1000€ laptop voor een "designer"?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop die maximaal 1000€ ex.btw mag gaan kosten en aangezien ik niet veel kennis heb van laptops, en wat ik precies nodig heb, hoop ik dat iemand hier mij kan helpen.

De laptop ga ik gebruiken, naast mijn pc. voor m'n studie aan de designacademy en draai er dus progamma's als;
photoshop, illustrator, rhino, solidworks, maya, premiere, flash, vectorworks, etc op.
Ik game niet en ben niet van plan er andere dingen mee te gaan doen. Gebruik is puur voor in de trein, bij m'n ouders en bij m'n vriendin thuis zodat ik door kan werken.

Nu ben ik al enige dagen aan het rondvragen, zoeken, kijken en vergelijken en ben op de voorlopige keus gekomen;

Acer AS 5672WLMib_2048

Windows® XP Media Center Edition 2005, Intel® Core™ Duo processor T2300 1.66GHz (FSB: 667MHz), 15.4TFT WXGA 16ms CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x1024), 120GB HDD (5400rpm S-ATA), Super Multi DVD-RW Double Layer (slot), 8-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g, ATI X1600 128MB/512MB HM, BT, DVI, 1.3MP Camera, 5-in-1 card reader.

Nu mijn vraag; hoe zit het met die videokaart en is de 1000€ welbesteed met deze keus of is er iets anders aan te raden of overwegen voor mijn doeleinden?

Alvast bedankt,

Hidde.

p.s. Ik wil geen macbook omdat ik denk dat je beter kan krijgen voor dat geld en ik het ontzettend irritant vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36

ThunderNet

Flits!

Als ik jou was, zou ik ook kiezen voor een laptop met hoge schermresolutie :) vind ikzelf in dergelijke programma's wel fijn werken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal doorsparen en een Tablet PC kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De programma's die je noemt vragen ongeveer dezelfde eisen als de huidige subtop games dus je kan wel op zoek gaan naar een multimedia laptop. Op www.zepto.nl staan een paar mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doorsparen zit er niet in, het geld is niet van mij afkomstig vandaar de 1000€ max ex.btw.

schermresolutie van die acer is 1280x800 met een 16ms reactietijd.

Hieronder een pdf'je met alle specs.

[url]http://http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/1340091094/upload/E0Entity3/1/BRO_AS5670_NL_290306_02.pdf[/url]

Ga nu even die Zepto's bekijken, nog nooit van gehoord iig.

thnx zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, linkje werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe, thnx!

Ik moet trouwens zeggen dat die zepto's er zeer aantrekkelijk uitzien qwa specs. m'n oog valt nu een beetje op de 6214W power. Zeker omdat je 'm ook nog makkelijk kan uitbreiden naar wens. Ik zal eens even met de geldschieters overleggen :)

hier de specs even;

Centrino™ DUO technologie
Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
14" WXGA+ screen 1280x800
nVidia Geforce Go 7600 512MB grafische kaart
Intel® Core™ 2 Duo 1.60~2.33 GHz
DDRII dual channel (533/667/800) max 2048MB
4 x USB 2.0 poorten, 1 x Firewire, 1 x VGA uit
Geluid in- en uit , 1 x TV-Uit
Ingebouwde 3i1 kaartlezer, ingebouwde bluetooth
Intel® PRO/Wireless 3945 ABG draadloos netwerk
100/1000 Megabit netwerk, 56K modem
341mm x 247mm x 27mm, 2,35 kg m/bat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Sorry, ik zie een HOOP dingen die typisch ook voor een Apple platform beschikbaar zijn en geen note dat je "windows" een must vindt.

Misschien een Apple een idee? (ik meen me te herinneren dat ik in belgie bij de apple store speciale prijzen zag voor studenten die incl. BTW rond de 1000 waren)

Check: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/routingpage.html

Sorry, zie nu pas de PS

[ Voor 42% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-01-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik zelf voor de Acer Aspire zou kiezen. Maar eerst wil ik dit even kwijt: Ik wil geen flamewar starten over hoe slecht of goed Acer is, ik geef alleen mijn eigen ervaring, wat je met mijn ervaring doet moet je zelf weten.

Ik heb 1.5 jaar geleden een Acer Aspire 1694 gekocht, toen erg veel hardware voor weinig geld. Had me wel goed ingelezen en wist dat de behuizing niet "alles" zou zijn maar ik verwachtte dat het wel mee zou vallen. Nu ik 1.5 jaar later kijk heb ik spijt van mijn koop, mijn scherm heeft last van "witte vlekken" die komen door bijv een etui die verder in mijn laptoptas zat, mijn ventilator denkt dat het een zaagmachine is en aanloopt tegen de behuizing, hij wordt veel te warm en valt regelmatig uit en als laatste zijn beide scharnieren al gebarsten.

Ik heb zelf de beste garantie die je toen kon krijgen bij Acer, dus 3 jaar met ongevallenbescherming en binnen 7 dagen terug tenzij ze moeten "wachten" op onderdelen. Toen ik Acer belde en mijn probleem aangaf zei de helpdesk tegen me "je moet geen Acer Aspire" kopen als je hem dagelijks ergens mee naar toe denkt te nemen, hier is deze serie gewoon niet op gebouwd.

En ik denk dat ik het niet beter had kunnen bewoorden. Een Acer Aspire is een geweldige desktopvervanger voor mensen die thuis toch in de woonkamer willen werken maar geen ruimte hebben voor een desktop. Maar als je dagelijks met je laptop wil gaan sjouwen moet je (vindt ik) gaan kijken naar merken met betere behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
De Asus A6T die ik op mn schoot heb. Die is ook zo'n 1000 euro. Zie de specs in mn sig en trek er 1 GB af. 64-bit ready :). Verder steviger dan zo'n Acer (zelf gelukkig geen ervaring, maar je laptop 2 maanden moeten missen (zie ff hier onder) is niet alles). Asus geeft standaard 2 jaar garantie en ook deze laptop is een mooie prijs/kwaliteit knaller. Verder makkelijk uit te breiden naar 2GB (er zit standaard 1x 1GB in). Je krijgt verder nog een tas en muis ook :) (niet dat die alles zijn, maar toch).

Maar mn buurjongen die had dus in maart een Acer Aspire 5023 gekocht. Na de vakantie kreeg hij probs met de brander: die brande niet goed (allemaal fouten) en slikte de XP CD niet meer. Heen gestuurd, na 3 weken oid! weer terug, zelfde probleem. Weer 3 weken ofzo wachten (ja, voor alleen een DVD fikker) komt hij aan, zit er een barst in. Weer terug gestuurd en na weer eens 3 weken of mss wel meer eindelijk terug! Gewoon sick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:49:
hehe, thnx!

Ik moet trouwens zeggen dat die zepto's er zeer aantrekkelijk uitzien qwa specs. m'n oog valt nu een beetje op de 6214W power. Zeker omdat je 'm ook nog makkelijk kan uitbreiden naar wens. Ik zal eens even met de geldschieters overleggen :)

hier de specs even;

Centrino™ DUO technologie
Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
14" WXGA+ screen 1280x800
nVidia Geforce Go 7600 512MB grafische kaart
Intel® Core™ 2 Duo 1.60~2.33 GHz
DDRII dual channel (533/667/800) max 2048MB
4 x USB 2.0 poorten, 1 x Firewire, 1 x VGA uit
Geluid in- en uit , 1 x TV-Uit
Ingebouwde 3i1 kaartlezer, ingebouwde bluetooth
Intel® PRO/Wireless 3945 ABG draadloos netwerk
100/1000 Megabit netwerk, 56K modem
341mm x 247mm x 27mm, 2,35 kg m/bat.
Kijk dan eens in dit topic!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:21:
De Asus A6T die ik op mn schoot heb. Die is ook zo'n 1000 euro. Zie de specs in mn sig en trek er 1 GB af. 64-bit ready :). Verder steviger dan zo'n Acer (zelf gelukkig geen ervaring, maar je laptop 2 maanden moeten missen (zie ff hier onder) is niet alles). Asus geeft standaard 2 jaar garantie en ook deze laptop is een mooie prijs/kwaliteit knaller. Verder makkelijk uit te breiden naar 2GB (er zit standaard 1x 1GB in). Je krijgt verder nog een tas en muis ook :) (niet dat die alles zijn, maar toch).

