Goedkope hifi oplossing.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02 21:01
Op dit moment heb ik op mijn (studenten)kamer geen radio of andere audio-apparatuur. Omdat ik toch wel erg graag muziek wil luisteren zoek ik een manier om tóch voor een beperkt budget (ben student hé! :() een audio-installatie te kopen. Nou weet ik dat ik het best een receiver + goede speakers kan kopen, maar ik kan nou eenmaal niet het benodigde geld bij elkaar krijgen. Heb slechts zo'n 200 á 300 euro die ik hiervoor vrij kan maken.

Nou is mijn vraag of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld een JVC Mini HiFi setje oid te kopen en daar via een kabeltje mijn PC op aan te sluiten? Als het goed is heeft zo'n setje toch een versterker en moet ik toch muziek van mijn PC zo kunnen luisteren, right? Ik wil dit setje hooguit 3 á 4 jaar gebruiken, tot ik geld heb voor een goede installatie.

Is dit een goede oplossing, of kan ik dan beter goede PC speakers + geluidskaart kopen?

Forgive me my ignorance :D

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Als je bij Conrad 2 van die goedkope Eltax-zuiltjes koopt, en daar voor 100 euro 2ehands een versterker bijkoopt, heb je een érg leuk setje voor de studentenkamer :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Wormaap schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:29:
Als je bij Conrad 2 van die goedkope Eltax-zuiltjes koopt, en daar voor 100 euro 2ehands een versterker bijkoopt, heb je een érg leuk setje voor de studentenkamer :)
Het kan nog goedkoper, kijk maar op Marktplaats.nl voor een paar leuke speakers en een versterker. 2ehands bied veel meer waar voor het geld dan nieuw imo, en ik ben zeker niet de enige die dat vind.

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 13:32
In dit soort gevallen kan je het beste op marktplaats rondneuzen. Vaak staan daar wel goede dingen voor relatief lage prijzen bij. Voor 290 Euro zou ik een heel eind kunnen komen.
Bijv. enkele willekeurige advertenties:

http://audio-video.marktp...yo-versterker-a-8640.html
http://audio-video.marktp...bi-wire-luidsprekers.html

Indicatie: die luidsprekers zou je voor 60e moeten proberen te krijgen. De onkyo versterker 140e.
= 200e , dan heb je nog ruimte voor cdspeler en goede luidsprekerkabels, kabeltje voor pc aan te sluiten.

Nou dan denk ik dat je kwalitatief goede sound hebt wat redelijk zijn waarde behoud, dan dat je zo'n all-in-one dingetje koopt. Koop als het beetje kan geen sweex oid als geluidskaart, ook hier raad ik je aan om op marktplaats te kopen. Heb vorig jaar een oude SB1024live gekocht, kwalitatief een stuk hoger dan nieuwe el cheapo dingetjes. Succes ermee

[ Voor 41% gewijzigd door appies op 19-01-2007 20:44 ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Je kan verschillende kanten op:

• Je kan een goede geluidskaart + speakers aan je pc knopen. Kan je gewoon internetstreams luisteren, plus nog MP3's/CD's
• Je kan een 2e hands versterker op de kop tikken op marktplaats, plus Eltax speakers van conrad (heb ik zelf gedaan; goedkoop, en een best redelijke prijs/kwaliteistverhouding)
• wat je eventueel als 3e zou kunnen doen (en mijn voorkeur zou hebben) is een 2e hands receiver kopen op marktplaats, plus een paar budgetspeakers bij conrad, en deze dan aan je geluidskaart hangen. Zo heb je en de zenders uit de ether, en kan je op je PC MP3's /CD's via je versterker afspelen. Een beetje el-cheapo geluidskaart heb je voor minder dan 2 tientjes...

Ik heb zelf voor een paar tienen een Denon gescoord ergens, en daar 2 eltax speakers aan gehangen, plus nog een sub voor het betere filmwerk, en ik ben daar erg tevreden over. Verwacht geen high-end hifi geluid, maar ik gok dat ze voor jouw (en mijn) situatie prima voldoen.

[ Voor 16% gewijzigd door Spacecowboy op 19-01-2007 20:46 ]

HENG HENG

Verwijderd

Veel van die minisetjes hebben a) geen ingang voor externe apparaten, en b) speakertjes met erg slecht geluid. Misschien zijn er uitzonderingen, maar ik zou er met een grote boog omheen gaan.

De oplossing bij laag budget: tweedehands! Marktplaats, Ebay, de plaatselijke hifi-boer die ook aan inruilen doet, advertentiekaartjes bij je supermarkt, en zelfs (of misschien wel vooral) de plaatselijke kringloopwinkel.

Met een budget van 200+ euro kun je dan een heel leuk setje scoren, en met een beetje mazzel kun je bij een kringloopwinkel voor een euro of 50 iets heel acceptabels halen: die krijgen vaak dingen uit erfenissen of (voor weinig) uit inboedels van mensen met geldproblemen, en de gemiddelde kringloopwinkelmedewerker heeft geen flauw idee wat een stereo installatie kost, en dat scheelt in de prijs. 2 jaar geleden nog een nette Marantz receiver en 2 Magnat boekenplankluidsprekers gezien voor 65 euro. OK, dat setje was wel 15 jaar oud, maar werkte perfect, en een kennis van mij is er nog steeds blij mee. :)

• Konstantine
Allemaal al vast bedankt voor jullie reacties! Dit is sowieso productiever dan als relatieve leek proberen uit te zoeken wat het best is.

