Toon posts:

[XP] s-ata drives terug vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu was er een probleem waardoor ik windows opnieuw moest installeren, en omdat ik me bestanden intact wilde houden heb ik maar even tijdelijk een nieuwe windows geinstalleerd, want volgende week krijg ik een volledig nieuwe setup, op een oud PATA schijfje die er nog in zat. Echter nu kan ik mijn 2 S-ATA schijven niet meer terug zien in windows?

Dit probleem zal hier vast al eens besproken zijn, maar kon met de search niet vinden wat ik zocht...

Ben redelijk prutser in dit soort dingen...

1000x dank :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarschijnlijk moet je de SATA drivers nog installeren :) Voorheen deed je dat met F6 tijdens de Windows installatie, nu moet je het erna doen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus een Asus K8V SE Deluxe, en 2 S-ATA schijven gekoppeld aan de Promise Fastrak controller. Moet een driver voor de Promise SATA 378 contoler hebben voor windows XP maar bij een paar die ik heb geinstalleerd blijf hij zeggen dat hij niet goed geinstalleerd is... de VIA drivers zijn wel goed geinstalled maar heeft geen invloed omdat de drives daar niet op zitten...

iemand een idee?

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 03:43
Herkent windows de schijfen wel dan..(bij schijfbeheer) :P
hier kan je hem namelijk ook een letter toewijzen;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee. dat is het dus

in de Bios worden ze gewoon goed herkent etc.
Maar in windows zijn ze overal spoorloos verdwenen, ook in schijfbeheer...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat je de post van Outerspace nog eens moet lezen? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:30:
Denk dat je de post van Outerspace nog eens moet lezen? :)
Het zit hem waarschijnlijk toch inderdaad ergens in de drivers. Heb er nu al een paar geprobeerd en momenteel staat er de Promise SATA150 TX Series driver 1.0.0.27 op, waarbij hij de 2 schijven nu wel ziet, en 1 gewoon weer werkt, maar de belangrijkste niet. Hij kan daarvan ook geen bestandsysteem van uitlezen etc.... Met de drivers die op de ASUS site staan zie ik ze helemaal niet...

iemand misschien wel de gouden drivers voor mij?
Pagina: 1