Maar mn buurjongen die had dus in maart een Acer Aspire 5023 gekocht. Na de vakantie kreeg hij probs met de brander: die brande niet goed (allemaal fouten) en slikte de XP CD niet meer. Heen gestuurd, na 3 weken oid! weer terug, zelfde probleem. Weer 3 weken ofzo wachten (ja, voor alleen een DVD fikker) komt hij aan, zit er een barst in. Weer terug gestuurd en na weer eens 3 weken of mss wel meer eindelijk terug! Gewoon sick!
Hahaha ja terugsturen is idd een leuke ervaring, UPS had mijn doos in de regen voor de voordeur gezet. Ja je leest het goed, een laptop van 1500 euro gewoon op de stoep zetten in een doos met heel groot ACER erop...... Gelukkig heeft niemand hem mee genomen en gelukkig hadden ze er wel plastic omheen gedaan voor de regen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zie dat je een MCT-style-eisenpakket heb, ff doorverwijzen naar de MCT laptop topic: [MCT laptop 2006] Keuze tussen 3 Dell laptops

Naast specs/prijs-verhouding, ben je bezig met een laptop ipv desktop uitkiezen. Laptops dagelijks met de trein meesleuren naar de hoge school en terug naar huis is erg slopend. Harde schijven zijn niet treinbestendig, scharnieren laat je minstens 3x harder dan kantoorgebruik versleten, behuizingen maken vanalles en nog wat mee... Eigenlijk slaan IT-studenten erin om in 1 jaar tijd een laptop af te tuigen alsof het 3 jaar gediend heeft en in 3 jaar tijd heeft de laptop slijtage van 9 jaar meegemaakt. Vandaar zijn de IT-opleidingen belangrijke laptopdegelijkheidsbenchmarks. Naast degelijkheid, moet je op service/RMA-afhandeling letten, het is echt niet leuk om 7 maanden en 5 RMA's te wachten voordat er eindelijk een werkende laptop aankomt (de laptophandelaar had een andere laptop voor mij gekocht zodat mijn laptop tot in het oneindige op RMA kon gaan)

Voor wanneer is het? Regelmatig kunnen er prijsverlagingsgolven, het is de bedoeling dat je de laptop na zo'n prijsverlagingsgolf aankoopt. En niet te vroeg je laptop kopen, als je het volgend academiejaar nodig hebt, dan ga je pas tijdens de zomervakantie een laptop uitkiezen.

Acer Aspire kan ik al schrappen, dat is een gestripte Acer-laptop met 3x minder batterijen dan normaal aanboord. Bij Acer kan je Travelmate overwegen, oudere Acers hebben last van barstende behuizingen, oververhitte laptops,... Normaal zijn deze kinderziektes wel over, de service is redelijk (In Antwerpen kunnen ze de RMA's meestal in een weekje tijd regelen en ze vervangen graag allerlei versleten onderdelen zodat je laptop tot bijna nieuwe staat gebracht wordt. Hopeloze gevallen worden weleens door een nieuwere laptop vervangen.).

Toshiba laat je op grote afstand liggen, RMA-afhandeling is ronduit slecht. Zowel de accuratie van het debuggen/fouten-zoeken als de enorm trage RMA's (reken op 3 weken tot 3 maanden). Fouten toegeven of hopeloze gevallen opgeven kennen ze niet, als kost het hen 12 RMA's, ze blijven proberen je laptop te herstellen tot in het oneindige. 40% van Toshiba Satellite pro M10 moest binnen 1 jaar tijd op RMA.

IBM/Lenovo, Thinkpad-panzers die goed tegen allerlei mishandelingen kunnen en ze komen de volgende werkdag langs om je laptop te herstellen (hoge scholen die een inkoopactie doen, hebben meestal deze garantievorm). Lenovo is wel opvallend duurder dan de concurrentie, maar je krijgt wel prachtige service zonder gezeik en fouten worden wel toegegeven (IBM had laptops met verkeerde harde schijf geleverd, IBM plaatste direct de juiste harde schijf in de laptops en de studenten mochten de verkeerde harde schijf houden, dus massaal op eBay verkopen.).

Dell is ook een mogelijkheid, MCT'ers zijn bezig met de degelijkheid van Dell-laptops te testen, we zien wel tegen het einde van het academiejaar hoeveel procent van deze laptops gesloopt zijn. In het grijs verleden hadden de docenten (laat staan studenten) erin geslaagd om 40% van Dell-laptops te slopen.

Asus RMA-afhandeling is ook redelijk, oudere Asus'en zijn even slecht als oudere Acers gebouwd. Maar met de RMA wordt je laptop volledig tot bijna nieuw staat hersteld.

ff opzoekingen doen, € 1000 exclusief BTW, dus € 1200 (gemiddelde van NL 19% en BE 21% BTW) inclusief als budget nemen:
Acer laptops in de pricewatch.
IBM/Lenovo laptops in de pricewatch.
Asus A6jc-familie in de pricewatch.
Dell Inspiron 6400 met krachtige processor, 2GB ram en X1400 grafische kaart voor € 999 (exclusief verzendingskosten/BTW). 1 jaar garantie zou ik dringend verhogen naar 3 jaar, laptops kan je niet zelf herstellen en herstellingen kosten bakken geld.

[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Laptop van max 1000. ex BTW en jij komt met laptops aanzetten die qua prijs way to high zitten 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:07:
Toen ik Acer belde en mijn probleem aangaf zei de helpdesk tegen me "je moet geen Acer Aspire" kopen als je hem dagelijks ergens mee naar toe denkt te nemen, hier is deze serie gewoon niet op gebouwd.
En daar liet jij het gewoon bij? Je hebt gewoon recht op garantie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:00:

De laptop ga ik gebruiken, naast mijn pc. voor m'n studie aan de designacademy en draai er dus progamma's als;
photoshop, illustrator, rhino, solidworks, maya, premiere, flash, vectorworks, etc op.

p.s. Ik wil geen macbook omdat ik denk dat je beter kan krijgen voor dat geld en ik het ontzettend irritant vind werken.
Jammer dat je aangeeft geen mac te willen want de programma's die jij gebruikt werken mijn inziens het beste op een mac. zelf maak ik ook gebruik van vectorworks en photoshop en ben om die reden overgestapt op mac. En ik betwijfel of een macbook nou zoveel duurder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:57:
Jammer dat je aangeeft geen mac te willen want de programma's die jij gebruikt werken mijn inziens het beste op een mac.
Voor SolidWorks is er nog steeds GEEN alternatief op mac, zelfs niet iets dat er ook maar in de buurt komt. Wél voor 3D tekenen enzo, maar dingen zoals fluido-stromingen laten uitrekenen/belastingen op constructies laten uitrekenen/rechstreeks aanvoeren naar CNC machines van je part's... De rest vermoed ik inderdaad dat je met een mac even goed zit.

edit; wat jij kort omschreven nodig hebt; goede batterij (8a9 cell), 2 gig ram, scherm met een hoge resolutie. Videokaart maakt op zich niet zoveel uit, als ze maar geen ram afsnoept (dus geen turbocache/hypermemory dingetje). Wat betreft het type, als je er elke dag mee over en weer loopt zou ik voor ofwel een IBM T serie (maar die is te duur) ofwel voor een toshiba gaan aangezien ik daar het meeste in geloof qua bouwsterkte.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Scherm met 1680x1050 resolutie is een must voor een ontwerper. 1280x800 is echt te weinig om lekker te kunnen werken met grafische programma's.
Dan heb je een goede grafische kaart, 2GB RAM en Dual Core processor, maar bespaar je op het meest essentiële om goed te kunnen werken; grafische werkruimte.