Vooral het idee van 2e hands receiver + budget speakers spreekt me heel erg aan. Zo kan ik inderdaad muziek van mn PC luisteren (streams / mp3's) en gewoon CD's luisteren.

Ik heb me een tijdje geleden al behoorlijk verdiept in Receivers en Speakers, maar een beetje degelijke nieuwe set ligt gewoon op dit moment nog niet binnen mijn mogelijkheden. Daarom wil ik dus iets kopen, waar ik een jaar of 4 mee vooruit kan (misschien iets langer), maar wat ik op den duur vervang door échte kwaliteit :)

Als er nog andere suggesties zijn, of op andere manier advies hou ik me van harte aanbevolen!

[ Voor 29% gewijzigd door Konstantine op 19-01-2007 20:58 ]

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• Spacecowboy

Spacecowboy

Tweedehands kan je vaak ontzettend goed spul kopen (Denon, Marantz) voor relatief weinig geld. Het mooie is vaak dat dat spul van dusdanige kwaliteit is dat het echt nog wel een goed aantal jaren mee kan.

HENG HENG

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Je kunt misschien op de markt nog wel oude boxen vinden. Prima boxen, heel goed spul, vind ik. Dat is ook een optie :)... Misschien kom je er ook wel een radio vinden. Je hebt alleen geen cd-speler... Als het goed is kan je je pc ook aan die dingen knopen.

Ik heb hier een hele tijd gewerkt met (2) oude boxen en een platenspeler als versterker (samen iets van 10 à 15 gulden). Die platenspeler zat weer op de out van m'n mengpaneel, waar weer op de in m'n pc zat en een autoradio, werkte perfect :9 (alleen kan ik het weer niet aansluiten op me soundblaster geluidskaart |:()

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• heracles
ibmos2warp schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:15:
Je kunt misschien op de markt nog wel oude boxen vinden. Prima boxen, heel goed spul, vind ik. Dat is ook een optie :)... Misschien kom je er ook wel een radio vinden. Je hebt alleen geen cd-speler... Als het goed is kan je je pc ook aan die dingen knopen.

Ik heb hier een hele tijd gewerkt met (2) oude boxen en een platenspeler als versterker (samen iets van 10 à 15 gulden). Die platenspeler zat weer op de out van m'n mengpaneel, waar weer op de in m'n pc zat en een autoradio, werkte perfect :9 (alleen kan ik het weer niet aansluiten op me soundblaster geluidskaart |:()
Waarom niet speakers direct aan versterker en die weer aan je pc? Je computer kan ook cd's afspelen ed, dus dat lijkt me makkelijker?

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:56
Gezien wat je er mee wilt doen, je budget en je lokatie (studentenkamer, niet bepaald een concertzaal, veel troep erin en geen mogelijkheden om je speakers netjes te plaatsen) denk ik dat er in de andere reakties teveel de nadruk gelegd wordt op de geluidskwaliteit.

De geluidsbronnen die je overweegt zijn slecht. Radio is gegarandeerd slechter dan de aller goedkoopste audio apparatuur. Een signaal van je computer is alleen maar van goede kwaliteit als je een goede kwaliteit audio kaart hebt, met een line uitgang, dus je moet niet de speaker of hoofdtelefoon uitgang gebruiken.
Daarnaast moet je dan ook nog CD's spelen of hoge bitrate mp3's. Met het gemiddelde 128k mp3'tje, of de 64k of 96k internet radio stream maakt het ook niet meer uit wat voor audio apparatuur er aanhangt.

Combineer dit met je budget en je waarschijnlijk kleine ruimte en het lijkt mij duidelijk dat je gewoon een microsetje moet kopen. Eventueel met een ingang als je hem op je PC aan wilt sluiten.

Die mening doet waarschijnlijk een aantal audio liefhebbers hier gruwen :) , maar het gaat erom hoe jij er tegenover staat.

Wat je in ieder geval wel in de gaten moet houden is dat als je je PC op een audio installatie aan gaat sluiten, de mogelijkheid bestaat dat je met vervelende, harde, brom te maken krijgt door aardlussen. Een goede elektriciteits voorziening in deze is wel belangrijk.

edit: of je sluit het gewoon aan met USB of bluetooth:
http://www.sony.lv/view/S...7030650843&site=odw_en_LV
http://www2.correct.com/a...2&SOORT=9818&ARTNR=318480
http://www.kieskeurig.nl/...EF2CEC12571E80046410F.htm
btw, wat is er veel van dat soort spul te vinden, met allerlei mogelijke features...

[ Voor 10% gewijzigd door locke960 op 19-01-2007 22:24 ]

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

heracles schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:26:
[...]
Waarom niet speakers direct aan versterker en die weer aan je pc? Je computer kan ook cd's afspelen ed, dus dat lijkt me makkelijker?
Omdat ik ook een out naar de pc had. En uit de pc kwam een jack, terwijl naar de platenspeler tulp moest. Ja, dan kan je een kabeltje fabriceren (die heb ik nu ook), alleen het was makkelijk dat ik met me mengpaneel kon kiezen of ik nou naar de pc, naar de platenspeler of beide wou doen. Ik kon dus ook m'n autoradio naar de pc leiden op die manier, als ik het met die platenspeler alleen had gedaan niet.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
locke960 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:34:
Die mening doet waarschijnlijk een aantal alle audio liefhebbers hier gruwen :) , maar het gaat erom hoe jij er tegenover staat.
Zelfs een slechte mp3 zal nog een stuk beter klinken op een paar goedkope Eltax zuilen dan op zo'n micro setje van 150 euro, hoor. Bovendien zal met een micro setje alles slecht klinken, niet alleen radio en slecht ge-encodeerde mp3's.

