Snelle oplevering ADSL nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 10:41
Ik krijg per 1 februari de sleutel van mijn nieuwe woning. Vanwege werk e.d. wil ik eigenlijk het liefst per 1 (of 2 februari) ook meteen de beschikking hebben over ADSL.

Momenteel woon ik in Belgie, hier ging ik naar een belgacom winkel, kocht daar een abbonnement en 2 uur later had ik verbinding. Bestaat zoiets ook in Nederland?

De topics op GoT spreken allemaal van het modem dat moet worden opgestuurd, lijn activering na 3 weken enzovoorts.

.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

In Nederland is 6 weken heel normaal voor een aanvraag van ADSL. Ik heb nog nooit gehoord van aanvragen en dezelfde dag verbinding hebben.
Ik denk dat je 1-2 februari nooit gaat halen met ADSL.

KPN, BBned, Tiscalli is volgens mij allemaal 6 weken.

• Pietje Klaasje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:30
Bij mij was Tiscali er binnen 2 weken, 11 dagen om precies te zijn. Je hebt een kans maar dan moet je wel zo snel mogelijk bestellen.

• Pietje Klaasje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:30
Dit geld trouwens alleen als je al een KPN aansluiting hebt anders kan je toch het beste rekening houden met 3 tot 6 weken.

• Eijkb
Het probleem is dat ik geen kijk heb op de huidige situatie. Er is een telefoonlijn, maar zit daar nog een KPN signaal op? De vorige bewoners hadden Tele2 of zoiets. Vreemde is dat het inschakelen van ADSL technisch niets voorstelt, en zelfs in Belgie kan het in een paar uur. Jammer dat in NL het dan blijkbaar minimaal 2 weken moet duren. Ik zal maandag eens gaan bellen naar diverse providers om te zien ofdat nu bestellen en installatie (of afhaling modem) op 1 februari mogelijk is. Wellicht kan het met een zakelijk abbonnement sneller (maar dan betaal je meteen een paar tientjes meer omdat het "zakelijk" is).

.

Verwijderd

Misschien dat TweakDSL zover te krijgen is dat ze al vroeg willen aansluiten. Het ligt dan meer aan BBNed/BaByXL en aan het huidige signaal.

KPN is verplicht een kaal koper te leveren zodra je als nieuwe bewoner jezelf aanmeld. Hierop mag dus geen ADSL van een provider op aanwezig zijn.
Zover ik weet althans.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moet het per se ADSL :?

Meestal zijn in NL de kabelinternetproviders een stuk sneller en kun je binnen een uur van uit de winkel lopen met DHZ pakket online zijn. Als je zo'n haast hebt lijkt dat een betere optie...

Waar ga je in NL wonen? Sowieso relevant om te weten welke mogelijkheden er zijn :z

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 20-01-2007 02:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Ace
  • Laatst online: 29-11 22:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Xof schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:49:
In Nederland is 6 weken heel normaal voor een aanvraag van ADSL. Ik heb nog nooit gehoord van aanvragen en dezelfde dag verbinding hebben.
Ik denk dat je 1-2 februari nooit gaat halen met ADSL.

KPN, BBned, Tiscalli is volgens mij allemaal 6 weken.
Zes weken is achterlijk lang voor ADSL. Je moet toch (wanneer er al een telefoonlijn ligt) toch echt wel binnen 2 weken aangesloten kunnen zijn tegenwoordig.

• dion_b
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan nog is 2 weken achterlijk lang. Met dialup, satelliet of kabel gaat het vrijwel per direct, in BE gaat het met ADSL ook vrijwel direct. Als de Belgen het kunnen is er geen enkele technische reden waarom Hollanders dat niet zouden kunnen.

Oslik blyat! Oslik!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 02:21:
Dan nog is 2 weken achterlijk lang. Met dialup, satelliet of kabel gaat het vrijwel per direct, in BE gaat het met ADSL ook vrijwel direct. Als de Belgen het kunnen is er geen enkele technische reden waarom Hollanders dat niet zouden kunnen.
Wij hebben KPN en de belgen niet... I rest my case

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ace schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 02:19:
[...]