[ Voor 43% gewijzigd door Mooody op 20-01-2007 15:12 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

CLB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:35:
Laptop van max 1000. ex BTW en jij komt met laptops aanzetten die qua prijs way to high zitten 8)7
Laptops zijn eenmaal duur en het is niet de bedoeling om vage merken met rare RMA-afhandelingen aan de TS op te zadelen. Service en RMA-afhandeling zijn belangrijke factoren om een werkende laptop te hebben.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:57:
Jammer dat je aangeeft geen mac te willen want de programma's die jij gebruikt werken mijn inziens het beste op een mac. zelf maak ik ook gebruik van vectorworks en photoshop en ben om die reden overgestapt op mac. En ik betwijfel of een macbook nou zoveel duurder is...
MacBook versus PC-laptop vergelijking had ik een tijdje terug gemaakt, PC-laptop was merkbaar goedkoper. Het is niet de bedoeling dat we de TS overzadelen met Mac, zullen de Linux-users hun offensief beginnen?
Mooooody schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:10:
Scherm met 1680x1050 resolutie is een must voor een ontwerper. 1280x800 is echt te weinig om lekker te kunnen werken met grafische programma's.
Dan heb je een goede grafische kaart, 2GB RAM en Dual Core processor, maar bespaar je op het meest essentiële om goed te kunnen werken; grafische werkruimte.
Ik ben gewend aan een 1600*1200 laptopscherm en zou zulke hoge resoluties idd ook willen aanraden. Maar het valt buiten het budget. Het is moeilijk genoeg om een laptop met redelijke dualcore processor, veel ram en redelijke grafische kaart voor het budget uitkiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door rapture op 20-01-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Je zou een 2e handse Acer 8100 kunnen kopen, die zijn 800-1000 euro. Dan heb je tenminste een laptop waar je mee kan wat je voor ogen hebt.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
2de hands is meestal geen BTW-bon en geen garantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Geen garantie klopt, BTW kan de koper altijd verrekenen als de verkoper naam en krabbeltje meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

rapture schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:16:
[...]
Laptops zijn eenmaal duur en het is niet de bedoeling om vage merken met rare RMA-afhandelingen aan de TS op te zadelen. Service en RMA-afhandeling zijn belangrijke factoren om een werkende laptop te hebben.
Dat begrijp ik wel :)

Maar als je 1000 euro als budget hebt hoef je natuurlijk niet aan te komen
zetten met Dell notebooks van 1800 euro, waarbij je dan wel 'n goede garantie heb!

@ TS: Of 'n Zepto is erg mooi of 'n Asus A6T die Gremlin-Online aangaf! (allebei 2 jaar garantie)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 20-01-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal zo even naar die asus kijken. nadeel van die zepto is dat ie nog niet leverbaar is? en de processor is niet op voorraad.

iig allemaal bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zie nu pas excl. BTW. Hou je dus nog 200 euri over, Haal je nog mooi een dimm van 1 GB op en een externe HDD of Windows Vista x64 versie :)

Asus A6T + 1GB + Windows Vista x64 = brute kracht voor je geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zepto's zijn wel leverbaar hoor :)
Worden in Denemarken in elkaar gezet en dan verstuurd naar Nederland (of andere landen)

Asus A6T: +/- 820,- exc BTW
AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz,
1024 MB DDRII-667
nVidia GeForce Go 7600 256MB
100 GB 5400rpm HDD
15,4" 1280 x 800
DVD+-RW DL
Webcam
Windows XP Home

Zepto Znote 6214W: +/- 990,- exc BTW
1.60 GHz Intel® Core™ Duo T2050 (maar die is idd niet op voorraad en deze zou ik je ook niet aanraden. Ik zou de stap maken naar de Core 2 Duo T5600 processor voor +/- 100 euro meer)
1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
nVidia GeForce Go 7600 512MB
80 GB 5400 rpm HDD
14,1" 1280 x 800
DVD+RW DL
Bluetooth
Windows XP Home (als je dit zelf kan fixen, scheelt dat je weer 100 euro)

Zepto Znote 6214W: +/- 1080,- exc BTW
1.83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600 2MB
nVidia GeForce Go 7600 512MB
80 GB 5400 rpm HDD
14,1" 1280 x 800
DVD+RW DL
Bluetooth
Windows XP Home (als je dit zelf kan fixen, scheelt dat je weer 100 euro)

Je ziet dus dat de Asus goedkoper is!
Dit komt mede door de processor (is te vergelijken met 'n Intel T2300 processor), de goedkopere videokaart en omdat, er standaard al Windows bij wordt geleverd. De Zepto's zijn dus duurder wat komt door de betere videokaart, compactere design en je daar 'n los OS bij moet kopen...

Persoonlijk zou ik voor de Zepto gaan (komt omdat ik er zelf ook eentje heb besteld), omdat daar 'n
Core 2 Duo processor inzit (moet je dus wel voor de T5600 processor kiezen) en 'n betere videokaart.

Keuze is lastig denk ik, maar wel te maken...

@ Hierboven: Daar heeft Gremlin-Online idd een goed punt... Als je de 1000 euro exc gewoon helemaal op wilt gebruiken kun je bij de Asus wel een tweede dimm kopen zodat je 2048MB geheugen hebt.

Zodoende zul je nog eens goed moeten kijken wat je met de laptop wilt gaan draaien qua programma's en wat deze programma's nodig hebben... Grote HD voor opslag, goede videokaart, veel RAM!?

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 20-01-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik weet niet of de graka wel beter is in de zepto. Ten eerste, is hij full 512dedicated, of is het met 256MB TC. Die van mij heeft nu namelijk ook 512MB, 256MB ded/256MB TC (en met dualchanel RAM haal ik daardoor wel meer FPS). Echter is het geheugen in de A6T sneller: 800MHz DDR t.o.v. 700MHz DDR voor de zepto. Verder zal een 7600 toch geen gebruik maken van veel meer als 256MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GremliN-Online schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:05:
Ik weet niet of de graka wel beter is in de zepto. Ten eerste, is hij full 512dedicated, of is het met 256MB TC. Die van mij heeft nu namelijk ook 512MB, 256MB ded/256MB TC (en met dualchanel RAM haal ik daardoor wel meer FPS). Echter is het geheugen in de A6T sneller: 800MHz DDR t.o.v. 700MHz DDR voor de zepto. Verder zal een 7600 toch geen gebruik maken van veel meer als 256MB.
Hij heeft 512MB dedicated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:43:
[...]

En daar liet jij het gewoon bij? Je hebt gewoon recht op garantie hoor.
Ik heb deze garantie ook wel bij Acer gekregen, en ze repareren mijn laptop wel elke keer maar eens in de 4 maand je laptop weg sturen is niet alles ivm met mijn opleiding. Heb een mail naar Acer gestuurd met een aardig verhaal van nou ja jullie helpdesk geeft dit aan, ik ben mijn laptop eens in de 4 maand kwijt en ik denk dat het voor jullie ook niet de financieel beste oplossing is dus hoe kunnen we dit oplossen. Ik ben bereid voor een goede laptop die een hogere marktwaarde heeft best bij te betalen maargoed tjah dan zijn ze ineens niet thuis.... En het is gewoon mijn eigen stomme fout geweest om zo dom te zijn om een Aspire te kopen... maar hij moet komende week weer weg dus moet maar eens in overleg gaan met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ik heb zelf ook een acer aspire 5001 lmi
ik ben zelf wel tevreden over acer

deze laptop is veel gebruikt (wel eigenlijk het nooit huis uit gekomen)
hij werkt goed en heeft nooit problemen gehad

wel is de knop van het touchpad wit geworden (lak is afgesleten)
dit zegt dan wel wat over de kwaliteit

een vriend van me heeft een acer en neemt deze dagelijks mee naar school
en had het na 3 maanden al opgestuurd wegens een kapot tft

acer is alleen goed als je hem niet teveel meeneemt

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:55:
[...]

Hahaha ja terugsturen is idd een leuke ervaring, UPS had mijn doos in de regen voor de voordeur gezet. Ja je leest het goed, een laptop van 1500 euro gewoon op de stoep zetten in een doos met heel groot ACER erop...... Gelukkig heeft niemand hem mee genomen en gelukkig hadden ze er wel plastic omheen gedaan voor de regen....
Dus heb je niet hoeven tekenen? Mooi bellen dat hij weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trix0r schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:26:
[...]

