Toon posts:

Blauw scherm na installatie mobo en proc

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe spulletjes geinstalleerd zoals mobo, proc, voeding. Wat is oa nog had was mijn harde schijf en cdrom spelers.
Na alles in elkaar te hebben geschroeft, mijn nieuwe mobo in mijn kast enz.

Ik op de power knop gedrukt en hij loopt tot dat ik een blauw scherm krijg!!

Met daar kort samengevat:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is....

Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers...

Technische informatie (mogelijk in het engels)

*** STOP: 0x0000007B (0xF79B5524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Iemand toevallig ervaring met dit probleem??

Heb zelf het idee dat er iets mis is met mijn harde schijf maar die heb ik gewoon netjes neergehangen en de voeding kabel met IDE kabel vast geplugd.

Alvast bedankt!!!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Opnieuw installeren is de enige 'oplossing'.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Je hebt een compleet nieuw systeem, maar wil draaien op de oude Windows instalatie?

Dat gaat vaak "niet helemaal lekker" zullen we maar zeggen.
Even Windows opnieuw instaleren, en het zal waarschijnlijk een stuk beter werken.

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad een compleet nieuw systeem met een 160 gb Maxtor uit mijn oude systeem. Hoe komt dat dan, dat mijn nieuwe systeem hem niet opstart??

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:43:
Heb inderdaad een compleet nieuw systeem met een 160 gb Maxtor uit mijn oude systeem. Hoe komt dat dan, dat mijn nieuwe systeem hem niet opstart??
Als je je oude Windows er nog op hebt staan gebruikt hij drivers die niet voor je nieuwe spullen geschikt zijn en zal hij problemen gaan maken. Dit is basic stuf.

Nieuw systeem is schone instalatie met de daarbij behorende nieuwe drivers.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Omdat 95% van de hardware anders is :9

Verwijderd

Topicstarter
oke dan. Maar ik zou mijn harde schijf nog wel terug in mijn oude systeem kunnen zetten en daar mijn belangrijke bestanden (fims en mappen enz) op cd kunnen branden??

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Het kan wel hoor, maar toch zal je vaak een nieuwe install moeten doen, had zelf proc, moederbord en geheugen vervangen, en keek effe of ie het deed toen die doorstartte, ff 15 minuten was die bezig met de nieuwe hardware aan et installeren en ik kon weer verder 8) , werk nu nog steeds op die install.

Maar bij jou moet je dus wel een nieuwe install doen, nadat je je gegevens hebt geback uped

[ Voor 13% gewijzigd door Farmerpeter op 19-01-2007 20:50 ]

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:47:
oke dan. Maar ik zou mijn harde schijf nog wel terug in mijn oude systeem kunnen zetten en daar mijn belangrijke bestanden (fims en mappen enz) op cd kunnen branden??
Yep, moet lukken. Als je toevallig partities hebt kan je je bestanden bijvoorbeeld naar D: copieren, en dan gewoon op C: in je nieuwe systeem Windows opnieuw installeren.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je naar een ander moederbord met een (bijna) dezelfde chipset oid gaat, wil het meestal wel.. ff de drivers opruimen en er opnieuw opknallen..

Wanneer je een totaal ander pakket hebt, daarintegen, gaat het gewoon niet meer. Je hebt een nieuwe installatie nodig. En ja, door de schijf in een andere PC te hangen, of in je oude, kun je alles nog backuppen. Ook een Linux boot-CD doet het goed..

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:46
Ik heb pas mijn P4PE vervangen door een P4P800-E Deluxe. Voor die wissel heb ik eerst de drivers voor de nieuwe chipset geinstalleerd. Dit deed ik met behulp van de info op 'STOP 0x0000007B'-fout na het verplaatsen van de Windows-systeemschijf naar een ander systeem. Daarna herkende Windows soepel de vernieuwde hardware en kon ik verder.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Topicstarter
Er zit staat een partitie op een C en D schijf, ik kopieer nu alles naar mijn D schijf (45gb) nadat ik dat allemaal heb gedaan moet ik mijn windows XP cd opstarten en dan zeggen dat ie moet formatteren op de C schijf??

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:15:
Er zit staat een partitie op een C en D schijf, ik kopieer nu alles naar mijn D schijf (45gb) nadat ik dat allemaal heb gedaan moet ik mijn windows XP cd opstarten en dan zeggen dat ie moet formatteren op de C schijf??
Yep, basic Faq/tweaker stuff 8)

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben benieuwd. Moet ik nog met iets rekening houden??
En stel dat ik na de nieuwe installie toch ook weer dat blauwe scherm krijg wat dan??

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:18:
oke ik ben benieuwd. Moet ik nog met iets rekening houden??
En stel dat ik na de nieuwe installie toch ook weer dat blauwe scherm krijg wat dan??
Dan heb je een probleem ;)

Nee, zal wel loslopen, is gewoon een basic nieuwe instalatie.
opstarten vanaf cd, partitie voor instalatie kiezen ( C: dus ), formateren in NTFS(snel) en de rest windows cd volgen.

Kind kan de was doen :)

Verwijderd

Topicstarter
wat is vaak beter dan. snel formateren of gewoon formateren?? ik weet alleen dat de 1 inderdaad sneller is, maar dan zou je toch altijd voor snel kunnen kiezen

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:24:
wat is vaak beter dan. snel formateren of gewoon formateren?? ik weet alleen dat de 1 inderdaad sneller is, maar dan zou je toch altijd voor snel kunnen kiezen
Ik gebruik al jaren snel, werkt gewoon prima. Nog nooit iets van problemen gemerkt tussen snel en normaal.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Tussendoor effe een volledige Lowlevel format joh. Vooral als je van platform overstapt. (NT4, NT5 famillie, NT6, Win9x, Linux). Daarna een snelle format...

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Shaggy_NL schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:28:
Tussendoor effe een volledige Lowlevel format joh. Vooral als je van platform overstapt. (NT4, NT5 famillie, NT6, Win9x, Linux). Daarna een snelle format...
Jij snapt volgens mij niet helemaal waar je het over hebt. Als je na een snelle format nog problemen krijgt met resten van oude gegevens heb je een ongelofelijk brak filesystem. Lowlevel format is onzin met de drives van tegenwoordig, een normale format bemoeilijkt alleen het opzettelijk(!) terughalen van data.

TS: Een snelle format is zat. Kijk even in de relevante FAQs/(zoek)websites als je hier meer over wilt weten.
Tenzij je schijf brak is, een normale format wil dat soort problemen wel eens aan het licht brengen en (laten) verhelpen, voor zover mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door DataGhost op 20-01-2007 02:19 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

eddyemmertje: ik mis een heleboel inzet en research van jouw kant. En laat dat hier op GoT nou net niet de bedoeling zijn ;) Neem eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over het gebruik van GoT.

Het PMG Beleid is in dit specifieke geval een goed startpunt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.