Toon posts:

Hoofdmappen aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit al een keer besproken is maar kan er niks over vinden.

Ik wil een hoofdmap aan maken zoals de mappen programma's, documenten en afbeeldingen.

Ik kan wel een map aan maken onder documenten en die tusse die hoofdmappen slepen maar blijft hij nog onder documenten zitten.

Dit wil ik van wegen makelijker opslaan van bestanden.

Verwijderd

Je kan gewoon een nieuwe map aanmaken in je home-dir.

Afbeeldingslocatie: http://ohmygot.w00ter.net/screenie.png

En vervolgens kan je die map gewoon in het rijtje aan de linkerkant zetten.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-12 18:37

Step

step@tweakers.net#

Zou je dan niet kijken bij:
Your HD -> Users (Gebruikers) -> Username (Gebruikersnaam) en daar je map plaatsen? Daar staan ook de rest van je mappen, en deze dan in je lijstje slepen?

/Edit:
Net te laat, zoals w00ter kab00ter hierboven aangeeft komt overeen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Step op 19-01-2007 23:34 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik ook maar is het nog niet zoals ik wil.

Zie hier bijvoorbeeld:

In de finder staad dit:
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/7413/afbeelding2ls3.png

En bijvoorbeeld in photoshop cs3 staad:
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/68/afbeelding1dh9.png

Nu moet ik steeds doorklikken aangezien ik erg veel met photoshop werk gaat het storen.

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-12 11:45
Als zelf MAC OS X n00b zijnde lijkt het me lastig om daar een map te plaatsen... In je computer bevind een harde schijf, en niet een map... Zoals je die wilt hebben. (Correct me if I'm wrong...)

[ Voor 5% gewijzigd door sander85 op 20-01-2007 01:04 ]

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36
Inderdaad, je kan niet boven de / een map aanmaken. Je harde schijf (Macintosh HD) is gemount op de /, daarin kan je wel mappen aanmaken. Een alias kan daar helaas ook niet staan.

Onder Windows kan dit ook niet trouwens. Alles in My Computer / Deze Computer staat vast, je kan daar niet zomaar een map of een shortcut / snelkoppeling neerzetten.

Je kan in de finder preferences / voorkeuren in het kopje 'Sidebar' / (??) aanvinken wat je wel en niet daar wil hebben staan, ik denk dat je in jou geval daar je computer weg wilt halen zodat de eerste icoon de Macintosh HD is.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat je wilt kan wel, je moet alleen even op de 'Use OS Dialog' knop drukken. Wat jij voor je neus hebt is de Adobe dialog en die pakt idd die sidebar dingen niet, en biedt zover ik kan zien ook niet echt andere voordelen. Mocht je die optie niet hebben of om een andere reden absoluut de Adobe dialog willen gebruiken, moet je even rechts- of control-clicken en 'Add to favorites' doen.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 20-01-2007 02:25 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1