[tablets]: wacom graphire of dynalink freedraw?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:29

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
ik wil nu thuis een pentablet hebben. en dan de wacom graphire of de dynalink freedraw. Deze 2 omdat ik hier de meeste positieve verhalen over hoor.

welke kunnen <b>jullie</b> me aanbevelen?

volgende eigenschappen moeten ze kunnen/hebben:
- knoppen kunnen wijzigen (bv rechtsklikken toekennen aan een knop)
- MAKKELIJK de knoppen in kunnen drukken.
- hoe ligt ie in de hand.
- prijs.

nope

Verwijderd

wacom

oogt professioneler... check website maar eens

http://www.wacom.de

ze maken alleen maar tablets enzo.... en van dynylink d8 ik niet

'k heb hier zo'n intuous tablet :) en die werkt wel relaxxt

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ik heb sinds gisteren zo'n wacom graphire a6. tis wel wennen maar werkt best goed. indeling van de knoppen kun je aanpassen met de bijgeleverde tools.

ligt prima in de hand, prijs is wel ok (240 piek), maar natuurlijk wel stukken duurder dan een muis ofzo.

gewoon linksklikken doe je gewoon door met de pen op het tablet te tikken. werkt perfect. rechtsklikken is moeilijker. daarvoor zit namelijk een knop op de zijkant van de pen en die vind ik (nu nog) een beetje lastig. tis best moeilijk om de knop te bedienen zonder de pen te bewegen.

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een tabletje :Y) dus ben wat gaan Googlen en tot zover zijn dit de zoekresultaten:

Op www.funprice.nl vond ik de goedkoopste die ik kon vinden, een target geval van 119,-.
Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat het een SuperPen WP5540 van UC-logic is.
http://www.uc-logic.com/wp5540.htm

Verder heeft target nog de Design & Work Tablet 100.
http://www.trust.nl/products/frame-product.htm?artnr=12050&show=1

Verder heb ik nog gevonden:
Aiptek HyperPen 5000
http://www.aiptek.com/Products_HyperPen-5000.htm

En dan zijn er dus nog de Dynalink Freedraw
http://www.dynalink.nl/nederlands/producten/tabu.html

en de Wacom Graphire.
http://www.tablet.nl/wacom2/graphire/index.html

Bij de Graphire zit een muis, die hoef ik er niet bij te hebben eigenlijk, aangezien ik er toch al 1tje heb liggen, en ik bvk links muis en rechts schrijf. :)
Nu ik al die pagina's gezien heb zit ik met een heleboel vragen..
Is een pen zonder batterij echt beter/handiger als 1tje met?
Hoe zit het met de resolutie en de oppervlakte van zo'n ding?
Is USB prefereerbaar boven RS-232 (serieel)?
Zou zo'n goedkope Trust wat zijn?
Voor wat ik nu gezien heb lijkt me de Dynalink wel wat..
Ik hoop dat er wat reacties komen van mensen met tekentablet-ervaring. :)

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
wacom zonder muis?

Dan heb ik misschien nog wel wat voor je.
De voorloper van de Graphire, de penpartner.
Aangezien ik zo'n ding een tijdje terug heb gekocht en sindsdien bijna nooit heb gebruikt wil ik er eigenlijk weer vanaf (o.a. ook omdat ik nou DualHead heb).
Als je interesse hebt in dat apparaat (in originele doos, met alles er nog bij (zelfs een extra punt voor de pen)), meel me dan ffies: coen@hoogstede.etrade.nl of contact me op icq: 4997095

edit:
nog ff wat ervaringen:

Ik heb dus zelf zo'n a6 ding. Prima voor resoluties tot 1280x1024 (en helaas niet meer voor DualHead). Pen is erg licht (zonder batterij en zonder draad).
Ik denk op zich dat usb prettiger zou zijn. Nou mis je weer een irq met zo'n com-poort, maar goed dat is op zich niet zo erg. De sroom trekt het apparaat van de toetsenbord-aansluiting, dus daar komt normaalgesproken (bij een rs232 model) een extra plugje tussen.

• Dexter
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik heb zelf ook zo'n Wacom Penpartner A6, en wil er nooit meer vanaf. Tenzij voor een Intuos (hogere resolutie en veeeeeel duurder :()
Ik doe er al mijn tekenwerk (van Photoshop tot CAD/3D) mee, voor het windows werk is het makkelijker om met mijn trackman marble+ te werken.

Heel fijn ding. Heel veel instellingsmogelijkheden en heel hoge kwaliteit.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
leuke reacties:)

-zit er MERKBAAR verschil in de resolutie van de pennetjes?
- zijn beide knoppen MAKKELIJK in te drukken?

ik heb zo'n freedraw getest, en ik kan niet op een knopje drukken, zonder dat de pen beweegt. behoorlijk irritant :(

nope

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Merkbaar waarschijnlijk pas vanaf resoluties boven 1280x1024 (dan heb ik het wel over verschil tussen intuos en penpartner). Maar ja, bij hogere resoluties gebruik je toch eigenlijk geen A6-formaat.
Die knopjes zitten vrij goed bij de penpartner.. De linker-muisknop is de punt zelf.. een klein tikje op de ondegrond is voldoende voor een click. De rechtermuisknop zit op de pen met een los knopje. Dit is even wennen, maar er valt goed mee te werken.

Verwijderd

Hoe zit het nou precies met die resolutie? Ik zie bij de meeste modellen rond de 200 piek resoluties van 2500-3000 lpi staan, de Wacom Graphire (die overal aangeprezen wordt) heeft maar een resolutie van 1000 lpi, is dat niet wat weinig dan??

