Toon posts:

Onleesbaar bootscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet, en tijdens het opstarten krijg ik allemaal vreemde tekens / gerasterd beeld, kan slechts deels de tekst van het boot-menu herkennen.
Hierdoor kom ik niet door het boot-menu en kan ik al helemaal geen windows installeren.
De vraag is nu, waar zit het probleem moederboard / grafische kaart?

Systeem setup:
MB: ASUS P5W DH DeLuxe
Processor: Intel Core Duo E6600
Grafische kaart: ASUS EAX1650XT
Geheugen 2DB

Iemand ideeen?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

Grafische kaart kapot? Probeer even een andere, desnoods een PCI kaartje, als je daarmee wel goed beeld hebt > graka kapot :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem, zo'n kaartje heb ik niet liggen. Heb wel de S-Video uitgang geprobeerd, maar die geeft hetzelfde resultaat

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:59

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Ga anders eens naar een vriend of kennis toe, die heeft misschien wel een kaartje over ;)?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Verwijderd

nieuw systeem? dus je hebt ook een oud systeem, kan je daar niet even de videokaart van lenen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:10:
Dat is het probleem, zo'n kaartje heb ik niet liggen. Heb wel de S-Video uitgang geprobeerd, maar die geeft hetzelfde resultaat
Neem toch aan dat een videokaart geen extra tekens kan toevoegen, als je artifacts hebt of vreemde lijnen krijgt kan ik het begrijpen, maar hij kan niet zomaar 'sdfsd#@%$#RFdfsdFDR#W$%$$' invullen.

Is het een oude schijf met een besturingssysteem uit een oud systeem? Lijkt me eerder dat er softwarematig wat corrupt is. Makkelijkst is natuurlijk testen met een andere graka maar als je nog een lege hd hebt liggen kan je proberen om daar winXP op te zetten.

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:15:
[...]

Neem toch aan dat een videokaart geen extra tekens kan toevoegen, als je artifacts hebt of vreemde lijnen krijgt kan ik het begrijpen, maar hij kan niet zomaar 'sdfsd#@%$#RFdfsdFDR#W$%$$' invullen.

Is het een oude schijf met een besturingssysteem uit een oud systeem? Lijkt me eerder dat er softwarematig wat corrupt is. Makkelijkst is natuurlijk testen met een andere graka maar als je nog een lege hd hebt liggen kan je proberen om daar winXP op te zetten.
Sorry maar dit is onzin!

Hij kan wel #$@%^#$%@#$% invullen want ik heb dat ook eens gehad,
een grafische kaart kan in tekstmodus draaien.
En als hij het bij de bios al heeft dan heeft het niks met het OS te maken!!

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 19-01-2007 23:19 ]

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07 15:11
Heb zelf eens meegemaakt dat het aan corrupt geheugen lag. In het bios menu waren alle letters anders en verschenen er ook leestekens en $%#% voor in de plaats. Het leek wel chinees :+ Het systeem bootte trouwens ook niet meer naar windows.

Dus check je geheugen even.

[ Voor 18% gewijzigd door peeter123 op 19-01-2007 23:23 ]

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

MaCe1337 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:18:
[...]

Sorry maar dit is onzin!

Hij kan wel #$@%^#$%@#$% invullen want ik heb dat ook eens gehad,
een grafische kaart kan in tekstmodus draaien.
En als hij het bij de bios al heeft dan heeft het niks met het OS te maken!!
rustig maar, het is weekend. Het kan dus blijkbaar wel volgens jou, maar als je bijv. zoekt naar vreemde boot screens dan kom je oa uit op corrupte besturingsystemen. Aangezien de ts aangeeft dat die van oud -> nieuw systeem gaat is het iets om te testen, wellicht is het niet de graka en dit is tenmiste iets wat die kan testen als die geen extra graka heeft.

Sow, zijn we weer vriendjes? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb idd een oud systeem, maar daar zit een kaart in met AGP, krijg ik hier helaas niet in.
Heb op 'gevoel' wel een begin kunnen maken met installeren van windows, zie ook vervormde logo's voorbij komen, maar op kritische vlakken kan ik het net niet lezen.
Ook een resel van CMOS had geen succces

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:22:
[...]

rustig maar, het is weekend. Het kan dus blijkbaar wel volgens jou, maar als je bijv. zoekt naar vreemde boot screens dan kom je oa uit op corrupte besturingsystemen. Aangezien de ts aangeeft dat die van oud -> nieuw systeem gaat is het iets om te testen, wellicht is het niet de graka en dit is tenmiste iets wat die kan testen als die geen extra graka heeft.

Sow, zijn we weer vriendjes? ;)
Ik was niet boos hoor :>

Makkelijk te testen >> Trek de harde schijf ff los, en zet hem dan aan.
Als er dan nog steeds gekke dingen komen ligt het aan de grafische kaart en moet je die omruilen.

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 19-01-2007 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook zonder harde schijf nog steeds een vervormd beeld....

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-07 15:11
Probeer ook even, zoals ik hierboven al zei, je geheugen even in een ander bankje te stoppen. Het kan daar namelijk ook aan liggen.

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, had 2x 1 GB, allebij er los in gehad in verschillende banks.....

• mace

mace

Sapere Aude

Dan zit er helaas niks anders op dan om een andere grafische kaart te proberen. :'(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, wat voor zin heeft zo'n topic zonder de minimale inzet om een andere videokaart te proberen :?

Het hoeft niet een superdeluxe PCIe 16X monster te zijn, een S3 Trio 1MB is al zat. Zoek kaart op, indien alles daar wel mee werkt weet je hoe laat het is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.