Verwijderd

Die mening doet waarschijnlijk een aantal audio liefhebbers hier gruwen :)
/me meldt zich... :'(

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als je budget beperkt is en je wil een maximale kwaliteit/prijs verhouding dan is een koptelefoon the way to go. Dat zal alleen niet naar ieders smaak zijn aangezien niet iedereen het prettig vindt om vaak een koptelefoon op te zetten.
Voor 2-300 euro zou ik 't budget 50-50 splitten tussen een goed klinkende geluidskaart (M-Audio ofzo) en een leuke koptelefoon.

Verwijderd

zijn deze boxen echt zo goed?

http://www1.nl2.conrad.co...&p_catalog_max_results=10

is dit uit de bbg niks?
Luidsprekers: Logitech Z-2300 - € 114,83

Het nut van multi-channel speakersets bij een workstation is discutabel aangezien er in kantooromgevingen vaak geen plaats voor is, en er in geluidsstudio's superieure hifispeakers of studio monitors gebruikt zullen worden. Een 2.1 speakerset is beter gepast voor kantoorwerk. Logitech heeft met de Z-2300 een stijlvol gevormde set op de markt gebracht waarmee volgens de reviews hele mooie golfvormen geproduceerd kunnen worden.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 22:05 ]

• Spacecowboy

Spacecowboy

Gezien wat je er mee wilt doen, je budget en je lokatie (studentenkamer, niet bepaald een concertzaal, veel troep erin en geen mogelijkheden om je speakers netjes te plaatsen) denk ik dat er in de andere reakties teveel de nadruk gelegd wordt op de geluidskwaliteit.

De geluidsbronnen die je overweegt zijn slecht. Radio is gegarandeerd slechter dan de aller goedkoopste audio apparatuur. Een signaal van je computer is alleen maar van goede kwaliteit als je een goede kwaliteit audio kaart hebt, met een line uitgang, dus je moet niet de speaker of hoofdtelefoon uitgang gebruiken.
Daarnaast moet je dan ook nog CD's spelen of hoge bitrate mp3's. Met het gemiddelde 128k mp3'tje, of de 64k of 96k internet radio stream maakt het ook niet eer uit wat voor audio apparatuur er aanhangt.

Combineer dit met je budget en je waarschijnlijk kleine ruimte en het lijkt mij duidelijk dat je gewoon een microsetje moet kopen. Eventueel met een ingang als je hem op je PC aan wilt sluiten.

Die mening doet waarschijnlijk een aantal audio liefhebbers hier gruwen :) , maar het gaat erom hoe jij er tegenover staat.

Wat je in ieder geval wel in de gaten moet houden is dat als je je PC op een audio installatie aan gaat sluiten, de mogelijkheid bestaat dat je met vervelende, harde, brom te maken krijgt door aardlussen. Een goede elektriciteits voorziening in deze is wel belangrijk.
Een microsetje... Juist. Die je dan weer niet op je pc kan aansluiten, en qua aanschaf even duur is als een 2e hands receiver plus wat low-budget boxen.

Sorry hoor, maar een receiver met lo-bu boxen zal in een rommelige kamer waar je wat MP3'tjes afspeelt nog altjid way beter klinken dan zo'n prutsgeval van JVC...

Overigens kan je op deze manier EN streams afspelen (=radio), EN cd's...

HENG HENG

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
downtime schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:59:
Als je budget beperkt is en je wil een maximale kwaliteit/prijs verhouding dan is een koptelefoon the way to go. Dat zal alleen niet naar ieders smaak zijn aangezien niet iedereen het prettig vindt om vaak een koptelefoon op te zetten.
Voor 2-300 euro zou ik 't budget 50-50 splitten tussen een goed klinkende geluidskaart (M-Audio ofzo) en een leuke koptelefoon.
Als je het niet zo erg vind om met zoiets op je hoofd te lopen is dit "the way to go".

Als je een beetje handig bent met solderen zou ik voor een Alien dac en een cmoy gaan.

Dat kost je dan ongeveer 120 euro aan onderdelen, dan houd je nog 180 over voor een leuke koptelefoon, hier kan je 2e hands wel een sennheiser 600 voor scoren(al ben ik daar niet zo'n fan van), ik zou voor een grado gaan maar dat is natuurlijk voledig afhankelijk van jou muzikale voorkeur

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Een koptelefoon kan prima klinken, maar is wat onhandig als je ook je telefoon nog wil horen of als je visite hebt en samen naar een CD of naar de radio wil luisteren.
Niet zo'n goede tip voor de TS denk ik... ;)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:05:
Een koptelefoon kan prima klinken, maar is wat onhandig als je ook je telefoon nog wil horen of als je visite hebt en samen naar een CD of naar de radio wil luisteren.
Ach, het is een kwestie van prioriteiten. Ik ben in m'n studententijd met een koptelefoon begonnen omdat ik niet tevreden was over m'n toenmalige hifi-setje (om preciezer te zijn: de standaard speakers waren niet best) en de koptelefoon klonk vele malen beter voor minder geld dan een set fatsoenlijke speakers. Maar ik geef toe, voor gewoon een beetje muzikaal behang kon ik wel terug vallen op die standaard speakertjes.

