Toon posts:

Citrix probleem in een multi server omgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste mede tweakers ik heb been project met Citrix en ik heb hier nogal wat problemen mee. Het is namelijk zo dat je met cirix op de client wilt inloggen hij telkens vermeld dat de server naam niet resolved kan worden.

Gegevens

Pc 1:
Windows 2003 server standaard NL
Domein controller + DHCP + DNS
Statisch 192.168.2.40

Pc 2:
Windows 2000 advanced server
Member server met citrix erop
Statish 192.168.2.2

Pc3:
Windows xp professional
Client met client software (ica client) geïnstalleerd
Dynamish ip van de DHCP van de DC

Wat ik al geprobeerd heb om het op te lossen.

• Nieuwe netwerk kaart gebruiken
• Dns server restarten
• Dns server installeren op citrix server
• Nieuwe zone maken
• Dns deïnstalleren en weer installeren
• Citrix opnieuw installeren
• Alle pc’s restarten
• Ping, arp, netstat –a etc

Dit heeft allemaal geen bal geholpen, wat heel erg vreemd is , is het feit dat je zelfs niet kan inloggen met de server zelf via de webrowser, je kan wel naar de farm connecten om hem te configureren (managers console) maar inloggen om de programma;s te gebruiken pikt ie niet. En geeft ie de melding dat ie de server niet kan vinden >_<

Tevens kan er op de DC met nslookup de naam niet gevonden worden op het ip 192.168.2.40, zelfs niet na het opnieuw installeren van de DNS module. Het domein terranet.nl kan wel gevonden worden maar de servernaam zelf niet.

Help :S

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe en wat publish je via Metaframe? Welke versie Metaframe praten we over, en welke client versie?

Probleem met Webinterface, PN Agent of Program Neighbourhood?

Citrix server staat wel geregistreerd in DNS? Client kan de server wel resolven en pingen? Firewalls staan uit? Citrix licenseserver is ook goed ingevoerd in de Citrix Management Console en is te resolven vanaf de client?

Kortom, need the info ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:06:
Hoe en wat publish je via Metaframe? Welke versie Metaframe praten we over, en welke client versie?

Probleem met Webinterface, PN Agent of Program Neighbourhood?

Citrix server staat wel geregistreerd in DNS? Client kan de server wel resolven en pingen? Firewalls staan uit? Citrix licenseserver is ook goed ingevoerd in de Citrix Management Console en is te resolven vanaf de client?

Kortom, need the info ;)
Volgens mij zijn beide versies 3.0 maar dat weet ik niet zeker dat zal ik maandag op school even moeten bekijken voor je, hij werkte iig niet op server 2003. Vandaar ook dat de cytrix server 2000 is ipv 2003

Het probleem is met de webinterface

Citrix server staat wel geregistreerd in DNS?

Ja de server staat erbij

Citrix licenseserver is ook goed ingevoerd in de Citrix Management Console en is te resolven vanaf de client?

Uhhm nee, maar de leeraren zeiden dat je deze ook niet nodig had en andere project mensen die dit ook hebben gedaan hebben dit ook zonder lincences gedaan.

Het resolven van de managers tool vanaf de client heb ik nog niet gedaan heb ook geen idee hoe dit moet ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen enkele server zegt ooit "dat ie de naam niet kan vinden", meestal verpakken ze deze informatie in een zin, als jij nou die exacte zinnen post, dan doen wij het interpreteren wel, ok? :P

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:01:
Geen enkele server zegt ooit "dat ie de naam niet kan vinden", meestal verpakken ze deze informatie in een zin, als jij nou die exacte zinnen post, dan doen wij het interpreteren wel, ok? :P
Uhhm kweet het niet precies meer maar het was iets van server could not request gebeurtenis, server name could not be resolved.

Kan dat hier niet bekijken aangezien de opstelling op school is. Maarzoiets was het ogv

Verwijderd

Wat is het resultaat van ping "citrixserver" ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:11:
Wat is het resultaat van ping "citrixserver" ?
Dat werkt gewoon zonder problemen, ik kan ook gewoon op de server komen middels internet explorer of run etc.

Btw nog een vraagje tussendoor kan je alleen nslookup doen op een domein of ook op een servernaam?

Ik kan kan namelijk wel nslookup terranet.nl doen maar als ik nslookup server doe niet (server is de dc)

Verwijderd

en nslookup servernaam.domeinnaam.lan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:15:
en nslookup servernaam.domeinnaam.lan
dat werkt ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:40

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, ik vind dit allemaal wel heel erg summiere inforamtie en ook niet echt PNS.
Je bent meer dan genoeg gewezen op de regels van het forum, dan kun je op je vingers natellen dat een bijzonder mager topic als dit niet in PNS thuis hoort.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.