Toon posts:

Hulp gevraagd over Quadra610

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, kan iemand mij een beetje op weg helpen. Ik heb hier een Macintosh Quadra 610 met OS 8 nl. Ik wil op deze computer wat kaartspellen zetten. Ik heb op internet een paar spelletjes gedownload met de extensie HQX, maar de computer accepteerd het niet. Ook heb ik het programma Sniffit gedownload maar deze is ook met hqx. Met die Quadra kan ik niet op het internet, maar wel met een gewone msdos computer. Alle hulp of links zijn welkom

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ik heb geen mac, maar ik kan zo uit m'n hoofd op twee progsels komen die je hiermee kunnen helpen: binhex en stuffit.

Verwijderd

Topicstarter
deze heb ik ook gedownload van het net, maar de computer weet geen raad met zowel de extensie *.hqx als *.bin. Als ik de schijf in de computer stop en het opvraag denkt ie dat het textfiles zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 18:05 schreef Interfan43 het volgende:
deze heb ik ook gedownload van het net, maar de computer weet geen raad met zowel de extensie *.hqx als *.bin. Als ik de schijf in de computer stop en het opvraag denkt ie dat het textfiles zijn.
Download bij Aladdin het progje Stuffit, nog gratis ook, daarmee kun je .hqx en .bin en exe. etc mee openen. Ook voor Wintendo

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Juist :) Binhex gebruik je voor .bin files en stuffit voor .hqx geloof ik. Die moet je dus installeren.

Verwijderd

Stuffit kan beide formaten (bin. hqx.) uitpakken. .Binhex is geen progje maar een ander compressie formaat

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op Alladin die Stuffit geladen. Maar de Mac ziet dit programma nog steeds als een textfile volgens mij. Laat ik eerst maar een vragen of het wel mogelijk is een file te downloaden met een gewone pc met HD floppy en dan de flop in de Mac te stoppen en het programmatje dan op de Mac te zetten?

Verwijderd

heb je al geprobeerd om vanuit Stuffit op je Quadra dat bestandje te openen?

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:43
Mac files bestaan uit twee delen, de Resource-Fork en de Data-Fork.. wanneer je een prgje op een PC download en het via flop of netwerk naar de Mac haalt zal hij het NIET herkennen omdat een PC er een file van maakt... Je zult dus echt eerst het programma Stuffit Expander (freeware) direct op een Mac moeten downloaden en vervolgens op een flop naar je Quadra brengen... dan installeer je Stuffit Expander en je kunt vervolgens .bin en .hqx files die je via een PC hebt gedownload uitpakken... dit is een feature van Stuffit... probeer het maar.. dan zie je dat het zo wel gaat...

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Pagina: 1