Tegenwoordig heb ik ook 't geld wel voor fatsoenlijke speakers maar ik gebruik ook m'n koptelefoons (ik heb er nu meerdere) met grote regelmaat. Vooral 's avonds laat zijn ze ideaal om de buren niet te storen met harde muziek :)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:05:
Als je een open koptelefoon neemt kan je over het algemeen de omgeving prima horen, moet je hem alleen niet te hard zetten. Als je met familie/vrienden wat muziek wil gaan luisteren gaat dat over het algemeen ook prima met een setje van een euro of 100.

Als je echt muziek wil gaan luisteren, maar toch nog ook met anderen kunnen luisteren, zou ik een 200 euro headphone setup nemen, en voor een euro of 100-150 een leuke 2e handse speakersetup nemen, leuke speakertjes en dan een beetje bezuinigen op de amp
downtime schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:14:
[...]

Ach, het is een kwestie van prioriteiten. Ik ben in m'n studententijd met een koptelefoon begonnen omdat ik niet tevreden was over m'n toenmalige hifi-setje (om preciezer te zijn: de standaard speakers waren niet best) en de koptelefoon klonk vele malen beter voor minder geld dan een set fatsoenlijke speakers. Maar ik geef toe, voor gewoon een beetje muzikaal behang kon ik wel terug vallen op die standaard speakertjes.

Tegenwoordig heb ik ook 't geld wel voor fatsoenlijke speakers maar ik gebruik ook m'n koptelefoons (ik heb er nu meerdere) met grote regelmaat. Vooral 's avonds laat zijn ze ideaal om de buren niet te storen met harde muziek :)
Hier ben ik het mee eens. Ben begonnen aan koptelefoons omdat ze goedkoper zijn, goed geluid leveren en je kan redelijk goede amps zelf maken voor eens stuk minder.

Zelf heb ik voor mijn muziek nu een Alessandro MS2-i, met een leuke amp speelt deze een zeer groot deel van de duurdere speaker sets weg. Al va;t de soundstage een beetje tegen.

Dus imho als je echt muziek wilt gaan luisteren, maar je hebt een redelijk nauw budget, dan zijn koptelefoons ideaal

[ Voor 42% gewijzigd door Exphy op 20-01-2007 00:23 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Konstantine
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik heb al goede headphones, maar ik wil graag óók de mogelijkheid hebben om dus via speakers muziek te luisteren. Het idee om een 2e hands receiver + speakers te kopen spreekt me erg aan en ik ben al goed om me heen aan het kijken voor leuke koopjes.

Toch wil ik nog wel even ingaan op het idee van het mirco-setje. Een aantal setjes hebben ingangen voor externe bronnen, zoals draagbare mp3 spelers e.d.. Dan moet het toch ook mogelijk zijn om je PC erop aan te sluiten? Bovendien heb ik ook wel eens setjes gezien waar achterin gewoon een Tulp ingang zat. Er zijn toch ook wel kabeltjes die van standaard PC-jack naar Tulp uitgang lopen, of niet?

Het voordeel van het microsetje vind ik, dat ik gewoon winkelgarantie heb en dat ik wat meer op looks kan letten. Bij speakers zou ik voornamelijk om m'n budget moeten denken i.p.v. écht persoonlijke voorkeuren.

Zouden deze twee setjes bijvoorbeeld niet op m'n PC gehookt kunnen worden?

http://www.jvc.nl/product.php?id=UX-G45E&catid=151
http://www.jvc.nl/product.php?id=EX-A10E&catid=153

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 16:19

Mooody

elmoody

Kijk eens naar een mini-set. Er zijn zat goede alternatieven voor dat geld, bijv:

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/DE266FADC94E3E7FC1256E5E004120FF_big.jpg
JVC EX-A1

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:09
Ik wilde ook speakers via een rceiver (of versterker) op de pc aansluiten. De wharfedale diamond 9.2. Nu dacht ik eerst dat dit een goed idee zou zijn, aangezien die speakers erg mooi klinken volgens velen, maar verpest de pc de geluidskwaliteit niet?

• Spacecowboy

Spacecowboy

Konstantine schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:49:
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik heb al goede headphones, maar ik wil graag óók de mogelijkheid hebben om dus via speakers muziek te luisteren. Het idee om een 2e hands receiver + speakers te kopen spreekt me erg aan en ik ben al goed om me heen aan het kijken voor leuke koopjes.

Toch wil ik nog wel even ingaan op het idee van het mirco-setje. Een aantal setjes hebben ingangen voor externe bronnen, zoals draagbare mp3 spelers e.d.. Dan moet het toch ook mogelijk zijn om je PC erop aan te sluiten? Bovendien heb ik ook wel eens setjes gezien waar achterin gewoon een Tulp ingang zat. Er zijn toch ook wel kabeltjes die van standaard PC-jack naar Tulp uitgang lopen, of niet?

Het voordeel van het microsetje vind ik, dat ik gewoon winkelgarantie heb en dat ik wat meer op looks kan letten. Bij speakers zou ik voornamelijk om m'n budget moeten denken i.p.v. écht persoonlijke voorkeuren.

