Philips 50PF7321 50" Plasma

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:23
Philips 50PF7321 50" Plasma

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/0267EFA4A1433CFBC12571F8004CCBDF_big.jpg

Beeldformaat : 16:9, Breedbeeld
Helderheid : 1400 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) : 10000:1
Schermdiameter (inch) : 50 inch
Schermdiameter in centimeters : 127 cm
Schermtype : WXGA-plasmascherm
Beeldverbetering : Pixel Plus, Progressive Scan, 3:2/2:2 motion pull-down, Contrast Plus, Digital Noise Reduction, 3D-combfilter, Onderdrukking gekartelde lijn, Active Control, L.T.I.
Schermverbetering : Anti Ageing, Scherm met anti-reflectiecoating
Schermresolutie : 1366 x 768p
Kijkhoek : 160 º (H)/160 º (V)
Responstijd (normaal) : 3 ms

ik moet eerlijk zeggen, een pareltje :) en bij BCC is hij vandaag en morgen nog met BTW aftrek en dus maar rond de 1650 euro. wat vinden jullie ervan? andere mensen die hem hebben?

[ Voor 46% gewijzigd door YoshiBignose op 19-01-2007 14:46 ]

Facts don't care about your feelings

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hij is in ieder geval niet Full-HD. Dus tenzij je dat geen gemis vind als je "binnenkort" een 360, PS3, HD-DVD of BluRay wil aansluiten, dan vind ik het voor de rest een mooi schermpje voor die prijs.

Heb alleen geen zin om te gaan zoeken naar reviews voor je, maar uit mijn hoofd valt 'ie ergens in de middenklasse van een aantal Duitse bladen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Krijg je dat full hd geouwehoer weer meteen. Hij kan gewoon 720p aan dus dit lijkt me echt een prachtig scherm. Liever een 720p plasma, dan een 1080p LCD. Dit scherm heeft juist een prachtige resolutie voor die maat, de meeste hebben een 1024x768 resolutie, op de Alis panels na die Philips ook in een aantal modellen heeft zitten.

Groetjes, FaceDown.

• YoshiBignose
idd, dat interesseert me ook vrij weinig. als ik zo'n console koop, dan toch een Wii :9
maar hebben veel mensen een 50 inch tv? 127 cm dus, is namelijk best groot :)

• MAX3400

MAX3400

FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:54:
Krijg je dat full hd geouwehoer weer meteen. Hij kan gewoon 720p aan dus dit lijkt me echt een prachtig scherm. Liever een 720p plasma, dan een 1080p LCD. Dit scherm heeft juist een prachtige resolutie voor die maat, de meeste hebben een 1024x768 resolutie, op de Alis panels na die Philips ook in een aantal modellen heeft zitten.
Ga ff lekker tegen je moeder ouwehoeren... Ik geef het alleen aan, verder geen waarde-oordeel of positief/negatief advies op basis van 1080P-ondersteuning...

@Yoshi: ik heb thuis een 37" LCD. Maar die grootte valt al snel niet meer op en daarbij zit ik er ook iets van 2.5m vanaf... Er zou best een 50" mogen komen, wat mij betreft.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 19-01-2007 14:58 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

De meesten die echt groot gaan, gaan voor een 42". 50" is echt huge, maar wat mij betreft is het hoe groter, hoe beter. Als je er echter ook gewone tv op wil kijken dan is het wel raadzaam om niet te dicht op het scherm te gaan zitten omdat dan de kwaliteit wel eens tegen zou kunnen vallen. Ik schat dat de minimale kijkafstand voor dit scherm zo'n 3 a 4 meter zal zijn. Met materiaal als DVD zou je zelfs wel op 2 meter kunnen gaan zitten als je wilt.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MAX3400 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:57:
[...]

Ga ff lekker tegen je moeder ouwehoeren... Ik geef het alleen aan, verder geen waarde-oordeel of positief/negatief advies op basis van 1080P-ondersteuning...

[..]
Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar het is erg vermoeiend om in elke discussie over een scherm weer tig posts over resolutie langs te zien komen, terwijl dat nauwelijks van belang is. Hetzelfde zie je bij digitale camera's en aantal megapixels. De invloed van het aantal megapixels op de fotokwaliteit wordt ook ENORM (=understatement) overschat.

Uiteindelijk heeft dit scherm een goede contrastverhouding (weliswaar geen 1:10000, maar toch goed) en kleurverzadiging en als de kleurechtheid ook nog okay is, dan heb je een pracht van een groot scherm in handen voor relatief weinig geld.

