[Cooling] Aspire X-Dreamer II, maar 3d kaart te heet?

Pagina: 1
Acties:

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-02 10:23
Hallo allemaal,

Eigenlijk de eerste keer dat ik een topic start, aangezien er altijd vrij streng op de TS wordt gelet. Ik hoop dat ik een en ander goed doe..

Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe PC:
Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400,
TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
MSI P965 Neo-F, Retail
OEM 3,5 diskettestation, Zilver
NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE, Zilver, OEM
Aspire X-Dreamer II, Zilver
Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16

Waar het me even om gaat is de kast.
http://aspireusa.net/prod...61736c3315f07362494ad8b0f

Er zitten 2x80mm fans bij. Eentje die vrijwel recht op de CPU Blaast, en eentje aan de bovenkant die de warme lucht afvoert. So far so good. Koude lucht wordt aangezogen in het midden en warme lucht aan de bovenkant afgevoerd.

Ik vind alleen dat mijn videokaart nogal warm wordt. Er zijn wat problemen bekend met deze videokaart, maar inmiddels heb ik er eentje weten te bemachtigen die dit probleem niet heeft. (al flink getest)

Ik heb alle temperatuurmetingen hieronder gedaan met de ATI Tool 0.26

Als ik de kast gesloten hebt, dan loopt bij de 3d view in de ATI tool de temperatuur van de GPU op tot zo'n 88 graden, wat ik best hoog vind. Als ik het zijpaneel er afhaal (waar die intakefan ook in zit), dan kom ik op een maximum van 78 graden.

Ik vind dit nogal een verschil, en ik weet ook vrijwel zeker dat het te wijten is aan de airflow. De 3d kaart is namelijk gesitueerd aan de onderkant van de kast. D.w.z. onder de intake fan. alle lucht van die fan gaat 1:1 naar de CPU en de lucht ondering wordt kennelijk niet ververst.

De vraag is dus even hoe ik dit probleem makkelijk op kan lossen, zou het bijplaatsen van een intake fan ergens ondering nut hebben? of zou ik er dan nog een tweede outake fan bij moeten plaatsen? ik heb graag wat overdruk in mijn kast ivm stof e.d.

Alvast bedankt voor de reacties

Gr,
ZTeeVeR

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M