Zouden deze twee setjes bijvoorbeeld niet op m'n PC gehookt kunnen worden?

http://www.jvc.nl/product.php?id=UX-G45E&catid=151
http://www.jvc.nl/product.php?id=EX-A10E&catid=153
Ik persoonlijk zou voor die 2e set gaan. Aansluitmogelijkheden zat, en gezien de speakers zu daar nog best een redelijk geluid uit komen. Wat is de prijs ongeveer?

HENG HENG

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
SOEDARKMASTER schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:11:
Ik wilde ook speakers via een rceiver (of versterker) op de pc aansluiten. De wharfedale diamond 9.2. Nu dacht ik eerst dat dit een goed idee zou zijn, aangezien die speakers erg mooi klinken volgens velen, maar verpest de pc de geluidskwaliteit niet?
Valt mee. Het klinkt natuurlijk een stuk minder dan een goede CD-speler, maar nog steeds best oké :)
Zelf gebruik ik op mijn set ook voornamelijk de PC als bron, de CD-speler gebruik ik alleen als ik echt rustig ga zitten om een CD te luisteren :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54
Die 2e set is wel erg mooi idd, maar volgens mij vergeten we het budget van de TS. Dit ding kost zo'n 700,- Euro.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Mielmania
  • Laatst online: 04-02 22:28
Misschien is het al gezegd, maar ik heb het volgende gedaan;

Ik ben naar een redelijk grote vlooien/rommelmarkt gegaan en heb daar de grootste (die ik kon vinden) 3 weg boxen gekocht (pioneer CS777 140 watt) voor 15 euro.
Het was een beetje leap of fait of ze het zouden doen, maar voor 15 eetjes kon ik dat wel wagen.

Toen heb ik een simpele versterker gekocht ( wel vlink ding, maar weinig optie's) voor 10 euro.
JVC AX-444, 220watt, 5 input ingangen, en optie om 2x2 boxen aan te sluiten. Zelfde leap of fait verhaal, maar ook weer in dit geval was de prijs dermate laag, dat ik me het kon veroorloven.

Speaker kabel; 4€

Stereo stekker ( wit en rood plugje) naar 3,5 jackplug (2,5m) 4€

Was ik dus voor 33 euro klaar. 3,5 jackplug in me pc gestoken ( heb het nu nog onboard maar misschien steek ik em binnenkort in een xtrememusic van creative ofzo).

En ik heb me nou toch een geluid :) ;) Echt niet normaal, zoveel voor zo weinig geld.

En dit is niet dat ik nou zoveel geluk heb, je komt dit soort deals vaker tegen, maar je moet wel eff beetje rondkijken.

(je kan als je geen zin hebt om je pc aan te doen voor nog 4€ een zelfde kabeltje kopen, maar dan stop je em in je mp3/cd spelertje ofzo.)

Want face it, je kan van dat geld wat je overhoud, genoeg andere leuke dingen kopen ;)

hoi

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Bij hifi winkels /MediaMarkt kun je altijd wel even naar die microsetjes luisteren, eventueel met een zelf meegebrachte CD. Daarna kun je ze indien goedkoper (zie kieskeurig of ciao-shopping) natuurlijk altijd via internet aanschaffen.

En een kabeltje van 3,5 --> 2xTulp is dan inderdaad alles wat je nodig hebt (tenzij je optisch of digitale mogelijkheden hebt, maar dat zul je niet snel zien bij een microsetje).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mielmania schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:27:
En ik heb me nou toch een geluid :) ;) Echt niet normaal, zoveel voor zo weinig geld.
Och, als je 15 bent en alleen maar geinteresseerd bent in het aantal Watts output, dan zul je best wel tevreden zijn met dat geluid. Harder is beter, denk je dan al snel.
Ik had alleen de indruk dat de TS meer geinteresseerd is in de kwaliteit en dan kom je er snel achter dat je - ook tweedehands - niet voor € 15 een paar fatsoenlijke speakers kunt kopen.

• Konstantine
downtime schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:43:
[...]

Och, als je 15 bent en alleen maar geinteresseerd bent in het aantal Watts output, dan zul je best wel tevreden zijn met dat geluid. Harder is beter, denk je dan al snel.
Ik had alleen de indruk dat de TS meer geinteresseerd is in de kwaliteit en dan kom je er snel achter dat je - ook tweedehands - niet voor € 15 een paar fatsoenlijke speakers kunt kopen.
Ik ben inderdaad op zoek naar kwaliteit, maar dan met een zeer beperkende factor: m'n budget :o

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

Als je een klein budget hebt zullen vrijwel alle oude Sony,JVC, etc 3 of 2weg boxen wel voldoen.
Veel mensen weten ook niet precies wat ze verkopen. Zo heb ik 2 oude Bose 201 boxen voor 2.50 per stuk gekocht. Heel veel Bang for the Buck natuurlijk, zelfs voor Bose ;)
Echter met zo'n budget kun je inderdaad wel iets hoger op de ladder gaan kijken en wat gerichter zoeken naar bepaalde speakers etc. :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:01

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je bij de Conrad wat losse Visaton speakers haalt en zelf een kastje omheen timmert kan je goedkoop toch leuke speakers hebben.

