[9800] Opeens artifacts?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik zie dat dit al het derde ATI Radeon 9800 topic in zeer korte tijd is, maar ook mijn Club3D 9800 Pro doet opeens raar. Het begon tijdens het kijken naar een DVDtje, er verschenen allemaal gekleurde stippels in beeld. Het komt erop neer dat sindsdien dit regelmatig gebeurt, meestal ongeveer 30 minuten op de PC werken.

De (2e hands) videokaart heeft al een geruime tijd goed gewerkt in mijn PC en de koeler is bijna direct na aanschaf vervangen door een Arctic ATI Silencer (wat dus ook al een lange tijd prima werkte). Ik heb onlangs mobo+CPU vervangen en XP opnieuw geinstalleerd, na een week of twee begon het probleem... De videokaart is (door mij) nooit overgeklokt geweest, de processor was dat wel (4,nogwatGHz bij 166MHz fsb ipv 3,33Ghz bij 133MHz fsb)

Voornaamste specs:
Asrock 755 Dual VSTA mobo
Celeron D 356 3,33 GHz
2*512MB twinmos pc3200
Coolermaster ExtremePower 430W

En momenteel werk ik weer met mijn oude 9600 die voorheen problemen gaf (met vorig moederbord+cpu), nu valt dat wel weer mee :? 9600 in PC = bootproblemen

Ik zal zeer binnenkort de videokaart in een ander systeem proberen, maar als er nog suggesties zijn, hoor ik die graag!

Verwijderd

Waarschijnlijk is dit een een kapot geheugen op de grafische kaart. Ik heb dit ook laatst gehad met mijn 9800PRO, deze heb ik moeten vervangen door een andere grafische kaart.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-07 08:28

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik zou vooraleer geld er tegenaan te gooien eerst eens de drivers nakijken. Ik heb het ook gehad.
Mogelijk door een update dat een onderdeel van de drivers is veranderd? Gewoon de ati drivers verwijderen. Is een tooltje voor te vinden. Dan opnieuw installeren. Beetje experimenteren welke versie goed is voor je. kan zijn dat je er 2 a 3 moet proberen. Maar eerst zorgen dat je de oude volledig hebt verwijderd!

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De drivers heb ik al vervangen na de vorige versies geheel te verwijderen. Maar de artifacts zijn soms ook al te zien bij het booten, dus dat haalt niet veel uit.

En in een andere PC hetzelfde probleem, ik heb de hoop opgegeven, RIP Club3D 9800 pro :(

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Word de videokaart niet te warm? Als hij te warm wordt of als er veel stof in de koeler zit kunnen er ook artifacts ontstaan.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je een beetje zoekt dan kom je wel een heel deel topics tegen met hetzelfde probleem. Slechte cooler is meestal het probleem, en de kaart is 9/10 ook verloren.

Nieuwe kopen...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:40

Vrijdag

De Goede

Ik heb op mijn 9800 (non-pro) de Arctic zitten. Ding werkt prima, heb ook nog heatsinks op de rams gezet en deze houden het allemaal wel goed op temperatuur. Ik merk zelf ook zo nu en dan artifacts in spellen (Guild Wars, CoD) en ik denk dat de kaart gewoon op is. Ook diverse drivers geprobeert, hielp allemaal niet.
Tijd voor een nieuwe, deze loopt inmiddels al vanaf 2003 dus die heeft zijn best wel gedaan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb zo'n club 3D 9800 pro-tje gehad. Na drie maanden ging hij fluiten en zelfs met betere koelers crashte hij om het half uur!

Oh well heb mijn verlies genomen en ervoor gekozen nooit meer een merk te nemen met minimale koeling!

There is no place like ::1

Verwijderd

brak geheugen, al dan niet door oververhitting, niets meer aan te doen, tijd voor een nieuwe kaart. Heb het zelf al drie keer gehad met een 9800pro
Pagina: 1