[toevoeging]
Oja, is het fijn 'Exploreren' met de pen? Ik heb gelezen dat sommige mensen het niet fijn vinden dus de muis pakken. Ik teken niet echt veel op m'n pc dus vooral voor gewoon windows gebruik wil ik 'm veel gaan gebruiken...
[/toevoeging]

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Op dinsdag 06 februari 2001 09:12 schreef inTrance het volgende:
Hoe zit het nou precies met die resolutie? Ik zie bij de meeste modellen rond de 200 piek resoluties van 2500-3000 lpi staan, de Wacom Graphire (die overal aangeprezen wordt) heeft maar een resolutie van 1000 lpi, is dat niet wat weinig dan??

[toevoeging]
Oja, is het fijn 'Exploreren' met de pen? Ik heb gelezen dat sommige mensen het niet fijn vinden dus de muis pakken. Ik teken niet echt veel op m'n pc dus vooral voor gewoon windows gebruik wil ik 'm veel gaan gebruiken...
[/toevoeging]
ja, ik ga um ook als vervanger van de muis gebruiken. die dynalink die ik getest heb, heeft een duidelijk te zwakke resolutie: als je de pen iets beweegt, gaat de cursor niet 1 maar meerdere pixels verschuiven :(
beetje shit.

nope

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Heb de graphire werkt perfect, als je een standaard desktop indeling hebt print je die uit en leg je hem op de graphire onder de transparante flap :D
Hoef je niet perse op het scherm te kijken voor de icons.

Resolutie is voor het tablet meer als genoeg.
Hoe hoger de resoluitie hoe gevoeliger de pen reageert dus hoger is in dit geval niet beter. Pen hoeft voor mij niet gevoeliger.

Verwijderd

Pak maar een van wacom, ik zelf heb een A3 Wacom werkt perfect

Verwijderd

Wacom Intuous Graphics Tablet... R0X:D

zekers geen dynalink... op m'n werk staat daar zo'n klein tablet.. .maar daar zit een draad aan

hier het config menu van de wacom
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boeie/wacom.jpg

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben erug tevreden over die Dynalink... voor max 200 heb je de USB versie..

Die Wacom heb ik geen ervaring mee...

Mijn advies, probeer ze zelf eerst uit. Iedereen heeft toch een eigen merk en loopt dat aan te prijzen... Das altijd zo en overal mee....

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

oke vraagje want ik snap het niet helemaal. moet je met zo een pen nou de hele tijd ermee slepen zoals een muis met je cursor of kan je het echt als een pen beschouwen en de punt van de tablet tillen en verplaatsen naar de gewenste positie. de eerste methode lijkt me een beetje gaar eigenlijk. misschien domme vraag maar ik ben ook beetje dom :P

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 20:14 schreef GRRR667 het volgende:
oke vraagje want ik snap het niet helemaal. moet je met zo een pen nou de hele tijd ermee slepen zoals een muis met je cursor of kan je het echt als een pen beschouwen en de punt van de tablet tillen en verplaatsen naar de gewenste positie.
Je kunt in de meeste gevallen kiezen, maar het makkelijkste is dus oppakken en plaatsten ja...

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
he dudies. ik heb nou een tijdje de dynalink mogen testen. DOE DIT NIET!!! ga direct een wacom kopen!!!

redenen:
- penpunt valt er wel eens uit.
- als je op een knopje drukt aan de zijkant van de pen, verschuift de cursor gewoon een centimeter :r:r
- gammele pen
- waardeloze drivers voor win2k

kom maar op met het commentaar !!

nope

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 21:09 schreef bloody het volgende:
redenen:
- penpunt valt er wel eens uit.
- als je op een knopje drukt aan de zijkant van de pen, verschuift de cursor gewoon een centimeter :r:r
- gammele pen
- waardeloze drivers voor win2k
-Penpunt valt er uit... mmm das vast erg representatief voor alle pennen, met die als ik heb is niets mis...
-knopje en verschuiven?? configureer dat ding dan eens goed, dan heb je nergens last van. |:( |:(
-OK het "klepje" voor de batterij is niet erg sterk. Heb zelf een stukje tape gebruikt :(
-Geen ID de drivers voor ME zijn wel goed :)

Eerste twee zijn dus waardeloze argumenten. Ik zou zeggen als je zo'n problemen hebt met de penpunt ruil het ding dan om.... (oh sorry was een test exemplaar)

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Op donderdag 08 februari 2001 21:16 schreef Dizzytal het volgende:

[..]

-Penpunt valt er uit... mmm das vast erg representatief voor alle pennen, met die als ik heb is niets mis...
-knopje en verschuiven?? configureer dat ding dan eens goed, dan heb je nergens last van. |:( |:(
-OK het "klepje" voor de batterij is niet erg sterk. Heb zelf een stukje tape gebruikt :(
-Geen ID de drivers voor ME zijn wel goed :)

Eerste twee zijn dus waardeloze argumenten. Ik zou zeggen als je zo'n problemen hebt met de penpunt ruil het ding dan om.... (oh sorry was een test exemplaar)
wat heeft dat knopje nou te maken met configureren :? :(
ok. leg jij mij dan maar eens uit wat ik in moet stellen om de cursor geen centimeter te laten verschuiven als ik op een knopje druk !!!

nope

• dizzytal
  • Niet online
Op vrijdag 09 februari 2001 16:02 schreef bloody het volgende:

wat heeft dat knopje nou te maken met configureren :? :(
ok. leg jij mij dan maar eens uit wat ik in moet stellen om de cursor geen centimeter te laten verschuiven als ik op een knopje druk !!!
De gevoeligheid van het ding!!

Pagina: 1