Zes weken is achterlijk lang voor ADSL. Je moet toch (wanneer er al een telefoonlijn ligt) toch echt wel binnen 2 weken aangesloten kunnen zijn tegenwoordig.
Ja maar je kunt pas ADSL aanvragen als je een nummer hebt en nee dat gaat niet snel :P

Verwijderd

Inderdaad, reken maar op 6 weken, je moet immers KPN ook nog zo ver krijgen om je telefoon aansluiting in orde te maken. Zeker wanneer de vorige bewoners geen KPN hadden maar bijvoorbeeld Tele2 is het een groot probleem voor KPN (ik spreek uit ervaring).

Volgens mij is er geen enkele goede reden voor waarom het allemaal zo lang moet duren, maar bij KPN hoeven er ook geen redenen te zijn.

Toen ik eenmaal na 4 weken eindelijk KPN zo ver had mijn een aansluiting met nummer te geven kon ik TweakDSL aanvragen en had ik ongeveer 10 dagen later mijn verbinding in de lucht.

In de tussentijd gebruikt gemaakt van de wifi verbinding van de buurman, waar ik hem een kratje bier voor heb gegeven die we samen hebben opgedronken. Gelijk een goede manier om je nieuwe buren te leren kennen.

Verwijderd

het probleem zit er in dat KPN geen Monopolie heeft op het koper(wettelijk dan) en aan allerlij administraite zit zodat ook BBNed of wie dan ook ook jouw van ADSL kan voorzien. dit is goed voor de prijs maar slecht voor de overstap tijd.

het probleem zit er waarschijnlijk meer in dat KPN eerst weer Tele2 moet benaderen om de lijn vrij te krijgen zodat ze een Telefoon abbonnement kunnen leverren. iets wat eigenlijk niks met ADSL te maken heeft maar KPN vindt dat je een POST dient van hun nodig hebt om schijnbaar gebruik te kunnen maken van de hogere frequenties in de koper kabel. waarom BBNed deze schijnbaar technische limitatie niet heeft is mij een raadel. afijn nadat KPN je dan een telefoon nummer heeft gegeven kun je dan ADSL van een KPN-connected provider aanvragen waarbij de aanvraag dus in totaal zo'n 2 tot 3 weken duurt. 6 weken is immidels achterhaald omdat de rechter KPN daartoe heeft gesommerd.

nou kan het zijn dat omdat de vorige eigenaar zijn tele2 abbonnement heeft opgezegd of verhuist dat de lijn dus al vrij is gegeven. in dat geval zou de aansluiting al binnen 1 week mogelijk zijn. gewoon contact opnemen met KPN dus en sutuatie uitleggen.

een tante van mij die in rotterdam woont heeft internet van Tiscalli aangevraagd en had binnen 72uur al het modem thuis en dat terwijl ze belde via KPN. de vertraging schijnt vooral te zitten in de vraag of er ooit ADSL over de lijn is geleverd door een ander partij want dan moet er eens heel veel administratie over en weer tussen de providers en als er nooit een dienst is geleverd is het gewoon aansluiten en gaan met die banaan.

