom. Het moet niet al te duur zijn,dus is mijn keuze gevallen op Kingston 2048MB PC6400 800Mhz. Snel en niet te duur.
266MHz quadpumped FSB (1066MHz) betekent DDRII 533MHz (PC4200) geheugen in dual channel nodig om het vol te krijgen. De FSB laat zich volgens de review tot 520MHz quadpumped (2080MHz) overklokken, maar of je processor met hoge multiplier tot zulke hoge FSB mee wilt overklokken? Met multiplier 9x en 520MHz quadpumped FSB zou je op 4680MHz uitkomen, nogal veel te hoog? Vandaar dat men goedkope processors met lage multiplier zoekt, dan kan je met multiplier 7x en 520MHz quadpumped op 3640MHz uitkomen. Hoe je wilt overklokken is belangrijk om correct advies te geven. Na wat rekenwerk (3640MHz/9 is ongeveer 400MHz quadpumped) kan je met jouw processor niet meer dan 400MHz quadpumped FSB (1600MHz) halen, dus je hebt niet meer dan PC6400 geheugenlatjes nodig.
1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5 (TwinMos, DC-001-800-TWI-240-U-16-H-5.0) € 219
Grafische kaart: Om geweldig te kunnen gamen is een geweldige GPU nodig. Vandaar dat ik de Asus 8800GTX neem. Geweldige kaart die alle kaarten voorbijstreeft.
Een review doorbladeren, interessant om te weten dat je systeem 300W real verbruikt en dat EVGA & MSI kaarten harder laten overklokken.
Jammer dat er iets over XFX 8800GTS overklokbaarheid staat, maar niks over 8800GTX, de gpu laat zich goed overklokken, ben benieuwd hoe het met de ram zit.
XFX GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, HDCP) PV-T80F-SHF9 € 499
Voor ietsje meer GPU overklokking, kan je € 81 meer neerleggen, af te raden.
EVGA GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 768-P2-E831-AR € 580
Geluidskaart: Ik heb als geluidskaart de Creative X-Fi XtremeMusic gekozen. Het geluid is niet een top-prioriteit, (moet wel goed zijn hoor) dus een prima kaartje.
Terratec geluidskaart leveren kwalitatief beter geluid, met minder ruis en zonder resamplingproblemen.
Terratec Aureon 7.1 PCI € 52
Als je nog meer eisen aan de geluidskaart stelt, het is eerder voor als je thuis een soort opname-studio wilt maken. Terratec Aureon 7.1 Universe € 157
Harde Schijf Ik heb maar één HDD nodig. Voorlopig is dat meer dan genoeg. Ik zal LATER een 2e kopen en in RAID zetten. Voorlopig dus NIET Het is een Seagate Barracuda 7200.10 320 GB geworden. Stil, snel en ruimte zat.
Ik zou het opdelen naar een snelle WD Raptor voor Windows + programma's en 2 gewone schijf in raid voor opslag. Achteraf een schijf bijkopen en raid-array maken is vragen om problemen. Een 2300-euro-pc moet ook presteren als een 2000+ euro pc.
Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB) € 140
2x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) 2x € 85 = € 170
Behuizing Persoonlijke keuze, maar ik neem de Thermaltake Armor. Mooi, goede airflow, en nogmaals persoonlijk.
Van de kast blijf ik af, het kost € 95?
Voeding Ik weet dat modulaire voedingen op zichsneller door kunnen branden, heb ikuberhaupt een goede airflow, en denk ik dat er niet veel kan gebeuren. Ik ga dus voor de Enermax Liberty 500 Watt. Blijkbaar voor de komende paar jaren een prima voeding, zuinig en niet al te duur.
Ik kies eerder voor een hoogrendementsvoeding, met zo'n voeding gaat er minder vermogen verloren tijdens het omzetten van 230V naar voedingsspanningen. Volgens Anandtech-review (een eindje terug) ga je niet ver boven 300W geraken, tenzij als je bv veel harde schijven of een SLI-opstelling wilt bijzetten.
Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX) € 73
Koeler Ik hoop dat ik wat reacties zal krijgen over de koeler. Ik vind de Thermaltake Blue Orb 2 heel mooi, en heeft goede benchmarks. Zie hier
Ik zou ook voor bv de Scythe Infinity kunnen gaan maar mijn voorkeur gaat uit naar deze.
Arctic Freezer 7 Pro is redelijk populair voor de prijs/kwaliteitverhouding. Het koelt de processor goed, zonder teveel lawaai te maken, maar het koelt slechter tov de concurrentie als je de koeler stiller laat draaien. Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 17
Meerprijs van DVD-brander tot DVD-spelers is tegenwoordig erg klein, ik zou ineens 2 Nec's aanraden. Nec was de eerst A-merk dat 100-euro-DVD-branders naar het volk bracht. Kleur kies je zelf.
2x NEC AD-7170S 18x (Dual-layer, Labelfish, SATA, Zwart) 2x € 28 = € 56
Toetsenbord: Bij een gaming toetsenbord hoort natuurlijk een goed toetsenbord, en een vriend van mij heeft de Logitech G15. Mooi ding met mooie oplichtende toetsen, en veel functies!
Muis: Ook een goede muis hoort erbij dus ga ik voor de Logitech G5 SE.
Heel mooie muis.Veel toetsen en kwaliteit!
Erg duur, zal het overnemen. Een 15 à 20 Logitech toetsenbord doet echt niet slechter in first person shooters.
Logitech G15 Gaming Keyboard (USB) € 62
Logitech G5 Laser Mouse (USB) € 45
Monitor: een monitor is ook zeer belangrijk, dus ga ik voor de Samsung 226BW. Mooie specs en een mooie prijs.
Prijskaartje overgenomen.
Samsung 226BW € 353
Speakers. Speakers moeten natuurlijk ook prima zijn,maar echt duur en perfect hoeft van mij niet. Daarom ga ik voor de Philips MMS460. Mooi 5.1 setje.
Philips MMS260 (5.1) € 50
Muismat Een mooie muismat is ook wel leuk dus kies ik de Revoltec LightPad, 7 kleuren.
Leuk ding, met instelbare kleur.
Revoltec LightPad € 16
Besturingssysteem: Natuurlijk ga ik voor Vista en vanwege de voordelen voor de Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL, OEM
Alhoewel Vista geen enkel functioneel voordeel tot Windows XP SP2 te bieden heeft om licentiekosten en hogere systeemeisen te rechtvaardigen, in het bedrijfsleven is zelfs de overstap van Windows 2000 naar Windows XP niet te rechtvaardigen. De transparante vensters die zoveel systeemeisen als de zware games van tegenwoordig eisen...
Microsoft Windows Vista (Home Premium, NL, 64-bit, OEM) € 92