Mocht je in een hoekje nog wat car-audio speakers hebben kan je daar ook leuke dingen mee doen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:56
Toch wil ik nog wel even ingaan op het idee van het mirco-setje. Een aantal setjes hebben ingangen voor externe bronnen, zoals draagbare mp3 spelers e.d.. Dan moet het toch ook mogelijk zijn om je PC erop aan te sluiten?
Nee.. overal waar je met USB werkt heb je een (1) host en meerdere devices. De host is het systeem dat het hele USB gebeuren controleerd. De PC is per definitie de host.

Verreweg de meeste setjes met een USB poort die ik gezien heb doen alleen aan USB-hosting. dwz, het setje wil perse zelf de host zijn en dat sluit een USB verbinding met een PC dus uit. Op dit soort setjes kun je dus alleen een USB randapparaat zoals een mp3 speler of harde schijf aansluiten.

Er blijken maar weinig setjes te zijn die je wel op een PC aan kunt sluiten met de USB poort. (zoals die eerder genoemde sony). Het lijkt er ook op dat de prijs van dat soort setjes ook vaak iets hoger is. (verrassing...)

Als een microsetje een analoge ingang heeft dan kun je die wel altijd gebruiken. Maar digitaal is natuurlijk altijd beter. :) Volgens mij hebben beide door jou genoemde jvc'tjes wel een analoge ingang, alleen die eerste alleen aan de voorkant. Die tweede lijkt me trouwens ver buiten je budget te liggen.

Als je voor een mini/micro setje wilt gaan moet je er rekening mee houden dat er heel veel verschillende bestaan, ontworpen voor verschillende doelgroepen. Sommige van die dingen beginnen verdacht veel op een home-movie systeem te lijken en die dingen hebben vaak andere geluids eigenschappen. Anderen lijken vooral op de vermogens geile consument gericht.

Je moet dus echt je eisen op een rijtje zetten en eens op sites als kieskeurig.nl gaan kijken. Daarna eens naar de winkel gaan om je beste kandidaten te bekijken/beluisteren.
En misschien kom je met dat lijstje inderdaad wel uit op 2de hands "klasse" apparatuur.

• Mielmania
  • Laatst online: 04-02 22:28
[...]

Wat een trieste reactie op mijn post zeg man man man......

1. Ik ben geen 15 ( waar haal je dat uit?)
2. De oplossing die ik vertelde is helemaal zo gek nog niet zoals Satch al zei. Zeg dat je wat langer op zoek bent en iets meer uitgeeft, dan kan je voor een beetje meer geld nog meer kwaliteit krijgen. ( indd bose ofzo, al vind ik JVC en pioneer niet slecht, maar dat mag persoonlijk heten)
3. Ik heb nergens gezegd dat goed geluid gelijk staat aan wattage's.
4. Als je niks opbouwends te zeggen hebt, houd je harses dan gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Mielmania op 21-01-2007 22:53 ]

hoi

Verwijderd

JVC AX-444
ik heb de kleine broertje er van
jvc ax222
dit zijn a-classen versterkers (staat er ook op)
Deze versterkers hebben echte watts en zijn zeer zuiver
Ze spelen zelfs mijn ouwe pioneer dts versterker er uit.
Mijn harman kardon speelt die jvc er wel uit (maar je de techniek staat ook niet stil)

De juiste speakers voor die jvc is (houw je vast) studio craft powert bij bose

Ik heb er nog een set staan (is over)

Woon in rotterdam dan kan je komen luisteren (eventueel geen vervoer en je woont dicht bij dan haal ik je wel op)

email staat in mijn profijl

Verwijderd

Mielmania schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:51:
4. Als je niks opbouwends te zeggen hebt, houd je harses dan gewoon.
Ik zou 't iets diplomatieker verwoord hebben, maar je hebt wel gelijk.
Op een rommelmarkt of in een kringloopwinkel kun je vaak juweeltjes tegenkomen voor een prijs die je niet voor mogelijk houdt. Ze zijn niet nieuw (maar dat weet je), en ze zijn geen absolute topkwaliteit (die worden via andere kanalen verkocht), maar met een beetje geluk zijn ze wel een paar klassen beter dan een nieuw mini- of micro-setje.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:33:
JVC AX-444
ik heb de kleine broertje er van
jvc ax222
dit zijn a-classen versterkers (staat er ook op)
Vast en zeker is dat geen classe A bak! Alleen al het ontbreken van een dik koelpaneel spreekt dat duidelijk tegen.
De juiste speakers voor die jvc is (houw je vast) studio craft powert bij bose

Ik heb er nog een set staan (is over)

Woon in rotterdam dan kan je komen luisteren (eventueel geen vervoer en je woont dicht bij dan haal ik je wel op)
Dit soort dingen doe je maar in http://tweakers.net/aanbod , niet hier op het forum!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:50:
[...]
Ik zou 't iets diplomatieker verwoord hebben, maar je hebt wel gelijk.
Op een rommelmarkt of in een kringloopwinkel kun je vaak juweeltjes tegenkomen voor een prijs die je niet voor mogelijk houdt. Ze zijn niet nieuw (maar dat weet je), en ze zijn geen absolute topkwaliteit (die worden via andere kanalen verkocht), maar met een beetje geluk zijn ze wel een paar klassen beter dan een nieuw mini- of micro-setje.
Geloof mij maar dat er zat highend te krijgen valt via de kringloop, je moet gewoon geluk hebben.