Dus heb je niet hoeven tekenen? Mooi bellen dat hij weg is :)
Ja das idd waar, maargoed zo zit ik niet in elkaar. Maargoed graag even terug on-topic. Het ging hier over een laptop voor een designer en niet om Acer te beoordelen. Die beoordeling is door vele mensen al gemaakt als:

Prima performance voor weinig geld maar niet gebouwd om dagelijks van A naar B en weer terug te worden vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel Core Duo 2.16 Ghz
1GB 667mhz (1 reepje)
100GB
Ati X1600 256MB 15" 1440 x 900
voor € 1599 incl. de BTW

ben ik vandaag in Amsterdam tegen gekomen,
inderdaad een MacBookPro.
Het is inderdaad boven je budget maar wat let je, Gooi OS X er gewoon af!
Ik ga morgen terug en haal die machine 4 maanden geleden kostte dat ding een goeie 2500.
Het is geen MacBookje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Beetje loos advies :|

1600 euro 8)7 en hij wil geen Apple |:(

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 20-01-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:50:
Intel Core Duo 2.16 Ghz
1GB 667mhz (1 reepje)
100GB
Ati X1600 256MB 15" 1440 x 900
voor € 1599 incl. de BTW

ben ik vandaag in Amsterdam tegen gekomen,
inderdaad een MacBookPro.
Het is inderdaad boven je budget maar wat let je, Gooi OS X er gewoon af!
Ik ga morgen terug en haal die machine 4 maanden geleden kostte dat ding een goeie 2500.
Het is geen MacBookje...
De TS gaf aan dat hij liever geen Mac wou omdat hij dacht dat hij voor dat geld beter kon krijgen. Ik ben ook nog steeds van mening dat je bij Mac wel erg veel betaald voor design. Maargoed ja als je studeerd bij de Designacademy moet je natuurlijk wel wat om te showen hebben }:O . Je hebt gelijk dat je OSX er snel weer vanaf kunt gooien maar das ook wel een hoop gedoe en als je het volgens de regeltjes doet moet je XP er ook nog eens bij gaan "kopen".

Ik zal ook vooral letten op de prijzen in het totaalplaatje, de ene laptop is 200 euro duurder maar heeft wel direct 3 jaar on-site garantie en de andere '"lijkt" goedkoper maar daar moet je de garantie weer bij kopen. Ik kan alleen niet veel over hardware zeggen want ik heb me er al een tijdje niet meer mee bezig gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb niet alle postings gelezen.
Maar wel het volgende advies;
Loop een van de grotere computers winkels in, en bekijk daar de verschillende type's schermen. Hier zit nogal aardig wat verschil in, qua specificaties kom je er nu vast al wel uit.
Maar zorg eerst is even dat je een goed scherm hebt gevonden, op jouw gewenste resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik voel me tot nu toe het meest aangetrokken tot een zepto. in de loop van de week neem ik even contact met ze op over de juiste samenstelling en leveringstijd.

thnx allemaal, mocht het tot een aanschaf komen (van welke het is geworden) dan laat ik mijn bevindingen even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Toch vraag ik het me af waarvoor geen Macbook voor dat geld?

Ja het is duurder dan een normale PC. maar dan heb je ook wat.
PC is stuk snelelr dmv het OS.
Adobe PS ilustrator enz zijn alemaal echt voor de mac ontwikkeld.

beter kan je niet hebben aangezie MAC Grafische apps beter uit de dozen komt dan een Windows doos.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.azerty.nl/prod...268/8234/msi-ms-1036.html

1680x1050 !!
2GB ram !!
amd turion x2 !!

hoe the fuck kan dit voor 600 euro ?!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:57:
http://www.azerty.nl/prod...268/8234/msi-ms-1036.html

1680x1050 !!
2GB ram !!
amd turion x2 !!

hoe the fuck kan dit voor 600 euro ?!
Het is een barebook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat houd dat in ? goedkoope notebook ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar in een barebook laptop zit alleen een videokaart, scherm en moederbord.
Je moet zelf erbij kopen: geheugen, processor en harde schijf. Staat ook op de website van azerty: er kan MAXimaal 2GB geheugen (maar dat zit er nu dus niet in). Zelfde geldt voor de harde schijf. En ze hebben de processor weggelaten.
Helaas pindakaas voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ To_Tall en alle anderen die zich afvragen; waarom geen macbook?

Nou ehm,

Ik ben om het maar zo te zeggen een ontwerper die beter is met z'n handen.
Ik ben niet opgegroeid met een computer en hou er ook niet van om er op te werken (niet te lang iig) omdat ik er te weinig voldoening uithaal.
Sinds ik 3 jaar geleden in het kunstonderwijs ben begonnen en recentelijk op de designacademy krijg je uiteraard te maken met computerprogammas die je als ontwerper moeten helpen bij bijv. het beter visualiseren van een schets etc. en dit kost mij al erg veel moeite.
Ik ben dus net een beetje wegwijs op een normale pc met xp zal ik maar zeggen.
Ik ben meerdere malen in aanraking geweest met apple's (verplichte lessen etc.) en heb dit altijd als ongemakkelijk, irritant en onlogisch ervaren, tot op de dag van vandaag.
Zou ik nu voor een mac kiezen dan haal ik mij veel problemen op de hals omdat ik dan een nieuw besturingssysteem moet gaan leren kennen waar ik én geen zin in én geen tijd voor heb.
Ik zie ze ook genoeg rondlopen trouwens, mensen die een mac kopen omdat het een mac is en er vervolgens geen zak mee kunnen.
Een mac is ideaal als je het al kent of er interesse in hebt wat bij mij niet het geval is.
Omdat ik nu puur een laptop zoek om bij m'n ouders en vriendin thuis en tijdens het reizen door te kunnen werken is het voor mij het meest voor de hand liggend dat ik voor een gewone laptop ga met xp/vista.

grtn. Hidde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit wordt 'm dan voor 1.052,98 € ex.btw. Heb voor iets sneller geheugen gekozen en de processor is ook een graatje hoger dan de standaard geleverde (1,66GHz was op en het paste binnen het budget)

Zepto 6214W met de volgende configuratie;
1GB DDR2 PC6400 - 800MHZ (tot 15% sneller)
80GB 5400omdr. SATA Hitachi

Alleen jammer dat de softsleeves ook zijn uitverkocht, maar goed, die haal ik dan wel ergens anders.

Bestelling gaat morgen de deur uit en ben benieuwd hoe snel ie er is.

thnx voor de tips allemaal!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik meende dat die Intel chips niet meer als DDR2-667 aankonden, 800MHz is dan dus nutteloos. Volgens mij heeft het volgende platform die ondersteuning pas als ik me niet vergis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

800 MHz is idd wel overkill hoor!

Zou gewoon voor 667MHz gaan, of 't past echt in 't budget! Dan telt gewoon: omdat 't kan!

Je kan die sleeve wel gewoon bestellen dacht ik, deze wordt dan nageleverd wanneer deze weer beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, als dat zo is dan kan ik ook gewoon voor de standaard 1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ kiezen en de processor uit breiden naar 2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB, of is dat ook overkill alleen maar omdat het kan binnen het budget?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou eerder kiezen voor 2GB DDR2-667, heb je meer performance of dezelfde door dualchannel (met in het achterhoofd dat tot DDR2-667 wordt ondersteund door de FSB). Echter merk je strax in vista het verschil wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zou dan gaan voor 1GB 667MHz en de T7200 processor!

Processor kun je later niet upgraden en je kan er wel 1GB geheugen bijproppen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

CLB schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:20:
Ik zou dan gaan voor 1GB 667MHz en de T7200 processor!

Processor kun je later niet upgraden en je kan er wel 1GB geheugen bijproppen!!
Om exacter te zijn, de processor kan je vervangen (maar de trage exemplaar geraakt je niet aan de straatstenen kwijt, aangezien iedereen het trage instapmodel gebruikt), terwijl je ram bij kan steken (naast een latje van 1GB past nog een 2de latje van 1GB). Voor de kosten van upgrade-trajeten is het belangrijker om een snellere processor te nemen, dan meer ram.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 25-01-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus de conclusie is;

2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
1x 1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ

want met alle andere opties kom ik boven het budget uit, moet onder de 1100€ ex.btw blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:19:
Ok, dus de conclusie is;

1x 1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ

want met alle andere opties kom ik boven het budget uit, moet onder de 1100€ ex.btw blijven.
Je hebt nu wel een laptop met een beeldscherm van 14 inch.... en niet 15 of 15,4 inch.

edit: het is zelfs een breedbeeld 14 inch. Dat is wel heel erg klein!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

En er is nog niet zoveel bekend over de betrouwbaarheid, degelijkheid (studentbestendig?), RMA-afhandelingen,... Je hebt gekozen voor maximale specs voor je geld. Achteraf kan je zien of het een goede keuze is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond 14" wel meevallen, ben in winkels wezen kijken en beviel me prima, groter word lastiger mee te nemen en had 15" als uiterste in m'n hoofd dus...

