Toon posts:

PC +- 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-De (gezins)pc begint wat oud te worden, (athlon 2400, 512 ram, 9800pro) dus ben ik van plan een nieuwe setup te kopen. Aangezien mijn vader een nieuwe niet ziet zitten, mag ik met andere woorden alles zelf uit mijn zak betalen.

-De PC zou voornamelijk gebruikt worden voor:
Films: -Het bekijken van films, films rippen (naar ipod bvb).
Games: -ik ben geen rasechte games, maar een spelletje pik ik graag mee
-ook zou ik graag de mod fortress forever ( een tfc mod op de sourceengine,die bijna uitkomt check
google ziet er echt sweet uit) kunnen spelen, en die wordt zwaar.
-gewoon zonder mij zorgen te hoeven maken over een deftige framerate
Usual stuff: -word internet etc
Overclock: ook wil ik mij wagen aan wat tweaking en overclocking, zonder hierbij ver te gaan.
Multitasking: -Itunes open, statistisch programma open (SPSS), word open, terwijl film rippen

Hier een idee, na lang topics doorbladen en googlen.

HD:
Seagate 250GB 16MB Sata II 7200rpm € 77.95
Seagate schijven zijn blijkbaar zeer betrouwbaar, stil en snel. Ik heb zelf ook positieve ervaring met WD, maar Seagate is blijkbaar dat ietsiepietsie beter.
Geld heb ik (misschien later wel) voor een snellere Raptor schijf. Zie in mijn budget dit niet zitten.

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz 4MB Boxed € 299.95
Beste prijs/kwaliteit? Ook gemakkelijk over te clocken

Moederbord:
Asus P5B € 129.95 (p965 , vrij goed te overclocken en stabiel)
Asus P5N-E SLI 125 euro (650i chipset, nog maar weinig echt leuke reviews hierover gelezen, clockt deze wat over ? , stabiel ? meer futureproof als de p5b ???)

Geheugen:
Twinmos DDR2 2GB 667MHz 5300 (2x 1024MB) € 209.96
(Als ik het goed voor heb ik dan heb ik een potentiele overclock van 333*9 is +- 3000 mhz)
Moet ik dan toch nog voor pc6400 kiezen dit scheelt wel in budget?
Twinmos gerespecteerd merk???

Brander:
NEC 18X12x DVD -/+rw Dual Layer Labelflash ND7173silver € 37.95 In
Samsung DVDRW SH-S182D 18X black/silver € 32.95 Info
Welke presteert het beste, volgens mij geen verschil ??

Voeding:
Blijkbaar een cruciaal onderdeel van de pc te zijn. Later wil ik waarschijnlijk wel nog harde schijf(en) bij steken. Dus ik had geschat rond de 450 watt.
Hier een paar ideeen.
Coolermaster voeding ATX, 380W eXtreme Power € 44.95 Info
Hiper PS530 PSU 530W SLI/Sata, black € 59.95 Info
Coolermaster voeding ATX, 450W + Power Consumption indicator. € 86.95 Info
Hiper PS580K-EU PSU 580W Type-R Black Modulair € 99.95 Info
Coolermaster voeding ATX, 550W + Power Consumption indicator € 109
Is een modulaire voeding de moeite waard, qua airfow etc ??
Heb nog geen idee welke ?

Kast
Centurion 534 +- 60euro
Vind dit een mooie kast, met genoeg koelmogelijkheden.
Betere alternatieven ???
Ook dacht ik aan een antec sonata 2 aangezien hier een 450 watt voeding bij komt, echter vind ik deze precies niet zo mooi (de degustibus et coloribus non disputandum)
Zie graag een sobere stijlvolle kast.

Videokaart
Ati 1950 pro +- 200 euro
Een dikke directx 10 kaart zou ik wel zien zitten maar de prijs van 500+ past echt niet in mijn budget?
Moet ik wachten op de midrange directx 10 kaarten van nvdidia die rond maart uitkomen, of op de nieuwe atis??

scherm etc heb ik al.
Ruwe schatting: rond de 1100 euro.