* mentalmadnizz heeft een topmodel Denon cassettedeck, een HELE vette denon cd speler (niet eens zo oud, en een duur model), en een een hele mooie Grundig FineArts CD9000 cd speler (met echt houten zijkantjes) uit de kringloop geplukt.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
ik zou ook een setje Wharfedale's boekenplank model kopen (of anders een setje diamond 8.3 2ehands) . Met daarbij een fatsoenlijke stereo versterker of receiver.

[ Voor 15% gewijzigd door MJdaBOMB op 23-01-2007 00:27 ]

• Koekie007
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik draai zelf op mijn studentenkamertje met het volgende spul:

Rotel Ra-940BX amp (100e via marktplaats)
Dali Concept 2 speakers (270e Showmodel nieuw uit winkel)
Behringer FCA 202 firewire audio interface 24 bit/96 kHz (90e nieuw uit winkel)

Dit is voor mij een erg acceptabele opstelling, het is welliswaar boven je budget maar voor de speakers zou je eventueel ook naar iets moois op marktplaats kunnen kijken. Wel een vaakgehoord en gouden advies: Ga altijd luisteren als je speakers koopt!

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

voodooless schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:38:
[...]

Vast en zeker is dat geen classe A bak! Alleen al het ontbreken van een dik koelpaneel spreekt dat duidelijk tegen.

Nouw nee er zijn zeker dikke koelblokken aanwezig (ding weeg lood)
Alleen zie je ze niet omdat in de behuizing is verwerkt
Mijn jvc ax222 is zwaarder dan mijn harman kardon 335
[...]

Dit soort dingen doe je maar in http://tweakers.net/aanbod , niet hier op het forum!
oke antwoord op gehad zal er rekeing mee houden

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 23:07 ]

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
appies schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:38:
In dit soort gevallen kan je het beste op marktplaats rondneuzen. Vaak staan daar wel goede dingen voor relatief lage prijzen bij. Voor 290 Euro zou ik een heel eind kunnen komen.
Bijv. enkele willekeurige advertenties:

http://audio-video.marktp...yo-versterker-a-8640.html
http://audio-video.marktp...bi-wire-luidsprekers.html

Indicatie: die luidsprekers zou je voor 60e moeten proberen te krijgen. De onkyo versterker 140e.
= 200e , dan heb je nog ruimte voor cdspeler en goede luidsprekerkabels, kabeltje voor pc aan te sluiten.

Nou dan denk ik dat je kwalitatief goede sound hebt wat redelijk zijn waarde behoud, dan dat je zo'n all-in-one dingetje koopt. Koop als het beetje kan geen sweex oid als geluidskaart, ook hier raad ik je aan om op marktplaats te kopen. Heb vorig jaar een oude SB1024live gekocht, kwalitatief een stuk hoger dan nieuwe el cheapo dingetjes. Succes ermee
Hoe beoordeel je aan de hand van zo'n advertentie dat het fatsoenlijke/goede boxen zijn en wat ze nu eigenlijk waard zijn?

Zelf zoek ik namelijk ook nog een set boxen voor ongeveer 50 à 60 euro, maar dan in de omgeving van Amersfoort. Ik weet dat wattage op zich niets zegt en ik vind het dan ook erg moeilijk om zoiets op waarde te schatten. Ik weet alleen dat de oude harman/kardon versterker die ik heb 8-16 ohm speakers wil hebben.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Dragonslaughter schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:36:
[...]

Hoe beoordeel je aan de hand van zo'n advertentie dat het fatsoenlijke/goede boxen zijn en wat ze nu eigenlijk waard zijn?

Zelf zoek ik namelijk ook nog een set boxen voor ongeveer 50 à 60 euro, maar dan in de omgeving van Amersfoort. Ik weet dat wattage op zich niets zegt en ik vind het dan ook erg moeilijk om zoiets op waarde te schatten. Ik weet alleen dat de oude harman/kardon versterker die ik heb 8-16 ohm speakers wil hebben.
Door gewoon even contact op te nemen en te gaan luisteren?

HENG HENG

Verwijderd

Dragonslaughter schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:36:
[...]

- Hoe beoordeel je aan de hand van zo'n advertentie dat het fatsoenlijke/goede boxen zijn ?

- en wat ze nu eigenlijk waard zijn?
- naar de plaatjes kijken....

- zoeken naar de nieuwprijs en vervolgens de formule nieuwprijs / (2/3) . 0.9X toepassen dan kom je ongeveer op de waarde uit.

Heb je trouwens wel op internet gezocht naar dergelijke vragen ? Heeel veeel van je vragen staan namelijk megaduidelijk beatwoord en er bestaan zelfs hele topics met tips voor 2e hands speakers en waar je op moet letten etc.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