Totaal € 2352 (pricewatchprijzen), 10% naar bovenafronden om reële prijzen te simuleren: € 2587.

Als ik een WD Raptor eruit laat: € 2212 (pricewatchprijzen)
En een Seagate 320GB eruit laat: € 2127 (pricewatchprijzen), na het afronden: € 2340
En als je een normaal toetsenbord pakt: € 2087 (pricewatchprijzen), na het afronden: € 2296

Een vraagje over het geld. Ben je bezig (als zelfstandige) met je belastingsaangifte in te vullen en je ontdekt dat je boekhoudkundig teveel geld verdiend. Door een dure computer te kopen kan je bv voorkomen dat je in de 52% belastingsschaal beland, dat scheelt veel belastingen. Indien ja, geld volledig opdoen. Indien nee, dan goed na denken over hoe je het systeem gaat samenstellen.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 20:43 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:10
Hoi floris, Ik ga niet in op je discussie van je geld en hoe je het uitgeeft maar wil toch even kritiek leveren..

Dit zeg je op pagina 2:

Je koopt alles wat je wilt in je computer, van lichtgevende muismat tot High-end videokaarten. En dan geef je zo'n soort opmerking dat je de boxen later wel koopt?

Daar moet ik toch even bij slikken, boxen zijn IMO toch redelijk tot zéér belangrijk bij het spelen van de games, zoals jij het zegt op de hoogst mogelijke instellingen.

Stel zoiets niet uit, en koop dat er nu al bij :/ :) Beetje raar gedrag als je zegt van ik koop later toch wel betere, hoezo consumptiemaatschappij..

