[x800pro] terug uit standby?

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51
Heb al enige tijd een HTPC staan met mediacenter der op (tv kaart / dvb-c kaart komt nog), echter als ik MCE startte kreeg ik altijd een melding dat m'n videokaart neit geschikt zou zijn. Dit kan kloppen omdat het een radeon 9000 is / was.

Gebruik m'n andere pc al een poos niet meer en hier zat een x800pro in. Deze heb ik dus overgeschroeft in m'n HTPC, melding kwam niet meer naar voren dus ikke blij.

Pc in standby en slapen, volgende dag zet ik de pc weer aan, maar krijg geen beeld, na een paar keer langs alle av's gezapt te zijn (misschien dat de TV het niet snapte ofzo), blijft hij geen beeld geven.

Ik hoor wel dat de pc uit standby ontwaakt, maar verder niets. Als ik m'n pc dan uitzet en weer aanzet dan komt hij keurig terug en heb ik weer beeld, alleen dit sjorst natuurlijk niet op.

Wat heb ik gedaan:

Verschillende drivers versies geprobeerd (cat 7.1, aantal van 2006), zelfde probleem.
Oude videokaart der weer in, en het werkt gewoon weer.
Force TV detection in drivers aan, maakt niet uit.
Zoeken op google / got, niets kunnen vinden want waar zoek je naar?!?!
Kabels lostrekken / invoegen .. geen succes..

Wat kan ik nog meer proberen of waar kan ik de oorzaak gaan zoeken??? Als ie aanstaat dan gaat het gewoon goed. Alleen terug uit standby werkt niet.. om één of andere vage reden.

• Sa1
niemand een idee??!?!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:23
Het zou kunnen dat de kaart net niet genoeg stroom krijgt om uit de standy te ontwaken.

Dit is maar een idee ik weet namelijk ook niet wat je nog meer voor hardware in je PC hebt zitten ;)

Probeer het nog is met zo min mogelijk hardware erin.

• rijkvanwel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik had hetzelfde probleem met mijn PC; al meteen toen ie uit de doos kwam. Toen gebeld met de Paradigit helpdesk - die adviseerden me om te formatteren. Dus maar besloten de standby functie niet te gebruiken. Af en toe drukte ik wel per ongeluk op het maan-knopje op mijn toetsenbord, en dan moest ik weer helemaal resetten om weer beeld te krijgen.

Maar 2 weken terug deed ie het ineens weer goed! Ik drukte op een knopje en waarempel het scherm kwam weer terug. Ik weet helaas niet waardoor het komt, dus echt helpen zal het wel niet :P Maar er is nog hoop ;)

• Sa1
heb idd een andere voeding geprobeerd. een Antec 550 watt ding geval, lijkt mij ruim voldoende en hetzelfde kwaal.

TOen heb ik der is na terugkomen uit standby een monitor gehangen aan de gewone vga uitgang, en daar had ik ineens beeld op. Het lijkt dus wel dat hij na terug komen uit standby alleen output geeft op de standaard vga.. (DVI kan ik niet checken .. geen dvi spullen)..

is er een manier om dit in te stellen?

• Sa1
echt niemand een idee??1?!??!

anders sluit dit topic dan maar.. heeft toch geen zin zo...

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:14
Ik heb hetzelfde probleem met mijn X850XT. Misschien iets met de drivers? (ik draai 7.1)

Ik zal straks eens uittesten of het uitmaakt op welke uitgang je scherm staat.

• Sa1
lullebakman schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:11:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn X850XT. Misschien iets met de drivers? (ik draai 7.1)

Ik zal straks eens uittesten of het uitmaakt op welke uitgang je scherm staat.
7.0 hier, maar heb het ook met andere drivers geprobeerd.
Pagina: 1