Wat betreft de betrouwbaarheid, degelijkheid etc. heb je helemaal gelijk, daar is maar 1 manier voor om er achter te komen.
En met mijn eisen en "kleine" budget heb ik inderdaad max specs gekozen voor m'n geld.

Ik laat jullie weten hoe die bevalt als ik 'm heb.

thnx

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

rapture schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:01:
En er is nog niet zoveel bekend over de betrouwbaarheid, degelijkheid (studentbestendig?), RMA-afhandelingen,... Je hebt gekozen voor maximale specs voor je geld. Achteraf kan je zien of het een goede keuze is of niet.
Ach al zie je de twee topics hier op GoT en de vele GoTters die er al 'n Zepto notebook hebben!
Allemaal vol lof over het apparaat. Soms mist er nog eens 'n drivertje en heb twee keer wat gelezen over 'n toetsenbord wat niet helemaal juist in de behuizing zat geklikt (wat je gewoon zelf kon doen)

Naja als dat de complicaties moeten zijn... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

CLB schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:16:
Ach al zie je de twee topics hier op GoT en de vele GoTters die er al 'n Zepto notebook hebben!
Allemaal vol lof over het apparaat. Soms mist er nog eens 'n drivertje en heb twee keer wat gelezen over 'n toetsenbord wat niet helemaal juist in de behuizing zat geklikt (wat je gewoon zelf kon doen)

Naja als dat de complicaties moeten zijn... :|
De die-hard-testen zijn nog niet geweest.

Een hoge school of universiteit haalt paar honderd stuks in huis, liefst in een IT-opleiding waar men laptops minstens 3x sneller dan normaal kantoorgebruik laat verslijten. Dan kan je na 1 jaar tijd al zien, hoe een laptopserie na 3 jaar eruit zal zien. De gesneuvelden kan je opmeten en de RMA-afhandelingen kan je beoordelen.

Een degelijke laptop serie heeft minder dan 5% gesneuvelden, is "struikel-over-een-kabel-bestending", gemiddelde RMA-afhandeling hoort niet langer dan een week te duren,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:00:
Gebruik is puur voor in de trein, bij m'n ouders en bij m'n vriendin thuis zodat ik door kan werken.
Hij gaat 'm dus niet elke dag 10x meeslepen in 'n rugzak, 80x open doen en aanzetten en dergelijke!

Zepto bestaat al jaren lang, op emails wordt snel en correct geantwoord!
Heb je vragen over je betaling? Binnen enkele uurtjes al antwoord!
Heb je 'n verkeerde dvd-drive gekregen!? Mailen! Binnen enkele uurtjes antwoord!

Tuurlijk zijn er geen die-hard tests geweest met 1000en Zepto's!

Dit omdat Zepto zich manifesteert met 'n 14 inch game-monstertje!
Het is in mijn ogen nog steeds een zeer exclusieve laptop waar niet elke Nederlander mee gaat lopen!

EDIT: De RMA-afhandeling van Zepto notebooks gebeurd hier in Nederland in enkele dagen tijd btw!

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 26-01-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de TS ook aan de design academie zit, zou ik dus echt niet een 14 inch breedbeeld nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Onder kantoorgebruik versta ik, thuis doe je de laptop 1x open/dicht ('s avonds na het werk open en 's ochtends terug dicht) en op het werk zet je de laptop neer en terug 1x open/dicht.

Als ik student, IT-opleiding en trein lees, dan zit je bij de die-hard-gebruikers. Je doet de laptop minstens 10x per dag open/dicht, je sleurt de laptop naar overal, soms zelfs zonder de laptop af te zetten. Laptop harde schijven worden in de trein op in een jaartje tijd volledig kapot geschud, het is af te raden om laptops in treinen te gebruiken.

Het is belangrijk om te achterhalen of deze laptop voor de fun is, of deze laptop broodnodig voor je studies is en dagelijks rondgesleurd wordt. Bij ons ben je (bij wijze van spreken) niet meer welkom in de praktijklessen/labo's als je laptop defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:37:
Aangezien de TS ook aan de design academie zit, zou ik dus echt niet een 14 inch breedbeeld nemen.
Hmm 14 inch is daar misschien wat klein voor!
Wel moet er ook gedacht worden aan het budget...
Je kan wel voor 15,4" gaan met eveneens 1280 x 800 pixels maar dat schiet dan ook niet op.
Je zou dan moeten kiezen voor een 1680 x 1050 scherm wat gelijk 100 euro duurder is...
Als je zo'n laptop hebt gevonden, heb je minder geld over voor RAM/ processor/ videokaart...

En de TS zal vaak binnenshuis werken, maybe wel met 'n extern scherm...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

CLB schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:42:
En de TS zal vaak binnenshuis werken, maybe wel met 'n extern scherm...!?
Als in "thuis" of dat de laptop van de ene klaslokaal naar de andere gesleurd wordt. Of hebben ze workstations in de klaslokalen zodat de laptop niet broodnodig voor de studie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

That's a question that the TS has to answer!

(nu ga ik slapen en dromen over mijn bestelde Zepto Znote 6214W ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een zepto 6615WD en gebruik hem voor: Inventor, Solid edge, Solid works, 3DS max, Rhinoceros 4.0, autocad 2007.

en zou niet meer anders willen, als ik jouw was zou ik iedergeval voor een scherm met hoge res gaan, minimaal 1680x1050. dit is iedergeval mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

hmmm de prijs is HET obstakel hierzo denk ik....

Ik denk persoonlijk dat de TS met dit budget een zeer goede keuze heeft gemaakt :)

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 26-01-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Bedankt,intressante tekst!

[ Voor 31% gewijzigd door DeNB3rt op 26-01-2007 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laptop niet broodnodig voor mijn studie, zal 'm hooguit 2/3 keer per week mee nemen naar school waar ik ook op de pc kan werken.
In de trein zal het gebruik ook gaan meevallen aangezien ik vrij weinig naar m'n ouders ga (3uur reizen), maar als ik daar ben ben ik er voor minstens 2 dagen en zal dan gebruik maken van de laptop, zelfde geldt voor bij m'n vriendin; daar door kunnen werken.
Intensief gebruik zal het dus niet worden aangezien ik thuis gewoon op m'n pc kan werken.
Klein scherm dus ja, vanwege de mobiliteit.

Ik hoop nog steeds dat ik een juiste keuze maak maar mocht ik er falikant naast zitten dan hoor ik dat graag.

grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:00:
Ik hoop nog steeds dat ik een juiste keuze maak maar mocht ik er falikant naast zitten dan hoor ik dat graag.
Met je samengestelde Zepto zal je zeker zeer blij zijn!
Is 'n supersnel dingetje, maakt weinig geluid, wordt niet warm.
Heeft goede specs voor dat geld en 't is wat mij betreft 'n goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hier een PDF-bestand over de duurbaarheid van Zepto notebooks!

Het is in het Deens, maar je kunt uit de resultaten opmaken dat de Znote met glans de test doorstaat.

Ook gaat PCM binnenkort een grote crashtest doen!
De meest robuuste Zepto notebook zal dan meedoen!

Ben benieuwd wat daar uitkomt, maar weet 't resultaat toch al >:) Zepto = _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 26-01-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CLB: werk jij voor Zepto ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Haha nee (helaas) niet :)

Heb wel de twee Zepto topics hier op GoT gemaakt, die aardig goed lopen :)
Ben tevens bij Zepto (n4all) langsgeweest in IJsselstein en dergelijke...

