G5 of MX518

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
(jarig!)
Hallo,

Ik ben binnenkort jarig, dus ik dacht dan vraag je een mooi muisje voor bij m'n nieuwe game pc (Want deze die ik nu heb beweegt in sommige delen van BF2 heel snel, waardoor ik kansloos ben. Dit kan ik niet veranderen in het spel namelijk, en als ik het over heel windows lager zet is het overal heel traag.) Dus ben ik even opzoek geweest naar recente en goede game muizen, ik heb ook rond gekeken bij topics hier over discussies. Maar veel schiet ik er niet mee op, aangezien iedereen is anders zegt. Mijn moeder heeft een budget van rond de 50 euro. Ik kan de muis hier in de buurt afhalen (http://www.jham-trading.nl/) G15 = 45 euro, MX518 = 36 euro. Er zit een beetje prijs verschil tussen, maar de MX518 heeft ook 400 DPI minder. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Razer copperhead? Ook wel een vet ding (niet heel veel duurder, tijdje terug heb ik d'r 65 voor betaald)

Daarvoor een mx510 gehad, beviel me wel aardig, maar de copperhead is echt de beste die ik ooit heb gehad qua ligging, knopjes en gebruik ingame :) Mooie profielen, on the fly instelbaar etc.

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Heb zelf de mx518 me broertje de G5

Het fijne bij de G5 de dpi is instelbaar on the fly, en persoonlijk vind ik de mx/g serie erg fijn in de hand liggen (lange cs tijd achter de rug ermee zowel mx500 - 510 - 518 gehad allemaal fijn)

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:22
er is laatst een test geweest van 17 muizen

http://www.esreality.com/...ongpost&id=1265679&page=1

maar natuurlijk is het eigen voorkeur, wil je 2 duimknoppen of heb je er aan 1 genoeg. en natuurlijk moet je altijd ffies kijken of je hem lekker in de hand vind liggen (nou maakt dat met de 518 en de g5 niet zoveel uit)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:52

Tazzios

..

er is een muis benchmark waarbij de mx510 het best scoort de mx518 is hier een variant van
benchmark:
nieuws: Zeventien muizen blootgesteld aan nieuwe laboratoriumtest
maar ondertussen heeft de G5 een firmware update gehad met enkele verbeteringen
firmware:
meuktracker: Logitech G5 Laser Mouse 1.2

frunz was me voor _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 19-01-2007 21:16 ]

• SOEPSTENGEL13
(jarig!)
j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:12:
Razer copperhead? Ook wel een vet ding (niet heel veel duurder, tijdje terug heb ik d'r 65 voor betaald)

Daarvoor een mx510 gehad, beviel me wel aardig, maar de copperhead is echt de beste die ik ooit heb gehad qua ligging, knopjes en gebruik ingame :) Mooie profielen, on the fly instelbaar etc.
Nooit van gehoord even kijken.
Tazzios schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:15:
er is een muis benchmark waarbij de mx510 het best scoort de mx518 is hier een variant van
benchmark:
nieuws: Zeventien muizen blootgesteld aan nieuwe laboratoriumtest
maar ondertussen heeft de G5 een firmware update gehad met enkele verbeteringen
firmware:
meuktracker: Logitech G5 Laser Mouse 1.2
De MX518 helemaal onderaan? Ook heb ik ioets gehoord over USB versnellen, is dat gebeurd bij die MC500 ofzo?
Frunz schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:15:
er is laatst een test geweest van 17 muizen

http://www.esreality.com/...ongpost&id=1265679&page=1

maar natuurlijk is het eigen voorkeur, wil je 2 duimknoppen of heb je er aan 1 genoeg. en natuurlijk moet je altijd ffies kijken of je hem lekker in de hand vind liggen (nou maakt dat met de 518 en de g5 niet zoveel uit)
Gebruik ik nooit, duimknoppen, als je maar kan klikken zodat je iemand neer schiet in BF2 :P

