Toon posts:

HP 100c lights-out ML110G4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP ML110G4 server met daarin een HP lights-out 100c BMC kaart.

Via de webbrowser kan ik de BMC aanspreken. Hij vraagt dan om gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze weet ik niet en heb vervolgens gebeld naar HP. Zij vertelde mij dat ik deze kan vinden in de handleiding (die ik er niet bij heb gekregen, maar is door HP opgestuurd per e-mail).

In de handleiding staat dat de default login admin is en het wachtwoord ook admin.

Je raad het al, met deze credentials kom ik er niet in, ook niet met het operator account.

Ik sta nu op het punt om weer HP te bellen, maar ik vroeg me af of iemand mij hier kan vertellen of ik wat fout doe.

Op google staat eigenlijk het zelfde als in de handleiding.

Het lijkt wel of ik wat over het hoofd zie. Moet je iets activeren ofzo? Of weet iemand de juiste procedure om in te loggen?

Verwijderd

de loginname is ook case sensitive.
Default is de admin loginnaam: Administrator (hoofdletter A dus), default paswoord is er niet. Deze wordt per systeem aangeleverd.

Door je machine te booten kan je de kaart configureren. Volgens mij kan dit zonder inloggen en kan je dus je pw resetten. Hebbie natuurlijk wel fysieke toegang tot het systeem nodig.

• MetalBM
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02 09:12
Kijk eens of een kartonnen labeltje bij zat of dat er een label op het deksel van de server geplakt is.... staat vaak ook de gewenste info... en ja het is Administrator met een hoofdletter, typisch HP

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
bij het opstarten kan je als het goed is kiezen voor F8 (ILO setup)

daar kan je usernames/passwords aanpassen/aanmaken, + netwerk config

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
om alvast je volgende vraag te beantwoorden, als je dat systeem wilt overnemen via die kaart zul je ook ILO licenties moeten kopen

met de meegeleverde functionaliteit kan je dat namelijk niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 20-01-2007 15:57 ]

A wise man's life is based around fuck you

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Let even op een 1xx server van HP is geen echte proliant zoals andere met ILO. Deze bevat nu een extra kaart waarmee de BMC kan worden benaderd over netwerk. En de kaart heet ook een Lights Out BMC card. Geen Internal Lights Out. Dus geen kartonnentje met gegevens, geen Administrator maar Admin. Geen licentie voor ILO kopen om grafisch over te nemen.

Tus dusver een HP-engineer.

* Edit:

Research levert het volgende op:
http://h18004.www1.hp.com...t/lightsout100/index.html

Daarstaat in de eerste kolom, User authentication:Local accounts

Dit is wat er vermeld staat in de Lights Out 100c Manual.
The default user name is admin, and the default password is admin.
The default user name is Operator, and the default password is Operator.

* Edit2:

Er staat mij ook nog iets bij van de combinatie van Internet Explorer 7 en Thomson ADSL modems en problemen met inloggen, terwijl de credentials goed zijn. Ik weet niet wat voor browser je gebruikt maar ik zou het even met firefox proberen.

En anders kan je nog het inloggen via een Telnet of SSH sessie proberen, gebruikersnaam en password is het zelfde.

[ Voor 66% gewijzigd door fleppuhstein op 21-01-2007 14:40 ]

Pagina: 1