Toon posts:

welke 14 inch laptop? Asus w3j of LG T 1

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Na lang speurwerk naar een nieuwe laptop heb ik me kunnen beperken tot 2 modellen:
de Asus w3j

# Intel Core Duo T2400 (1.83Ghz; 2Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
# 80Gb harddisk 5400RPM
# 512Mb DDR2 553 (1 x 512)
# 4* DVD SuperMulti Drive Dual Layer (Hot Swappable)
# ATI Mobility Radeon X1600 256MB (512MB with Hypermemory)
# 14" WXGA (1280 x 768) TFT Color Shine
# o.a. 3 x USB 2.0, 1 x S-Video TV Out, 1 x Firewire, 1 x Express Card, Gigabit LAN
# Windows XP Prof NL/UK/FR
# Internal W-LAN 54Mbps (3945abg)/ Bluetooth 2.0
# 2 jaar pick up & return garantie (Alleen in Nederland; buitenland: carry in)
# 1 x 8-cells + 1 x 4-cells Li-Ion battery (8 cell - ongeveer 3 uur internetten 4 cell ongeveer een uur extra)
ongeveer €1500 (bij laptops4u)

en de LG T 1
Screen: 14.1" WXGA (1280 x 768)/WXGA+ (1440x900), Fine Bright Technology *
Graphics: Intel Integrated 945GM 256MB
Processor: Intel Core Duo Processor 1.5GHz (L2300) *
Operating System: Microsoft Windows XP Professional
Memory: 1gig (2x512MB) DDR2 667MHz
Hard Drive: 60GB(PATA) 4200RPM
Optical Drive: DVD Burner
Input/Output: 3 USB2.0, VGA, RJ11, RJ45, S-Video, IEEE 1394 (Firewire), Mic-in, Line-in(S/PDIF), Headphone
Size: 13.1" x 9.4" x 0.85" (334mm x 240mm x 21.5mm)
Weight: 4.2lbs / 1.9kg (with included 6cell battery)
Wireless: Intel Pro/Wireless 3945ABG (802.11a/b/g)
Modem: 56kbps
Bluetooth: BlueCore
Security: Fingerprint, TPM, HDD Security
Memory Card Slot: 5-in-1 (XD/SD/MMC/MS/MS Pro)
PC Card Slot: ExpressCard/34
Battery: 6cell (Li-Ion) (waarmee je ongeveer 4+ uur kunt internetten)
ongeveer €1200 +
(meer info en foto's hier http://www.notebookreview...+T1+Core+Duo+Notebook)(de LG site is uit de lucht vandaar deze even) het gaat hier wel om een beter processor (L2400)

voor beide geldt dat ik er minstens 512mb extra werkgeheugen inbouw. de lg misschien nog 1024 omdat de 512 dat er al in zit van een andere type is (een micro nog wat) en die is wat lastiger te krijgen.

op het eerste gezicht lijken dit totaal verschillende laptops, mijn eisen waren:
14 inch scherm
onder de 2.5 kg
rond de 3 cm of kleiner
accu waarmee je ongeveer 4+ uur lang kunt internetten
hij moet tog wel een paar jaartjes (jaartje of 3 - 4) mee kunnen
af en toe wat photoshop en corel painter.
zelf speel ik niet zo heel veel spellen meer en het wordt ook steeds minder en de spellen die ik speel worden steeds ouder, dus in die zin is een grafische kaart niet heel belangrijk.

nu de twijvel:
gezien de eisen denk ik dat de LG het dichts bij zit, echter deze laptop is niet in NL verkrijgbaar. ik kan em met een flinke omweg wel krijgen maar kost enige moeite. Daarnaast twijvel ik of deze wel een beetje presteert, gezien de 4200 rpm (1.8 inch dus lastig up-te-graden) en de L2300 (low voltage)
nou is het lastig te vertellen wat ik bedoel met presteren maar kortom is het snel de computer (30 sec??) opstarten en snel programma's opstarten. de L2400 kan ik niet krijgen via de "omweg".
Voordelen van deze laptop is vooral dat deze dun (2.1cm!!) is, licht en de batterij.

de asus komt ook redelijk door mijn eisen heen, over de batterij heb ik nog wel een vraag:
er zit een zogenaamde Hot Swappable bay in waar de extra batterij in kan worden geplaatst.
deze gegeven heb ik van http://www.notebookreview...wsID=2995&review=Asus+W3J (bij battery staat "Also, keep in mind that the Asus W3j features a Hot-Swappable' optical bay which can be filled with a hard drive or a 2nd optional battery. This second battery is a 6 cell Li-Ion as opposed to the main 8 cell, and should extend battery life by as much as 50%." )
echter hoor ik weer van verschillende internetwinkels dat dit niet mogelijk is. En dat de 2 batterijen nie t tegelijk gebruikt kunnen worden. dat de 2 batterijen moeten worden verwisselt lijkt me sterk deze hebben denk ik beide een andere vorm.
Wie kan me hierover duidelijkheid geven over de batterijen?