Anyway nog even mijn credits geven aan de post van de heer boven mij
rapture schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:30:
[...]

Een vraagje over het geld. Ben je bezig met je belastingsaangifte in te vullen en je ontdekt dat je boekhoudkundig teveel geld verdiend. Door een dure computer te kopen kan je bv voorkomen dat je in de 52% belastingsschaal beland, dat scheelt veel belastingen. Indien ja, geld volledig opdoen. Indien nee, dan goed na denken over hoe je het systeem gaat samenstellen.
Hulde, laten er meer mensen zo posten! _/-\o_

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tomino schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:41:
Dit zeg je op pagina 2:

Je koopt alles wat je wilt in je computer, van lichtgevende muismat tot High-end videokaarten. En dan geef je zo'n soort opmerking dat je de boxen later wel koopt?

Daar moet ik toch even bij slikken, boxen zijn IMO toch redelijk tot zéér belangrijk bij het spelen van de games, zoals jij het zegt op de hoogst mogelijke instellingen.

Stel zoiets niet uit, en koop dat er nu al bij :/ :) Beetje raar gedrag als je zegt van ik koop later toch wel betere, hoezo consumptiemaatschappij..
Goede box'en en geluidsweergave zijn van levensbelang voor Counter-Strikers die met ogen dicht perfect weten waar de vijand zitten. Vandaar worden goede spelers beschuldigd van wallhacking.

• D-Three
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:29:
OK, dan neem ik gwn de Blue Orb II.
Kvraag echt af of het slimmer is om het systeem hierboven te nemen. Schelt geld, en dat geld kan ik in een nieuwe GPU steken.
Floris
Tja. Een SLI moederbord zou ik uiteindelijk ook nooit kopen net omdat het een SLI moederbord is. Ik ben er redelijk zeker van dat je nooit SLI zal gebruiken. Zie ook rapture hierboven. Al ben ik het niet met alles eens wat hij zegt ;) Een raptor vind ik persoonlijk nogal duur per gigabyte en een raid-opstelling is onzin voor een systeem dat eigenlijk volledig gericht is op gamen. Moderne HD's zijn door verschillende "trucjes" veel sneller dan hun broertjes van enkele jaren geleden. Ok, een raptor heeft veel betere toegangstijden en een iets betere doorvoersnelheid maar wat brengt het op? Levels worden sneller ingeladen, that's all. En raid heeft behalve een grotere doorvoersnelheid weinig meerwaarde in gamen. De toegangstijd blijft bij raid dezelfde als bij één hd. Dit is uiteraard volledig mijn mening en anderen zullen er een andere mening over hebben ;)
Een high-end grafische kaart kopen zoals de 8800GTX is altijd een "risico". Ik ben er redelijk zeker van dat nVidia enkele weken na de release van ATI's R600 (2xxx) een 8900 op de markt zal brengen. Maar zoals ik al zei, je kan altijd wachten. De 8800GTX is op dit moment een echt monster en heeft ook overclockpotentieel (voor later ;)).

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 20-01-2007 20:50 ]

• Quacka
Een vraagje over het geld. Ben je bezig met je belastingsaangifte in te vullen en je ontdekt dat je boekhoudkundig teveel geld verdiend. Door een dure computer te kopen kan je bv voorkomen dat je in de 52% belastingsschaal beland, dat scheelt veel belastingen. Indien ja, geld volledig opdoen. Indien nee, dan goed na denken over hoe je het systeem gaat samenstellen.
Hulde, laten er meer mensen zo posten! _/-\o_
Alleen klopt het niet.
Je gaat echt niet opeens over je inkomsten 52% belasting betalen.
Je gaat alleen over je meer-inkomsten 52% belasting betalen, dus lekker boeiend...

Het boxen verhaal:
Ergens staat ook dat t geluid hem niet zo boeit. Dan hoef je dus ook geen aparte geluidskaart te kopen.
En je gaat geen 50 euro uitgeven om over een paar maanden weer nieuwe te kopen. Dan heb je totaal geen besef van geld en wordt het tijd dat je dat gaat leren...

