[Java/Eclipse] UnsupportedClassVersionError

Pagina: 1
Acties:

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Ik heb nu toch iets vreemds....

Ik heb een tijdje geleden de client-side voor een webservice gegenereerd. Deze genereerde voor mij ook een exception class die de server in geval van een bepaalde fout zou kunnen gooien. Allemaal prima, heeft perfect gewerkt. Maar nu dus niet meer...

Nu weet ik wel wat er doorgaans bij een UnsupportedClassVersionError (Unsupported major.minor version 49.0) aan de hand is, namelijk een Java 1.4 / 1.5 conflict. Echter, in mijn situatie betwijfel ik dat ten zeerste.

Van het moment voordat ik de error kreeg tot erna is het classpath niet gewijzigd. Dependencies in de maven repository zijn niet overschreven met andere versies. Het enige wat ik heb gedaan in mijn workspace is op F5 geramd om mijn project te refreshen, zelfs mijn Eclipse-instellingen zijn hetzelfde.

Lekker zo vlak voor het weekend, moet vandaag nog iets opleveren ook :(

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
1:
Misschien even rebuilden met 'clean' toevoeging aan maven commando.

2:
Wat je ook nog zou kunnen doen is een source en target opgeven voor je maven compiler.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<plugins>
    <plugin>
        <groupId>org.apache.maven.plugins</groupId>
        <artifactId>maven-compiler-plugin</artifactId>
        <configuration>
            <source>1.4</source>
            <target>1.4</target>
        </configuration>
    </plugin>
</plugins>

Alvast een goed weekend. ;)

Pwnd

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Grmbl.... ben er inmiddels achter.

Dat brakke windows heeft mijn taskbar-icons door elkaar lopen husselen. Gevolg: mijn twee Eclipse-icons (1 voor 1.4 en 1 voor 1.5) waren verwisseld. Kwam ik net achter toen Eclipse crashte en ik hem opnieuw op wilde starten en iets te lang met de muis op het icoontje bleef hangen (ze waren via de tooltip te onderscheiden).

Nou ja, heb ik in ieder geval toch nog een goed weekend :P En beter nog, de klant ook :)

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Shit op dat soort acties kan ik natuurlijk niet anticiperen. :P
Maar mooi dat het opgelost is. :Y)

Pwnd