weblog en dubbel google API maps, hoe corrigeren?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ben bezig een weblog op te zetten met wordpress. ik gebruik gallery en heb de google maps plugin geinstalleerd, zodat je je albums kan linken aan een wereldkaart.

ik heb een paar dagen terug voor de volgende urls api's aangemaakt:

- www.*****.nl/wordpress
- www.*****.nl/gallery
- www.*****.nl

ik wil gallery integreren in de site en dmv een page een koppeling maken naar de gallery map. het probleem is dat de api uit gallery komt, ik wil hem echter in mijn /wordpress laten zien. dmv url http://www.*****.nl/wordpress/wp-gallery2.php?g2_view=map.ShowMap

hiermee kan je een gallery kaart ophalen. het probleem is alleen dat ik dus een dubbel api heb wat google niet pikt.

graag een advies

• Par_Martinos
  • Niet online
Als ik het goed begrijp, heb je zowel voor wordpress als voor gallery een api nodig. Als je alleen met gallery de googlemap benadert heb je aan 1 key genoeg, dunkt me.

Ik werk met pixelpost, en heb voor het admin-gedeelte en het user-gedeelte (de zichtbare site dus) een key. Dus twee keer een key aanvragen kan prima.

Je verhaal kan ik ook anders opvatten. Je hebt 1 key, en wilt die twee keer gebruiken. Nee, dat kan niet, dan moet je echt nog een key aanvragen.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Tennisbal
ik heb nu 3 keys aangevraagd, maar ik krijg dus een foutmelding als ik in wordpress mijn gallery map wil opvragen

• Tennisbal
ik wil mijn gallery google map via wordpress benaderen door het volgende commando. (static page maken is inmiddels gelukt)

http://*****.nl/wordpress/wp-gallery2.php?g2_view=map.ShowMap

dmv dit commando genereert gallery2 een googlemap. probleem is dus dat ik elke keer die google melding krijg dat er al een api is gemakat voor deze url. hoe los ik dit? ik word er gek van

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je API key voor www.*****.nl zou ook gewoon moeten werken onder www.*****.nl/wordpress en www.*****.nl/gallery.

Je moet alleen een aparte API key maken voor een map binnen een site als je website op een gedeelde server staat (bijv. members.home.nl/gebruikersnaam/) en je niet wil dat andere gebruikers op die server jouw API key 'lenen'.

• Tennisbal
Arjen Tempel schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:45:
Je API key voor www.*****.nl zou ook gewoon moeten werken onder www.*****.nl/wordpress en www.*****.nl/gallery.

Je moet alleen een aparte API key maken voor een map binnen een site als je website op een gedeelde server staat (bijv. members.home.nl/gebruikersnaam/) en je niet wil dat andere gebruikers op die server jouw API key 'lenen'.
ik ehb nu volgens mij al 20 keys aangevraagd voor mijn site. en subdomein. misschien krijg ik hier problemen door?

ik bedenk me net dat ik 2 gmail accounts heb gebruikt om diverse keys aan te vragen, ook heb ik meerder blogpakketten getest. dus ik denk dat het een zooitje is wbt de api's.

hoe los ik dit op? met allebei het emailaccount nieuwe keys aanvragen? dus www.****.nl alleen? of moet ik ze allemaal unregistreren (kan ik nergens vinden)

[ Voor 22% gewijzigd door Tennisbal op 20-01-2007 18:54 ]

• Tennisbal
Arjen Tempel schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:45:

het lukt me niet. ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen, gisteravond ook al 4 uur bezig geweest en toen de hoop maar opgegeven.

in gallery krijg ik een perfect map. als ik echter via wordpress dezelfde map wil oproepen blijft hij zeuren dat de api voor een andere website gebruikt wordt..... :'(

• Par_Martinos
  • Niet online
In pixelpost werkt het zo: je hebt een userinterface en een admingedeelte. De api keys heb ik aangevraagd voor www.*****.nl en voor www.*****.nl/admin.
Verder, zonder GOT te willen ondermijnen, ik zie dat wordpress ook een eigen forum heeft. Misschien dat je probleem daar verholpen kan worden?
http://nl.forums.wordpress.org/

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Pagina: 1