Toon posts:

Exchange 2003 email versturen met verschillende alias

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een SBS 2003 en ik heb aan een gebruiker meedere aliassen gekoppeld. Alleen kan ik alleen via me primary adres versturen. Ik wil dat ik ook met me andere alias kan versturen d.m.v in het veld van: de naam te wijzigen.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 16:51 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De tijd dat Exchange nog de Exchange Server client was is al lang voorbij, en volgens mij heb je het dus over een clientside probleem, welk mailprogramma gebruik je? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen alias maar een extra mailbox aanmaken en Send on Behalf rechten op die user/mailbox geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Ik los het op door "fake" pop accounts aan te maken, die niet worden gechecked bij verzenden/ontvangen. Beetje omslachtig, maar enige manier die ik kon bedenken die werkt voor een gebruiker zonder echt moeilijk te doen.

No production networks were harmed during this posting

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar het gaat met Exchange niet over POP accounts, als het goed is? :P

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Nee, je "misbruikt" ze alleen om je afzender e-mail adres op een makkelijke manier op een alias van je te zetten. Vandaar "fake". Nu kost het je dan maar 1 klik op een uitklap menutje, en anders moet je bij "Van" gaan zoeken en evt typen.

No production networks were harmed during this posting

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

e-mail adres bij je account toevoegen en een pop/smtp (alleen voor de uitgaande smtp eigenlijk) account bij je profiel toevoegen? en even oplekken via welk account je in outlook de mail verstuurt?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:07:
Geen alias maar een extra mailbox aanmaken en Send on Behalf rechten op die user/mailbox geven.
Bij bovenstaande manier staat er netjes bij de afzender : pietje@blaat.nl namens jan@blaat.nl

je dient "send as" rechten in te stellen. Deze zitten verstopt in AD users en computers en zie je pas als je in view de advanced settings aanzet. Daarna ga je bij een gebruiker naar het tabje security > advanced aanklikken en helemaal onderin de lijst met rechten vind je send as

Mocht je er niet uitkomen dan effe googlen naar exchange 2003 en send as. Genoeg site over te vinden over hoe dit in te stellen

[ Voor 12% gewijzigd door bgrr op 20-01-2007 14:31 ]

Pagina: 1