Edit: Het werkt weer even niet meer... zal zometeen weer opnieuw proberen.
Onderstaande onder voorbehoud:Iemand hier is briljant..
Het werkt weer!

'Dat' en 'ze' slaat terug op 'mijn problemen' en 'deden' slaat terug op liggen aan (oftewel: Mijn problemen lagen dus aan mijn system.ini). Vaagheid is een van mijn sterke kanten
Ik ben hier opgekomen door een mail te sturen aan de Microsoft helpdesk, waarvan ik van Sandra (wederom) een standaard mail terug kreeg. Het enige verschil is (ten opzichte van de vorige 3 keer): Dit keer was hij wel nuttig!
De mail (even wat overbodige stukjes weggehaald):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| 1. Start Windows XP schoon op; vermijd alle foutmeldingen en berichten etc, zodat Windows zo goed mogelijk kan opstarten.
Opmerkingen:
- Je moet alle rechten hebben etc..
a. Klik op "Start," klik op "Uitvoeren," typ msconfig in het venstertje. Klik op "OK."
b. Op het tabblad "Algemeen", klik op "Selectief opstarten" en deselecteer de vakjes "Het System.ini-bestand verwerken," "Het Win.ini-bestand verwerken" en "Opstartenonderdelen in het geheugen laden." Het is niet mogelijk om de optie "Originele Boot.ini gebruiken" te deselecteren.
c. Op het tabblad "Services", selecteer het selectievakje "Alle Microsoft-services verbergen". Klik vervolgens op "Alles uitschakelen." (heb ik overigens niet gedaan, had ik geen zin in :9)
d. Klik op "OK" en klik op "Opnieuw opstarten" om je computer opnieuw op te starten.
e. Nadat Windows is opgestart, controleer of het probleem zich blijft voordoen.
Opmerking:Controleer op het tabblad "Algemeen" of de gedeselecteerde selectievakjes nog altijd gedeselecteerd zijn:
- Als alle selectievakje gedeselecteerd zijn, ga door met stap f.
- Als alleen het selectievakje "Opstartenonderdelen in het geheugen laden" is gedeselecteerd, is je computer niet schoon opgestart.
- Als meerdere selectievakjes zijn gedeselecteeerd en het probleem is nog niet opgelost, neem dan contact op met de leverancier van het programma dat het selectietekentje weer in de systeemconfiguratie plaatst.
Als alle selectievakjes gedeselecteerd zijn en het probleem is niet opgelost, herhaal dan stappen a t/m e. Deselecteer tevens het selectievakje "Systeemservices in het geheugen laden" op het tabblad "Algemeen." Hiermee worden tijdelijk de Microsoft services als, netwerken, Plug en Play, logboekregistratie en foutrapportage, uitgeschakeld en de herstelpunten in Systeemherstel permanent verwijderd. Als je je herstelpunten in Systeemherstel wilt behouden of als je een bepaalde Microsoft-service nog wilt gebruiken, voer deze stap dan niet uit.
f. Klik op "Start," klik op "Uitvoeren." Typ "msconfig" in het tekstvenstertje en klik op "OK."
g. Op het tabblad "Algemeen", selecteer het selectievakje "Het System.ini-bestand verwerken" en klik op "OK." Klik op "Opnieuw opstarten" om je computer opnieuw op te starten.
- Als het probleem zich blijft voordoen, wordt dit veroorzaakt door het System.ini-bestand.
- Als het probleem zich niet langer voordoet, herhaal deze stap voor de selectievakjes "Het Win.ini-bestand verwerken," "Opstartonderdelen in het geheugen laden" en "Systeemservices in het geheugen laden" totdat het probleem weer opspeelt. Bij het laatste onderdeel dat je hebt geselecteerd ligt dan de oorzaak.
Opmerking: Wij raden je ten zeerste aan om het hulpprogramma voor systeem-configuratie alleen te gebruiken met de ondersteuning van een computerdeskundige van Microsoft.
2. Installeer de nieuwe MSN schoon op je computer
b. Verwijder de tijdelijke Internet-bestanden en -mappen van je computer:
i. Klik op "Start," klik op "Uitvoeren," typ "cleanmgr" en klik op "OK."
ii. Als er naar wordt gevraagd, selecteer "C:" voor het station dat je wilt opruimen. Klik op "OK."
iii. Op het tabblad "Schijfopruiming," zorg dat de volgende selectievakjes zijn geselecteerd:
- "Gedownloade programmabestanden"
- "Tijdelijke Internet-bestanden"
- "Tijdelijke bestanden"
- "Tijdelijke Offline-bestanden"
- "Offline-bestanden"
iv. Klik twee maal op "OK."
c. Download Windows Live Messenger handmatig:
Ga naar http://get.live.com (de niet-beta) of naar http://ideas.live.com (de eventuele beta)
3. Configureer ZoneAlarm met Windows XP. |
Dank u allen