Totaaloplossing Media Streaming

Pagina: 1
Acties:

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 07:10
Hey Tweakers,

Ik zit met het volgende:

Ik heb mijn xbox 360 aangesloten op mijn HDTV. Nu stream ik via mijn Orange Livebox wireless media content (divx films, music, foto's) vanaf mijn PC.

Het werkt 'redelijk', dus het streamen gaat goed, maar het hapert af en toe. De kwaliteit van het ontvangst verschilt ook ontzettend en reageert op de aanwezigheid van mensen in het huis.

Nu wil ik hiervan af en het mag ook wat geld kosten.

Ik zit te denken aan het volgende:

- totale vervanging van de livebox, dure linksys gateway kopen met ingebouwde adsl2 modem, met router en wifi
- het vervangen van de dongle, door een Linksys met Range-extender
- het plaatsen van een wireless router, met de 802.11N technologie, achter de Livebox. Ik zit te denken aan de WRT300N

Kan iemand me alsjeblieft helpen met dit bovenstaande?

thanks!

If you see me running, try to catch up

Verwijderd

wat voor modem heb je op dit moment? vind het een beetje onzin om een modem te kopen terwijl je die al hebt ... maar ja dat ben ik. Je kan ook door twee linksys accesspoints te koppelen een brug opzetten is iets voordeliger en heeft hetzelfde effect.

in het ergste geval kan je via een firmware update van de AP's ook nog je bereik "opkrikken".

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mogelijk oplossingen zijn ook wat richt antennetjes.
(geven meestal ook wat versterking en gebruiken geen zendvermogen in richtingen die niet gebruik worden - buiten wat verlies door antenne eigenschappen - de zogenaamde zend-'lobben')

of als het mogelijk is ipv draadloos, UTP-kabels gaan trekken.