MJdaBOMB schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:30:
ik zou ook een setje Wharfedale's boekenplank model kopen (of anders een setje diamond 8.3 2ehands) . Met daarbij een fatsoenlijke stereo versterker of receiver.
Waarom perse wharfedale's? Ik vind persoonlijk Missions net wat beter. Ook BNS heeft prima spul in de lagere prijsklasse. Gewoon luisteren en op je eigen oren vertrouwen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• MJdaBOMB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Omdat Wharfedale toevallig hele goede prijs/kwaliteit boekenplankluidsprekers maakt die het vaak heel goed doen in de Engelse tests. De vloerstaanders die ik net noemde zijn dan ook zeer goed getest door What Hifi en niet duur. De Wharfedale Diamond series zijn gewoon zeer goed voor hun geld en worden ook altijd zo getest door vakbladen. Daarbij komt dat ze vaak veel geluid leveren voor de kleine kasten waarin ze gebouwd zijn (ideaal voor een kleine studentenkamer). Andere speakers zullen vast ook wel prima spul hebben, daar niet van.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MJdaBOMB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:28:
Omdat Wharfedale toevallig hele goede prijs/kwaliteit boekenplankluidsprekers maakt die het vaak heel goed doen in de Engelse tests. De vloerstaanders die ik net noemde zijn dan ook zeer goed getest door What Hifi en niet duur. De Wharfedale Diamond series zijn gewoon zeer goed voor hun geld en worden ook altijd zo getest door vakbladen.
En toch zegt dat niet alles. Mijn eerste "serieuze" speakers na de speakertjes die indertijd bij m'n hifi-setje werden meegeleverd waren de Mission 760 (of 760i, ben het vergeten) die ook overal geroemd werden van de "serieuze" hifibladen tot aan de consumentengids.
Ik heb ze daarom onbeluisterd gekocht. Ze waren weliswaar duidelijk beter dan de Pioneer speakertjes die ik daarvoor had maar ik moet toch zeggen dat ik er nooit helemaal tevreden over ben geweest.
Het waren prima speakers, daar niet van, maar het "karakter" ervan sprak me gewoon niet zo aan en ik heb ze uiteindelijk, toen het budget het toeliet, toch vervangen door andere speakers. De reviewers van al die bladen hadden blijkbaar een andere smaak als ik en dan kunnen zelfs de meest geprezen (en verkochte) speakers tegen vallen.

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:18:
- naar de plaatjes kijken....

- zoeken naar de nieuwprijs en vervolgens de formule nieuwprijs / (2/3) . 0.9X toepassen dan kom je ongeveer op de waarde uit.

Heb je trouwens wel op internet gezocht naar dergelijke vragen ? Heeel veeel van je vragen staan namelijk megaduidelijk beatwoord en er bestaan zelfs hele topics met tips voor 2e hands speakers en waar je op moet letten etc.
Het probleem met plaatjes is dat mooie boxen niet persé mooi geluid geven en andersom ook niet.

Plus dat ik moeilijk alle advertenties langs kan gaan om ze te testen. Daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. Verder kan ik van veel boxen ook de nieuwprijs nergens vinden en ook geen andere reviews of informatie.

Wat is het idee achter die formule eigenlijk? :?
Komt op mij over als gewoon de nieuwprijs keer 0,6...

Als ik gewoon een greep doe uit de advertenties die ik op marktplaats tegen kom weet ik niet of het iets is wat interressant kan zijn, of waar ik uit de buurt moet blijven. Zoals bijvoorbeeld dit rijtje:
Magnat speakers
Jamo Cornet 75
Jamo Studio 160
Pioneer speakerzuilen
Ik weet simpelweg niet of het wat is en wat het zou moeten kosten.

Verder heb ik uiteraard wel tips bekeken op internet. Maar ik kom vooral uit op tips waar je op moet letten als je daar bent om te luisteren of ze goed klinken of dat ze bepaalde gebreken hebben.

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Begin niet gelijk met lachen..
Ik heb al jaren een Samsung MM-18, een oud sterootje, daarbij heb ik een uiterst goedkope Trust 2.1 SoundForce. Beide met een splitter op m'n PC aangesloten, en bij elkaar is het geluid écht goed. Het klinkt misschien raar, maar die Trust set is zo slecht dat de middentonen een beetje wegvallen, het mooie hiervan is dat hij de treble en de bass goed weergeeft en zo perfect m'n Samsung MM-18 aanvult. Deze oplossing lijkt raar, maar is nog niet eens zo gek, heeft me bijna niets gekost. :P

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dragonslaughter schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:31:
Wat is het idee achter die formule eigenlijk? :?
Komt op mij over als gewoon de nieuwprijs keer 0,6...
Volgens mij moet je die formule niet helemaal serieus nemen :)

Er is geen magische formule om de "juiste" prijs voor een tweedehands product te bepalen. En het ligt nogal voor de hand dat je de waarde van een speaker niet aan de hand van een plaatje kunt bepalen.

• heracles
downtime schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:48:
[...]

Volgens mij moet je die formule niet helemaal serieus nemen :)

Er is geen magische formule om de "juiste" prijs voor een tweedehands product te bepalen. En het ligt nogal voor de hand dat je de waarde van een speaker niet aan de hand van een plaatje kunt bepalen.
Idd, die formule kun je meteen overboord gooien. Er is simpelweg geen formule voor te maken, het product kan waardevast zijn, of juist niet, het kan in goede staat zijn, of juist niet. Noem maar op.

Je vergelijkt gewoon met andere soortgelijke luidsprekers wat ze ongeveer zouden moeten kosten, gaat daar een een stukje onderzitten en belt op naar de verkopers, kun je altijd nog iets met prijs omhoog gaan.

Mensen zeggen vaak dat je niet echt op merken af moet gaan, maar dat zou ik in dit geval wel doen. Veel liever een Pioneer/Jamo/Wharfedale/Magnat/enz speaker dan eentje van JVC oid.
Pagina: 1