Toon posts:

GF5600 op P3 geeft Code12

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello!

Omdat ik nog een GF5600 had liggen heb ik m'n oude TNTkaart uit m'n P3 vervangen. Ik dacht, ff een raket in dat oude beestje stoppen.. maar nu krijg ik Code 12, 4 bit en 640x480.
Ik download de nieuwste drivers van Nvidia, reboot de PC en ik krijg nog steeds Code 12.

-- Code 12: Er is één I/O-poort, één interrupt of één DMA-kanaal (Direct Memory Access) aan twee apparaten toegewezen (door het BIOS, het besturingssysteem of een combinatie van beide). Dit foutbericht kan ook worden weergegeven als het BIOS onvoldoende systeembronnen heeft toegewezen aan dit apparaat (als bijvoorbeeld een USB-controller geen interrupt van het BIOS is vanwege een beschadigde MPS-tabel [MultiProcessor System]).

Met Apparaatbeheer kunt u vaststellen waar het conflict plaatsvindt en het conflicterende apparaat uitschakelen. Open het tabblad Algemene eigenschappen van het apparaat en klik op Probleem oplossen om de wizard Apparaatproblemen oplossen te starten. --

Kan dit ding uberhaupt wel op m'n P3? of... ligt er een complicatie tussen de PCI sloten? (ik snap het bovenliggende verhaal niet helemaal :| )

- Vise

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je ook zien waarmee de kaart evt. conflicteert? En misschien kan het helpen als je in het bios de optie 'assign IRQ for VGA' aan of juist uitzet. Verder kun je nog proberen om es zoveel mogelijk insteekkaarten uit de PC te halen die niet direct nodig zijn (geluidskaart, netwerkkaart etc.).

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmmm, ik heb dit met bepaalde bakken veel gehad en de oplossing ervan was gewoon even de chipset drivers installeren. Als het daarna nog voor zou komen werkte het 'soms' ook nog om het geheugenadres/IRQ-adres handmatig aan te passen.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:06:
Als het daarna nog voor zou komen werkte het 'soms' ook nog om het geheugenadres/IRQ-adres handmatig aan te passen.
Ik heb de nieuwe chipsetdrivers geinstalleerd maar het probleem blijft zich voort doen 8(

Enige andere opties? :|

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Als je je PC hebt geinstalleerd als ACPI dan kun je afaik niet handmatig de bronnen instellen. Een reinstall zonder acpi zou dat op kunnen lossen.

Blijknbaar deelt de GF liever geen IRQ. Je kunt de PCI kaart waarmee gedeeld wordt in een andere slot zetten zodat de AGP poort een IRQ voor zichzelf heeft.

Verwijderd

Topicstarter
[pci-slot1]|[pci-slot2]|[pci-slot3]|[pci-slot4]|[AGP-slot] hoe weet ik welke PCI kaart ik moet verwijderen en welke dan dus in conflict is? Sorry, ik begrijp je verhaal niet echt ^^

(Met de probleem oplosser van windows kom ik ook geen stap verder :\ )

Ik heb alle pci kaarten eruit gehaalt en gereboot en nog steeds geen succes.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 02:42 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 19:03

mux

99% efficient!

heb je alles in je bios dat met vga en agp te maken heeft al bekeken en aan getweakt? ondersteunt je moederbord wel agp 4x? (zou theoretisch niet moeten uitmaken maar er zijn een hoop problemen bij mijn katmaibordjes met agp 8x kaarten, ik heb inmiddels ook alleen nog maar s370 tualatin-grade mobos die het allemaal prima aankunnen)

Ik heb algemeen problemen gehad met agp 8x kaarten in oude moederborden (die wel zouden moeten passen maar het gewoon niet deden). Verder is AGP redelijk strikt gedefinieerd in de spec dus zomaar een irq- of dma-probleem zou niet moeten mogen voorkomen, dat is dan misschien een halfgaar moederbordmerk of niet-ondersteunde chipset.

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat dat hij op 4x AGP runt.
Verder heb ik de chipset driver van m'n MSI moederboardje gedownload en geinstalleerd maar nog steeds geeft hij problemen.

Hij geeft ook aan: PCI-bus 1, apparaat 0, functie 0 op de eigenschappen van mijn AGP kaart

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 12:44 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Speel eens met de optie PnP Capable OS in je BIOS. Soms heeft dat effect.
Zoek ook in je BIOS "Assign IRQ to VGA", die moet aanstaan.
Soms wil een CMOS reset ook nog wel eens helpen zodat er een hele nieuwe IRQ tabel aan wordt gemaakt.

Anders zou je in het BIOS overbodige apparaten of functies uit kunnen schakelen. Als je bijvoorbeeld je Paralelle poort niet gebruikt kun je die bijvoorbeeld uitschakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 20-01-2007 13:00 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 13:09 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee dat is het zeker niet. :P
Dat is een oude compatibility functie voor oudere ISA kaartjes, dat wil je uitlaten :)

[Edit]
foutje?

[ Voor 67% gewijzigd door Ultraman op 20-01-2007 13:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nee uhm, had de Assign IRQ to VGA wel gevonden en hij stond aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus alle PCI kaarten eruit gehaald.
M'n chipset drivers geupdate. (Hele moederboard geupdate)
'Assign IRQ to VGA' opgezocht en deze staat aan.
Met 'PnP Capable OS' veranderd wat geen effect gaf.
( Natuurlijk ook de nieuwste driver van Nvidia gedownload. )

Wat zijn mijn verdere opties?
Overige apparaten uitschakelen? (onboard stuff, paralelle port)

Verwijderd

Topicstarter
Nog enige oldskewl pc experts online? =)

Verwijderd

al een schone install geprobeert?
Pagina: 1