de reden dat kabelboeren en belgacom waarschijnlijk ook, zo snel zijn met aansluiten is omdat ze een monopolie en een verstrekkende invloed hebben over de infrastructuur waardoor ze feitelijk alleen nog een handtekening van de abbonee nodig hebben om te leveren. immers bepaald je locatie al of je abbonee bent of niet, ze hebben allen je toestemming nodig om het abonne geld te moge innen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 07:36:
het probleem zit er waarschijnlijk meer in dat KPN eerst weer Tele2 moet benaderen om de lijn vrij te krijgen zodat ze een Telefoon abbonnement kunnen leverren.
KPN is "zover ik weet" verplicht om een stukje "kaal koper" (dus zonder Tele2) op te leveren als je nieuwe bewoner bent. Dan heb je dus al geen zak meer te maken met Tele2, dat mag Tele2 met vorige bewoner regelen, en KPN met Tele2. Zodra jij er woont mogen er gewoon geen diensten geleverd worden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Er zijn twee manieren van aansluiten voor ADSL, hangt af of er wel of niet een KPN-telefoonie abonnement aanwezig is op een lijn. Aansluit tijden van 6 weken zijn wel achterhaald, maar komen soms toch nog voor als bijvoorbeeld er geen vrije poort is op de centrale bij de dsl-netwerk aanbieder eventjes.

Wel een KPN telefonie abonnement/lijn aanwezig.

Dan is de aanvraag om daarbij ADSL aan te leggen het snelst. Dit kan in zo'n 4 a 5 werkdagen geregeld zijn (technisch) of soms zelfs al eerder werken dan het opgeleverd zou worden.

Geen KPN telefonie abonnement aanwezig.

Dit duurt iets langer, gemiddeld zo'n 10 werkdagen. Dit komt omdat er voor de aanleg van ADSL door det telco via een NLS principe geleverd moet worden. KPN wordt door de telco (dsl netwerk aanbieder) een ongebruikte koperlijn aan te sluiten en die wordt ook getest/gecontroleerd of die in orde is bij in gebruikname. Er is dus bijna altijd een afspreek met de KPN zodat de monteur op de locatie ook de lijn kan testen en hem netjes afmonteren op een aansluitdoosje.

Grootste vertraging wellicht

Als je een aanvraag doet bij een ISP moet die wel gelijk behandeld worden en ingediend worden bij de DSL telco. Vaak blijft het bij een ISP nog een paar dagen liggen en dat vertraagt natuurlijk. Soms heel logisch gezien we in Nederland bij wet beschermd zijn voor aankopen op afstand (zoals breedband bestellen online) dat je altijd binnen 7 dagen kostenloos mag annuleren. Wat doen ISP's dus, die laten je aanvraag eerst 7 dagen stil liggen.

Het hangt er dus vanaf wat je wilt. Als je ook KPN-telefonie wilt op die lijn en niet alleen ADSL dan zal je eerst dat moeten aanvragen en laten opleveren de dag dat je de sleutel krijgt of een dag later. Dan er ADSL op aanvragen als dat er ligt.

Of als je geen KPN-telefonie wilt (die beslissing moet je van te voren maken, anders liggen beide diensten op een aparte lijn en betaal je voor beide de koperlijnhuur!) kan je ook bij een ADSL aanbieder die het je aanbiedt aanvragen. Let wel op dat je dan maar een paar ISP's hebt die je via NLS (newlineservice) willen aansluiten, de andere willen dat je perse eerst een (analoge vaak alleen)KPN-telefonie abonnement hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 20-01-2007 09:10 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
bjck schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:07:
Het hangt er dus vanaf wat je wilt. Als je ook KPN-telefonie wilt op die lijn en niet alleen ADSL dan zal je eerst dat moeten aanvragen en laten opleveren de dag dat je de sleutel krijgt of een dag later. Dan er ADSL op aanvragen als dat er ligt.
Zover ik weet kan je, indien je naar b.v. de primafoon gaat, daar tegelijkertijd je telefoon aanvragen en je ADSL. Bij de primafoon krijg je meteen je telefoonnummer te horen, daarmee kan je dan gelijk ADSL aanvragen. Dat heb ik toch menigmaal zo ingevoerd, en geen klachten gehoord. Daarbij moet je overigens wel de telefoonlijn binnen 5 werkdagen laten opleveren (minimale oplever tijd), ik weet niet wat er gebeurd als je dit doet als je hem binnen zeg 10 werkdagen laat opleveren.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Morgoth schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:09:
[...]