Ik werk er dus niet, maar weet er (denk ik) wel iets meer vanaf dan de gemiddelde GoTter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Labo-testen die maximaal enkele weken kunnen duren, de laptopfabrikanten doen zelf ook aan zulke testen. Achteraf kunnen de studenten van een IT-opleiding zoals MCT, de laptops in een jaartje tijd nog altijd slopen.

Van de gesloopte Dell in de test hierboven zijn we al gewend, in het grijs verleden hadden onze docenten 40% van de Dell's gesloopt. Fujitsu-Siemens heeft op GoT ook een bedenkelijk reputatie. Asus'en hadden we ook tot total-los gesloopt zodat ze bij de RMA's bijna een nieuwe laptop moeten meegeven. Van onze Toshiba Satellite Pro M10 zijn er tijdens het eerste jaar 40% minstens 1x op RMA gegaan, de scharnieren waren bij deze serie erg bekend om het sneuvelen.

Ik kan de test doorsturen naar de meest gelaptopniseerde hoge school van België, om te zien of ze volgend jaar Zepto willen uitproberen. Dan weten we ineens hoe die laptops doen. Eerst zien dat Zepto aan België (inclusief onze Azerty-toetsenborden) laptops levert.

Naarmate het bedrijf groeit, kunnen ze de degelijkheid en service-niveau hoog blijven houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

rapture schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:59:
Blabla alles kan kapot :)

Ik kan de test doorsturen naar de meest gelaptopniseerde hoge school van België, om te zien of ze volgend jaar Zepto willen uitproberen. Dan weten we ineens hoe die laptops doen. Eerst zien dat Zepto aan België (inclusief onze Azerty-toetsenborden) laptops levert.

Naarmate het bedrijf groeit, kunnen ze de degelijkheid en service-niveau hoog blijven houden?
Zepto is natuurlijk geel Dell heh die even 100.000 laptops per maand in elkaar zetten ;)
Ik vind Zepto en Dell ook totaal verschillende merken moet ik zeggen! Zepto geeft je een gevoel van geborgenheid en snelle responses. Bij Dell heb ik altijd het idee dat je 't maar uit moet zoeken...

Wat betreffende je laatste opmerkingen/ vraag, mail Zepto gewoon even! Weet ik niks vanaf :)

Jij praat ook over laptops alsof je er mee voetbalt ofzo :?
Gaat btw ook heel erg offtopic imho! De TS zoekt 'n laptop voor wat thuiswerk PUNT!
Niks geen duizend x mee naar school, op de fiets, in de trein, open en dicht! Gewoon thuiswerk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 26-01-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

CLB schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:03:
Jij praat ook over laptops alsof je er mee voetbalt ofzo :?
Gaat btw ook heel erg offtopic imho! De TS zoekt 'n laptop voor wat thuiswerk PUNT!
Niks geen duizend x mee naar school, op de fiets, in de trein, open en dicht! Gewoon thuiswerk ;)
Je kan gerust zijn, als een laptop door ons niet gesloopt wordt, dan moet het wel degelijk zijn. Met een oudere (toen men Celeron's met Tualatin-cores leverde) Toshiba kon je voetballen en de RMA-percentage bleef op 3% liggen. Toshiba bouwt niet meer zulke legendarische laptops, vandaar dat ik ook vraag of ze de degelijkheidsniveau kunnen behouden naarmate het bedrijf groeit.

Het Amerikaans leger beschikt over een aantal keuringsniveau's voor elektronica:
  • Foolproof: Bestendig tegen allerlei fout gebruik door idioten zoals Homer Simpson
  • Studentproof: Een moeilijk te bereiken niveau, studenten zijn gereputeerd om alles te misbruiken en te slopen.
  • Soldierproof: Soldaten weten heel goed om dingen zo hard mogelijk verkeerd te gebruiken. De keuringsniveau's zijn ook om deze reden ontworpen. Na Pearl Harbor gingen ze de zee op met hun schepen, er werd een kamikaze-knop geinstalleerd, door 3x erop te duwen wordt het schip opgeblazen zodat de Japanners niet kunnen plunderen. Voordat zo'n schepen buiten de haven geraakten, waren er al grapjassen/oenen die 3x op de knop duwden.
Zo te zien kunnen we ineens milspec-testen doen.

De TS heeft zijn laptop ondertussen al gekozen, Zepto levert maximale/prijs-kwaliteitsverhouding en de laptop wordt niet intensief gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 26-01-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:53:
Haha nee (helaas) niet :)

Heb wel de twee Zepto topics hier op GoT gemaakt, die aardig goed lopen :)
Ben tevens bij Zepto (n4all) langsgeweest in IJsselstein en dergelijke...

Ik werk er dus niet, maar weet er (denk ik) wel iets meer vanaf dan de gemiddelde GoTter :)
Maar je hebt zelf nog nooit een zepto laptop gehad toch? Naar mijn mening een beetje raar dat je zepto helemaal de hemel in prijst als je zelf nog geen enkele persoonlijke ervaring ermee hebt gehad.

Maar ok on topic:
Ik wil nog maar een keer zeggen tegen de TS dat een breedbeeld 14 inch echt heel klein is als je de instelling 1280x786 gaat gebruiken.
Probeer maar eens 1280x1024 op een 17 inch scherm te doen. Dat valt nog net te doen. Op een 14 inch breedbeeld (dat betekent dat hij in de hoogte lager is dan een normale 14 inch) krijg je dan echt superkleine iconen.

Maar ik zie nu ook dat de TS al gekozen heeft. TS zal dan dat zelf wel ondervinden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:28:
Maar ok on topic:
Ik wil nog maar een keer zeggen tegen de TS dat een breedbeeld 14 inch echt heel klein is als je de instelling 1280x786 gaat gebruiken.
Probeer maar eens 1280x1024 op een 17 inch scherm te doen. Dat valt nog net te doen. Op een 14 inch breedbeeld (dat betekent dat hij in de hoogte lager is dan een normale 14 inch) krijg je dan echt superkleine iconen.
Budget blijft het grootste obstakel voor de TS, met iets meer geld, zit je bij de betere laptops.

Een 15,4 inch scherm, met 1680x1050 resolutie kan je nemen, maar wel een tragere processor, tenzij als je 100 euro ofzo boven je budget gaat. Het budget van 1000 exclusief BTW / 1200 euro inclusief oprekken naar 1500 euro inclusief levert veel betere laptops op.
http://zepto.nl/Default.a...tebookid=7u4DkMAUWC8gxoyU

[ Voor 23% gewijzigd door rapture op 26-01-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

[...]

Maar je hebt zelf nog nooit een zepto laptop gehad toch? Naar mijn mening een beetje raar dat je zepto helemaal de hemel in prijst als je zelf nog geen enkele persoonlijke ervaring ermee hebt gehad.
Naja Zepto HE-LE-MAAL de hemel inprijzen doe ik niet vind ik zelf..! Ik heb de twee TS'en gemaakt op GoT, omdat ik op zoek was naar 'n stoere, kleine, compacte, game-laptop waardoor ik uiteindelijk bij Zepto uitkwam. Naarmate ik de TS'en heb geupdate, er steeds meer mensen kwamen die en Zepto notebook aanschaften (waaronder twee vrienden van me: 6615WD Gamers allebei) is m'n enthousiasme voor Zepto laptops wel groter geworden. Heb aardig wat tests doorgenomen van Zepto laptops op het internet, heb met veel Zepto bezitters ge-emailed en door al die ervaringen tesamen heb ik voor mijzelf geconcludeerd dat Zepto zich gewoon in 't hoge segment van de laptopmarkt bevindt!
Maar ok on topic:
Het is 'n 14,1" scherm met een resolutie van 1280 x 800 pixels (mja das mierenneukmodus)
rapture schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:33:
[...]
Budget blijft het grootste obstakel voor de TS, met iets meer geld, zit je bij de betere laptops.
Maar hij wil wel een compacte laptop...
En 14,1" laptops met betere specs dan deze Zepto ken ik eigenlijk niet..
rapture schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:33:
Een 15,4 inch scherm, met 1680x1050 resolutie kan je nemen, maar wel een tragere processor, tenzij als je 100 euro ofzo boven je budget gaat. Het budget van 1000 exclusief BTW / 1200 euro inclusief oprekken naar 1500 euro inclusief levert veel betere laptops op.
http://zepto.nl/Default.a...tebookid=7u4DkMAUWC8gxoyU
Budget is volgens mij verhoogd naar 1100 euro ex BTW!

