Hey beste mede tweakers ik heb been project met Citrix en ik heb hier nogal wat problemen mee. Het is namelijk zo dat je met cirix op de client wilt inloggen hij telkens vermeld dat de server naam niet resolved kan worden.
Gegevens
Pc 1:
Windows 2003 server standaard NL
Domein controller + DHCP + DNS
Statisch 192.168.2.40
Pc 2:
Windows 2000 advanced server
Member server met citrix erop
Statish 192.168.2.2
Pc3:
Windows xp professional
Client met client software (ica client) geïnstalleerd
Dynamish ip van de DHCP van de DC
Wat ik al geprobeerd heb om het op te lossen.
• Nieuwe netwerk kaart gebruiken
• Dns server restarten
• Dns server installeren op citrix server
• Nieuwe zone maken
• Dns deïnstalleren en weer installeren
• Citrix opnieuw installeren
• Alle pc’s restarten
• Ping, arp, netstat –a etc
Dit heeft allemaal geen bal geholpen, wat heel erg vreemd is , is het feit dat je zelfs niet kan inloggen met de server zelf via de webrowser, je kan wel naar de farm connecten om hem te configureren (managers console) maar inloggen om de programma;s te gebruiken pikt ie niet. En geeft ie de melding dat ie de server niet kan vinden >_<
Tevens kan er op de DC met nslookup de naam niet gevonden worden op het ip 192.168.2.40, zelfs niet na het opnieuw installeren van de DNS module. Het domein terranet.nl kan wel gevonden worden maar de servernaam zelf niet.
Help
Gegevens
Pc 1:
Windows 2003 server standaard NL
Domein controller + DHCP + DNS
Statisch 192.168.2.40
Pc 2:
Windows 2000 advanced server
Member server met citrix erop
Statish 192.168.2.2
Pc3:
Windows xp professional
Client met client software (ica client) geïnstalleerd
Dynamish ip van de DHCP van de DC
Wat ik al geprobeerd heb om het op te lossen.
• Nieuwe netwerk kaart gebruiken
• Dns server restarten
• Dns server installeren op citrix server
• Nieuwe zone maken
• Dns deïnstalleren en weer installeren
• Citrix opnieuw installeren
• Alle pc’s restarten
• Ping, arp, netstat –a etc
Dit heeft allemaal geen bal geholpen, wat heel erg vreemd is , is het feit dat je zelfs niet kan inloggen met de server zelf via de webrowser, je kan wel naar de farm connecten om hem te configureren (managers console) maar inloggen om de programma;s te gebruiken pikt ie niet. En geeft ie de melding dat ie de server niet kan vinden >_<
Tevens kan er op de DC met nslookup de naam niet gevonden worden op het ip 192.168.2.40, zelfs niet na het opnieuw installeren van de DNS module. Het domein terranet.nl kan wel gevonden worden maar de servernaam zelf niet.
Help