[ Voor 16% gewijzigd door FaceDown op 19-01-2007 15:04 ]

Groetjes, FaceDown.

• YoshiBignose
:9 de kijkafstand wordt ook wel zo'n 4 meter, maar volgens mij is zo'n ding echt huge idd als je dat in je huiskamer hebt staan :9 toch vind ik het een leuke prijs, ik zag 80cm LCD schermpjes die nog duurder waren. snap er niks van.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

YoshiBignose schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:11:
:9 de kijkafstand wordt ook wel zo'n 4 meter, maar volgens mij is zo'n ding echt huge idd als je dat in je huiskamer hebt staan :9 toch vind ik het een leuke prijs, ik zag 80cm LCD schermpjes die nog duurder waren. snap er niks van.
LCD is ook een duurdere technologie die minder beeldkwaliteit oplevert. Jij snapt het niet? Ik ook niet hoor :) Met een kijkafstand van 4 meter heb je hier een heel mooi schermpje aan denk ik. 1080p heb je dan niet eens nodig aangezien je op die afstand het verschil met 720p echt niet gaat zien. Verder zal het scherm met die contrast ratio en de plasma-kleurverzadiging de vloer aanvegen met elke LCD. Dat zal elke plasmakoper kunnen be-amen.

Groetjes, FaceDown.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 22:29
Mooie prijs, mooi scherm. Helaas te duur voor mij :)

• MAX3400

MAX3400

YoshiBignose schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:11:
Ik kan me heel goed voorstellen dat een 32" LCD van Loewe duurder is... Maar ja, ook plasma's lopen tot 10 ruggen dus ik denk dat je maar eens op zoek moet naar goede reviews om te kijken waarom deze zo goedkoop is.

@FaceDown: i know... ;)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Geloof maar dat dit scherm echt HUGE is, ik heb de 42 inch LCD met hetzelfde design gezien en door die dikke rand + speakers lijkt het echt enorm, dus met 50 inch wordt dit über!

• YoshiBignose
hehe, ik las het idd 147 cm met speakers enzo erbij, de breedte dus. best groot, maja als je toch een nieuwe TV gaat kopen, dan maar meteen een goeie :)

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 13:38
De goedkoopste plasma van 50 inch die ik gezien heb was die van LG van net boven de 1900 euro.
Dus als je deze kan krijgen voor 1650 is het een koopje!
Maar BCC heeft een truckje. Nu is ie opeens €2299,00. Tja dat heet nu verkeerde marketing :'(
http://www.bcc.nl/index.aspx?itemid=630&contentid=220695

"PHILIPS 50PF7321
Plasma Scherm
BCC prijs inclusief BTW: €2299,00 T/m zaterdag hoeft u géén BTW te betalen op alle LCD en plasma TVs!"

Op kieskeurig staat nog de oude prijs. http://www.kieskeurig.nl/...33CFBC12571F8004CCBDF.htm van 1932

[ Voor 64% gewijzigd door luckyjan op 20-01-2007 03:09 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 07:05
Want? Er staat toch dat je hem tot zaterdag voor de exclusief BTW prijs krijg (1680 Euro), is toch een prima deal!

[ Voor 94% gewijzigd door Brad Pitt op 20-01-2007 02:33 ]

Nickname does not reflect reality

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 13:38
Brad Pitt schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 02:32:
Want? Er staat toch dat je hem tot zaterdag voor de exclusief BTW prijs krijg (1680 Euro), is toch een prima deal!
2299-19%=1862 Euro (en een paar centen).
Oeps sry eronder staat 1680 op de site !!! en das goedkoop :) Maar ben benieuwd of iemand hem ook voor die prijs kan krijgen aangezien de prijs daarboven 2299 is,

[ Voor 26% gewijzigd door luckyjan op 20-01-2007 03:07 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 07:05
Pfff, er staat toch DUIDELIJK wat de normale prijs is en wat de *aanbiedingsprijs* is?! Normaal is 'ie 2299, NU is 'ie 1680, snap niet wat daar verwarrend aan is :|

(al is het exclusief-btw-bedrag van 2299 wel 1932 Euro, maar goed ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 20-01-2007 03:12 ]

Nickname does not reflect reality

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Damn..heb ik deze week net een 42" Philips LCD gekocht.Voor de zelfde prijs.
Zul je altijd zien. :)

In het begin had ik met mijn 42" ook zoiets van jezus wat groot,maar ik ben er nu al aan gewend.
Een paar maten groter zou ik ook niet erg gevonden hebben...Is echt gaaf films kijken,of Xbox 360 :9~

Zo op het eerste gezicht,mooi schermpje.
Zou alleen even kijken wat voor aansluitingen hij heeft.

