[7800GS] GPU Computing, al mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 11:28
Net heb ik even rondgekeken op internet en nu schijnt het mogelijk te zijn om mijn GPU (een 7800GS) te gebruiken om DVD's te kunnen encoden / recoden.

Op deze site las ik dat : *klik*

Is dit inmiddels al mogelijk of is het allemaal nog in de beta fase (hence de developer balk bovenin)?
Of zijn er al andere programma's die dit ondersteunen? Voor de rest kan ik weinig vinden op Google...

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

ENcoden weet ik nog niet, maar DEcoden doen ze al wel; Dat heet PureVideo.

Jammer genoeg is de implementatie van nVidia op het gebeid van GPGPU (zoals het gebruik van de GPU als coprocessor heet) een beetje minder dan die van Ati. Vanaf de 8800 zou dat wel eens anders kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik wel zeker weet is dat er wel een aantal zaken zijn die met video-encodering te maken hebben, waarvoor de GPU wordt gebruikt. Er zijn bijvoorbeeld een aantal filters/plugins voor AviSynth die gebruik maken van de GPU. Ik gebruik daarvan bijvoorbeeld FFT3DGPU heel erg vaak.

Maar goed, ik denk dat GPGPU een otnwikkeling is die langzamerhand meer,- en meer voet aan de grond zal krijgen. Zo is er al DPC/Folding@Home distributed computing mogelijk op Ati GPU's, en komer er meer,- en meer codecs die GPU's gebruikt. Dus het is wel een interessant iets om te blijven volgen :)