Het is gewoon de keuze van de TS:
Compact: 1280 x 800
Groter: 1680 x 1050 en 100 euro duurder (met mindere proc)

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 26-01-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

CLB schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:36:
Maar hij wil wel een compacte laptop...
En 14,1" laptops met betere specs dan deze Zepto ken ik eigenlijk niet..
Het laptoplandschap is vrij beperkt. Zeker als je de MCT-opleiding (Kortrijk) als referentiekader neem.
  • IBM is degelijk en heeft pracht service, maar duur en conservatieve grafische kaart keuze (behoorlijk nadeel voor de gamers).
  • Acer/Dell/Asus zitten in de prijs/spec-verhouding goed, maar niet degelijk genoeg. Dell probeert hun degelijkheid op te krikken en de laptops worden door ons getest.
  • Toshiba is een tussenin geval, zolang je geen RMA's nodig hebt, is er geen vuiltje aan de lucht. En ze hebben relatief goede grafische kaarten keuze. De kritiek zit vooral op de RMA-afhandeling.
Dan is een nieuwkomer zoals Zepto heel welkom, een merk dat de Acer-prijs/spec-verhouding probeert te combineren met bijna-IBM-stevigheid. Door de MCT laten "certificiëren" (lees: een jaartje trashen), kan Zepto mooie mond-op-mond-reclame genereren.

Op slechte RMA-afhandelingen worden laptopmerken het hardst afgerekend, op Toshiba kan je gerust de stempel (C-merk) drukken. We verwachten niet de beste panzers, maar als er problemen zijn, los ze dan snel op ipv weken tot maandenlang zonder laptop zitten. Een laptop die niet zo degelijk is, maar wel op een normale manier door de RMA-afhandeling gaat, krijgt de B-merk stempel. En de A-merk stempel is voorbehouden voor laptops die weinig op RMA gaan en uitstekende RMA-afhandeling heeft (tot nu toe kan alleen IBM dat, kan Lenovo de IBM-norm hoog houden?).

Hogere resolutie door budget wat op te krikken is een aanrader voor multimedia-opleidingen.

Voor € 1463 heb je een royale laptop (snelle processor, hoge resolutie, veel ram en een snelle harde schijf naar laptopbegrippen) ipv een "half bewapend geval", straks kan je weer geld tegen aan smijten voor bepaalde upgrades. Het is geen schande ofzo om een lening voor een laptop aan te gaan, velen in onze opleiding betalen hun laptop in 10 maanden af. Of ff doorsparen totdat je op een goede moment (na de volgende prijsverlagingsgolf) de laptop aankoopt.
http://nl.zepto.com/Defau...ionid=xYMtHeIuTBKaj0347ij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry, laptop is nog niet aangeschaft, wou straks de order de bus uit doen maar krijg het idee dat ik hier nog even mee moet wachten.

Dus, volgens sommigen ben ik veel beter af met een 15,4" scherm?

Nou, dan heb ik de volgende opties;

een 6015WD met deze config.

15.4" WXGA 1280x800 (zelfde resolutie als de 6214W dus)
Intel® Graphics Media Accelerator 950 grafische kaart (hoeveelMB?)
(of 1GB DDR2 PC6400 - 800MHZ, maar dat was overkill)
voor 1033,- ex btw.

http://www.zepto.nl/Defau...rationid=zMoH3avtpirs1jxU

Of de 6615WD ultimate gamer met de volgende config;

15.4" WSXGA+ 1680x1050 (6615WD)
Nvidia Geforce Go 7600 512MB grafische kaart
voor 1095,- ex. btw

http://www.zepto.nl/Defau...urationid=WHuf8xOjoC1qWRu

Ik wacht jullie reacties weer even af en neem alles in overweging, het is een smak geld en besteed ik natuurlijk graag in 1x goed.

thnx alvast

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

De twee laptops die je hierboven neerzet zijn allebei prachtig!

MAAR je moet is goed bij jezelf ten rade gaan wat voor scherm je wilt hebben!
Wil je graag een scherm met een hoge resolutie? Ga dan voor de 6615WD Gamer!

Als je denkt genoeg te hebben aan een kleiner scherm/ kleinere resolutie ga voor de 6214W!

In de twee gekozen processoren: De T5600 en de T7200 zit natuurlijk wel 'n performance-verschil,
maar dit is wel te overzien dus ga je hier niet op verkijken! Maak je keuze wat betreffende het scherm/ resolutie en bestel dan een van deze twee bovenstaande configuraties!

Wij kunnen niet voor jou bepalen wat voor scherm jij nodig hebt!
Er wordt wel telkens gezegd dat het 14,1" scherm met een resolutie van 1280 x 800 te klein is voor jouw doeleinden, maar misschien vind jij van niet... Denk hier eens over na en maak dan je keuze!

De twee Zepto topics kun je ook nog es doornemen:
Zepto Znote 6214W / 6314W
Zepto Znote 6615WD Gamer

PS. Ik zou de keuze laten tussen de 6615WD Gamer en de 6214W!
Het enige grote verschil hierin zal zijn het scherm!
Als je gaat twijfelen tussen de 6615WD Gamer en de 6015WD zijn EN het scherm EN de gra-ka anders!
Met de geintergreerde videokaart van de 6015WD kun je heel weinig en dat zou jammer zijn!

EDIT: Je linkjes in de post hierboven werken ook niet btw! En waarom link je naar zepto.com?

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 26-01-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
CLB schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:41:
Met de geintergreerde videokaart van de 6015WD kun je heel weinig en dat zou jammer zijn!
Ik zou zeggen helemaal NIETS. Ik noem dat soort dingen toch altijd "Windows Beeld". Je kan Windows draaien, hele oude games en lichte 3D apps. Echter heb je het budget en dan wil je dat echt niet, zeker niet met jou doelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry, linkjes werken nu wel.

Ik ga me er nog even in verdiepen en zal dus idd gaan kiezen tussen de 6615WD UltimateGamer en de 6214W MobileGamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik wilde nog een beetje beleefd blijven O-)

Maar Gremlin heeft idd gelijk! Neem geen geintergreerde graka met dat budget/ doeleinden!

De stap van 14,1" naar 15,4" is niet groot te noemen en in mijn ogen niet noemenswaardig!
Het gaat in deze 'zaak' vooral om de resolutie die je wilt gaan draaien: 1280 x 800 vs 1680 x 1050!

Hieronder 4 configuraties die qua prijs rond de 1100 euro EX btw zitten:

Zepto Znote 6615WD Gamer:
€ 1095,00
15.4" WSXGA+ 1680x1050
1024MB (2x512) DDR2 PC5300
1,83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600
80GB 5400 rpm SATA Hitachi

DVD-RW Dual Layer Burner
Intel® PRO/Wireless 3945ABG
Ingebouwde bluetooth
6 Cell Standaard Batterij
24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

Zepto Znote 6214W:
€ 999,00
14.1" WXGA Crystal Clear 1280 x 800
1,83 GHz Intel® Core™2 Duo T5600

80GB 5400 rpm SATA Hitachi*
DVD-RW Dual Layer Burner (All)
Ingebouwde bluetooth
US (United States) 6014/6214

*Omdat je nog 100 euro over hebt, kun je hiermee je HD nog 'upgraden'
-100 GB 5400 rpm kost je 16 euro meer
-80 GB 7200 rpm kost je 16 euro meer
-120 GB 5400 rpm kost je 36 euro meer
-100 GB 7200 rpm kost je 46 euro meer

Zepto Znote 6214W:
€ 1.055,00
2,00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200

80GB 5400 rpm SATA Hitachi*
Ingebouwde bluetooth

*Omdat je nog 50 euro over hebt, kun je hiermee je HD nog 'upgraden'
-100 GB 5400 rpm kost je 16 euro meer
-80 GB 7200 rpm kost je 16 euro meer
-120 GB 5400 rpm kost je 36 euro meer
-100 GB 7200 rpm kost je 46 euro meer

Zepto Znote 6214W:
€ 1.134,00
20484MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200
80GB 7200 rpm SATA Hitachi

Ingebouwde bluetooth
+ Gratis XL-sleeve

[ Voor 74% gewijzigd door CLB op 26-01-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:37:
Aan het begin van dit topic waren er ook mensen die me een macbook aanraadden.
Op de academie hebben een heleboel mensen de 13" want groter is niet te betalen voor een student. 13" breedbeeld, dus nog kleiner en ook met 1280x800 res. Waarom hoor ik daar dan niemand over? Ik kan nu dus een 14,1" kiezen met dezelfde specs als de middenklasse macbook alleen dan een gewone laptop met xp wat ik graag wil.