• YoshiBignose
Brad Pitt schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 03:09:
Pfff, er staat toch DUIDELIJK wat de normale prijs is en wat de *aanbiedingsprijs* is?! Normaal is 'ie 2299, NU is 'ie 1680, snap niet wat daar verwarrend aan is :|

(al is het exclusief-btw-bedrag van 2299 wel 1932 Euro, maar goed ;) )
klopt het staat nogal onduidelijk op de site, maar in de winkel staat hij voor 1999 en dat minus BTW is dus de 1680. :)

• progaar
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-02 18:11
Even een praktijkreactie op deze thread.

Resolutie is wel degelijk belangrijk. vorige week m'n nieuwe Samsung 50" binnengekregen en ik ben diep bedroeft. Dit scherm is native 1366x768 en doet overscan op het 1280x720 beeld dat van mijn MacMini af komt. De BenQ beamer, alsook de 37" LG LCD die wordt vervangen door de Samsung doen beide probleemloos en haarscherp 1280x720.

als je dus een PC aansluit op een plasma is het wel degelijk belangrijk dat de plasma native een resolutie heeft die door de PC wordt uitgestuurd. Klopt dat NVidia 7000 en 8000 series wel 1366x768 kunnen uitsturen, maar die passen niet in m'n MacMini ;)

Ben nu aan het kijken naar de Gefen HT Scaler, die het hopelijk weer recht trekt (upscaled naar 1366x768), anders staat er zeer binnenkort een bijna nieuwe Samsung Plasma op Marktplaats te koop.

Ciao

• YoshiBignose
ik geloof je best :P gelukkig sluit ik mijn PC er niet op aan, maar leuk ding hoor deze TV :D

hij is lekker groot :D maar ben je zo aan gewend merk ik al :)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:39
FaceDown schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:24:
[...]

LCD is ook een duurdere technologie die minder beeldkwaliteit oplevert. Jij snapt het niet? Ik ook niet hoor :) Met een kijkafstand van 4 meter heb je hier een heel mooi schermpje aan denk ik. 1080p heb je dan niet eens nodig aangezien je op die afstand het verschil met 720p echt niet gaat zien. Verder zal het scherm met die contrast ratio en de plasma-kleurverzadiging de vloer aanvegen met elke LCD. Dat zal elke plasmakoper kunnen be-amen.
LCD levert geen mindere beeldkwaliteit op, maar is geschikter voor andere doeleinden dan dat plasma dat is. Ik citeer even:

"LCD-TV is de beste keuze voor standaard gebruik, bijvoorbeeld als TV, voor games, computers en thuisbioscopen

Voor ons grootste beeldformaat wordt de plasmatechnologie gebruikt. De High Definition-beeldkwaliteit is uistekend. De plasmatechnologie heeft echter één nadeel: als er lang stilstaande beelden (zoals merktekens van satellietzenders) op de TV's worden weergegeven, kunnen deze in het scherm 'branden'. Daarom raadt Sony aan plasma-TV's te gebruiken voor het bekijken van films die het beste op het grootste beeldformaat kunnen worden weergegeven, maar niet voor standaard kijkgedrag, het spelen van videogames of voor computers."

Ik hoor Facedown al schreeuwen: "welke malloot zegt dit?"
Eh, dit staat op de officiële Sonysite ;)

Oh ja, ik link ff http://www.sony.nl/view/S...+Projector&site=odw_nl_NL

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 01-02-2007 01:31 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 01:30:
[...]

Ik hoor Facedown al schreeuwen: "welke malloot zegt dit?"
Eh, dit staat op de officiële Sonysite ;)

Oh ja, ik link ff http://www.sony.nl/view/S...+Projector&site=odw_nl_NL
Ja welke fabrikant die zich op de LCD-markt richt zou dit niet zeggen ? (Ik zie iets van stuiterballen en verf....).

LCD levert inderdaad geen mindere beeldkwaliteit op papier. De resolutie is bij LCD schermen vrijwel altijd hoger, maar zet eens een vergelijkebaren LCD en Plasma naast elkaar. Dan is bij mij de plasma toch echt wel de winnaar (kleur echtheid, diepte). Vergeet ook niet dat het ghosting gebeuren bij LCD nog steeds niet echt top is, in ieder geval niet wat ik gezien heb (Sharp lcd 1080p, voetbal,analoog signaal).

