Zoals de titel al zegt het ik een Ubuntu 6.06 LAMP server geïnstalleerd. Hierop wil ik echter ook een aantal shares aan maken en die delen met Samba. Samba heb ik dus geïnstalleerd en de deamon draait ook gewoon. Graag zou ik willen dat als ik verbinding maak mijn met Windows XP bak dat me dan om een gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagt, maar dat lukt me maar niet.
Via Google, Tweakers en de Samba site heb ik al gezocht, maar ik zie niet waar de fout zit.
Mijn smb.conf:
De gebruiker waar ik mee in wil loggen staat ook in smbpasswd (aangemaakt door als root smbpasswd -a NAAM te doen)
Het probleem is dat ik het alleen voor elkaar krijg om:
- of in te loggen zonder gebruikersnaam of wachtwoord in te hoeven te geven,
- of als ik een inlogscherm krijg dan krijg ik die de hele tijd weer terug zonder dat ik de inhoud van de share zie.
(ik test allebei de bovenstaande dingen met share2, share1 is nu ook openlijk toegankelijk, maar als ik share2 goed heb doe ik dat ook met share1)
Heeft iemand een idee waar het aan ligt? Of welke instelling ik fout heb staan?
Via Google, Tweakers en de Samba site heb ik al gezocht, maar ik zie niet waar de fout zit.
Mijn smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [global] workgroup = WORKGROUP security = user smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd log file = /var/log/samba/%m.log encrypt password = yes [share1] path = /int1 [share2] path = /home/NAAM writeable = yes guest ok = no public = no |
De gebruiker waar ik mee in wil loggen staat ook in smbpasswd (aangemaakt door als root smbpasswd -a NAAM te doen)
Het probleem is dat ik het alleen voor elkaar krijg om:
- of in te loggen zonder gebruikersnaam of wachtwoord in te hoeven te geven,
- of als ik een inlogscherm krijg dan krijg ik die de hele tijd weer terug zonder dat ik de inhoud van de share zie.
(ik test allebei de bovenstaande dingen met share2, share1 is nu ook openlijk toegankelijk, maar als ik share2 goed heb doe ik dat ook met share1)
Heeft iemand een idee waar het aan ligt? Of welke instelling ik fout heb staan?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.