[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 20-01-2007 20:49 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Quacka schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:48:
Alleen klopt het niet.
Je gaat echt niet opeens over je inkomsten 52% belasting betalen.
Je gaat alleen over je meer-inkomsten 52% belasting betalen, dus lekker boeiend...
Volgens Elsevier is het interessant om in een lager belastingsschaal te staan. http://www.elsevier.nl/pe...sp/artnr/52295/index.html

Arbeiders lossen het op door minder te werken en zelfstandigen moeten het geld op 1 of ander manier over de balk smijten. Jaarlijks nieuwe bedrijfswagen? Veel te dure computers?

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste Rapture, dank voordeze zeer nuttige reactie. Ik zit er na een korte discussie, toch over na te denken de GPU wat naar beneden te stellen. Een 7950 KO (overgeclocked) zal vlp zeker voldoen en kdenkdat zelfs Crysis erop kan lopen. Dus w8ten met een DX10 kaart zou veel geld schelen. Grappig dat we dezelfde moederboard opt oog hebben, plus is trouwens beter. Ik neem toch de Blue Orb II, ziet er mooier uit en doet zn werk prima. Een raptor is te duur, dus word het in dat geval 2 Barracuda in raid. Volgens mij is 2x 250 GB meer dan ik ooit nodig zal hebben.
Als ik jou tips even meereken kom ik op dit uit:

Volgens reviews goed over te klokken, maar gaat ie net zo lang mee als de P5N32-E SLI

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 301,13
Dus gwn de beste voor de beste prijs.

Neig meer naar kingston, beter overclockbaar. Ook 6400.

Overgeklokte 7950, draait die games als Oblivion/GRAW op max?

Deze kaart is imo goed genoeg, ben niet zon audiofreak

2X Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 79,44
Raptor is imo te duur, dan maar wat langer wachten, deze in RAID zal ook tot zeer goede prestaties leiden toch?

Persoonlijk.

Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450 Watt, Retail € 76,28
Is deze wel goed genoeg? Ik vraag me af of de 550 Watt niet beter is.

Thermaltake Blue Orb II € 25,49 € 25,49
Persoonlijk, blauwe led en goede benchmarks

NEC AD-7170S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 32,45
Zal niet zoveel uitmaken ivm Samsung.

NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 17,30
Tzelfde verhaal

Logitech G15 Gaming Keyboard, Zwart, Retail € 61,09
Gwn de beste

Logitech G5 Laser Mouse, Zwart, zilver, Retail € 60,07
Idem

Revoltec LightPad, 7 kleuren € 16,37
KerstVerlichting!

Samsung 226BW, 22 inch, Zilver en zwart € 352,74
Zeer mooi scherm! Goede Specs!

Nu ik geld overhoud, kan ik betere speakers kopen. Ik dacht aan de:
Logitech Z-2300 € 125,68
Goede reviews, mooie specs, goede set, 5.1 is imo overdreven (kheb tog al een home cinema 5.1 op mn kamer)
Reviews:
klik 1
Klik 2
Klik 3

Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit, NL, OEM € 91,30
x64 is blijkbaar beter dan x32, gwn proberen.

Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 35,00 € 35,00

Totaal € 2254,45
Met de 550 watt voeding € 2281,12.
Scheelt zon 250euro, en als ik later een DX10 Kaart erin doe, is ie net zo goed als het systeem waarmee ik opende.

Floris

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 21:24 ]

• Quacka
rapture schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:51:
[...]
Volgens Elsevier is het interessant om in een lager belastingsschaal te staan. http://www.elsevier.nl/pe...sp/artnr/52295/index.html

Arbeiders lossen het op door minder te werken en zelfstandigen moeten het geld op 1 of ander manier over de balk smijten. Jaarlijks nieuwe bedrijfswagen? Veel te dure computers?
Het zijn belastingfoefjes:
De vrouw gaat meer verdienen, maar dat meer-inkomen wordt minder zwaar belast. De man gaat minder verdienen, maar dat gedeelte wat hij verliest werd heel zwaar belast. Dus daardoor is het voordeliger.
ziekenfonds is er niet meer...