Algemene vragen:
Dit systeem komt voornamelijk van forcom.be, degelijke prijzen. In nederland zijn de prijzen duidelijk lager als hier in Belgie ?
Is het makkelijk om onderdelen daar te bestellen, komt dit voordeliger uit ?

Hierbij had ik graag wat suggesties gehad over mijn vragen omtrent onderdelen, misschien betere alternatieven etc.

DAnk bij voorbaat
Greetz

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Beetje raar ja dat het hier altijd wat goedkoper schijnt te zijn, misschien door Rotterdams haven ofzo? Hoe dan ook wel een mooie setup maarre.. ik heb een Cooler Master van 430w en die winkel zit in het centrum van de stad, wel erg duur dan om een voeding te kopen die minder vermogen heeft dan nog ook veel meer kost. Ik zou me eens verdiepen in de prijzen in NL.

Trouwens nog even over dat OC'en, als je een 3th party cooler neemt die beter presteert en wat zwaarder is zou ik 'em zelf in elkaar zetten. Is leuk en je leert er nog 'ns wat van (natuurlijk niet doen als je bang bent voor beschadigingen enzo ;))

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Eh ja, die voeding zou ik voor de modulaire gaan.. Een tientje meer en je krijgt 100 watt extra en bovendien is het niet zo'n bende met al die kabels.
enigste aanmerking is die x1950 pro, want dan geef je een hoop geld uit terwijl over 2 maanden de nieuwe generatie voor de deur staat. Maar ik weet niet hoelang jij met je videokaart wilt doen, als je 3 jaar voorruit wilt ermee zou ik toch even wachten op dx10.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad was ook aan het denken om nog te wachten tot maart.
Het feit is wel, dan kan ik tot maart wachten, maar als ik dan nog een maand wacht zal intel in zijn prijzen seriues gaan snoeien dusja, je kan blijven wachten.

Enig advies over moeder etc?

Verwijderd

Idee voor voeding:

http://mycom.nl/Products/View/95425.aspx

Asus atlas, goedkoop, ziet er goed uit en het ding presteert goed volgens verscheidene reviews!

Verwijderd

Topicstarter
ziet er niet slecht uit die voeding, niet modulair echter, zal dit in mijn achterhoof houden

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:48:
Inderdaad was ook aan het denken om nog te wachten tot maart.
Het feit is wel, dan kan ik tot maart wachten, maar als ik dan nog een maand wacht zal intel in zijn prijzen seriues gaan snoeien dusja, je kan blijven wachten.

Enig advies over moeder etc?
Ik zou kijken voor een gigabyte P965 DS3.
Het is echt heel stabiel en kost nog minder ook... (sli of crossfire ga je vermoedelijk niet draaien, dus daar moet je geen geld aan besteden.)

Qua kast zou ik toch kijken naar een combinatie kast + voeding voor max 120 € (sonata 2, p150, nexus breeze...)
Smaken verschillen inderdaad, maar antec kasten zijn kwalitatief erg goed, ze zijn stil en de voedingen zijn efficiënt. Ik heb een sonata 2 gehad en heb nu een p150. Kwaliteit en absolute stilte!

Als je echt kan wachten tot maart of iets later, dan kan je mss nog besparen op de processor en kijken voor een E6320 (volledig dezelfde core als E6600, maar lager geklockt).
Als je dan de FSB 1:1 laat lopen met DDR2 667 of 800, dan heb je een zeer mooie prijs/prestatieprocessor.

Met de besparingen kan je kijken voor een Seagate of Samsung HD die iets groter is (320 of 400GB).
Overigens kan je mss is kijken voor een Sata brander, is mss eurotje meer, maar dan zit je zonder die dikke lelijke IDE kabel ;)
Ook kan je kijken voor een gewone DVD speler, is altijd leuk om on the fly te kopieren.

Wat de 3D-kaart betreft:

ofwel koop je nu voor +- 200€ een goede kaart (1950Pro is zeer goed), en anders koop je een el cheapo videokaart ( x300 oid ) en koop je later een mid-end DX10 kaart. Die keuze zul je zelf moeten maken.
Let wel dat het nog hele tijd gaat duren voor er

1: goede en betaalbare DX10 kaarten uitkomen
2: DX10 games en vista volledig het DX9 + XP tijdperk vervangt.