Zover ik weet kan je, indien je naar b.v. de primafoon gaat, daar tegelijkertijd je telefoon aanvragen en je ADSL. Bij de primafoon krijg je meteen je telefoonnummer te horen, daarmee kan je dan gelijk ADSL aanvragen. Dat heb ik toch menigmaal zo ingevoerd, en geen klachten gehoord. Daarbij moet je overigens wel de telefoonlijn binnen 5 werkdagen laten opleveren (minimale oplever tijd), ik weet niet wat er gebeurd als je dit doet als je hem binnen zeg 10 werkdagen laat opleveren.
Heb je het dan over een ADSL aanvraag op het KPN-DSL netwerk? Of bij een andere aanbieder zoals Tiscali/Tele2/Orange met een eigen DSL netwerk?

Er kan namelijk pas een linesharing opdracht worden opgestart als KPN ook het telefoonnummer in de administratie heeft staan dat deze wordt aangelegd. Stel je vraagt aan voor over 10 dagen kan het zijn dat de eerste dagen je aanvraag nog nergens bekend is en dus ook je telefoonnummer nog niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Eijkb
Ik ga in Breda wonen. Aan kabel had ik nog niet gedacht! Ik zal Casema eens bellen daar in de buurt, als dat per direct opgeleverd kan worden neem ik dat (en pak ik later wel ADSL erbij!)

Overigens woont een jongen uit het voetbalteam waar ik ga voetballen een paar huizen verder dus wellicht kan ik met hem even meelurken (denk alleen niet dat WiFi dat haalt zonder moeilijke aanpassingen).

[ Voor 35% gewijzigd door Eijkb op 20-01-2007 12:22 ]

.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Eijkb schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:19:
Ik ga in Breda wonen. Aan kabel had ik nog niet gedacht! Ik zal Casema eens bellen daar in de buurt, als dat per direct opgeleverd kan worden neem ik dat (en pak ik later wel ADSL erbij!)

Overigens woont een jongen uit het voetbalteam waar ik ga voetballen een paar huizen verder dus wellicht kan ik met hem even meelurken (denk alleen niet dat WiFi dat haalt zonder moeilijke aanpassingen).
waarom zou je in godsnaam kabel én adsl nemen?

I'm not as think as you stoned I am

• Eijkb
WooK schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:31:
[...]

waarom zou je in godsnaam kabel én adsl nemen?
Omdat ik via het internet werk en mijn baas betaalt (gedeeltelijk). Dus wat dat betreft.

.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
bjck schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:11:
[...]

Heb je het dan over een ADSL aanvraag op het KPN-DSL netwerk? Of bij een andere aanbieder zoals Tiscali/Tele2/Orange met een eigen DSL netwerk?

Er kan namelijk pas een linesharing opdracht worden opgestart als KPN ook het telefoonnummer in de administratie heeft staan dat deze wordt aangelegd. Stel je vraagt aan voor over 10 dagen kan het zijn dat de eerste dagen je aanvraag nog nergens bekend is en dus ook je telefoonnummer nog niet.
Excuus, was vergeten erbij te zeggen dat het dan inderdaad een ADSL kpn connected moet zijn (en ik weet sowieso alleen maar dat het goed gaat bij de groene providers + xs4all).

Verwijderd

Casema kan redelijk snel internet opleveren. vaak binnen een week. Dit komt omdat het internet signaal bij casema altijd al aanwezig is op de lijn, en er enkel een modem in het systeem toegang gegeven moet worden. dus geen onzinnige dingen met lijnen vrijgeven. de levertijd van casema is afhanjkelijk van wanneer het modem verzonden kan worden. maar deze zijn bijna altijd op voorraad.

informeer gewoon bij de bestellingslijn n dan kunnen ze je precies vertellen wanneer je internet hebt. (dhz paketten zijn sneller dan volledige installatie met monteur).

UPC is volgens hun 2-3 weken maar is regelmatg ook in 1 week.
Pagina: 1