[C2D 6300] Geen beeld [X1950pro]

Pagina: 1
Acties:

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:50
Beste tweakers,

Wven een snel topic gezien ik zo weg moet. Ik heb een nieuwe computer in elkaar gebouwd en avndaag als laatste de processor met zijn koeler erop gebouwd. Ik denk aan dat ding maar dan gebeurt er dus niet veel.

De computer gebing zich op te starten, hardeschijven gaan draaien, koeler van zowel de processor als de videokaart gaan draaien maar ik krijg geen enkele reactie van de twee beeldschermen.

Wat in mij op kwam als eventueel probleem is dat de Sapphire X1950pro beschikt over twee digitale uitgangen waarop de beeldschermen aangesloten moeten worden. Nou hebben allebij mijn beeldschermen (benq fps737 en een oude 17inch crt) een analoge aansluiting. Ik heb deze aangesloten door middel van een verloop stekkertje. Weet niet zeker of dat het probleem is maar kan het ook niet testen gezien ik geen andere beeldschermen hier heb.

Systeem gegevens:

Mobo: P5B deluxe
Proc: C2D 6300
VGA: Sapphire x1950 pro
Geheugen: 2x 1gb valveram kingston
HD: 2x 160gig western digital
Voeding: Antec NeoHE 500watt

Iemand enig idee wat het kan zijn?

alvast bedankt in iedergeval!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:41
Om de videokaart uit te sluiten, heb je toevallig een andere kaart (PCiE of een oude PCI) waar je mee kan testen. Hoor je piepjes door de speaker?. Zit het geheugen goed?

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 08:53
verloopjes zou het niet moeten zijn.

Probeer een bios reset,
dan geheugen en processor eruit en opnieuw erin zetten. Processor met een schroevendraaier aandrukken als je het hendeltje omhaalt.
check of je 12v kabel zit aangesloten (4pins ding)..

Lost dit niets op, koppel alles los behalve de voeding, vga kaart, geheugen, processor en powerswitch.

Mocht je over onderdelen beschikken verander es je processor, dan je geheugen.

Je kan ook met 1 module proberen.

Lukt dit allemaal niet ff RMA aanvragen..

Mvg

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
ik zou niemand willen aanraden om met een schroevendraaier de processor aan te drukken... Ik geloof niet dat dit verstandig is.

Ik zou maar eens beginnen met dit:
Lost dit niets op, koppel alles los behalve de voeding, vga kaart, geheugen, processor en powerswitch.
En natuurlijk maar met 1 geheugenstripje.

Soms kan ook het geheugenslot uitmaken, probeer dus ook andere uit.

Die 12V-kabel is ook erg belangrijk. Zonder die kabel krijg je ook dit soort problemen, volgens mij.
Pas geleden had ik mn videokaart terug geplaatst en bij t opstarten kreeg ik ook geen beeld. Ik had wat problemen met de kaart, dus ik dacht gelijk: Die is nu echt overleden. T was gewoon de 12V-aansluiting die ik vergeten was om weer aan te sluiten |:(

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Jarnoootje
Quacka schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:51:
ik zou niemand willen aanraden om met een schroevendraaier de processor aan te drukken... Ik geloof niet dat dit verstandig is.

Ik zou maar eens beginnen met dit:

[...]

En natuurlijk maar met 1 geheugenstripje.

Soms kan ook het geheugenslot uitmaken, probeer dus ook andere uit.

Die 12V-kabel is ook erg belangrijk. Zonder die kabel krijg je ook dit soort problemen, volgens mij.
Pas geleden had ik mn videokaart terug geplaatst en bij t opstarten kreeg ik ook geen beeld. Ik had wat problemen met de kaart, dus ik dacht gelijk: Die is nu echt overleden. T was gewoon de 12V-aansluiting die ik vergeten was om weer aan te sluiten |:(
bedankt alvast voor de reacties. Ik beschik helaas niet over enig ander materiaal om het te testen, dus dat is voorlopig gene mogelijkheid.

Zal nou alle onderdele ff na lopen enzo daarna breng ik weer verslag uit.

//edit:

alles nagekeken, zit allemaal goed vast. twee verschillende (analoge) beeldschermen getest en bij beide gebeurt er helemaal niet.

Ram in verschillende mogelijkheden gedaan nog geen resultaat.

Alle niet benodigde aparatuur eraf gehaald en nogsteeds niets.

Bios gereset en ook dat mag niet helpen.

Kan het echt niet aan de analoge beeldschermen liggen. Gezien mijn moederbord geen piep geeft bij het opstarten van een of andere fout. Ik weet dat bij mijn vorige grafische kaart (9800pro) ook de benq monitor niet werkte samen met een verloop stekker. Echter de andere monitor deed het daar dan weer wel op.

Verder nog ideeen wat het kan zijn of is het beter dat ik even bij een computershop alles laat nalopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Jarnoootje op 20-01-2007 11:31 ]

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:41
Ik heb de MSI versie van de 1950pro en deze werkt zonder enig probleem vanaf het eerste moment met een analoge monitor dmv het bijgeleverde adaptor stekkertje.

Ik denk dat er iets defect is (opendeur :X ) maar de vraag is natuurlijk: wat?

Als je meer dan een mem-strip hebt gebruikt kan het je mobo, graka , proc of voeding zijn. Is er echt niemand in je buurt waar je één of meer van deze onderdelen kan lenen?

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• Jarnoootje
Ok het is weer een weekend verder en heb weer wat dingen geprobeerd,

Ben er achter gekomen dat mijn moederbord geen piepjes geeft bij fouten. Had al het geheugen eruit gehaald maar kreeg geen piepfoutmelding.

Wat ik gedaan heb:
- Alle niet nuttige hardware afgesloten en vervolgens opgestart. Geen reactie beeldscherm
- Biosreset gedaan. Geen reactie beeldscherm
- Cmos geleegd. Geen reactie beeldscherm
- Troubleshooter doorgelopen. Geen reactie beeldscherm
- Verschillende mogelijkheden van mijn geheugen getest. Geen reactie beeldscherm

Ben nou een beetje ten einde raad. Vanavond het geheel testen met een beeldscherm van een kammeraad of het misschien daar aan ligt, maar ik betwijfel het.

Verder nog dingen die ik nog neit gedaan heb? of is het verstandig om de pc terug te brengen naar de shop en het daar allemaal te laten testen.
Pagina: 1