Monitor wordt niet herkend als DDC-2B

Pagina: 1
Acties:

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 13:58
Hallo allemaal,

Ik zit weer eens met een probleempje. Ik heb een nieuwe Windows-installatie gedaan op mijn computer en alle drivers geinstalleerd. Echter, ik loop tegen een probleem aan. Ik ga het zo logisch mogelijk neerzetten:

Ik heb een tweedehands TFT gekocht, een LG Flatron L1510S en een tweeedehands Shuttle. In deze Shuttle heb ik mijn ouwe AGP-kaart (Asus Radeon 9600SE) ingebouwd. Nu heb ik de Shuttle op een andere plek gezet dan mijn monitor en heb ik een VGA-verlengkabel gebruikt. Het viel mij op, dat op de gewone VGA-poort het scherm regelmatig zwart flitst. Toen ik met een verloopje van DVi->VGA de monitor op de DVI-uitgang aansloot, was dit probleem verholpen. Alles werkte fijn en prima totdat ik besloot om een nieuwe Windows-installatie te doen.

Ik heb Windows geinstalleerd, updates gedownload en geinstalleerd en natuurlijk het ATi-pakket van de site gedownload. Deze bevat zowel de drivers als ATi Catalyst Center (om je TV-out enzo aan te zetten). Nu wil het geval dat in Catalyst Center mijn Flatron niet als DDC-supported wordt gezien en daarom kan ik niet mijn DVI en mijn TV-out tegelijk gebruiken (stond in de FAQ).

Dit is opzich raar, want in mijn vieze, oude windows-install heeft het wel gewerkt. Ik heb even de specs van mijn monitor erbij gepakt en hierop stond: Plug 'n Play: DDC-2B. Vervolgens ben ik opzoek gegaan naar drivers voor deze monitor, gevonden en geinstalleerd en volgens Windows heb ik nu gewoon netjes een L1510S-monitor.

Echter, na diverse reboots en dergelijke staat in Catalyst Center nog steeds een Default VGA monitor, DDC: not supported. Ik krijg op geen enkele manier (volgens mij) software zo ver dat mijn monitor als DDC supported wordt gezien, zodat ik naast mijn DVI ook mijn TV-out kan gebruiken.

Een zoektocht door de FAQ leerde mij ook, dat
Volgens de mensen bij Entech Taiwan (van oa. Powerstrip) is er geen mogelijkheid om de DVI-poort handmatig aan te zetten.
Dus mijn vraag is: heeft iemand enig idee hoe ik dat stomme stuk software duidelijk kan maken dat ik zo'n DDC-monitor heb en dat de tv-out gewoon ingeschakeld moet worden?

Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ook op de standaard VGA-poort ziet Catalyst Center mijn monitor ook niet als DDC-suppported.

Alvast bedankt!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 13:58
*subtiel schopje*... kan iemand mij op deze prachtige zondagochtend verder helpen?