[ Voor 19% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 19-01-2007 21:19 ]

Verwijderd

Het is een kwestie van smaak. Behalve de razor, want dat is een kwestie van wansmaak. Voor een jij geeft eigenlijk de twee beste muizen aan op de markt: de 1600 dpi 518 en de 2000 dpi g5. De 518 heeft fijne knoppen voor browsen, omdat hij 2 knoppen heeft bij de duim en ook 2 scrollknoppen. Echter, wanneer je sensitivity wilt aanpassen is de G5 de onbetwiste koning. Je kan direct de dpi veranderen, met 3 voorgeprogrammeerde standen. Ook heeft deze muise verwisselbare gewichten, dus je kunt voor jezelf het optimale gewicht bepalen.
De afweging is dus òf goed browsen òf goed gamen.

• SOEPSTENGEL13
(jarig!)
Ik heb op m'n momentele muis ook 2 duim knoppen, maar gebruik ze nooit! :P

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42
Ik vind de MX518 duidelijk beter dan de G5, heb ze allebei.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:59
Ik zou de G5 nemen, die heeft tenminste knoppen waarmee je de gevoeligheid tijdens het spelen kunt veranderen (echt heel handig). Dit hebben alle andere genoemde muizen volgens mij niet. Is gelijk je bf2 probleem opgelost. Zelf gebruik ik de G7, die zo'n beetje hetzelfde is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van gewoon eens te gaan naar een winkel waar ze meerdere muizen hebben en je zelf kunt voelen hoe die dingen in de hand zitten :?

Features zijn leuk en wel, maar een muis is niet voor niets een Human interface device. Geen twee handen zijn dezelfde en als een muis niet goed in *jouw* hand past heb je er geen zak aan :z

Oslik blyat! Oslik!

• SOEPSTENGEL13
(jarig!)
Lijkt me sterk dat een muis niet fijn zit, zelfs een oude mislukte muis kan fijn zitten.
leonpwner1 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:18:
Ik zou de G5 nemen, die heeft tenminste knoppen waarmee je de gevoeligheid tijdens het spelen kunt veranderen (echt heel handig). Dit hebben alle andere genoemde muizen volgens mij niet. Is gelijk je bf2 probleem opgelost. Zelf gebruik ik de G7, die zo'n beetje hetzelfde is.
Dat is wel handig idd, hele goede reden om die te nemen! :P Zelf houd ik niet echt van wireless, altijd opladen, net zoals die ik nu heb, die is na een dag leeg!

[ Voor 80% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 20-01-2007 10:21 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43
SOEPSTENGEL13 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:19:
Lijkt me sterk dat een muis niet fijn zit, zelfs een oude mislukte muis kan fijn zitten.
Dus omdat een oude muis fijn kan zitten lijkt het je sterk dat een nieuwe muis niet fijn kan zitten :? Vrijwel elke muis heeft weer een andere vorm, dus dat is heel persoonlijk.

The devil is in the details.

Verwijderd

De MX-300 heb ik al een paar jaar in mijn bezig en was volgens de muizentest van tweakers nog steeds een van de beste, het is een standaard muis met 2 knoppen en voor mij zijn extra knoppen overbodige luxe, de vorm is prima.

• SOEPSTENGEL13
(jarig!)
Ja die heeft m'n broer ook.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
G5 zou ik kiezen, dat dpi kiezen is echt wel een voordeel. Verder kan je ook overwegen op een G7 :P draadloos nog fijner.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ga eens voelen in een winkel, de MX518 heeft een iets lager (of hoger weet ik niet meer) profiel dan de G7 (die weer hetzelfde is als de G5), voor de rest zal je van die features toch niks merken, ik switch met m'n G7 altijd tussen de 800 en 400 DPI.

Op 2000 hield mn X700 pro het niet eens bij als ik snel ronddraaide :P
Pagina: 1