Toon posts:

Dvd home cinema aansluiten TFT monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende in m'n hoofd gehaald:
Ik wil m'n DVD Home Cinema set (Sony DAV-DZ110) aansluiten op een TFT monitor (22'' bijvoorbeeld).

Waarom?
-Een plasma/lcd scherm is me nog te duur,
-TV kijk ik niet.

Ik heb niet zo'n grote kamer, op dit moment heb ik net een TV gekregen van een kennis, op zich een heel mooi ding maar het ding heeft kuren met de scart aansluitingen (dat is nou net het enige dat ik gebruik), en het is nogal een lomp geval.
Even een plaatje van de achterkant van m'n versterker:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/modelrc/rear.jpg

Mijn vraag aan jullie; is het mogelijk om het scart/composiet signaal van m'n versterker om te vormen naar VGA/DVI signaal, dit aan te sluiten op een monitor :?

Verwijderd

Voor component naar VGA zijn een hoop oplossingen te vinden. Wordt veel gebruikt bij XBOX game consoles.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier ga ik eens even naar kijken.... Het is dan natuurlijk wel de vraag of ik het een beetje schermvullend kan krijgen enzo met zo'n oplossing.
Dit zal ik dan gewoon moeten proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden op de Conrad site, zou dit ook werken?: AV-kabel SCART-stekker/VGA-stekker

Dit is 't verhaaltje wat erbij staat
Geschikt voor overdracht van videosignalen (75 Ω).
Sluit eenvoudig uw PC aan op uw SCART-ingang van de televisie.

Alleen is 't bij mij wel ff andersom Scart-dvd> VGA monitor.

Verwijderd

Heb je op Google al 's gezocht op "component to vga"? Dan kom je erachter dat een simpel kabeltje niet voldoende is, maar je een transcoder nodig hebt. Dat Conrad kabeltje zal dus niet gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't ff uitgezocht, maar ik geloof dat ik dan veel beter voor een lcd TV kan gaan.

Nog goedkoper ook... Zag net een Samsung 60cm lcd voor €400-, dat is nog goedkoper dan een monitor+converter.

Bedankt _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:01:
Ik heb 't ff uitgezocht, maar ik geloof dat ik dan veel beter voor een lcd TV kan gaan.

Nog goedkoper ook... Zag net een Samsung 60cm lcd voor €400-, dat is nog goedkoper dan een monitor+converter.

Bedankt _/-\o_
Heb je naar de TV misschien een linkje voor me ?

Verwijderd

Topicstarter
Uum ik heb 't ff voor je nagezocht, ik denk dat 't een lokale aanbieding is want hij staat niet op de site, wel in het foldertje wat we vandaag in de bus hebben gehad.
Bij scheer&foppen
Ook alleen geldig op 27Jan. 09.00-11.00
Tis een Samsung LE-23R32
Voor 429... Geen 400 O+

T'is dat ik net van allerlei anders heb gekocht& een tv van iemand heb gekregen, anders was ik em gaan halen :9
Pagina: 1