En zelfstandigen worden gestimuleerd om maar uit te geven. Je kan het beter opmaken aan iets nuttigs, dan dat je 50% aan de belastingdienst gaat geven.
2000 euro uitgeven en je hebt een nieuwe pc (beetje high end, maar dat mag).
Doe je het niet, dan heb je 2000 minder kosten, maar na belasting heb je nog maar 1000 euro.
Tja, dan zou ik ook kiezen voor die pc...
Maar dat is dus ietds anders dan wat je eerst zei :)

En we zijn een ietsje klein beetje offtopic bezig :o

Verwijderd

Topicstarter
Ahum, (nee hoor klets gerust verder, als je gelijktijdig maar tips geeft)
Ow, en gaat de 7950 KO op 64bit draaien, of levert dat problemen op?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 21:29 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:16:
Volgens reviews goed over te klokken, maar gaat ie net zo lang mee als de P5N32-E SLI
Wegens processorkeuze is er niet zoveel FSB-overklokbaarheid vereist. Volgens Anandtech komt Gigabyte GA-965P-S3 als beste uit de roundup als je niet te hoge FSB overkloks vereist.
Gigabyte GA-965P-S3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 103
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 301,13
Dus gwn de beste voor de beste prijs.
Goed om op default kloksnelheid te draaien, overklokkers pakken liever goedkopere processors om hogere FSB-overkloks te halen.
Neig meer naar kingston, beter overclockbaar. Ook 6400.
Met E6600 kan je niet hoger dan 400MHz quad pumped FSB, dus ook niet meer dan PC6400 ram nodig (ook niet nodig om je PC6400 te overklokken). Eigenlijk kunnen we ineens een goed overklokbare mobo ook al schrappen, zo zwaar zal dat mobo niet overgeklokt worden.
Overgeklokte 7950, draait die games als Oblivion/GRAW op max?
Je kan het overklokken tot GeForce 7900GTX-snelheden volgens een review.
Deze kaart is imo goed genoeg, ben niet zon audiofreak

2X Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 79,44
Raptor is imo te duur, dan maar wat langer wachten, deze in RAID zal ook tot zeer goede prestaties leiden toch?
In RAID0 worden de laadtijden van games korter, maar je haalt geen lagere access times met RAID0. WD Raptors zijn voor bepaalde specifieke eisen nodig, je gaat hiermee niet veel sneller films kunnen kopiëren (Seagate 7200.10 halen ook hoge transfer rates).
Persoonlijk.
Volgens de review van een stroomvretende GeForce 8800GTX heeft je computer 300W reële vermogen nodig. Met een lichtere grafische kaart kom je met een 450W voeding zeker toe en je hebt veel reserve. Voedingen hebben een goed rendement als je ze goed belast, door een veel te zware voeding te kopen, zal de voeding veel stroom verspillen.
Quacka schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:27:
En zelfstandigen worden gestimuleerd om maar uit te geven. Je kan het beter opmaken aan iets nuttigs, dan dat je 50% aan de belastingdienst gaat geven.
2000 euro uitgeven en je hebt een nieuwe pc (beetje high end, maar dat mag).
Doe je het niet, dan heb je 2000 minder kosten, maar na belasting heb je nog maar 1000 euro.
Tja, dan zou ik ook kiezen voor die pc...
Maar dat is dus ietds anders dan wat je eerst zei :)

En we zijn een ietsje klein beetje offtopic bezig :o
Ik vergeet meestal dat ik vanuit een Belgische-zelfstandigen-referentiekader aan het posten ben.

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 21:59 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 21:46 ]

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:10
Ik zou zeggen, ook al maakt azerty het voor je. Neem niet de 64 Bit versie. Ervaring mee van mijzelf en anderen dat het met dirvers en alles er omheen gewoon niet tof doet. De Xp versie dan wel. Aangezien je er niet zo heel veel verstand van hebt, je zal je pc ooit wel een keer formatteren zou ik gewoon lekker safe de 32b versie pakken!

• Quacka
Ik snap die speakers niet zo goed die je nu kiest.

Ik vind het bij fps bijv wel leuk om ook geluid achter me te horen. Dat gaat met die 2.1 niet lukken.
Die is vooral goed in muziek, als ik het goed begrijp.
Waarom probeer je het niet gewoon eens uit om die pc aan te sluiten op je geluidset die je nu al hebt staan? En ga je daarna eens kijken of je nog verdere verbetering wilt.
Dat kan bijv een aparte audioset zijn, of toch die aparte geluidskaart.

