Toon posts:

tv-geluid voor slechter horende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft de tv altijd hard staan, anders hoort hij het niet goed. Nu heb ik het plan opgevat om een all-in-one 5.1 systeem te kopen en het geluid van de tv via dat systeem te laten lopen. Het doel is dat het geluid uit alle 5 de speakers komt, waarbij dan vooral het geluid uit de twee achter-speakers van belang is, omdat die dan naast de bank komen te staan waar mijn vader zit.

Mijn vraag is: gaat dit werken? Of is het zo dat het stereo-geluid uit de tv alleen de twee voor-speakers van zo'n systeem aanstuurt? Zit er een optie op zo'n 5.1 systeem om het binnenkomende stereo-signaal, naar alle speakers te sturen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet alle systemen snappen dat en zullen stereo "naar voren" sturen. Bij andere systemen kan je aangeven of het over alle speakers moet of niet.

Ik denk dat je beter kan vragen in een goede audio-zaak welk systeem wat kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Is een draadloze koptelefoon niet een simpelere, goedkopere en doeltreffendere oplossing?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:46

Barrycade

Through the...

Kortweg -> ligt aan de set, maar de meeste kan je de output van de speakers regelen.

Maar is het niet makkelijker om gewoon een draadloze koptelefoon te kopen voor je vader?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koptelefoon is vaak niet de elegantste/comfortabelste oplossing en je sluit jezelf buiten voor dingen als de deurbel, telefoon etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 19:39
Ja, of je pa gaat gezellig met Willeke Alberti om een hoorapparaat. ;)

_██_
(ಠ_ృ)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14

Sick Nick

Drop the top!

Als je een surround set nodig hebt omdat je anders je tv niet goed kan horen zal de deurbel wel helemaal niet gehoord worden ;)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:46

Barrycade

Through the...

MAX3400 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:42:
Koptelefoon is vaak niet de elegantste/comfortabelste oplossing en je sluit jezelf buiten voor dingen als de deurbel, telefoon etc.
Als je slechthorend bent zal je die dingen ook niet 1,2,3, horen neem ik aan.
De rest van de familie is toch niet slechthorend? Lijkt me vervelend als er 2 speakers het geluid door de kamer laten knallen.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26
Kan je niet beter naar zo'n ouderwets systeem met een A en B set speakers kijken, met als B set een stel speakers achter de bank. Kan je de versterker "normaal" op A en als je vader kijkt op A+B zetten. Mits je een beetje goed zoekt [edit]op de tweedehandsmarkt bedoel ik[edit] en "echte" surround geen eis voor je is, lijkt me dit de beste manier om kwalitatief goed geluid voor je geld te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door onkl op 19-01-2007 15:53 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03

Reinier

\o/

Misschien is een receiver met meerdere speakergroepen (hoe noem je dat?) een optie? Dan heb je bijvoorbeeld twee sets fronts en dus vier frontspeakers. Multi room maar dan in een enkele room ;)

Edit: zoals hierboven ook al gezegd wordt dus. A en B-speakers: http://www.crutchfieldadv...ltiroom_power.html?page=2

En dan krijg je bijvoorbeeld zoiets, waarbij het surroundgebeuren natuurlijk optioneel is (dat kan ook gewoon stereo zijn):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3b52f363b65be107e2a622269178829e/full.gif

[ Voor 49% gewijzigd door Reinier op 19-01-2007 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
onkl schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:45:
Kan je niet beter naar zo'n ouderwets systeem met een A en B set speakers kijken, met als B set een stel speakers achter de bank. Kan je de versterker "normaal" op A en als je vader kijkt op A+B zetten. Mits je een beetje goed zoekt [edit]op de tweedehandsmarkt bedoel ik[edit] en "echte" surround geen eis voor je is, lijkt me dit de beste manier om kwalitatief goed geluid voor je geld te krijgen.
Zeer bedankt, dit brengt mij op een idee. Ik heb zelf een stereo-receiver van Sony met deze optie (A+B), inclusief twee B&W-speakers. Daar kan ik dan twee kleinere boxen bij kopen, voor bij de bank. Bijkomend voordeel is dat ik dan gelijk een excuus heb om voor mezelf eens iets nieuws te kopen. _/-\o_

Iemand een advies welke twee speakers ik moet kopen? Klein+standaard, maar wel goed. Niet bookshelf, die zijn al te groot vind ik. En een speakerkabel van ongeveer 8 meter naar de verste box, kan dat? En eh, wat kost zo'n set kleine speakers? Kan ik die nemen die als "surround speakers" verkocht worden (ik snap dat het geen echt surround-geluid is)? Sorry voor de simpele vragen, maar weet weinig van dit soort dingen.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26
Kijk even achterop je versterker hoeveel ohm er op de B lijn moet staan. Dat wil nog wel eens 8 zijn, terwijl een "normale" speaker 4 is (of was het nou andersom?) Anyhoe: dat even controleren dus.
Pagina: 1