Als ik met de asus (met 2 batterijen) de 4 uur haal achterelkaar dan speelt deze nog mee in mijn overweging. De vraag is dan zijn de prestaties van de asus echt zoveel beter als die van de LG als het gaat om word, internet, photoshop? Ik heb namelijk het idee dat asus meer gericht is op gamers, maar als daardoor de computer ook 15 sec sneller opstart hecht ik daar wel waarde aan. En zijn de prestaties van de LG goed genoeg om er 4 jaar (misschien wel 5 beetje afhankelijk van de portemenee) mee te werken?

Vista,... het liefst wel alleen om een beetje bij te blijven maar met XP red ik het me aardig denk ik.

Over de 300 euro prijsverschil ga ik niet moeilijk doen, echter moet het niet veel meer gaan kosten dan de 1500 euro ( heb gekeken naar Hp en IBM soortgelijke laptops, leuk maar erg prijzig)

Het is een lap text maar hoop dat het een beetje duidelijk is wat mij aan het twijvelen maakt, anders vraag maar raak en advies is altijd welkom. alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Twijvel/twijvelen == natuurlijk twijfel / twijfelen 8)7 8)7 het zal het late tijdstip wel geweest zijn. ik vond het woord al wat raar uitzien.... maargoed

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:07
Waarom is het opstarten zo belangrijk voor je? Vaak word zoiets bepaald door de kennis van de gebruiker zelf, dus schakel je alle onnodige opstart services en programma's uit etc. etc.
Mocht je toch snel op willen starten dan zou je gewoon kunnen hibernaten, je huidige status van werken word naar de harde schijf geschreven en een dag later zet je hem aan en binnen enkele seconden kan je weer aan het werk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het super irri als ik bijv snel mijn mail wil bekijken dat ik eerst een minuut of langer moet wachten totdat ik outlook mag opstarten. Het komt er op neer dat ik wel eens "even" wat gegevens moet opzoeken om verder te kunnen (bijvoorbeeld lesrooster of agenda) maar dan moet ik vaak weer dat ding opstarten en dan heb ik weer vaak van laat dan maar. (en ja ik heb aan een PDA tje gedacht maar dat gaat het niet worden)

Hibernate, als ik het goed heb is dat gewoon slaapstand toch? ben wat van de verledentijd op dit gebied. Maar idg met de slaapstand heb ik minder goede ervaring, vaak werken sommige programma's niet meer goed, af en toe wat driver problemen gehad, soms geeft die weer aan van windows niet goed afgesloten en dan moet je alsnog de keuze maken van windows opnieuw opstarten. al met al ik deed dat vroeger wel maar door deze problemen heb ik het afgeleerd.

Verwijderd

Topicstarter
ff nog toevoeging bij het vorige:

ik weet dat dat de opstarttijd afhankelijk is van het aantal opstart progjes en services. Nu heb ik zelf al het meeste uitgezet (draaien alleen een paar drivers en de viruscanner) hetzelfde voor de niet microsoft services (ik heb welleens een paar microsoft services uitgezet maar dan krijg ik echt rare dingen). vaak doe ik dat in msconfig, of is er nog een andere manier??