Ik heb nu echt het idee dat je gewoon geld wilt uitgeven. Beetje raar, in mijn ogen.
Wil je nu echt perse het geld opmaken dat je vader je beloofd heeft?

• hello_moto
NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 17,30
Tzelfde verhaal
Volgens mij kan je beter SATA nemen, heb je niet van die dikke kabels.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:16:

Nu is hij ineens wel goed genoeg? Ik vind je een beetje rare keuzes maken, zonet zeg je nog dat die 680i er heel goed uitkomt. Maar dit moederbord zou ik ook nemen.
Inmiddels heb je al naar 150 voedingen gevraagd, en 20* gevraagd of die Blue Orb goed is. Misschien is het handig om zelf eens een review op te zoeken.
Nu ik geld overhoud, kan ik betere speakers kopen. Ik dacht aan de:
Logitech Z-2300 € 125,68
Goede reviews, mooie specs, goede set, 5.1 is imo overdreven (kheb tog al een home cinema 5.1 op mn kamer)
Je wisselt wel snel, maak eens een beslissing op basis van reviews.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar ik zit ook met ruimte, en aangezien die set in de reviews zeeeer goed uit de bus kwam,koos ik voor die speakerset.

Kwa grafische kaart is de EVGA 7950 KO de beste oplossing. Haalt hogere scores in de benchmarks, en als ik die Gigabyte GA-965P-S3 neem, zal die dan net zo lang meegaan als de P5N32-E SLI of de P5B-E?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 22:27 ]

• hello_moto
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:20:
Nee, maar ik zit ook met ruimte, en aangezien die set in de reviews zeeeer goed uit de bus kwam,koos ik voor die speakerset.

Is kwa grafische kaart de Club3D Radeon X1900 geen betere oplossing? Haalt hogere scores in de benchmarks, en als ik die Gigabyte GA-965P-S3 neem, zal die dan net zo lang meegaan als de P5N32-E SLI of de P5B-E?
Je gaat echt alle videokaarten af hè :P . Google eens op Tom's GPU charts.

En wat is meegaan van een moederbord? Die van 300 euro heeft socket 775 en die van 100 euro ook. Die van 300 euro heeft alleen 2 pci-express sloten en nog wat zoals Firewire en nog wat overige instellingen. Maar langer meegaan, :N .

Is kwa grafische kaart de Asus EAX1950XTX geen betere oplossing? Haalt hogere scores in de benchmarks, en als ik die Gigabyte GA-965P-S3 neem, zal die dan net zo lang meegaan als de P5N32-E SLI of de P5B-E?
Dat bedoel ik, als je van te voren je keuzes op basis van review had gemaakt, had dit topic ook geen 5 pagina's te duren.

[ Voor 27% gewijzigd door hello_moto op 20-01-2007 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
De EVGA 7950 KO is veel beter, dus khebt even geedit.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Is kwa grafische kaart de Asus EAX1950XTX geen betere oplossing? Haalt hogere scores in de benchmarks, en als ik die Gigabyte GA-965P-S3 neem, zal die dan net zo lang meegaan als de P5N32-E SLI of de P5B-E?
Je neemt een pricewatchlijstje, een GPU-tabel en wat reviews. Dan kan je het wel uitzoeken. Driversupport van ATI is minder goed dan nVidia, tegenwoordig is het verschil kleiner. DirectX-games draaien wat sneller op ATI, terwijl de OpenGL-games wat sneller op nVidia draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 22:34 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Wat een onzin zeg. Driver support van beide is gewoon goed. Ik heb zelf liever ati omdat ik dan ati tray tools heb. Dat werkt nog makkelijk. Geef is argumenten bij die loze kreten. Volgens mij is dit gewoon weer een mooi voorbeeld van iemand die iedereen napraat zonder zelf ook maar 1 argument te hebben waarom.

Dus als je het even zou willen onderbouwen dan heel graag! De drivers van ati zijn namelijk gewoon prima en elke nieuwe driver is ook beter dan de vorige. Dat is mijn ervaring ermee. Verder kan je of de 8800 halen. Dat is nu de beste kaart. Of je haalt een x1900. Die zijn beter dan de 7xxx serie van nvidia. Dat is gewoon een gegeven en ik zou dus waar voor m'n geld kiezen.

