[Applicaties] Gebruik Multicore CPU's

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:54

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Ik vraag me af hoe het tegenwoordig zit met de ondersteuning van Dualcore processors door applicaties. Een word document van 100MB (200/300 pagina's incl plaatjes), kan die gebruik maken van dual core's? Access? Photoshop? Winrar? VMware (Workstation)? En hoe zit het met de games?

Nu weet ik wel dat je het van de meeste programma's op hun eigen site kan vinden, maar ben eigenlijk meer benieuwd of daar een lijst voor bestaat, of makkelijker te vinden is.

Edit: Heb op Google wel gezocht op termen als applications multicore CPU enz, maar dan kom je meestal terecht op het feit dat sommige programma's er geen gebruik van kunnen maken, of op programmeer site's over hoe je hiermee moet omgaan, maar wat ik echt zoek is een soort lijst... Bestaat dat?

[ Voor 24% gewijzigd door kevinvs op 19-01-2007 16:42 ]

Verwijderd

Wel, ik geloof dat programma's zoals Photoshop, videobewerkingprogramma's, 7zip, ... hier wel van gebruik maken.

De enigste programma's waarvan ik het echter zeker weet, dat zijn VmWare, videobewerkingsprogramma's e.d

In verband met die lijst: ik denk niet dat er op dit moment al zo'n lijst is. Je kunt wel voor een groot deel achterhalen welke programma's het gebruiken.

Gerritske.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 18:39 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Veel games hebben er in ieder geval goede support voor..

Maargoed, aangezien je het over dingen als Word en 7-zip hebt (waarvan de eerste sowieso weinig gebruikt, en de tweede het vooral van de HDD's moet hebben), denk ik dat het je zeker wel zal helpen. Programma's die niet op twee cores kunnen werken, worden namelijk één core toegewezen. Als je dan druk bent met A, wordt B gewoon op de andere core gedraait :)

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:40:
Veel games hebben er in ieder geval goede support voor..

Maargoed, aangezien je het over dingen als Word en 7-zip hebt (waarvan de eerste sowieso weinig gebruikt, en de tweede het vooral van de HDD's moet hebben), denk ik dat het je zeker wel zal helpen. Programma's die niet op twee cores kunnen werken, worden namelijk één core toegewezen. Als je dan druk bent met A, wordt B gewoon op de andere core gedraait :)
Ja voor multi-tasking, veel achtergrond programma's is het zowiezo wel handig (denk ik) inderdaad. Maar om het dan om te draaien? Weten jullie programma's die maar specifiek1 core aankunnen?
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:38:Wel, ik geloof dat programma's zoals Photoshop, videobewerkingprogramma's, 7zip, ... hier wel van gebruik maken.

De enigste programma's waarvan ik het echter zeker weet, dat zijn VmWare, videobewerkingsprogramma's e.d
Bedoel je nu WEL geschikt voor Dualcore of juist niet?

[ Voor 21% gewijzigd door kevinvs op 19-01-2007 20:38 ]

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
*

[ Voor 100% gewijzigd door kevinvs op 19-01-2007 20:39 . Reden: Sorry, wou me vorige bericht edditten ipv nieuwe post: Sorry! ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
kevinvs schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:35:
[...]

Ja voor multi-tasking, veel achtergrond programma's is het zowiezo wel handig (denk ik) inderdaad. Maar om het dan om te draaien? Weten jullie programma's die maar specifiek1 core aankunnen?
Zat..

Gelukkig kunnen je drivers er wél mee overweg, en verdelen die de boel dus over de twee cores ;)

@onder: Jij bedoelt twee dus? Tja.. er zijn zoveel grote programma's.. Zoek het eens op van de progsels die jij veel gebruikt, zou ik zeggen.. Ik heb m'n glazen bol niet bij me vandaag ;)

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 19-01-2007 22:14 ]

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:43:
[...]

Zat..

Gelukkig kunnen je drivers er wél mee overweg, en verdelen die de boel dus over de twee cores ;)
Kan je me vertellen wat voor grotere programma's dat bijvoorbeeld zijn?

Verwijderd

kevinvs schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:35:
[...]

[...]
Bedoel je nu WEL geschikt voor Dualcore of juist niet?
Dit waren programma's waarvan ik zeker wist dat ze het WEL doen. :)
Pagina: 1