Verwijderd

Ik snap niet helemaal dat je niet naar de Asus A8J serie hebt gekeken. Die zitten ongeveer in jouw prijsklasse, zijn wel ietsje zwaarder en de accutijd is iets minder volgens mij. Het voordeel bij de A8J zijn de nieuwe c2d processoren, die toch iets beter presteren, dan de Core Duo's. En je hebt nog wel op NBR gekeken. Bizar, want de A8Jp/s gooit daar namelijk vrij hoge ogen, als ik me niet vergis.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 21:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:10:
ff nog toevoeging bij het vorige:

ik weet dat dat de opstarttijd afhankelijk is van het aantal opstart progjes en services. Nu heb ik zelf al het meeste uitgezet (draaien alleen een paar drivers en de viruscanner) hetzelfde voor de niet microsoft services (ik heb welleens een paar microsoft services uitgezet maar dan krijg ik echt rare dingen). vaak doe ik dat in msconfig, of is er nog een andere manier??
Daar heb je standy of hibernate voor en gebruik aub de edit functie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
De Asus A8J heb ik zeker al overwogen, echter het gewicht, de batterij (gemiddeld bij NBR ligt deze op 3 uur afhankelijk van de specificaties) en ook de dikte waren de argumenten dat deze afviel. daarnaast heb ik deze al een keer gezien, ik vond de touchpad niet zo fijn en het plastic achter het beeldscherm is vrij flexibel (ik stop de laptop weleens tussen de boeken in de tas) de W3J heeft een steviger achterkant en ook de LG.
Momenteel neig ik wel naar de LG laptop vooral omdat deze zo dun is..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
Als je 4 tot zelfs 5 jaar met je laptop wilt zou ik je adviseren om een Core 2 Duo CPU te halen, of een AMD Turion 64 X2 omdat je alleen daarmee 64-bit ondersteuning hebt. Nu kan 32-bit nog prima, maar ik denk dat over 3 jaar wel veel over zal schakelen naar 64-bit. Zo komen de nieuwe windows (dus de opvolger van Vista) en wss ook de opvolger van Office 2007 alleen in 64-bit variant. En wat MS doet zal door velen worden gevolgd gok ik.

Er is een MSI (s27x serie) met AMD Turion 64 X2 en een ATi X11xx onboard kaartje er in als ik me niet vergis. DIe schijnt op een 9 cell accu de 5 uur te halen. Hij is nog wat compacter: 12.1".

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 20-01-2007 11:48 ]

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-01 17:48
is die LG te krijgen in nederland?

ik kan hem wel vinden op de duitse site maar niet op de nederlandse LG site

http://de.lge.com/proddiv...parentId=&category_level=

---

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-01 14:18
Kijk eens in het zepto topic. c2d 2ghz, 2 gig geheugen, 14 inch scherm en een snelle videokaart. En ben je ook niet meer dan 1500 euri kwijt. Alleen is de accu minder dan de laptops die jij hier hebt staat.

[ Voor 18% gewijzigd door ajampaniki op 26-01-2007 15:11 ]

Verwijderd

Voor mezelf heb ik nog een tijdje naar de LG S1 zitten kijken. LG geeft gewoon drie jaar garantie, dat is wel prettig. Idd ook niet te koop hier, maar ik ga mijn notebook toch in Canada kopen. Maar ik vraag me af wat je hier (in Nederland) moet met je LG als er iets kapot gaat. Aangezien zij hier geen notebooks verkopen, lijkt me dat een hachelijke zaak. Maar misschien valt het mee.

Ik denk dat je gerust mag kijken naar wat andere notebooks, bijv. de Zepto. De Asus W3J is dan wel een model uit de meer zakelijkere klasse, maar 1500 euro neerleggen en dan geen C2D en geen 2GB geheugen (niet eens 1) hebben, is toch zuur.

Verwijderd

Topicstarter
De LG laptop is idd niet in NL te koop, ook ik ben van plan deze een eindje verderop op te halen. De garantie :s tsja daar had ik niet eens over nagedacht, misschien langs onze oosterburen?

Ik ben wel langzamerhand overtuigd dat de asus wel aan de dure kant is, het ging mij ook een beetje om een steviger buitenkant.

Heb nog even even naar zepto gekeken, gemiddeld batt. tijd 2.30 uur (NBR). Momenteel gaat mijn huidige laptop 2 uur mee en bij het zoeken naar een werkplek kijk ik altijd of er een stopcontact in de buurt is :P en soms is die er niet....
of kent iemand nog een zepto met een betere batt-tijd => 4 uur is wel zo fijn?

momenteel staat de LG erg hoog op mijn lijstje, de mobiliteit is toch wel heel fijn. Ik denk dat ik gewoon een wat betere "vaste compu" ga nemen (in de nabije toekomst) naast deze laptop en het bij XP houd, lijkt me geen probleem toch de komende jaren?

thnxs voor jullie meedenken
Pagina: 1