Wat betreft het inbranden heb je gelijk, vroeger hadden de plasma schermen hier inderdaad last van en enkele modellen nog steeds (pioneer). Er is verder echter bijna geen modern plasma scherm meer dat hier nog last van heeft, zelf sinds mei 2006 (ong) een Panasonic plasma hangen, het verhaal van lagere instellingen om inbranden te voorkomen was ik al snel zat van, als ik zo'n ding heb hangen kan ik gewoon niet laten om hem direcht volledig te gebruiken :+ Geen centje pijn, niks geen ingebrande troep. Hoe dit bij philips zit weet ik uiteraard niet maar reviews kunnen hier ongetwijfeld uitsluitsel over geven.

Ik word een beetje zat van de vele niet kloppende argumenten tegen plasma (ik noem inbranden, stroomverbruik). :/ (niet persoonlijk bedoeld).

Over het formaat: 50 inch is echt groot, maar met jouw kijkafstand moet dat echt prima te doen zijn. Als je nog een analoog televisie signaal binnen krijgt dan kan de 'tv' kwaliteit wat tegen vallen, ik zou absoluut digitale televisie nemen.

De prijs: een koopje ! Als je de mogelijkheid hebt om hem ergens in het echt te zien (of eventueel een kleinere variant) direct even doen !

[ Voor 12% gewijzigd door Dick op 01-02-2007 02:00 ]

• YoshiBignose
:) over de kwaliteit van de tvzenders heb je idd gelijk. gelukkig zit je 4 a 5 meter ervan af maar je moet idd geen stapje dichterbij komen. op onze oude tv speelde ik ook altijd divx films af (van die 700mb dvdrips). je zag nooit echt veel verschil in kwaliteit, maar als ik dat nu doe zie je bijna de blokjes op het scherm! ik ben gedwongen om echte dvd's te kopen :P maar het is het waard.

en geloof me, 50 inch je went er zo snel aan. 1e dagen als je in huiskamer stapt dan is het ff WOW oh ja daar staat dat ding, maar na een paar dagen is het al over. en bij het tv kijken merk je er na 10 minuten al niks meer van, behalve dat de kwaliteit prachtig is :)

en ik ben overgestapt van een 12 jaar oud 60cm tv'tje naar een 127cm plasma 8)

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 21:36

sphere

Debian abuser

kingrichard47 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 01:56:
Ik word een beetje zat van de vele niet kloppende argumenten tegen plasma (ik noem inbranden, stroomverbruik). :/ (niet persoonlijk bedoeld).
Of ie meer/minder gebruik dat een LCD van 50" geen idee, maar 250W vind ik toch nog best fors :z

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:33

sanook

_/-\o_

sphere schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:50:
[...]

Of ie meer/minder gebruik dan een LCD van 50" geen idee, maar 250W vind ik toch nog best fors :z
Ik zou eerst even wat huiswerk doen voordat je zo'n post plaatst. Een willekeurige (Samsung) LCD van 46 inch komt op 270 Watt, dus zonder kritisch te zijn kun je wel zeggen dat er weinig/geen verschil is tussen LCD en (moderne) plasma qua stroomverbruik. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat een LCD een vrij constante (hoge) stroom trekt onafhankelijk van het beeld, bij een plasma varieert het stroomverbruik afhankelijk van de helderheid van het beeld op dat moment: een volledig wit beeld verbruikt meer stroom dan een donker beeld. Dan kom je bij plasma gemiddeld al lager uit dan de opgegeven waarde.

Ben het wel met je eens dat 250 Watt op zich best fors is.

• YoshiBignose
tja ik vind het eigenlijk nog meevallen voor een 50 inch TV. maar stroom interesseert me niet zo. hij staat toch meestal alleen 's avonds aan bij ons, maar ik moet zeggen: het is een pareltje :)

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:27:
en geloof me, 50 inch je went er zo snel aan. 1e dagen als je in huiskamer stapt dan is het ff WOW oh ja daar staat dat ding, maar na een paar dagen is het al over. en bij het tv kijken merk je er na 10 minuten al niks meer van, behalve dat de kwaliteit prachtig is :)

en ik ben overgestapt van een 12 jaar oud 60cm tv'tje naar een 127cm plasma 8)
Klopt, dit merk ik ook, als is die van ons dan nog wel 20cm kleiner (107cm). Je hebt totaal niet meer in de gaten dat het ding zo groot is. Als mensen het voor het eerst zien krijg je altijd van: 'Wow wat een groot ding' maar zelf vind ik hem niet eens heel groot meer 8)7
Pagina: 1