Hopelijk kan je hiermee wat verder. ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

Verwijderd

Topicstarter
Zal nog even rondkijken voor kast incl voeding.
Die hiper voeding zijn wel fat maar ook ten koste van prijs.

Ik was ook aan het denken aan een asus p5b vm, dan heb ik onboard video, OK prestatie niet al te vet maar bespaar ik wel geld mee.

Ik kan blijven wachten, het feit is dat pc land zo snel verandert dat je wel eens moet beslissen.

ds3 makkelijker te overclocken als p5b en die nieuwe asus p5n-e ??

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Niet om heel flauw te doen hoor, maar je huidige pc lijkt mij nog gewoon geschikt voor wat je doet? Af en toe een spelletje, internetten, filmpje omzetten, dat gaat toch allemaal best met je huidige pc?
Ik game elke dag en heb een 2500+ en 9500 pro, gaat allemaal best.

Een pc alleen maar vervangen omdat hij niet meer de nieuwste is, lijkt mij nogal onzin. Wat gaat er dus precies te traag, bij jouw imho niet zo zwaar gebruik van de huidige pc?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
on the fly kopieren heb ik niet nodig, doe ik wel met andere pc.

Was aan het denken aan die p150, vind hem zeer stylish maar dat wit aan de voorkant lijkt zo goedkoop ? of zie ik het mis. Is 430 watt niet krap voor (midrange)directx 10 kaart overclock en 2 hds ?

Verwijderd

Topicstarter
argumenten voor nieuwe pc:

Vista en 512 ram .....
Neem nu, cs source: kan ik niet anders dan op 1280 op 1024 spelen want andere resoluties trekken op niks op tft scherm. Alle effecten uit +config voor meer fps lukt net.
Fortress forever wil ik spelen, wordt zeeeeer zwaar.
Je gaat toch niet zeggen dat je met die 9500 pro nog deftig een nieuw spel kunt spelen.
Multitasking met 512 ram ?

Ben heus geen kritische slet die gaat zagen voor wat meer performance

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:56:
on the fly kopieren heb ik niet nodig, doe ik wel met andere pc.

Was aan het denken aan die p150, vind hem zeer stylish maar dat wit aan de voorkant lijkt zo goedkoop ? of zie ik het mis. Is 430 watt niet krap voor (midrange)directx 10 kaart overclock en 2 hds ?
De P150 ziet er echt mooi en stevig uit hoor aan de voorkant.
Het is allemaal stevig metaal.
De voeding is bovendien heel stil en is modulair (handig voor wat cable management)

430W is meer dan genoeg hoor. Wanneer gebruik je je volledig systeem @ 100%?

Bij gamen?

Ik ken nog geen game die en de processor en de videokaart @ 100% doet draaien. (zeker niet met een nieuwe C2D)
En 3/4 van de tijd gebruik je niet eens 20% van je hele systeem.

Een midrange 3d kaart gebruikt geen 200W en een nieuwe C2D is ook geen echte stroomvreter.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Hoe groot is je monitor en op welke resolutie wil je gaan gamen?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Wat dacht je van Antec Solo Quiet Mini Tower? deze komt zonder standaard voeding, kun je dus zelf kiezen. En die heeft dezelfde eigenschappen als de P150. Enkel is die zwart/grijs ipv wit/grijs

Verwijderd

Topicstarter
game op 1280 op 1024, inderdaad die p150 vind ik wel iets hebben.

Neem nu een coolermaster centurion 534 + kwaliteitsvoeding (Amerk, tagan, hiper, antec etc.) is die dan niet meer toekomstgericht dan die p150, hoewel dat deze voeding blijkbaar echt goed blijkt te zijn ?

Ook stel ik mij ook nog altijd vragen over het moederbord.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou de mogelijkheden bekijken van twee harde schijven in raid 0 laten draaien. Dit is iets wat je direct erg goed merkt. Je kunt bezuinigen op je cpu. Voor minder geld heb je ook een leuke dual core van zowel Intel als AMD.

