Toon posts:

Virtual Server vs Vmware Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows is hard aan het timmeren aan de virtualisatiestrijd, nu Virtual Server 2005 R2 uit is, vraag ik me af, werkt het net zo "goed", beter, slechter, fenominaler als Vmware Server (de gratis win32 versie)?

Ik lees het en der dat Opterons beter werk verrichten voor virtualisatie, klopt dit?

thanks, sendur

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://www.aspdeveloper.n...er_vs._VmWare_Server.aspx
http://4sysops.com/archiv...re-server-remote-control/
http://www.sharepointblog...ive/2006/09/20/12461.aspx --> ziet er netjes uit :)

Ik denk echt dat het een beetje google werk is (of zoeken met yahoo, altavista, zoeken.nl) :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
virtualserver werkt beter omdat je dan makkelijker kan upgraden naar het longhorn VM gebeuren welke de strijd moet aangaan met esx 3.0

longhorn virtualisatie is erg mooi, deze belooft dezelfde prestaties als esx3. (en voordat mensen gaan zeggen 'ja maar zwelgje het draait onder windows en heeft een gui als overhead', nee het draait alleen op de 'Windows Core server' welke speciaal voor dit soort zaken wordt ontwikkeld (geen gui oa!)

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even uit mijn geheugen, dus het kan zijn dat ik het nu aan het verwarren ben met VirtualPC, maar het nadeel vond ik dat je IIS nodig had. Ik *wil* helemaal niet overal IIS op installeren dus viel het bij mij direct af :P

• Zwelgje
elevator schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:50:
Even uit mijn geheugen, dus het kan zijn dat ik het nu aan het verwarren ben met VirtualPC, maar het nadeel vond ik dat je IIS nodig had. Ik *wil* helemaal niet overal IIS op installeren dus viel het bij mij direct af :P
nou dan heb je niet al te veel microsoft software draaien

-exchange
-mom
-sql reporting services
-virtualserver
-etc,etc

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mis ik hier een knipoog? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Van die tools idd alleen Exchange en als ik het goed had is die IIS requirenement in Exchange 2007 er ook uit :)

Maar nee serieus, ik heb een grafhekel aan software die overal maar IIS of MSDE voor nodig heeft, ik wil niet van elke verdomde server een web en sql server maken en dus is dat dus wel degelijk iets dat ik mee laat tellen bij keuze van software :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij heeft enkel de Exchange Client Access role nog maar IIS nodig ivm de webaccess, maar verder niet... Verder hoop ik dat de virtual server van microsoft tegen de release van Longhorn server ook volledig powershell/mmc beheersbaar zal zijn. Ik houd weer niet zo van al die webbeheerconsoles die weer java ofzo nodig hebben :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
elevator schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:33:
Van die tools idd alleen Exchange en als ik het goed had is die IIS requirenement in Exchange 2007 er ook uit :)

Maar nee serieus, ik heb een grafhekel aan software die overal maar IIS of MSDE voor nodig heeft, ik wil niet van elke verdomde server een web en sql server maken en dus is dat dus wel degelijk iets dat ik mee laat tellen bij keuze van software :)
alleen de smtp requirement is eruit. zonder IIS doet ie nog niks (of gebruik je geen owa?)

sanfranjake: java is idd het pure kwaad waartegen gestreden dient te worden.

* Zwelgje heeft een grafhekel aan trage java consoles :X

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 20-01-2007 12:47 ]

Verwijderd

edit: SFJ is inderdaad niet correct (en ik was het ook niet :), de CAS en mailbox role hebben IIS nodig. Ik ben ook niet zo erg weg van IIS, met name omdat ik drag en drop nogal veel gebruik en dat is een stuk lastiger met VS. Verder heb ik geen ervaring met VMWare :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 12:55 ]

Pagina: 1