Genoeg geld voor een 8800 heb ik helaas niet. Dan wordt de 2e beste keus een ati kaart ;)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

R-O-Y schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:48:
Wat een onzin zeg. Driver support van beide is gewoon goed. Ik heb zelf liever ati omdat ik dan ati tray tools heb. Dat werkt nog makkelijk. Geef is argumenten bij die loze kreten. Volgens mij is dit gewoon weer een mooi voorbeeld van iemand die iedereen napraat zonder zelf ook maar 1 argument te hebben waarom.
Toen men nog over Radeon 9700 en GeForce 4 Ti sprak, was het driver support van ATI en nVidia onder Windows verschillend. Ondertussen maakt het minder uit, maar met mobiele grafische kaarten (laptops) merk ik nog altijd verschillen in compartibiliteit met games (getest met een IBM R50p, ook dit begint te dateren, zal eens op een Dell laptop met X1400 eens gamecompartibiliteit moeten testen). Onder Linux wordt nVidia nog altijd aangeraden.
Dus als je het even zou willen onderbouwen dan heel graag! De drivers van ati zijn namelijk gewoon prima en elke nieuwe driver is ook beter dan de vorige. Dat is mijn ervaring ermee. Verder kan je of de 8800 halen. Dat is nu de beste kaart. Of je haalt een x1900. Die zijn beter dan de 7xxx serie van nvidia. Dat is gewoon een gegeven en ik zou dus waar voor m'n geld kiezen.

Genoeg geld voor een 8800 heb ik helaas niet. Dan wordt de 2e beste keus een ati kaart ;)
ATI levert met hun grafische kaarten idd regelmatig brute kracht, prijs/performance-verhouding.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 21-01-2007 00:04 ]

Verwijderd

LG heeft o.a. nieuwe 20" en 22" monitoren uitgebracht.

http://www.hardware.info/...anceert_Vistamonitorlijn/

Ziet er uit als goede concurrent voor de Samsung 206BW en 226BW.

Verwijderd

Heb je nu nog steeds geen pc kunnen samenstellen lees kopen ? als ik je post historie bekijk is dit topic nummer xx over een nieuwe pc ...
http://gathering.tweakers...find/poster/200529/topics

:/

• CLB
  • Niet online

CLB

Scherm: Formac!

Dat is pas brute shit man! Vandeweek in 't echt gezien en echt GE-WEL-DIG!

20 inch
Helderheid 300 cd/m2
Contrast Ratio 1000:1
Pixelresponse 8ms
Inkijkhoek 170°
Resolutie 1600 x 1200
Overig Geïntegreerde USB Hub
Pixelgarantie Max. 2 dode pixels
Garantie 3 jaar Pick-Up & Return

Afbeeldingslocatie: http://www.formac.nl/producten/FGDR2010-3.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.formac.nl/producten/FGD2010-3.jpg
(deze twee schermen zijn qua hardware 't zelfde, alleen ander uiterlijk: zwarte rand en doorzichtige)

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 21-01-2007 00:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• R-O-Y

R-O-Y

rapture schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:01:
[...]
Onder Linux wordt nVidia nog altijd aangeraden.

[...]
ATI levert met hun grafische kaarten idd regelmatig brute kracht, prijs/performance-verhouding.
dat zul je me niet zien ontkennen. Maar zolang linux geen dx9 of dx10 ondersteunt zal iedereen voornamelijk (helaas) windows blijven gebruiken. Games is ook de enige rede dat ik windows nog heb :+

Verder nog een tip voor je pc, koop no-mather-what een modulaire voeding. Overbodige kabels geen niet in je kast hangen is echt geweldig _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door R-O-Y op 21-01-2007 00:45 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

R-O-Y schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:42:
Verder nog een tip voor je pc, koop no-mather-what een modulaire voeding. Overbodige kabels geen niet in je kast hangen is echt geweldig _/-\o_
Met tie wraps kan je overbodige kabels netjes wegwerken.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Inmiddels is het topic verzand in een hoop offtopic posts en licht heen en weer geflame. Daarom doe ik hem op slot.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.