Remote Desktop client lijst leegmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Net als de TS in dit topic: Remote desktop client lijst leegmaken* wil ik de lijst van IP-adressen / hostnames leegmaken.

Dat zou volgens somigen kunnen door deze registersleutel aan te passen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default

Echter, door deze registersleutel aan te passen (de hostname die er inderdaad ook in staat verwijderen) verandert er niets. De volgende keer staat de hostname gewoon in het lijstje van de client, ook na uitloggen en weer inloggen. Hoe kan ik dit definitief wissen?

Volgens MS: How to Remove Entries from the Remote Desktop Connection Computer Box zou dit dé methode moeten zijn. Waarom werkt het dan niet?

Ik heb gezien dat ik de entries zoals MRU1, MRU2 etc. wel met succes kan verwijderen (ik hoef zelfs niet uit te loggen en opnieuw in te loggen, ze zijn meteen weg), maar niet MRU0 - d.w.z. ik kan MRU0 wel compleet weghalen, maar de waarde (bijv. een IP-adres) blijft gewoon staan in RDC (Remote Desktop Client).

De enige manier die ik nu ken om MRU0 (dus de bovenste uit het lijstje) te verwijderen is opnieuw verbinding maken met een andere Remote Desktop / Terminal Services server (je hoeft niet in te loggen). Dan wordt dus alleen de bovenste veranderd. Verwijderen of veranderen van die hele tekenreekswaarde heeft geen effect.

Het kan dus: Default.rdp (verborgen bestand) óók verwijderen, nl. uit Mijn Documenten. Zie ook dit topic: Automatische pogingen inloggen via Remote Desktop: Trojan?.

[ Voor 65% gewijzigd door pinockio op 19-01-2007 23:35 . Reden: Shit, ik stel zulke moeilijke vragen dat er telkens niemand op reageert.... ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.