overstap van adsl -> adsl, een paar vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 14:24

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ben geswitched van adsl-provider, van Demon naar Tiscali.
Nu kreeg ik vandaag een nieuwe modem en los daarvan een brief met inloggegevens. Nu staat er in de brief dat de oplevering 23 januari zal zijn. Klopt het dat het nu dan geen zin heeft om te proberen? Of wat is die "oplevering" dan? Ik HEB nu al ADSL, alleen via een andere provider...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die oplevering is denk ik de switch tussen je providers. In ieder geval word dan je nieuwe aangesloten. Wanner je oude afgesloten wordt kun je denk ik opvragen.

[ Voor 48% gewijzigd door KappuhH op 19-01-2007 16:50 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:02

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Punt 1: gewoon proberen, ben je een tweaker of niet?
Punt 2: waarschijnlijk werkt het niet en kun je pas vanaf 23 januari met die inloggegevens op het netwerk terecht.

Life is not about specs, it is about joy!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
KappuhH schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:50:
Die oplevering is denk ik de switch tussen je providers. In ieder geval word dan je nieuwe aangesloten. Wanner je oude afgesloten wordt kun je denk ik opvragen.
Nou, dat is het rare, de oude (Demon) moet ik gewoon bellen op het moment dat ik "ervan af" wil. Ik snap dat ook niet precies.

Enne, nee, ik voel me geen tweaker, al weet ik meer van pc's dan m'n oma. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

spaceboy schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:48:
Ik ben geswitched van adsl-provider, van Demon naar Tiscali.
Nu kreeg ik vandaag een nieuwe modem en los daarvan een brief met inloggegevens. Nu staat er in de brief dat de oplevering 23 januari zal zijn. Klopt het dat het nu dan geen zin heeft om te proberen? Of wat is die "oplevering" dan? Ik HEB nu al ADSL, alleen via een andere provider...
Stel dat je iets willekeurigs koopt (bijvoorbeeld een huis) waarvan de oplevering 23 januari is... Kan je dan al eerder in het huis gaan wonen?

Je kan het proberen maar als het goed is werkt het nog niet..
Nou, dat is het rare, de oude (Demon) moet ik gewoon bellen op het moment dat ik "ervan af" wil. Ik snap dat ook niet precies.
Daar zal vast nog wel een periode aan vast zitten (dus dat je nog een maand internet hebt en hiervoor betaald..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 16:56 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:56:
[...]

Stel dat je iets willekeurigs koopt (bijvoorbeeld een huis) waarvan de oplevering 23 januari is... Kan je dan al eerder in het huis gaan wonen?
Ik zie het meer zo dat ik ergens woon en dat ik de hypotheekakte voor 'n ander huis heb getekend (contract met nieuwe provider), heb de sleutel gekregen (modem), ik weet waar het is en hoe ik de sleutel moet gebruiken (inloggegevens). What else do I need? Wachten tot ik mijn oude huis uit mag?

Analogie gaat niet op dus...

Maar goed, het werkt niet, of het ligt aan mij, of de nieuwe verbinding doet het idd nog niet.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Die "oplevering" betekent dat er mannetjes naar de telefooncentrale gaan waar je bent aangesloten, en daar je verbinding ompluggen. Vóór die datum zal het dus inderdaad niet gaan werken ;)

En Demon kun je per direct opzeggen, dus dat is een kwestie van even bellen op de 23ste, als je nieuwe verbinding eenmaal werkt. Een paar dagen later krijg je dan een schriftelijke bevestiging en dat is dat.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Er kan maar 1 DSL signaal zijn op je lijn, dus nu zit daar ISP A op en dat wordt op de gecommuniceerde dag ISP B.

Echter kan het zijn dat je huidige ADSL aansluiting van Demon ook gebruik maakt van het DSL netwerk van Tiscali (BaByXL) en dat je dus dezelfde modem instellingen hebt verder. Dan kan je het Tiscali modem gewoon aansluiten en alvast gebruiken natuurlijk.

Als je huidige Demon aansluiting via het DSL netwerk van BBned loopt heb je een andere instelling nodig en die zou je kunnen aanpassen in je nieuwe modem. Dan is het de VPI/VCI aanpassen van de nu 0/34 (Tiscali) naar 0/35 voor BBned. Er is nog een kleine kans dat je een hele oude Demon aansluiting hebt (metro) via Versatel haar DSL netwerk. Dan kan je beter wachten tot de omzetting, dan worden het vrij 'exotische' instellingen ;)

Sluit hem eens aan, wordt het internet lampje groen dan werkt het. Wordt hij rood dan zit je bij Demon via het netwerk van BBned en moet je 1 instelling even tijdelijk veranderen tot de omzetting. Let wel op dat je die dan weer terug moet zetten straks.

Instelling staat bij: Network > WAN.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 19-01-2007 20:53 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
bjck schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:50:
Er kan maar 1 DSL signaal zijn op je lijn, dus nu zit daar ISP A op en dat wordt op de gecommuniceerde dag ISP B.

Echter kan het zijn dat je huidige ADSL aansluiting van Demon ook gebruik maakt van het DSL netwerk van Tiscali (BaByXL) en dat je dus dezelfde modem instellingen hebt verder. Dan kan je het Tiscali modem gewoon aansluiten en alvast gebruiken natuurlijk.

Als je huidige Demon aansluiting via het DSL netwerk van BBned loopt heb je een andere instelling nodig en die zou je kunnen aanpassen in je nieuwe modem. Dan is het de VPI/VCI aanpassen van de nu 0/34 (Tiscali) naar 0/35 voor BBned. Er is nog een kleine kans dat je een hele oude Demon aansluiting hebt (metro) via Versatel haar DSL netwerk. Dan kan je beter wachten tot de omzetting, dan worden het vrij 'exotische' instellingen ;)

Sluit hem eens aan, wordt het internet lampje groen dan werkt het. Wordt hij rood dan zit je bij Demon via het netwerk van BBned en moet je 1 instelling even tijdelijk veranderen tot de omzetting. Let wel op dat je die dan weer terug moet zetten straks.

Instelling staat bij: Network > WAN.
Wow, jij hebt er zo te lezen echt verstand van. Da's handig!
Ik heb 't rode lampje. Maar nu het probleem: hoe kom ik in het modem? Ik ga overigens via een router, maar ook rechtstreeks weet ik het IP-adres van 't modem niet, hoe kom ik daar achter? heb 't boekje al van achter naar voor doorgelezen, maar niets...

Want ik NEEM aan dat je die instellingen Network>WAN in het modem moet doen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Het IP van die Tiscali-ZyXEL modems is 192.168.1.254 en je PC moet er direct aan hangen. Overigens is de ZyXEL ook een router, dus die van jezelf kan je er tussenuit halen dan en voorkomt ook problemen die je kan hebben met router achter router.

Standaard wachtwoord is 1234 en die moet je gelijk wijzigen van je modem ;)

Overigens als hij aan staat en is opgestart (power blijft groen branden) en je houdt het reset knopje aan de achterzijde ingedrukt tot hij herstart weer (power gaat weer knipperen) is hij weer terug zoals je hem kreeg en dus juist ingesteld.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 19-01-2007 23:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1