Ik ben er nog steeds niet uit.

(btw, is er in geldrop de mogelijkheid om het verschil te bekijken/testen? ik werk n.l op de zaterdagen in geldrop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zoek gewoon een shop (of meerdere en kijk eens naar laptops of er mss verschillende modellen zijn met andere resoluties of vraag even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:59:
(btw, is er in geldrop de mogelijkheid om het verschil te bekijken/testen? ik werk n.l op de zaterdagen in geldrop)
Hmm denk persoonlijk van niet, aangezien in IJsselstein het Zepto repair centre zit!
Geldrop is de woonplaats van Joep, de directeur van n4all dus vandaar...
Toen ik daar was, waren er ook maar 2 Zepto laptops aanwezig (6015WD en 'n ouder type)
Is wel gelijk aan te merken dat er weinig/ geen Zepto's terugkomen qua gebreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

komende week bij de Aldi:
€999 (hou je nog een euro over voor n ijsje ;))

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_05/OFF01.HTM
http://www.medion.de/md98100/nl/flash.html

1,6 GHz Intel® CoreTM Duo Processor T2050
• 1.6 GHz
• 533 MHz FSB
• 2 MB L2 Cache

• 17" extra groot TFT WXGA
widescreen scherm 16:10
bioscoopformaat met 1440 x 900
resolutie

• 1024 MB DDR2 SDRAM werkgeheugen
(beide geheugenbanken bezet)
• Grote 160 GB harde schijf
• ATI® MobilityTM Radeon®
X1350 PCI-Express x16
grafische kaart met
128 MB memory - Hyper -
MemoryTM technologie
• DVD-writer/rewriter
Met DVD-RAM en Dual layer
ondersteuning.
• 6-kanaals audio-uit
(analoog + S/P-DIF)
Voor de digitale thuisbioscoop-
ervaring met optimaal geluid.
Alleen in combinatie met een
geschikt luidsprekersysteem.
(Niet inbegrepen.)
• Intel Pro/Wireless 3945-wireless
Lan 802, 11B/G. Snelle draadloze
dataoverdracht met tot 54 Mbit/s
netwerkcontroller 10/10 Mbit/s V.90
modem (inclusief modem kabel)
• Multikaartlezer
(SD/MMC/MS & MS Pro)
• 2 luidsprekers
• 1 subwoofer
• 10/100 Mbit/s Fast Ethernet
• V.90 modem incl. modem-
aansluitkabel

Inclusief
• afstandsbediening,
• draagtas,
• USB scroll muis,
• DVI adapter,
• externe adapter,
• Li-lon accu.

Bijgeleverde software
• Microsoft® Windows VistaTM
Home Premium
voorgeïnstalleerd en op Recovery
DVD-ROM
• Microsoft® Works 8.5
voorgeïnstalleerd en op CD/DVD-ROM
• MEDION Home Cinema
• voorgeïnstalleerd en op CD/DVD-ROM,
OEM versie professioneel programma
voor video- en audiotoepassingen!
• PowerDirect
OEM Versie
(voorgeïnstalleerd en op CD/DVD)

Aansluitingen:
• 4 x USB 2.0,
• 1 x FireWire IEEE 1394,
• 1 x DVI out,
• 1 x TV out,
• 1 x netwerk (RJ45),
• 1 x PCI Express Card Slot 54,
• 1 x modem (RJ11),
• *1 x microfoon,
• *1 x line in,
• *1 x line out,
• *6-kanaals audio out
• (analoog + S/P-DIF)•
*Deze aansluitingen zijn bruikbaar,
afhankelijk van de software-
instellingen

En het geheugen kun je natuurlijk altijd nog uitbreiden (2*512 verkopen, 2*1024 kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
grafische kaart is hypermemory, echt leuk is dat wel niet.
Denk dat de grafische kaart toch wel beetje gaat worstellen met aero...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vader heeft 3 jaar een acer laptop zonder problemen gehad , en nu heeft hij , en ik allebij een Acer Aspire 5680 en ik ben hier heel tevreden over, is niks mis mee...
De laptop van mijn vader wordt nu gebruikt voor Solid Works trouwens ;)

specs : Core2 5680, Geforce GO 7600, 2gig ram, 120gb hs, 15 inch widescreen
prijs : ca 1000 euro ex btw
edit : had niet gezien dat de topic al 4 pagina's lang was !
mvg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Volgens mij is het gewoon een 128MB grafische kaart, maar met HyperMemory kan dit verhoogd worden met 256MB van het systeemgeheugen tot 384MB. (zie http://www.medion.de/md98100/nl/_content/grafik/index.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Acer staat niet echt bekend om z'n stevigheid, iets wat de TS uiteraard wel wil...

Die Aldi laptop is nou ook niet echt spectaculair :| 17" en 'n videokaart :X

@ TS: En al iets dichter bij je Zepto keuze gekomen?

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 27-01-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ben net na m'n werk naar de mediamarkt gegaan en heb de drukke verkoper zo ver gekregen dat ie even 3 laptops voor me van het rek heeft gehaald; een zwarte 13" macbook en 2 sony vaio's (type's weet ik niet meer), een 14,1" en een 15,4" , allemaal widescreens. Heb voor de sony's gekozen omdat die qwa design en formaat erg dicht bij de te kiezen Zepto's in de buurt komen.
De verkoper zelf had er natuurlijk de ballen verstand van en heb z'n verkooppraatjes maar even genegeerd.

Nou, naast elkaar is het verschil duidelijk zichtbaar én voelbaar.
De 15,4" zal inderdaad fijner werken maar dan lever je wel in qwa gewicht en formaat, vooral de dikte. Iconen te klein en resolutie (1280x800) op de 14,1" vond ik helemaal niet tegenvallen, heb natuurlijk geen progs. kunnen draaien maar goed.
De macbook is toch echt klein maar daar zie ik genoeg mensen op school mee werken dus ik zie het probleem niet.

Aangezien ik voor mobiliteit ga lijkt me na vandaag de 14,1" Zepto de meest voor de hand liggende keuze en kan ik max. specs kiezen voor m'n geld.

De 6214W word het dus!

nogmaals thnx allemaal voor jullie reply's, ik ga bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sony's zijn op vlak van degelijkheid niet veel beter dan Acer. Het mooie design is maar schijn, na enkele weken begin je de verf eraf te krassen/bladeren en na verloop van tijd wordt het lelijker dan de concurrentie. En je betaalt teveel voor de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Leuk! Ja idd 14,1" ten opzichte van 15,4" is qua formaat (in centimeters) niet zo'n groot verschil!

Welke uiteindelijke config heb je besteld/ ga je bestellen? Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rapture; ik bedoelde met design de bouw van de laptop, dat ze qwa formaat redelijk dicht in de buurt komen van de zepto's.

@CLB;
Zepto Znote 6214W:
€ 1.055,00
2,00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200
100GB 5400 rpm SATA Hitachi*
Ingebouwde bluetooth

en dan nog een paar centen over voor een sleeve en een draadloze muis ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Whoow! Zeker mooie config hoor! Supersnelle proc, 80GB HD en GB RAM! (eventueel later up te graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:24:
Acer staat niet echt bekend om z'n stevigheid, iets wat de TS uiteraard wel wil...
Ze staan er meer om bekend om binnen 3 maanden uit elkaar te vallen, 1 jaar = afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh, edit: ik heb de 80GB HD besteld, dan hou ik nog wat over voor een sleeve en muis en over een tijdje een externe HD kopen.

En nu, geduldig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ajaa kleine typo! _/-\o_ Waarzo besteld?

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 27-01-2007 19:02 ]

Pagina: 1 2 Laatste