De prijzen verschillen per land inderdaad best veel. Duitsland is nog wat goedkoper dan Nederland, deels omdat de BTW daar maar 16% is ipv 19% zoals hier. In europa gelden toch overal dezelfde minimumeisen voor garantie ed, dus ik zou lekker in Nederland of Duitsland bestellen als dat veel scheelt. Eventueel kun je als tussenoplossing bij een winkel aan de grens van NL bestellen (in Eindhoven oid).
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:28:
Neem nu een coolermaster centurion 534 + kwaliteitsvoeding (Amerk, tagan, hiper, antec etc.) is die dan niet meer toekomstgericht dan die p150, hoewel dat deze voeding blijkbaar echt goed blijkt te zijn ?
Niets is toekomstgericht in computerland. Je oude pc verkoopt over drie jaar beter met voeding + kast dan zonder, dus over drie jaar moet toch alles weer vervangen worden. Het woord toekomstgericht wordt vaak door verkopers gebruikt om je een onnodig duur iets aan te laten schaffen.
Volgens de best buy guide zijn er goedkopere moederborden te vinden: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007

[ Voor 89% gewijzigd door dr snuggles op 20-01-2007 15:30 ]

Verwijderd

neem de Samsung DVD-RW SH-S183A dit is de beste brander die er nu is.. Ziet er mooi uit.... En is nog s-ata ook, wat wil je nog meer?? En dat maar voor 35 euro's

430 watt is wel wat aan de krappe kant denk ik... Neem dan de sonata lifestyle 2 voor 100 euro 450 watt. Of gewoon de centurion of mystic met bijv. een antec of coolermaster 500/550 watts voeding.

igg zou ik nog heel even wachten tot de budget G80's komen en natuurlijk ook de budgets van ati...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:48:
igg zou ik nog heel even wachten tot de budget G80's komen en natuurlijk ook de budgets van ati...
Dat duurt nog twee maanden.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
game op 1280 op 1024, inderdaad die p150 vind ik wel iets hebben.

Op welke manier wil je je kast toekomst gericht hebben ? Als je een snellere computer wil moet je een zwarte kast nemen, die zijn sneller, dat weet iedereen :)

Serieus: De ene kast is niet meer toekomstgericht dan de ander hoor, de standaard voor moedereborden zal de komende tijd waarschijnlijk niet veranderen en die voeding is krachtig zat. (NeoHE 430 watt, google maar eens).

Tevens zou ik ook de Gigabyte DS-3 neme, wat goedkoper en meer dan zat mogelijkheden :) (ook goede overklokker).

Verder puik systeempje, lijkt erg veel op wat ik van plan ben om aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
12300 Team Elite, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 211,28 € 211,28
9585 Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 301,13 € 301,13
4661 Antec P150, Zilver € 138,15 € 138,15
9966 GigaByte GA-965P-DS3, Retail € 115,28 € 115,28
12202 Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 174,17
8116 Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 79,44 €
13074 Samsung SH-W183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 33,36

(Die samsung is die met die satainterface

Totaal € 1019,45

Zoiets zal het dan worden denk ik. Nu heb ik nog 2 weken examens.
Daarna ga ik snowboarden dus binnen 4 weken zal ik systeem bestellen.

Tegen dan zal er waarschijnlijk wel meer nieuws zijn over de nieuwe midrangekaarten van ati en nvidia en kan ik nog zien of ik wacht of niet.
Mens moet toch eens beslissen, als ik nog is maand wacht zal van de 6600 ook weer 80 euro afgaan en binnen 6 maand zit intel bijna op 45 mm dusja...

Deze prijzen komen van azerty.nl
Vind dit trouwens een prachtige webshop, hebben ze alles wat ik maar verlang. komen 30 euro verzendkosten bij,wat volgens mij niet veel is.

Is dit te doen vanuit belgie hier bestellen ?
Heb precies al veel goeie reacties hierover gelezen.

TEAM ELITE > Beter als die twinmos reepjes. Lijkt me wel ?
Stabieler om wat te overclocken denk ik, of zie ik dit mis.
Pagina: 1